Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls II

Ei tuosta nyt tule oikein mitään. Pelin alkupuolen bosseihin (Pursuer) ei kukaan kutsu summon-merkillä, sitten taas itse ei saa mitään apua pidemmällä pelissä, koska yhtään summon-merkkiä ei koskaan näy. Sama homma mitä kun peli alunperin julkaistiin. En tiedä sitten ovatko ne niin huonoja, etteivät pääse pelissä eteenpäin vai onko Xboxin pelikanta niin köyhä. Lisäksi sitä ottaa taas yllättävän paljon pataan noilta lisävihuilta, joita ne ovat ripotelleet joka paikkaan. Se on kyllä vaikeampi, muttei siltikään varmaan vielä yhtä vaikea, mitä eka.

Ei tuosta nyt tule oikein mitään. Pelin alkupuolen bosseihin (Pursuer) ei kukaan kutsu summon-merkillä, sitten taas itse ei saa mitään apua pidemmällä pelissä, koska yhtään summon-merkkiä ei koskaan näy. Sama homma mitä kun peli alunperin julkaistiin. En tiedä sitten ovatko ne niin huonoja, etteivät pääse pelissä eteenpäin vai onko Xboxin pelikanta niin köyhä. Lisäksi sitä ottaa taas yllättävän paljon pataan noilta lisävihuilta, joita ne ovat ripotelleet joka paikkaan. Se on kyllä vaikeampi, muttei siltikään varmaan vielä yhtä vaikea, mitä eka.
Itse huomasin kanssa summon mwrkkien vähyyden, ja rupeain miettimään olenko itse sitten "ylilevuttanut" hahmoni, se kun on jo jossain 100 kieppeillä ja vielä olisi yksi primal bonfire sytyttämättä. Npc summoneita kyllä löytyy. Kerran löysin ihmispelaajan jättämän summon signin, ja kerran joku tuli auttamaan invaderin kanssa

Kyllä mä olen monta kertaa käynyt alkupään bosseja tappamassa. Yleensä ei edes montaa sekunttia tartte odottaa summon-merkin jättämisestä. Myös muiden merkkejä on ihan reilusti näkynyt. Asetuksissahan on se cross-region kohta, mikä on oletuksena restricted. Suosittelen siihen laittamaan tietenkin allowed. Itse pelaan PS4 etten tiedä muiden platformien pelaajista.

Kyllä mä olen monta kertaa käynyt alkupään bosseja tappamassa. Yleensä ei edes montaa sekunttia tartte odottaa summon-merkin jättämisestä. Myös muiden merkkejä on ihan reilusti näkynyt. Asetuksissahan on se cross-region kohta, mikä on oletuksena restricted. Suosittelen siihen laittamaan tietenkin allowed. Itse pelaan PS4 etten tiedä muiden platformien pelaajista.
Jahas, kiitos. En tiennyt tuosta asetuksesta mitään.

Tais löytyä iha kiva tollanen lisätty tarinan kerronnallinen juttu, ei sinällää spoilaa mitään jo pelin läpipelanneita mutta laitetaan nyt kuitenkin spoilereihin
Eli The Rotten oli viimeinen noista 4 bossista jonka tapoin, sen jälkeen kun menin sieltä primal bonfiren sytyttämään niin tapahtui vaan hirveä räjähdys ja masata nousi iso puuhahmo joka sitten kertoi että sinulla tulee olemaan valinta edessä. Ilmeisesti tässä on siis 2 erilaista loppua? En ainakaan muista tuota tapahtuneen alkuperäisessä versiossa

Mikäköhän muuten mahtaa olla optimaalinen vaihe tuonne lisäri kontenttiin menossa, ettei siellä ihan 100-0 tule pataan mutta ettei myöskään vihut tipahda yhdestä huitaisusta

Mä jotenkin odotin että tämä next-gen remasterointi näyttäis jotenkin..noh, next-geniltä. On nimittäin aika karun näköistä kun hyppää tähän Bloodbornen jälkeen. :D

Mutta eipä tuolla niin väliä, pääasia että peli on rautaa ja pääsee vihdoin pelaamaan tätä kun jäi ps3:lla kokonaan välistä. Pikkaisen tuossa kokeilin ja on hyvin erilainen mekaniikka verrattuna Bloodborneen. Bloodia aloitellessa meni pitkään totutellessa nopeaan ja agressiiviseen tyyliin ja tässä joutuu taas opettelemaan turvaamaan kilpeen ja maltillisuuteen.

Nyt vaan Bloodi nopsaan pakettiin ja takaisin perinteiseen Souls-mättöön!

Mä jotenkin odotin että tämä next-gen remasterointi näyttäis jotenkin..noh, next-geniltä. On nimittäin aika karun näköistä kun hyppää tähän Bloodbornen jälkeen. :D

Mutta eipä tuolla niin väliä, pääasia että peli on rautaa ja pääsee vihdoin pelaamaan tätä kun jäi ps3:lla kokonaan välistä. Pikkaisen tuossa kokeilin ja on hyvin erilainen mekaniikka verrattuna Bloodborneen. Bloodia aloitellessa meni pitkään totutellessa nopeaan ja agressiiviseen tyyliin ja tässä joutuu taas opettelemaan turvaamaan kilpeen ja maltillisuuteen.

Nyt vaan Bloodi nopsaan pakettiin ja takaisin perinteiseen Souls-mättöön!

No joo ei tässä ole graafisesti BB:n loistoa, mut ei sitä mun mielestä voinut odottaakaan ;) Tärkeintä et on merkittävästi last-gen versioita paremman näköinen. DkS1 oli jopa pc:llä todella karun näköinen, tästä jälkimmäisestä en osaa pc-versiosta sanoa. Yllättävän helposti tähän pääsi BB:n jälkeen sisälle, vaikka kilven käyttö on edelleen todella vähällä ollut.

No joo ei tässä ole graafisesti BB:n loistoa, mut ei sitä mun mielestä voinut odottaakaan ;) Tärkeintä et on merkittävästi last-gen versioita paremman näköinen. DkS1 oli jopa pc:llä todella karun näköinen, tästä jälkimmäisestä en osaa pc-versiosta sanoa. Yllättävän helposti tähän pääsi BB:n jälkeen sisälle, vaikka kilven käyttö on edelleen todella vähällä ollut.

Mun mielestä Dark Souls 1 on graafisesti ja tunnelmaltaan DS2:sta huomattavasti kauniimpi. Jotenkin erityisesti tossa remasteroinnissa tulee se "geometrinen" kömpelyys esiin, huonosta kenttäsuunnittelusta puhumattakaan. Kuitenkin itse peli grafiikoista huolimatta toki rautaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mun mielestä Dark Souls 1 on graafisesti ja tunnelmaltaan DS2:sta huomattavasti kauniimpi. Jotenkin erityisesti tossa remasteroinnissa tulee se "geometrinen" kömpelyys esiin, huonosta kenttäsuunnittelusta puhumattakaan. Kuitenkin itse peli grafiikoista huolimatta toki rautaa.

No onhan se nyt aivan järkyttävän näköinen :D Ei lähelläkään mun mielestä sitä, mitä vuoden 2011(?) peliltä odottaisi, tosin pelihän on maailman paskin pc-porttaus eli tehty täysin ps3:lle ja x360:lle. Tunnelmaltaan, kenttäsuunnittelultaan ja ylipäätään tekstuurien tyyliltään se kyllä voittaa munkin mielestä kakkosen. Ja kyllä sitä kymmeniä tunteja jaksoin taas pelata, kun odotteli BB:tä :)

edit: ymmärsin kyllä siis mitä tarkoitat ja osittain olen samaa mieltäkin.

Joo, kyllä se selkeästi auttoi kun laittoi matchmaking settingsin auki. Nyt on 17 sunlight medalia, enimmäkseen kerätty Smelter demonin edestä, jossa käy ihan kelpo kuhina.

Tein tuossa toisen 5 minuutin pätkän muutaman päivän toilailuista. Minusta siihen tuli melkein muutama katsomisen arvoinen. Esim. se hetki, kun skeleton wheel iskee nurkan takaa täyttä vauhtia päin just kun on healaamassa itseään. :D

[video=youtube;RHODIBucK8I]https://www.youtube.com/watch?v=RHODIBucK8I[/video]

Mikäköhän muuten mahtaa olla optimaalinen vaihe tuonne lisäri kontenttiin menossa, ettei siellä ihan 100-0 tule pataan mutta ettei myöskään vihut tipahda yhdestä huitaisusta

Sanoisin niin, että bossit on keskivertoa kovempia lisäreissä. Ja ehkä ne perusvihutkin kyllä. Toisaalta lisärialueilla on mm. erittäin hyviä sormuksia, jotka helpottaa tuota peruspeliä. Eli voi sinne mennä, muttei kannata ehkä junnata niitten bossien kanssa jos tuntuu vaikealta.

Tein tuossa toisen 5 minuutin pätkän...

Osaako joku sanoa, kuinka paljon peli on muuttunut tässä uudessa versiossa? Tuosta videosta bongasin uutena juttuna ainoastaan dragonin heti videon alussa. Tuossa vähän puntaroin, josko hankkis tämän vielä, vaikka on vanhalla konsolilla yli 500h pelattuna..

Onko joku käyttänyt agape ringiä? Pitääkö paikkaansa, että se vie kaikki sielut eikä vain pvp/coop:ssa ansaittuja?

Onko tärkeää tietää dark souls ykkösen tapahtumista ymmärtääkseen tätä toista?

Onko tärkeää tietää dark souls ykkösen tapahtumista ymmärtääkseen tätä toista?
Erilliset pelit, joten ei tarvitse tietää mitään. Toki pelimekaniikan tuntemus auttaisi, mutta muuten from softwaren pelit eivät ole mitenkään perinteisesti kytköksissä toisiinsa

Ai että mä tykkään Soulsien asevalikoimasta! Varsinkin siis se miten ne movesetit eroaa toisistaan eli aseissa tosiaan on huimia eroja. Tänään viimeks meinasin tippua tuolilta kun kokeilin Twinbladee ja Ricard's Rapieria :D

Osaako joku sanoa, kuinka paljon peli on muuttunut tässä uudessa versiossa? Tuosta videosta bongasin uutena juttuna ainoastaan dragonin heti videon alussa. Tuossa vähän puntaroin, josko hankkis tämän vielä, vaikka on vanhalla konsolilla yli 500h pelattuna..
No vihujen sijoittelua on muutettu, jotkin vihollistyypit on korvattu eri vihuilla joillain alueilla, esineet eivät usein enää löydy vanhalta tutulta paikalta vaan ne voivat löytyä kokonaan eri alueelta, co-opissa voi ainakin 4 ihmispelaajaa takoa yhtä aikaa bossia, NPC invaderit iskevät randomisti eivätkä ennalta määrätyissä kohdissa, vihut tuntuvat lähtevän jahtaamaan herkemmin eivätkä jää seisomaan toiseen päähän huonetta.

Ei se nyt kaikilta puolin parempi ole, kun ainakin minulla One-versio kaatuilee aika useinkin yllättäen, lisäksi se ns. 60 fps lukitus (mikä onkaan) aiheuttaa sen PC-ongelman, että sun aseet särkyvät nopeammin, joku jossain selittää varmasti sen tarkemmin. Tuossa mun videolla esim. se skeleton wheel särkee mun armorin.

Ei se nyt kaikilta puolin parempi ole, kun ainakin minulla One-versio kaatuilee aika useinkin yllättäen, lisäksi se ns. 60 fps lukitus (mikä onkaan) aiheuttaa sen PC-ongelman, että sun aseet särkyvät nopeammin, joku jossain selittää varmasti sen tarkemmin. Tuossa mun videolla esim. se skeleton wheel särkee mun armorin.

Onko tämä aseiden särkyminen siis jokin bugi? Ihmettelin kovasti kun ensimmäisen puolentoista tunnin aikana sain kolme miekkaa hajoitettua hakkaamalla perusvihuja.. Tämä siis ps4- versiossa. Jos tämä on tarkoitettu "ominaisuus", on tuo ihan naurettavaa.

No vihujen sijoittelua on muutettu, jotkin vihollistyypit on korvattu eri vihuilla joillain alueilla, esineet eivät usein enää löydy vanhalta tutulta paikalta vaan ne voivat löytyä kokonaan eri alueelta, co-opissa voi ainakin 4 ihmispelaajaa takoa yhtä aikaa bossia, NPC invaderit iskevät randomisti eivätkä ennalta määrätyissä kohdissa, vihut tuntuvat lähtevän jahtaamaan herkemmin eivätkä jää seisomaan toiseen päähän huonetta.

Ei tätä todellakaan pelkästään uudistusten takia kannata ostaa, mutta jos nyt muuten haluaa taas palata pelin pariin niin mikä ettei. PS4 version kanssa ei ole ollut mitään kaatumisongelmia eikä tuo aseiden hajoaminenkaan ole niin paha kun väitetään. Ainakaan mun mielestä. Durability kuitenkin nollautuu aina kun huilaa nuotion ääressä. Kahta kelvollista asetta toki kannattaa kantaa mukana.

Ylös Bottom