Juuri tällaiset pelimaailmassa elämiset on ainakin minulle täysin turhia asioita. Yleensä kaipaankin että kaikella tekemisellä on jokin pointti eikä joku ramenin imeminen sen itsensä vuoksi ole sellainen. Lisäksi jos se toimii vaikkapa kestävyyden lisäämiseen tai parantamiseen, niin tällöinkin toivoisin jotain muuta kuin sitä että pitää katsella joku imemisanimaatio. Parasta on helppo ja nopea tapa parantaa hahmoa: valikko tai oma pikanäppäin tms.Olisihan se hienoa, jos tähän jaksettaisiin panostaa ja joskus vielä se luvattu mestariteos putkahtaisi.
Mietin esimerkiksi jotain pikkudetaljeja; se, että voisi kävellä johonkin ramen-paikkaan ja hahmo oikeasti hetken verran hörppisi Blade Runner -tyyliin kiskasta nuudeliannoksen. Ei vain niin, että aukeaa tylsä ostovalikko. Moni pelihän tekee tätä jälkimmäistä, ne "hyvätkin" RPG:t. Yakuza-sarjassa ukko syö ja juo animaation kera, mut eipä tule mieleen kovin montaa muuta. Aikoinaan jo kuusnepan Samurai Warriorissa Usagi-jänis hörppi ramenit
Immersiota, immersiota katsos![]()
Kaipaankin peleiltä pelimäisyyttä enkä oikean elämän rutiineja, jotka pakottavat syömään, juomaan ja paskomaan.
Milloin tulee (tai aletaan vaatimaan) sitten se että ramenin imemisen jälkeen tulee maha löysälle ja pelihahmoa on pakko käyttää vessassa tai taistelusta tulee verisyyden lisäksi entistä likaisempaa touhua? Kysyn vain.
En oikeasti vain ymmärrä miksi pelaamisen sujuvuutta pitäisi tällaisilla taakoilla vain rasittaa lisää. Kyrsi jo RDR2:ssa ne loputtomat animaatiot jokaisesta asiasta. Ota se hiton elukan nahka siitä sinne inventarioon äläkä heilu sen hiton puukon kanssa siinä ruudulla! Jos haluan nähdä miten se elukka nyljetään niin menen Youtubeen tai puukon kanssa metsään.
Skippaisin oikeastakin elämästä kaikki turhat animaatiot pois: iltapalaleivät on valmiina kun painaa valmistusnappia eikä tarvitse katsella sitä kun kädet tekee niitä monta minuuttia siinä naaman edessä. Kyllä minä olen sen prosessin jo nähnyt.