Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls II

No Man's Wharfille asti pelasin, ja vähän on ristiriitaisen fiilikset tähän mennessä uudistuksista. Tykkään siitä että esim. jotkut itemit ja viholliset ovat eri paikassa, mutta joiltain osin vihollisten lisääminen on mennyt vähän överiksi. Tästä hyvänä esimierkkinä Heide's Tower of Flame,
josta kyllä juoksee Dragonriderille ilman suurempia ongelmia, mutta sitten kun Dragonriderin surmaa, ne valkoiset ritarit "heräävät henkiin" ja Old Dragonslayerille vievällä polulla odottaa vielä lohikäärme. Tuo lohari oli oikesti tosi hauska uudistus, mutta nuo valkoiset jannut.. oliko ne oikeesti aivan välttämätön lisä? Koko alue vaikuttaa nyt siltä, etten koskaan enää halua palata sinne. Ja vanilla-versiossa Heide's Tower of Flame oli yksi mun lempialueista. Kokeilin jopa 4 pelaajan co-oppina siitä bonfirelta päästä loharille, mutta ei vaan onnistunut :D

Mä vähän epäilen et tuonne on tarkoitus palata vasta myöhemmin tappamaan se toinen boss. Tai siis se ollut varmaan Fromilla ajatuksena. Tuleehan tuosta alueesta kuitenkin ylivoimaisesti vaikein (ainakin alkupään alueista) Dragonriderin tappamisen jälkeen.

Itse eksyin tuonne Heide's Tower of Flameen vasta toissa päivänä ja levelit kun on jo 100 paremmalla puolellan ja aseena ultra greatsword +10, niin porukka lakosi kahdella perusiskulla. Dragonrider oli myös todella helppo, eli olen eksynyt tuohon paikkaan hieman liian myöhään. Toista bossia en vielä käynyt kokeilemassa.

Ja tuo edellämainittu on pelin parhaita vahvuuksia, koska jokainen voi edetä pelissä erilaisia reittejä pitkin. Jossain vaiheessa huomaat, että pölähdät tuttuun paikkaan aivan oudosta suunnasta. :D

Onpas helpolla bossit kaatunut toistaiseksi ja ensimmäistä kertaa niitä vasta vedän. Tosin olen kaverin ottanut mukaan, jos on sattunut oven edessä olemaan merkki. Vähän semmoinen tunne et myös vähän ylilevelillä ollaan oltu toistaiseksi, tai ainakin aseet, kun niin paljon ottaa bossitkin iskua. Eiköhän se tästä vielä vaikeudu :D

edit: mutta tuntuu myös et BB:n jälkeen noita bossien iskuja on aika helppo pääsääntöisesti dodgeta. Paljon hitaampia ja selkeempiä ovat.

Alkaa pitkälti tuntua, että tuo Brume tower DLC on vaikein alue koko pelissä. Usein tulee ihan Dark Souls 1 ajat mieleen. Sain nyt kuitenkin tuntien värkkäyksen jälkeen tuon Fume knightin hengiltä, ainoastaan tullakseni sen seuraavan pieksäjän kurittamaksi. Näköjään vanha kunnon lightning Zweihander +10 (+lightning clutch ring) toimi parhaiten Fumeen.

Alkuun peli ei oikein meinannut napata mukaansa. Tunnit kuitenkin kuluivat ja vauhti alkoi kasvamaan. Nyt matkantekoa on jo todella vaikea pysäyttää.

Dark Souls 2 on ollut mulle aina se heikoin Souls-peli*. Mutta Scholar of the First Sin on opettanut arvostamaan sitä enemmän sellaisena mitä se on. Hahmon kustomointi on kattavampaa ja monipuolisempaa kuin aikaisemmissa osissa. Tyypistä saa muokattua aikalailla mieleisensä: meleetä, taikuutta, jousiammuntaa ja kaikkea niiden väliltä. Bloodbornea pelatessa kaipasin todella paljon varusteiden painoa ja kaikkea mihin se vaikuttaa. Päälle tietenkin liikkumista rajoittavat elementit. Ne lisäävät pelaamiseen omanlaista syvyyttä.

Karttasuunnittelu on edelleen pelin heikointa osa-aluetta. Ei sekään huonoa ole mutta joukkoon on vain eksynyt suurin määrä suutareita. Tarkat tekstuurit ja päivitetty valaistus kuitenkin pelastavat asiaa jonkin verran. Esim. Things Betwixt ja Heides´s Tower of Flame olivat aika tuskallista katsottavaa vanhoilla konsoleilla. Mutta uusi valaistus on saannut nämäkin näyttämään asiallisilta. Heiden uusi tausta miellyttää erityisesti ja se onkin nyt visuaalisesti yksi lempipaikoistani. Joukossa on tietenkin paikkoja, joille edes uusi valaistus ei voi tehdä mitään (Shaded Woods ja Brightstone Cove Tseldora).

Eikös tämän uusitun version pitänyt olla jotenkin erityisen vaikea? 20h aikana en ole törmännyt vielä mihinkään ylitsepääsemättömään. Vai alkaako veteraani taso olla vihdoin luokkaa masteri... Pidän uusituista vihollisten asemista. Monet nihkeät paikat ovat vähemmän nihkeämpiä tai kokonaan poistettu. Valittamista ei siis ole! Vielä.

Olen pelannut yllättävän paljon moninpeliä. Auttanut Aurinkobroidina muita pelaajia. Tällä hetkellä toimivin Souls-moninpeli on SotFS. Aaveeksi toisten peleihin pääsee alle minuutissa ja summon merkkejä on kaikkialla. Taistelujen hidas tempo sopii moninpeliin mielestäni paremmin kuin Bloodbornen agressiivinen nopeus.

Kaiken kaikkiaan pidän uusitusta versiosta enemmän kuin alkuperäisestä. Odotan innolla että pääsen käsiksi lisäreihin, jotka jäi viimeksi kokematta.

PS: Selfieitä matkan varrelta:

CCdPL3LUgAEYyAZ.jpg:large

CCdPsrUUgAEaHw5.jpg:large

CCgRHPrWgAAPdeE.jpg:large

* Mutta heikko Souls-peli on edelleen aivan tajuttoman hyvä videopeli.

Eikös tämän uusitun version pitänyt olla jotenkin erityisen vaikea? 20h aikana en ole törmännyt vielä mihinkään ylitsepääsemättömään. Vai alkaako veteraani taso olla vihdoin luokkaa masteri... Pidän uusituista vihollisten asemista. Monet nihkeät paikat ovat vähemmän nihkeämpiä tai kokonaan poistettu. Valittamista ei siis ole! Vielä.

Itse en ole DS2 pelannut ennen tätä eikä vielä ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Tosin vasta Iron Keepissä mennään et paljon on matkaa jäljellä. Bosseissa olen jonkin verran kutsunut kavereita apuun, mut alueet muuten on tullu klaarattua yleensä ihan yksin. Ambusheja nyt on jonkin verran, mut maassa olevat viestit ne yleensä paljastaa eikä ne ole tuottanut ongelmia kun osaa varautua.

Loistava peli kaiken kaikkiaan. Paljon enemmän vetää puoleensa kuin Bloodborne, vaikka sekin toki aivan loistava on.

Ei helvetti sentään, nyt From sitten julkaisee patchin joka korjaa tämän 60 fps "bugin" joka heidän mielestään ei aikaisemmin ollut mikään bugi ja PC pelaajien vuoden ajan tekemä valitus ei auttanut. nyt sitten kun saadaan konsoli pelaajat mukaa kuvioihin ja on enemmän valittajia niin yhtäkkiä se onkin bugi ja korjataan. ***** MITÄ PASKAA. Kyllä on DS 2 ollut sellainen pohjanoteeraus From Softwarelta ettei mitään rajaa, ensin pelaajia kusetetaan Aliens tyyliin grafiikoiden suhteen ja nytten tämä. Peli on loistava en minä sitä kiellä mutta kyllä tälläinen perseily pistää vihaksi.

Ei helvetti sentään, nyt From sitten julkaisee patchin joka korjaa tämän 60 fps "bugin" joka heidän mielestään ei aikaisemmin ollut mikään bugi ja PC pelaajien vuoden ajan tekemä valitus ei auttanut. nyt sitten kun saadaan konsoli pelaajat mukaa kuvioihin ja on enemmän valittajia niin yhtäkkiä se onkin bugi ja korjataan. ***** MITÄ PASKAA. Kyllä on DS 2 ollut sellainen pohjanoteeraus From Softwarelta ettei mitään rajaa, ensin pelaajia kusetetaan Aliens tyyliin grafiikoiden suhteen ja nytten tämä. Peli on loistava en minä sitä kiellä mutta kyllä tälläinen perseily pistää vihaksi.
Glorious Console Master Race! Ei kai, hyvä että korjaavat. Just tässä alkoi tottumaan siihen faktaan että pitää upgradetella kolmea tai neljää asetta samaan aikaan, joten katsotaan miten patchin jälkeen alkaa sujumaan ja miten suurta arsenaalia pitää pitää valmiudessa.

Hyvältä tämä on kyllä maistunut ja tarinan loppupäässä ollaan menossa. DLC:t on vielä kokonaan näkemättä, joten niitä pitää alkaa tekemään seuraavaksi. Olen kyllä pitänyt lähes kaikista peliin tähän versioon tehdyistä muutoksista, joten kokemus on ollut hyvinkin antoisa ja peli on tuntunut "tuoreelta" loppuun saakka.

Rauhotus nyt :D Itse en olisi kaivannut mitään korjausta koko asiaan, mutta luulisin ettei tuo vielä tee koko durablityä turhaksi niin kuin useimmissa peleissä. Aloin joka tapauksessa todella tykkäämään tuosta et aseiden perään joutui oikeasti katsomaan ja tarvittaessa, vaikka nopealla coopilla kamat kuntoon :)

Rauhotus nyt :D Itse en olisi kaivannut mitään korjausta koko asiaan, mutta luulisin ettei tuo vielä tee koko durablityä turhaksi niin kuin useimmissa peleissä. Aloin joka tapauksessa todella tykkäämään tuosta et aseiden perään joutui oikeasti katsomaan ja tarvittaessa, vaikka nopealla coopilla kamat kuntoon :)

Pakko purkaa tunteita kun From kohtelee pelaajia kaltoin [emoji12]

Ite olin kanssa tohon pelimekaniikkaan jo täysin tottunut kun PC:llä tätä tuli tahkottua jo julkaisun aikoihin. Taitaa nyt sitten patchin jälkeen Bracing Knuckle Ring ja muut repair powderit olla turhakkeita pelissä. Olisivat vaan jättäneet sen ennalleen.

Siirryinpä minäkin nyt Dark Soulsin puolelle kun Bloodborne tuli taputeltua viimein. Mukava että vihollisten ja itemien paikat hieman muuttuneet, peli tuntuu vähän tuoreemmalta. Ja jotkin ikävät paikat on helpotettu. Summon signeja ei jostain syystä ole juuri näkynyt, mutta onneksi NPC summoneita on lisätty reilusti niin tullee niitä hyödynnettyä.

Ikävä toi aseiden hajoaminen, toisaalta aika paljon enemmän tuntuu miekkaa ja muuta putoavan joten on sitä vara-asetta koko ajan mukana. Ja toisaalta kannustaa käyttämään useampaa asetta mikä on ihan hyvä. Ei siis ollenkaan haittaa minua, mutta jos ovat patchimassa tuota niin ei sekään riso. Nautin kyllä pelistä jälleen kerran. En malta odottaa DLC:tä.

DLC:stä kysyisinkin kun ne vieraita itselle ovat:
Onko niissä jotain järjestystä tai pelillisesti väliä missä välissä ne läpäisee? Käsitin että ne ovat vaikeampia kuin pääpeli, joten ei ehkä ihan kylmiltään kannata.

Tein STR/Pyromancer-buildin jälleen kerran. Tykkään pelin STR aseista ja pyrotaiat ovat kivoja. En tiedä oliko niitä pyroja downgradettu Vanilla-versiosta vai ei. Muistelen että olisi huononnettu. Tällä hetkellä olen matkalla kohti Iron Keepiä. Yksi neljästä isosta lordista piesty. Hyvin matka taittuu. :)

Summon signeja ei jostain syystä ole juuri näkynyt, mutta onneksi NPC summoneita on lisätty reilusti niin tullee niitä hyödynnettyä.

Asetuksissa on cross-region kohta mikä on oletuksena restricted. Laita siihen allowed niin pitäis alkaa näkymään enemmän.

DLC:stä kysyisinkin kun ne vieraita itselle ovat:
Onko niissä jotain järjestystä tai pelillisesti väliä missä välissä ne läpäisee? Käsitin että ne ovat vaikeampia kuin pääpeli, joten ei ehkä ihan kylmiltään kannata.

Järjestyksellä ei niin väliä, ehkä kannattaa pelata siinä järjestyksessä kun ne ilmestyi, en nyt tähän hätään sitä muista. Vaikeutta niissä on ihan eri tavalla kun pääpelissä ettei kannata ainakaan mennä ennenkuin on suurimman osan sitä tehnyt ja levelittänyt tyyppiä tarpeeks.

Järjestyksellä ei niin väliä, ehkä kannattaa pelata siinä järjestyksessä kun ne ilmestyi, en nyt tähän hätään sitä muista. Vaikeutta niissä on ihan eri tavalla kun pääpelissä ettei kannata ainakaan mennä ennenkuin on suurimman osan sitä tehnyt ja levelittänyt tyyppiä tarpeeks.

Itse menen nyt Door to Pharroksessa, eli kahteen DLC:n olen tormännyt. Crown of the old iron king taitaa olla "ensimmäinen", johon pääsee, mutta mielestäni PC:llä tuo Crown of the sunken king oli selkeästi helpompi. Ivory kingiä kävin katsomassa ja totesin, että "sumua", karkuun.

Back to business, eli Old Iron King DLC, soul level ~125, taikojaheppu käytössä. Tähän mennessä aika pitkälti päässyt pelissä eteenpäin ongelmitta (PC:ltä NG+ läpäisty aikoinaan), mutta tuo DLC antoi takamukseni minulle todella nopeasti. Ei ollut vielä mitään asiaa tuonne. Mainittakoot, että sieluja on sen verran haalittu, että Drangleic Castel olisi jo auki, vaikka 2 primal bonfireä uupuu.

Suosittelen siis pelailemaan tuota pääpeliä ihan reiluisti (ta imikäs siinä, jos haaste uppoaa) ja ehkä aloittamaan Sunken DLC:stä. Ei sekään helppo ole, mutta ainakin "hallittavampi" kuin tuo Old Iron king.

Loppuun pieni mainos, eli jos haluaa katsella omaa edistymistäni, niin https://www.youtube.com/c/okoponen .

Pääsääntöisesti kaikki materiaali löytyy (joitain Majula pätkiä olen poistellut) ja eilisen ~1h sessio Shaded woods ympäristössä (ja Old Iron king DLC:n alkutaipaleelta) puuttuu, kun painoin vahingossa deleteä, enkä videon luomisnappia. Kiitos Elgatolle siitä, että ei varmistella mitään, ja tehdään hard delete samointein.

Onpas tuo Bellkeeper covenant ihan hauska tällaiselle pvp-nyypälle. Aika harvakseltaan tulee kutsuja, mut saapahan hieman tuntumaa kuitenkin. Yhtään varsinaista inveideriä ei ole toistaiseksi tullut vastaan, joskin yhden rotta-heepon maailmassa kävin kuolemassa. About 30 tuntia takana ja Shaded Woods on nyt työn alla, Lost Sinner ja Old Iron King hoidettuna. Edelleenkin todella tykkään online-toteutuksesta tässä.

Onpas tuo Bellkeeper covenant ihan hauska tällaiselle pvp-nyypälle. Aika harvakseltaan tulee kutsuja, mut saapahan hieman tuntumaa kuitenkin. Yhtään varsinaista inveideriä ei ole toistaiseksi tullut vastaan, joskin yhden rotta-heepon maailmassa kävin kuolemassa. About 30 tuntia takana ja Shaded Woods on nyt työn alla, Lost Sinner ja Old Iron King hoidettuna. Edelleenkin todella tykkään online-toteutuksesta tässä.

Itse inhoan tuota Bellkeeper covenanttia. Eilen kävin demonstroimassa kun läpipeluuta teen niin samantien kaksi kaveria niskassa + ne pienet tontut niin turpaanhan siinä äkkiä tuli. Tuolla on kuitenkin hyvä farmata offlinessa Flame Swathe pyrotaikoja niin pakko oli käydä. Rottacovenant on vähän kivempi, tosin ei ole mielekästä kun parin minuutin välein joudut toisten peleihin, tosin eipä siinä jos kuolee niin juuri mitään menetä niin ei haittaa.

Meillä on samassa vaiheessa peli, tosin mulla on pelitunteja kaksi kertaa vähemmän kun paikat on niin tuttuja. :)

Nyt jo tekisi mieli vaihtaa STR buildi Dexerityyn. Pitää katsoa josko resetoisi statseja jossain vaiheessa...

En kans oikein vielä tiedä mihin buildiin päätyisin tällä hahmolla. Melko puhdas STR toistaiseksi, mut saas nähdä mitä tässä nyt keksii. Toiselle hahmolle ajattelin näillä näkymin dex/hex tai vastaavaa niin tämä varmaan tulee pysymään str-painotteisena. Aseina tällä hetkellä käytössä club ja zweihander, mutta large club ja bandit axe on myös +6 leikissä mukana. Gargoyle Bidentiä ajattelin myös kokeilla.

Tykkään siitä, kun nuo statsit voi laittaa uudelleen. Käytän sitä varmasti itse lähinnä buildin hiomiseen ja täysin uudelle buildille teen sit uuden hahmon. Yleinen tapa ollut itselle peleissä.

Ylös Bottom