Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

Vastaus: Dark Souls II

Ei todellakaan ole 30 fps tarpeeksi tälläisiin peleihin. 60 fps tekee kontrolleista ja hahmon liikkeistä niin paljon sulavempia että se vaikuttaa pelaamisen todella paljon. Yksi syy miksi bloodborne on edelleen kesken, sitä tahmailua pysty katsomaan.

Tätä tuotosta on kyllä odoteltu vesi kielellä ja omaan makuun huomattavasti mielekkäämpi ja parempi peli kuin BB johon tätä nyt voi verrata kun pelit vielä melkeen samaan aikaa julkaistaan. Jotenkin tämän pelin värikäs maailma ja erilaiset ympäristöt vaan sävähdyttävät todella paljon. Sekä paljon enemmä roolipelimäisiä ominaisuukisa niin kyllä kelpa.

Ihmettelinkin mihin katosit BB:n parista :D Aika kovaa hehkutusta nimittäin oli pelin suhteen, mestariteos eikä sijaa epäilykselle ollut :D Noh ei voi mitään, itselle kyllä maistuu edelleen ja taidan ostaa tuon DSII:n myös tässä joku päivä.

Mä en kyllä huomannu mitää kummempia tahmaamisia BB:ssä, ainakaa siinä määrin että pelifiilis ois kadonnut.
 
Vastaus: Dark Souls II

Ihmettelinkin mihin katosit BB:n parista :D Aika kovaa hehkutusta nimittäin oli pelin suhteen, mestariteos eikä sijaa epäilykselle ollut :D Noh ei voi mitään, itselle kyllä maistuu edelleen ja taidan ostaa tuon DSII:n myös tässä joku päivä.

Mä en kyllä huomannu mitää kummempia tahmaamisia BB:ssä, ainakaa siinä määrin että pelifiilis ois kadonnut.

Toiset huomaa sen eron herkemmin kuin toiset :) Itse totun siihen 30fps niin nopeasti ettei osaa parempaa kaivata, mutta sen eron kyllä huomaa heti, kun pelaa taas jotain 60fps peliä. Eli itse en anna siitä miinusta Bloodbornelle, varsinkin kun 60fps tarkoittaisi vähemmän hienoa ulkoasua ;) Rajalliset ne tehot on uusissakin konsoleissa.

Eiköhän tässä aikaa ole näitä pelata vuoron perään BB:n kanssa, varsinkin kun molemmat niin täysin erilaisia.

edit: Ai että tää online-systeemi on hyvä verrattuna BB. Sekin on tosin ihan ok, mutta jotenkin mä koko ajan siinä kaipasin Soulsien onlinee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls II

Kyllähän tämä taas maistuu hyvältä aloittaa pelissä uusi kierros kun uusi rauta alla eikä teknistä köhimistä enää tule vastaan. Toki hauskoja ragdoll efektejä välillä näkyy kaukanakin itsestä, mutta ne eivät haittaa itse pelikokemusta. Pelin valaistus on tässä uusioversiossa myös todella nättiä, no mans wharfissa kun sytytteli kaikki soihdut niin paikka näytti todella upealta ja tunnelmalliselta.

Tosin yksi ärsyttävä ominaisuus liittyen tähän muutettuihun vihujen paikkoihin, laitan varulta spoilereihin
Eli varsinkin nuo valkeat ritarit tuntuvat nyt todella ärsyttäviltä, mm. heides tower of flame on nyt niitä täynnä. Vaikka ne eivät ekalla kerralla niitä ohittaessa sinusta välitäkkään(ainakaan kaikki) niin bossin tappamisen jälkeen nuo jätkät heräävät ja hyökkivät joka kerta päälle. JA nämä jätkät respawnaa(muistelisin ettei ps3:lla ne muutamat spawninu, voin olla väärässäkin?) eivätkä edes tunnu tiputtavan mitään kuin vähän sieluja

Tälläinen pieni AI "bugi" tuli tänään myös vastaan, jostain syystä nuo perusjampat tykkäävät nykyyään hakata noita tiettyjä puita
[video=youtube;iLpQaUiZysY]https://www.youtube.com/watch?v=iLpQaUiZysY[/video]
 
Vastaus: Dark Souls II

Mukavan paljon tuntuu olevan pelaajia PS4 puolellakin, vaikka BB varmasti syö vielä paljon potentiaalisia Souls-pelaajia.

edit: itse asiassa tää peli on tällä hetkellä naurettavan helppo, kun on niin paljon cooppaajia.
 
Vastaus: Dark Souls II

Mukavan paljon tuntuu olevan pelaajia PS4 puolellakin, vaikka BB varmasti syö vielä paljon potentiaalisia Souls-pelaajia.

edit: itse asiassa tää peli on tällä hetkellä naurettavan helppo, kun on niin paljon cooppaajia.

COOPia ei ole pakko käyttää ;) Itse ainakin haluan ensin yrittää yksin ja sit vasta jos on pakko niin kutsua aoua. tai jos haluaa auttaa muita pomoissa. :D
 
Vastaus: Dark Souls II

COOPia ei ole pakko käyttää ;) Itse ainakin haluan ensin yrittää yksin ja sit vasta jos on pakko niin kutsua aoua. tai jos haluaa auttaa muita pomoissa. :D
Itse pyysin apua vain muutamassa bossissa tänään, ja ne oli sellasia joiden kanssa tullut ps3 aikoina hakattua jo riittävästi päätä seinään. Mutta peli kyllä tuntuu yllättävän helposti etenevän, mm. Nyt psn katkon aikana 4 bossia kaatui ensimmäisellä yrittämällä, vaikka ennen vesin ne cooppina, esim Lost sinner onnistui vain kerran saamaan lyöntinsä kilven ohi. Toki tilanteeseen voi vaikuttaa se, kun pelin on jo pelannut läpi niin tietää mitä tehdä/miten levuttaa hahmoa ja aseita
 
Vastaus: Dark Souls II

COOPia ei ole pakko käyttää ;) Itse ainakin haluan ensin yrittää yksin ja sit vasta jos on pakko niin kutsua aoua. tai jos haluaa auttaa muita pomoissa. :D
No joo ihan totta :D DkS1 pelasin hollowina tyyliin 99% ajasta niin tässä tuntuu jäävän helposti coopiin koukkuun ;) no ajattelin kyllä jättää hostaamiset väliin ellei todella tule seinä vastaan ja nauttia coopista enemmän phantomina :) Myönnän et jäi last giantista huono maku suuhun kun kolmella hengellä tapoin sen hostina :(
 
Vastaus: Dark Souls II

Nyt on tullut muutama tunti testattua ja tuttua Dark Soulsiahan tämä on. Plussaa annan pelille teknisestä puolesta, eli pyörii pleikkarilla nätisti vaikka ulkoasu on paikon karua. Bloodbornen jälkeen DS2:n taistelusta jää hieman negatiivinen maku. Pidän todella paljon enemmän BB:n tyylisestä vauhdikkaasta taistelusta ja paluu kilven taakse kyttäämään tuntui todella tylsältä. Tuli kokeiltua myös ilman kilpeä, mutta DS2:n väistöliikkeet ovat aika onnettomia ja varsin kankeita. Tällä hetkellä vaaka kallistuu enemmän Bloodbornen suuntaan.
 
Vastaus: Dark Souls II

Nyt on tullut muutama tunti testattua ja tuttua Dark Soulsiahan tämä on. Plussaa annan pelille teknisestä puolesta, eli pyörii pleikkarilla nätisti vaikka ulkoasu on paikon karua. Bloodbornen jälkeen DS2:n taistelusta jää hieman negatiivinen maku. Pidän todella paljon enemmän BB:n tyylisestä vauhdikkaasta taistelusta ja paluu kilven taakse kyttäämään tuntui todella tylsältä. Tuli kokeiltua myös ilman kilpeä, mutta DS2:n väistöliikkeet ovat aika onnettomia ja varsin kankeita. Tällä hetkellä vaaka kallistuu enemmän Bloodbornen suuntaan.
Palaa DS pariin sit kun kyllästyt Bloodborneen :) Oon nyt 5-6 tuntia pelannut tätä ja tajusin jossain kohtaa etten ole käyttänyt kilpeä muuta kuin parryyn :D Ei todellakaan tietoinen ratkaisu ja eiköhän se siitä vielä muutu. Dodge on ehkä vähän kankeempi kuin BB:ssä ja niin sen totta kai täytyykin olla, kun kuitenkin voit myös kilpeä käyttää. Ja vaikuttaahan siihen paljon varusteiden painokin.

Itsellä vaaka melkein kallistuun Soulsin rpg-tyylisempään menoon tällä hetkellä, mut tosin Bloodbornekin maistuu silti edelleen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tein koosteen eilisistä klipeistä eli seikkailu-rävellyksistä. Siinä saattaa olla jotain katsomisen iloa. On siis tehty kokonaan Xbox Onella.

[video=youtube;GblBTiBsesA]https://www.youtube.com/watch?v=GblBTiBsesA[/video]

Pari huomiota pelistä:

Joidenkin estus flask shardien sijainti on tainnut muuttua. Oli ainakin 2 tähän mennessä jota ei kai ollut aiemmassa sijainnissa. Lightning Spearin latausmäärä vain 3. Totta tuota on muutettu reilusti alaspäin. Eikö niitä ollut jotain 8 standardina ennen. Edit: eikun joo. Attunement-määrä vaikutti siihen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Palaa DS pariin sit kun kyllästyt Bloodborneen :) Oon nyt 5-6 tuntia pelannut tätä ja tajusin jossain kohtaa etten ole käyttänyt kilpeä muuta kuin parryyn :D Ei todellakaan tietoinen ratkaisu ja eiköhän se siitä vielä muutu. Dodge on ehkä vähän kankeempi kuin BB:ssä ja niin sen totta kai täytyykin olla, kun kuitenkin voit myös kilpeä käyttää. Ja vaikuttaahan siihen paljon varusteiden painokin.

Itsellä vaaka melkein kallistuun Soulsin rpg-tyylisempään menoon tällä hetkellä, mut tosin Bloodbornekin maistuu silti edelleen.




Pelihän on kaikin puolin erinomainen ja pitää vain totutella huomattavasti hitaampaan tempoon tuon taistelun kanssa. Mahdollisia jatko-osia varten olisi mielestäni parasta, että kehittäjät saisivat sisällettyä nämä molemmat tyylit samaan peliin.
 
Vastaus: Dark Souls II

Pelihän on kaikin puolin erinomainen ja pitää vain totutella huomattavasti hitaampaan tempoon tuon taistelun kanssa. Mahdollisia jatko-osia varten olisi mielestäni parasta, että kehittäjät saisivat sisällettyä nämä molemmat tyylit samaan peliin.
Siellä on peli nimeltä Devil May Cry jos haluaa pelata niitä lukuisia ADHD hack'n slasheja. Tässä pelissähän combat perustuu siihen, kuinka monta iskua jaksat lyödä ennen kuin puhti loppuu, vastustajienkin pitää kerätä puhtia, eivätkä voi takoa jatkuvasti. Jos kiinnostaa vetää niitä 100x comboja, niin pelaa Bayonettaa ym. sellaisia.
 
Vastaus: Dark Souls II

Siellä on peli nimeltä Devil May Cry jos haluaa pelata niitä lukuisia ADHD hack'n slasheja. Tässä pelissähän combat perustuu siihen, kuinka monta iskua jaksat lyödä ennen kuin puhti loppuu, vastustajienkin pitää kerätä puhtia, eivätkä voi takoa jatkuvasti. Jos kiinnostaa vetää niitä 100x comboja, niin pelaa Bayonettaa ym. sellaisia.

No hän nyt viittasi Bloodborneen tuossa, mikä on kyllä aika kaukana adhd hack'n'slashista ettei ehkä kannata silmille hyppiä kuitenkaan. Paljon samoja elementtejä Soulsien kanssa, vaikka onkin agressiivisempaa ja nopea tempoisempaa :D En silti tosin halua itsekään mitään hybridipeliä näistä vaan pysykööt molemmat vaikka omina sarjoinaan, jos niille ylipäätään jatkoa tulee vielä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Ja minä tarkoitin sitä, että hahmon buildilla olisi hieman enemmän vaikutusta tuohon pelityyliin. Toisaalta pvp:n balanssin kannalta tuo voi olla hieman hankala toteuttaa. Onneksi on molemmat pelit, niin voi lennosta vaihtaa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Ja minä tarkoitin sitä, että hahmon buildilla olisi hieman enemmän vaikutusta tuohon pelityyliin. Toisaalta pvp:n balanssin kannalta tuo voi olla hieman hankala toteuttaa. Onneksi on molemmat pelit, niin voi lennosta vaihtaa.

BB:n jälkeen on mukava pelata DkS2:ta. Saisi vaan CDON:n lähetys saapua, niin pääsisi ottamaan testikierroksen PS4:llä. Eilen katselin jotain streamia tästä DkS2 uusioversiosta ja ne muutokset mitä näkyivät näyttivät kyllä siltä, että kyllä tätä jaksaa taas tahkota.

Onkin jännä nähdä mikä pyörii eniten koneessa, DkS2, BB, vai tuleeko palattua PS3:lle ja Demon's Souls / Dark Souls pariin.

Pistän nyt spoilereihin, eli omia mietteitä BB:n ja Souls-sarjan pelaamiseen vaikuttavista eroista
Samaa mieltä Teemun kanssa. Jos Soulsia verrataan BB:n, niin BB:ssä pelityyli on väistämättä samanlaista kuin Souls-sarjassa DEX buildilla pelaaminen ja mitkään statsit eivät tuohon mekaniikkaan juuri vaikuta. BB:ssä tuntuu taistelu olevan aina nopeatempoista side/backsteppausta ja pyörimistä. BB:ssä ei ole mm. mahdollista tehdä mitään STR pohjaista tankkibuildia joka vain seisoisi paikallaan ja ottaisi iskut vastaan hievahtamatta. En kyllä pidä tätä mitenkään huonona asiana, BB on myös täyden kympin peli.
 
Vastaus: Dark Souls II

Minun puolestani voidaan siirtyä asiaan, eli keskustelemaan tästä pelistä. Eilen ehdin pelata n. 5 tunnin mittaisen session ja pari bossia tuli kaadettua. Toisen bossin kohdalla tuli tuota co-oppia testattua ja sehän toimii loistavasti. Ja varsinkin, kun tuntuu olevan porukkaa linjoilla reilusti. Kumpaankaan suuntaan ei tarvinnut hirveän kauan odotella ja parhaimmillaan neljällä hengellä pistettiin bossia matalaksi. Menee tosin homma vähän liian helpoksi tuolla tavalla. Tämä tuli tarkoituksella jätettyä PS4:lle ja odotus on kyllä palkittu.
 
Vastaus: Dark Souls II

Minun puolestani voidaan siirtyä asiaan, eli keskustelemaan tästä pelistä. Eilen ehdin pelata n. 5 tunnin mittaisen session ja pari bossia tuli kaadettua. Toisen bossin kohdalla tuli tuota co-oppia testattua ja sehän toimii loistavasti. Ja varsinkin, kun tuntuu olevan porukkaa linjoilla reilusti. Kumpaankaan suuntaan ei tarvinnut hirveän kauan odotella ja parhaimmillaan neljällä hengellä pistettiin bossia matalaksi. Menee tosin homma vähän liian helpoksi tuolla tavalla. Tämä tuli tarkoituksella jätettyä PS4:lle ja odotus on kyllä palkittu.

Online toimii kyllä todella hyvin tällä hetkellä :) Mukava käydä kuoleman jälkeen, vaikka pienellä saippuakivellä hakemas heti humanity takasin, kun ihan muutamas sekunnis jo summotaan. Yhtään Effigyä en ole vielä käyttänyt, tosin kuolematkin ollu yllättävän vähissä toistaiseksi. 3 bossia on tullut tapettua ja kaikki useampaan kertaankin muita autellessa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Osaako joku sanoa miten pääsee ivory king lisäriin? pitäs joku kukka tulla automaattisesti inventoryyn mut eipä näy..? Ja sitten vielä bugas paten ja creightonin tehtävät, en löydä niitä enää mistään? Creighton hävisi huntsman copsesta mutta ei siirtyny seuraavaan paikkaan..

muuten on taas peli maistunu pitkästä aikaa :)

ps. eikä niitä kilpiä oo pakko käyttää.. ;)
 
Vastaus: Dark Souls II

Osaako joku sanoa miten pääsee ivory king lisäriin? pitäs joku kukka tulla automaattisesti inventoryyn mut eipä näy..? Ja sitten vielä bugas paten ja creightonin tehtävät, en löydä niitä enää mistään? Creighton hävisi huntsman copsesta mutta ei siirtyny seuraavaan paikkaan..

muuten on taas peli maistunu pitkästä aikaa :)

ps. eikä niitä kilpiä oo pakko käyttää.. ;)
Nuo haluisin itekkin tietää kuinka nuo itemit saa, sillä netissä lukee vain että ne tulee automaattisesti inventoryyn dlc oston yhteydessä. Löytyykö nuo itemit nyt sitten jostai vai bugaako peli
 
Vastaus: Dark Souls II

Ja sitten vielä bugas paten ja creightonin tehtävät, en löydä niitä enää mistään? Creighton hävisi huntsman copsesta mutta ei siirtyny seuraavaan paikkaan..

En tiedä mistä puhut, kun en ole vielä kovin pitkällä tässä, mut oletko varma etteivät ne ole vain muuttaneet paikka tähän versioon?
 
Ylös Bottom