Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

Vastaus: Dark Souls II

Hahmosi statseista toki riippuva aina mutta käytännössä niin magic, flame kuin lightning buffikin toimii parhaiten jos pohja asekin on jo ko elementiin taottu. Ja tuon 30% saa ihan tuohon +50 damageenkin. Tosin sehän on vain vaivaiset +15 silloin. Aseesi scaalaus on -/S/-/-/-/- ja nähtävästi infusion ei edes muuta S arvoa. Kannattaa kokeilla minkä scaalauksen MAG saa jos tuon BSKatanan infusetat.
Tätä arvelinkin. S arvo toki säilyy mutta physical damaget tippuu jos väsään aseen elemental muotoon. Tein nyt sellaisen ratkaisun että hylkäsin sorceryn kokonaan, toinen katanoista fire:ksi ja buffiksi flame weapon. Pitäis ensiksi vaan hoidella Sinner NG+: ssa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Onko nyt tosiaan niin, että jos haluan kerätä kaikki magic/miracle/pyro -taiat niin joutuu ottamaan pvp:tä aivan jumalattomat määrät l. 500 voittoa ja vieläpä siellä areenoilla. Eikä saa hirveästi hävitäkään, kun kertaa tappiot vähentää voittojen määrää suoraan.

Kaikki taiat ja pyromancit saa kerättyä ilman PVP tai vaikka offline tilassa. Puhut ilmeisesti tästä 500 tapon covenantista? Kyseisen taian saa ilmeisesti myöhemmin NG+++ tai vastaavassa, joten vaatii useamman läpipeluun.. sinänsä harmi että näin. Itseä ei nämä PVP covenantit nappaa. Toinen taika on saatavilla Bell covenantissa, mutta senkin saa offlinessa vedettyä tuolla Iron Keepissä. Kannattaa tsekkailla wikistä lisätietoja.

STR aseisiin, itellä kans STR buildi menossa ja ite käytän tuota Mastodon Halberd ja Large Club. Ei oo oikein parempia näkyny pelin aikana, jotain Greatswordeja on mutta ne on turhan painavia mun makuun ja ei skaalaa STR kanssa niin hyvin.

EDIT. Lisätään sen verran päivitystä että itellä Platinum Trophystä puuttuu nimenomaan enää nämä "kerää kaikki taiat, pyrot, hexit ja miraclet". NPC trophyt sain viimein kaikki tehtyä joten nyt vaan taikoja keräilemään.
 
Vastaus: Dark Souls II

Kaikki taiat ja pyromancit saa kerättyä ilman PVP tai vaikka offline tilassa. Puhut ilmeisesti tästä 500 tapon covenantista? Kyseisen taian saa ilmeisesti myöhemmin NG+++ tai vastaavassa, joten vaatii useamman läpipeluun.. sinänsä harmi että näin. Itseä ei nämä PVP covenantit nappaa. Toinen taika on saatavilla Bell covenantissa, mutta senkin saa offlinessa vedettyä tuolla Iron Keepissä. Kannattaa tsekkailla wikistä lisätietoja.

Jes thanks! Taas vierähti kivasti päivä...
 
Vastaus: Dark Souls II

NG++ Drangleic Castleen asti niin saa loputkin spellit.

Bellkeeperinä pitää tappaa 20 tunkeilijaa ja Sunbrona (Heirs of the Sun) auttaa 30 bossin tapossa. Molemmat saa myös grindattua tiettyjä vihollisia tappamalla, mutta suosittelen hankkimaan ihan normaalisti ellei PvP ole aivan ylitsepääsemätön este.

Tässähän ei taida olla oikeastaan mitään syytä strength ja/tai dexterity -buildille. Niiden kuppanen skaalaus jää toiseksi kun mage voi laittaa vaikkapa magic infusen ja siihen päälle crystal magic weaponin, joka lisää käsittääkseni yli 15% aseen tehoa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Mitäs asetta te suositte tasapainoiselle STR buildille? STR ajattelin laittaa vähintään 40, nyt 37. DEX, VIT, END.. ~25

Tällä hetkellä kädessä on Claymore +10 ja pidän siitä melko paljon. Ulottuvuus on todella hyvä ja riittävän nopea. Skaalaus on vaan vähän kehno eikä Strengthiä korottamalla juuri saa enempää lämää. Black Knight Greataxe vaikuttaisi aika nasevalta, varsinkin jos tekisi siitä Fire +5. Vaatisi vaan pirusti niitä Twinklingejä. Ja lisäksi FTH/INT pitäisi korottaa 10. Vengarl Sword on aika kiva, skaalautuu muistaakseni A/E, mutta sekin vaatisi repullisen twinkling titanitea..

Mikään älytön tankkeri hahmoni ei ole. Kilpenä Tower Shield sekä Alva setti Heide Knight Iron Maskilla. Sormuksilla ja Dragonrider Bowlla menee johki 65%.

Lähinnä NG+ silmällä pitäen mietin noita asevaihtoehtoja. Claymore +10 ei välttämättä riitä, koska skaalautuvuus on sen verta huono. Tai riitä ja riitä.. Mutta parempiakin tuntuisi olevan viimeistään siinä vaiheessa, kun SL lähentelee 150 tasoa. Clubeista ja Ultra Greatswordeista en kauheasti tykkää. Esim. Large Club on voimakas STR buildille, mutta ei vaan sovi omaan käteen noi tornin kokoiset hilparit. Ritarilla on miekka ja kilpi. :p
 
Vastaus: Dark Souls II

Mitäs asetta te suositte tasapainoiselle STR buildille? STR ajattelin laittaa vähintään 40, nyt 37. DEX, VIT, END.. ~25

Itellä on STR buildi melko samanlaisilla statseilla menossa ja ite käytän paljon Mastodon aseita, eli Mastodon Halberd ja Greatsword, skaalaavat hyvin STR kanssa. Greatsword on kans ihan ok mut skaalaa vähän huonommin. Pelin aikana löytyy aika paljon eri Ultra Greatswordeja joita kannattaa kokeilla, ite käytän paljo esim. Drakekeeper Ultragreat swordia ja great axea. Vaikka isoja aseita ovatkin niin lyöntinopeus melko kova.
 
Vastaus: Dark Souls II

Lähinnä NG+ silmällä pitäen mietin noita asevaihtoehtoja. Claymore +10 ei välttämättä riitä, koska skaalautuvuus on sen verta huono. Tai riitä ja riitä.. Mutta parempiakin tuntuisi olevan viimeistään siinä vaiheessa, kun SL lähentelee 150 tasoa.

Muuta en osaa sanoa kuin, että hyvin riittää. Fire Claymorella ite pelasin vielä NG++ läpi. Str 20 / Dex 13 on hahmolla eli just sen minkä tarttee. Pääosin huidoin miekalla ja välillä sitten heittelin isoa salamaa + pyroa. Tietty kun sulla on strengthiä enemmän niin joku muu varmaan parempi.

En osaa oikein päättää onko tämä uus soul vessel hyvä vai huono. Tavallaan ei hirveästi ole ideaa aloittaa uutta buildia, koska statsit voi muuttaa. Tietysti, jos on mielessä tarkka buildi niin voihan sitä optimoida valkkaamalla sopivan aloitus classin. Ei vaan jaksais ihan sen takia... Sorcery on mun mielestä vähän turhan tehokas. Tekee niin älyttömästi lämää ja ne taiat on aivan törkeen nopeita oikealla varustuksella. Voi tietysti olla, että oma buildi ei oikein ole tehty sitä vastaan. Aika usein tullu maageja vastaan, joita oon piessy kunnes mulla on täydet enkut ja vihollisella muutama milli. Siinä kohtaa tulee Soul Geysir vai mikä se nyt on ja henki lähtee laakista. Vähän älytöntä.

Lähteehän se välillä laakista strenght buildiakin vastaan, jos vastustaja pelaa oikein, mutta se vaatii vähän enemmän kuin sitä yhden nappulan painamista turvalliselta etäisyydeltä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Mitäs asetta te suositte tasapainoiselle STR buildille? STR ajattelin laittaa vähintään 40, nyt 37. DEX, VIT, END.. ~25

Tällä hetkellä kädessä on Claymore +10 ja pidän siitä melko paljon. Ulottuvuus on todella hyvä ja riittävän nopea. Skaalaus on vaan vähän kehno eikä Strengthiä korottamalla juuri saa enempää lämää. Black Knight Greataxe vaikuttaisi aika nasevalta, varsinkin jos tekisi siitä Fire +5. Vaatisi vaan pirusti niitä Twinklingejä. Ja lisäksi FTH/INT pitäisi korottaa 10. Vengarl Sword on aika kiva, skaalautuu muistaakseni A/E, mutta sekin vaatisi repullisen twinkling titanitea..

Mikään älytön tankkeri hahmoni ei ole. Kilpenä Tower Shield sekä Alva setti Heide Knight Iron Maskilla. Sormuksilla ja Dragonrider Bowlla menee johki 65%.

Lähinnä NG+ silmällä pitäen mietin noita asevaihtoehtoja. Claymore +10 ei välttämättä riitä, koska skaalautuvuus on sen verta huono. Tai riitä ja riitä.. Mutta parempiakin tuntuisi olevan viimeistään siinä vaiheessa, kun SL lähentelee 150 tasoa. Clubeista ja Ultra Greatswordeista en kauheasti tykkää. Esim. Large Club on voimakas STR buildille, mutta ei vaan sovi omaan käteen noi tornin kokoiset hilparit. Ritarilla on miekka ja kilpi. :p

Ite suosin myös claymore+10 str hahmollani ng, mutta ng+ vaihdoin mastodon greatswordiin paremman skaalautuvuuden takia. Vähän harmittaa jättää claymore pois koska sen r2 isku on vaan niin kätevä ahtailla käytävillä, ja välillä tuntuu että vaihdan takaisin siihen sillä ei tuo mastodon nyt niin paljon enemmän tee lämää, varsinkaan kun sillä ei tule paljoa tuota r2 hyökkäystä tehtyä. Toki nuo ultra greatswordit tekis iha hulluna enemmän lämää, esim. iteltä löytyvä king ultra gs+5 tekee jonku 700 lämää per isku, koska skaalautuu A str ja oman hahmon str on 50. Mutta noissa ultra aseissa itseäni haittaa niiden hitaus, kuten varmaan sinuakin kerta et niistä tykkää.
 
Vastaus: Dark Souls II

Muuta en osaa sanoa kuin, että hyvin riittää. Fire Claymorella ite pelasin vielä NG++ läpi. Str 20 / Dex 13 on hahmolla eli just sen minkä tarttee. Pääosin huidoin miekalla ja välillä sitten heittelin isoa salamaa + pyroa. Tietty kun sulla on strengthiä enemmän niin joku muu varmaan parempi.
Niin. Tämähän tekee toki aika ison eron pelkkään melee hahmoon. ;)
 
Vastaus: Dark Souls II

Niin. Tämähän tekee toki aika ison eron pelkkään melee hahmoon. ;)

Totta. Tarkoitinkin pääosin miekalla ja veikkaan, että menis täysin pelkällä claymorellakin. Sillon pitäs vaan olla sitä strengthiä sitten enemmän ja hyvä kilpi. Olihan sullakin se jousi, jota varmaan käytät jokseenkin samoissa kohdissa kuin mä noita salamoita. Pointti oli oikeastaan vain se, että NG+ ei hirveästi eronnut vaikeustasossa. Ehkä muutama boss fight oli vaikeampi, mutta useampi bossi meni suoraan ekalla yrittämällä yksinkin.

Mutta muut, jotka tietää niin vastatkaa toki Torreksen alkuperäiseen kysymykseen. Mä en noista buildeista tiedä oikeastaan mitään. Mun buildi on ihan pyllystä :) Se ei tee kunnolla lämää meleellä eikä noilla salamoillakaan. Kyllä tolla nyt pelailee.

Vähän harmittaa jättää claymore pois koska sen r2 isku on vaan niin kätevä ahtailla käytävillä

Joo ja r2-r2 combo on ihan jees, mä pystyn just heittämään ton combon kaks kertaa putkeen ja jälkimmäinen tavallisesti yllättää pvp:ssä. Ongelma vaan vähän siinä, et sit on stamina loppu. PVP mielessä mun hahmo olis parempi, jos int statsit olis pois ja staminaa tilalla. Niillä salamoilla ei tunnu tekevän pvp:ssä yhtään mitään.
 
Vastaus: Dark Souls II

Ite suosin myös claymore+10 str hahmollani ng, mutta ng+ vaihdoin mastodon greatswordiin paremman skaalautuvuuden takia. Vähän harmittaa jättää claymore pois koska sen r2 isku on vaan niin kätevä ahtailla käytävillä, ja välillä tuntuu että vaihdan takaisin siihen sillä ei tuo mastodon nyt niin paljon enemmän tee lämää, varsinkaan kun sillä ei tule paljoa tuota r2 hyökkäystä tehtyä. Toki nuo ultra greatswordit tekis iha hulluna enemmän lämää, esim. iteltä löytyvä king ultra gs+5 tekee jonku 700 lämää per isku, koska skaalautuu A str ja oman hahmon str on 50. Mutta noissa ultra aseissa itseäni haittaa niiden hitaus, kuten varmaan sinuakin kerta et niistä tykkää.

No juurikin tämä. Eikä niinkään se iskun hitaus, vaan siitä palautuminen. Pitäisi opetella ihan erilainen pelityyli eli käytännössä ase kahteen käteen ja "iske, kierähdä, toista" tyylillä. Ohi iskeminen jättää heti paikan vastustajalle, kun kierähtämään ei heti pääse. Samoin isojen joukkojen kanssa on helposti hankaluuksissa.

Totta. Tarkoitinkin pääosin miekalla ja veikkaan, että menis täysin pelkällä claymorellakin. Sillon pitäs vaan olla sitä strengthiä sitten enemmän ja hyvä kilpi. Olihan sullakin se jousi, jota varmaan käytät jokseenkin samoissa kohdissa kuin mä noita salamoita. Pointti oli oikeastaan vain se, että NG+ ei hirveästi eronnut vaikeustasossa. Ehkä muutama boss fight oli vaikeampi, mutta useampi bossi meni suoraan ekalla yrittämällä yksinkin.

Mutta muut, jotka tietää niin vastatkaa toki Torreksen alkuperäiseen kysymykseen. Mä en noista buildeista tiedä oikeastaan mitään. Mun buildi on ihan pyllystä :) Se ei tee kunnolla lämää meleellä eikä noilla salamoillakaan. Kyllä tolla nyt pelailee.

Joo ja r2-r2 combo on ihan jees, mä pystyn just heittämään ton combon kaks kertaa putkeen ja jälkimmäinen tavallisesti yllättää pvp:ssä. Ongelma vaan vähän siinä, et sit on stamina loppu. PVP mielessä mun hahmo olis parempi, jos int statsit olis pois ja staminaa tilalla. Niillä salamoilla ei tunnu tekevän pvp:ssä yhtään mitään.

No joo, totta. Mun Dragonrider Bow on ollut suoranainen lifesaver. Ihan näppärä, kun pystyy kaukaa (erittäin, kun laittaa vielä Hawk Ringin) tekemään 2-300 lämää riippuen nuolista.

Tässä pelissä on todella paskamaisia paikkoja pelkällä miekalla huiskimiselle ja osan pistän huonon kenttäsuunnittelun piikkiin. Esim. siellä missä kahlataan vedessä, maagit nakkelee kaukaa homing soul arrowia ja samalla pitäisi mäiskiä iholle puskevia vihuja. Pääsi vähän ärräpäitä, kun tajusin millaiseen paikkaan olin itseni tunkenut miekka tanassa ja hetken päästä ruudussa lukikin "you died". Vastaavia ärsyttävyyksiä ei mielestäni ekassa osassa kauheasti ollut, kenttäsuunnittelu oli yleisesti toimivampaa ja ilman superhyvää jousta pärjäsi oikein hyvin.
 
Vastaus: Dark Souls II

Aika reiluja heppuja, kun inveidailee Aldia's Keepissä. Ihan ku niissä vihuissa ei olisi tarpeeksi tekemistä. No, oli hauskaa olla jeesaamassa muita ja pilkkoa red phantomeita kilon paloiksi. :p On vaan hieman raukkamainen tapa monella heitellä loitsuja sieltä vihollisjoukon takaa. Koita siinä nyt listiä se Ogre, kun taustalta pommitetaan täyslaidallisella taikoja.

Undead Cryptistä on todettava, että huokaisin vain syvään, kun sain sen alueen viimein läpäistyä.
Enköhän mä sitten saanut sen Agdaynen ärsytettyä soihdullani, ihan omaa hölmöyttäni tietenkin. Se latoi kavereineen turpaan pari kertaa, joten oli pakko käydä hakemassa synninpäästö. Eihän se maksanut kuin kevyet 113000 sielua, jonka sain maksettua juuri ja juuri käyttämällä kaikki pahan päivän varalle hamstraamani Hero Soulit. Alue on muutenkin aika pirun veemäinen. Etenkin ne haudoistaan nousevat haamut on ihan uskomattoman pirullisia. Lopulta tajusin sen kellohomman ja se viimeinenkin aula oli sen jälkeen melko paljon helpompi. Mutta ei siinä vielä kaikki..
King Vendrickistä..
Tottakai menin heti kärkeen huitomaan sitä ja sain sen hyökkäämään. Eihän mulla ollut mitään jakoja, iskut eivät tehneet käytännössä lainkaan vahinkoa ja se tappoi mut viimeistään toisella osumalla. Oli pakko selvittää, mistä siinä oikein oli kyse ja palaan kyllä hakemaan kostoni.. Mutta sinnekin tuli kuoltua pari kertaa ennen kuin sain sen sormuksen sieltä perältä. Lopulta oli pakko jättää se kasa sieluja sinne, rapeat 170000. Hieman päästelin ärräpäitä, kun ahneena en käynyt ensin Majulassa, vaan ajattelin että sinne saakka selviän uudestaan, vaikka kuolisinkin. No, kyllähän selvisinkin, mutta pomo ei tällä kertaa kaatunutkaan..
Undead Crypt lunasti siis pyöreät 300k sielua. Noh, ostellaan niitä kiviä sitten myöhemmin..

Ei tämä loppujen lopuksi taida ihan ykkösen tavoin iskeä. Ykkösessa oli hienoa, miten alueet nivoutuivat yhteen ja muutenkin maailma oli jotenkin hienompi. Tässä alueet ovat irrallisen tuntuisia ja kenttäsuunnittelussa on selkeitä hölmöyksiä sekä pelaajan hermoja koettelevia hetkiä. Souls sarja on ollut tähän saakka pelimekaniikaltaan niin hiottu, että vaikeustasostaan huolimatta se ei ole koskaan tuntunut epäreilulta. Tätä pelatessa on vääryydeen tunne hiipinyt pari kertaa puseroon. Pidän pikamatkustamisesta ja siitä, miten kauppiaat ja sepät ovat helposti tavoitettavissa ilman toistuvaa samoilua samoilla alueilla. Pelilliset uudistukset ovat tervetulleita, mutta muuten on otettu askel taaksepäin. Viholliset ja bossit ovat vähän mielikuvituksettomia eikä musiikki jää missään vaiheessa mieleen. Ekassa Soulsissa olikin mielestäni ylivoimaisesti komein musiikkiraita.

Ja kyllähän tämäkin peli kaipaisi edes jotain välivideoita. Kun viimein avaat viimeisen alueen portit Kings Ringillä, niin olisi siihen joku sykähdyttävä video voitu laittaa, esimerkiksi. Mutta kaikki on vähän sellaista tasapaksua, tapahtumissa ei ole mitään aallonharjoja. Salamyhkäisyys on aina ollut osa näitä pelejä, mutta ei siitä haittaakaan olisi, jos etenemistä paikoin maustettaisiin teatraalisilla videoilla. Souls on kuitenkin paskimmillaankin parasta ja tämän pelin heikkoudeksi lopulta jääkin vain tietty tasapaksuus. Ilolla olen on pelannut, mutta tällä kertaa en taida jaksaa aloittaa NG plussaa, en ainakaan heti perään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls II

Ei tämä loppujen lopuksi taida ihan ykkösen tavoin iskeä. Ykkösessa oli hienoa, miten alueet nivoutuivat yhteen ja muutenkin maailma oli jotenkin hienompi. Tässä alueet ovat irrallisen tuntuisia ja kenttäsuunnittelussa on selkeitä hölmöyksiä sekä pelaajan hermoja koettelevia hetkiä. Souls sarja on ollut tähän saakka pelimekaniikaltaan niin hiottu, että vaikeustasostaan huolimatta se ei ole koskaan tuntunut epäreilulta. Tätä pelatessa on vääryydeen tunne hiipinyt pari kertaa puseroon. Pidän pikamatkustamisesta ja siitä, miten kauppiaat ja sepät ovat helposti tavoitettavissa ilman toistuvaa samoilua samoilla alueilla. Pelilliset uudistukset ovat tervetulleita, mutta muuten on otettu askel taaksepäin. Viholliset ja bossit ovat vähän mielikuvituksettomia eikä musiikki jää missään vaiheessa mieleen. Ekassa Soulsissa olikin mielestäni ylivoimaisesti komein musiikkiraita.

Ja kyllähän tämäkin peli kaipaisi edes jotain välivideoita. Kun viimein avaat viimeisen alueen portit Kings Ringillä, niin olisi siihen joku sykähdyttävä video voitu laittaa, esimerkiksi. Mutta kaikki on vähän sellaista tasapaksua, tapahtumissa ei ole mitään aallonharjoja. Salamyhkäisyys on aina ollut osa näitä pelejä, mutta ei siitä haittaakaan olisi, jos etenemistä paikoin maustettaisiin teatraalisilla videoilla. Souls on kuitenkin paskimmillaankin parasta ja tämän pelin heikkoudeksi lopulta jääkin vain tietty tasapaksuus. Ilolla olen on pelannut, mutta tällä kertaa en taida jaksaa aloittaa NG plussaa, en ainakaan heti perään.

Itse huomasin saman ongelman, ei iske samallalailla kuin ykkönen. Vaikkakin ykkönen jäi kesken (ja tyhmänä menin myymään pois,nyt harmittaa) ja tämän pelasin läpi, mutta siltikin loistavasta kokemuksesta huolimatta tämä jäi jotenkin ontoksi. Kenttäsuunnittelu ei lähelläkään dark souls 1 tasoa, jossa alueet nivoutuivat hienosti yhteen ja maailma tuntui oikeasti maailmalta, eikä sarjalta putkia jotka loppuvat jossain kohtaa. Osana tähän 2 "huonommuuteen" voi vaikuttaa toki myös kokemus näistä peleistä, joka helpottaa etenemistä huomattavasti kun perus mekaniikat ovat hallussa. Bossitkin tuntuivat välillä tekevän samat liikeradat kuin ykkösen joku bossi, parhaiten huomasi old dragonslayerissä ja gargoyleissä että kierrätystä kierrätystä.

Lisäksi itseäni haittaa tuo taikojen ylivoimaisuus vrt. miekkaan. Taiat ovat olleet todella vahvoja demons soulssista asti, ja itse kun tykkään pelata nämä pelit miekka+kilpi yhdistelmällä kunnon ritarityyliin, niin alakynnessä tuntuu aina olevan. Olipa kyseessä sitten pvp tai summonaus, itse teet aina vähiten lämää kun joku rupeaa heittelemään salamoita.

Ovatko muut huomanneet muuten, että dark souls 1 noilla armoreilla tuntui olevan paljon enemmän erilaisia kilinä ääniä liikkuessa? Esim jostain chainmail armorista kuului selvästi erilainen ääni kuin havelin setistä, kakkosessa en ole noin suuria eroja huomannut vaan tuntuu että kaikki kilisevät samallatavalla. Vähän turha huomauttamisen aihe, mutta itseäni vähän harmittaa jos näin todella on eikä kyseessä ole vain oma huono kuuloni :D

Kaikista pienistä nillityksistä huolimatta silti loistava peli, varmasti yksi vuoden parhaista ellei jopa paras peli. Toki joitain asioita olisi voitu tehdä toisin, mutta mielipiteitä on monia. Itse antaisin tällä koulu arvosanaksi 9+, sillä jotain jäi kuitenkin vähän uupumaan alku huumasta toipumisen jälkeen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Samoja fiiliksiä on ollut itselläkin kenttäsuunnittelusta. Aika irrallisilta tuntuvat eri paikat toisistaan. Lisäksi olisin halunnut Sen's Fortressin tyyppisen paikan tähänkin peliin. Huomattavasti tylsempiä on kentät tällä kertaa. Tässä ei ole muuta kuin muutama paikka, jotka voi sytyttää tuleen ja siten helpottaa bosseja. Ja pharros lockstoneja joilla avata muutaman jutun. Sais olla enemmän vielä pientä puzzlea. Sen's Fortressissa oli mm. se iso kivi, jonka alasmenoreittiä säätämällä pääsi muutamaan uuteen mestaan.

Ja pvp on mitä on. Ite en jaksa noista inveidaajista niin välittää. Mulla on koko ajan humanity päällä ja sormus, ettei kuollessa mene sielut eikä henki. Nyt kun noita sormuksia on vissiin jo toistakymmentä niin välillä käy sitten korjaamassa ne kaikki sepällä. Human effigya on about 90 kpl. Ei minkäänlaista jännitystä senkään suhteen siis. Sieluja on joku pari miljoonaa. Oliko tässä muuten joku ase, joka skaalaa sen mukaan paljonko on sieluja taskussa?

Ja kyllähän tämäkin peli kaipaisi edes jotain välivideoita. Kun viimein avaat viimeisen alueen portit Kings Ringillä, niin olisi siihen joku sykähdyttävä video voitu laittaa, esimerkiksi. Mutta kaikki on vähän sellaista tasapaksua, tapahtumissa ei ole mitään aallonharjoja

Jäin miettimään tätä ja samaa mieltä. DS1:ssa meillä oli just Sen's Fortressin avautuessa välivideo, jossa se jättiläinen siellä katolla veti sen jättimäisen portin auki. Tästä puuttuu välivideot kokonaan.



edit:

Voi tietysti olla, tai ainakin toivon, että pelistä löytyis vielä jotain uutta. Esim. ne white phantomit, jotka ei käy päälle, paitsi jos niiden kimppuun käy. Mikä niiden idea on? Jotenkin ei sovi souls peliin semmoinen, ettei niillä olis mitään merkitystä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Samoja fiiliksiä on ollut itselläkin kenttäsuunnittelusta. Aika irrallisilta tuntuvat eri paikat toisistaan. Lisäksi olisin halunnut Sen's Fortressin tyyppisen paikan tähänkin peliin. Huomattavasti tylsempiä on kentät tällä kertaa. Tässä ei ole muuta kuin muutama paikka, jotka voi sytyttää tuleen ja siten helpottaa bosseja. Ja pharros lockstoneja joilla avata muutaman jutun. Sais olla enemmän vielä pientä puzzlea. Sen's Fortressissa oli mm. se iso kivi, jonka alasmenoreittiä säätämällä pääsi muutamaan uuteen mestaan.

Ja pvp on mitä on. Ite en jaksa noista inveidaajista niin välittää. Mulla on koko ajan humanity päällä ja sormus, ettei kuollessa mene sielut eikä henki. Nyt kun noita sormuksia on vissiin jo toistakymmentä niin välillä käy sitten korjaamassa ne kaikki sepällä. Human effigya on about 90 kpl. Ei minkäänlaista jännitystä senkään suhteen siis. Sieluja on joku pari miljoonaa. Oliko tässä muuten joku ase, joka skaalaa sen mukaan paljonko on sieluja taskussa?
Eikös sen saa Ornifexilta Vendrickin sielua vastaan?

Voi tietysti olla, tai ainakin toivon, että pelistä löytyis vielä jotain uutta. Esim. ne white phantomit, jotka ei käy päälle, paitsi jos niiden kimppuun käy. Mikä niiden idea on? Jotenkin ei sovi souls peliin semmoinen, ettei niillä olis mitään merkitystä.
Tarkoitatko niitä Heide Knighteja, kun vaan istuu paikoillaan nonshalantisti? Itse olen ajatellut niiden olevan jotain menneen kuningaskunnan ritareita, jotka ovat menettäneet tarkoituksensa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Aikalailla itsekkin olen samaa mieltä tuosta kenttä suunnittelusta. Ehkä Earthern peakilla yritettiin saada samanlaista tunnelmaa kuin edellis osan Sen,s Fortressilla, mutta aika laihaksi ja tylsäksi tuo paikka muodostui. Lisäksi bonfirejä viljellään aivan liian tiheään, Esim. Huntmans copsen keskimmäinen bonfire on turha, Harves valley on naurettavan lyhyydestään huolimatta saanut 2 bonfireä ja monessa paikassa bonfire on pultattu lähele Bossin sumuverhoa että ei todellakaan näin, >_>. Itseäni harmitta myös
vaihtoehtoisen lopun puuttuminen, vaikka lopetus olikin ihan hieno.

Tuosta kunigas Vendrikin päihittämisestä kysyisin sen verran,
että vaikka itselläni on ne 4/5 jättiläisen silelua, joka pudottavat Vendrikin defenseä, niin jos kuolen ja palaan takaisin taistelemaan, niin Vedrikin defenset ovat palautuneen yläkanttiin vaikka hallussani ovat edelleen jättiläisen sielut. Onko tuo bugi vai pitääkö Vedrik päihittää ensiyrittämällä? Näin on käynyt kahdesti eri tallennuksilla ja olen aloittanut taistenut heti veldastin jäkeen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tuosta kunigas Vendrikin päihittämisestä kysyisin sen verran,
että vaikka itselläni on ne 4/5 jättiläisen silelua, joka pudottavat Vendrikin defenseä, niin jos kuolen ja palaan takaisin taistelemaan, niin Vedrikin defenset ovat palautuneen yläkanttiin vaikka hallussani ovat edelleen jättiläisen sielut. Onko tuo bugi vai pitääkö Vedrik päihittää ensiyrittämällä? Näin on käynyt kahdesti eri tallennuksilla ja olen aloittanut taistenut heti veldastin jäkeen.

Se on käsittääkseni bugi eli ekalla kerralla sillä ei ole mitään kestävyyttä ja vasta tokalla kerralla sillä on kääntäen sen verran kuin sulla on niitä sieluja taskussa, eli kannattaa olla skarppina ekalla kerralla jos haluaa päästä helpommalla.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tuosta kunigas Vendrikin päihittämisestä kysyisin sen verran,
että vaikka itselläni on ne 4/5 jättiläisen silelua, joka pudottavat Vendrikin defenseä, niin jos kuolen ja palaan takaisin taistelemaan, niin Vedrikin defenset ovat palautuneen yläkanttiin vaikka hallussani ovat edelleen jättiläisen sielut. Onko tuo bugi vai pitääkö Vedrik päihittää ensiyrittämällä? Näin on käynyt kahdesti eri tallennuksilla ja olen aloittanut taistenut heti veldastin jäkeen.

Kyseessä siis ng+? Koska perus ng niin eihän sulla voi olla noita soul of giantteja suoraan veldastin jälkeen. Ei ainakaan perus ng itsellä bugannut tuollei vaikka kuolin pari kertaa vendrikkiin, paras keino tuohon bossiin on vain pysytellä sen vasemmassa jalassa kiinni, jolloin sen miekan ei pitäisi osua ollenkaan sinuun.

Vielä jatkan vähän valittamistani pelistä, tällä kertaa bosseista
Tuntuu muuten vähän tylsiltä nää bossit, sillä monessakohan bossissa paras tapa taistella on mennä sen bossin jalkojen juureen/väliin ja siellä kiltisti odotella jotta saat vähän damagea bossiin. Ei ole hirveästi varmaan mietitty kun näitä bosseja suunniteltu.
 
Vastaus: Dark Souls II

Vielä jatkan vähän valittamistani pelistä, tällä kertaa bosseista
Tuntuu muuten vähän tylsiltä nää bossit, sillä monessakohan bossissa paras tapa taistella on mennä sen bossin jalkojen juureen/väliin ja siellä kiltisti odotella jotta saat vähän damagea bossiin. Ei ole hirveästi varmaan mietitty kun näitä bosseja suunniteltu.
Joo, eipä noista moni jää mitenkään erityisesti mieleen. Kaikki on vain jotain isoja ritareita. Mikä hitto siinäkin on, että jokaisen ihmistäkin esittävän bossin pitää olla kerrostalon kokoinen? Vähän jää mälsä maku, kun peli on monilta osin muuten paljon vaikeampi kuin kentän päättävä pomohirviö. Ehkä jos pelaisi täysin yksin ja sokkona, niin pomoissakin riittäisi haastetta. Tällä kertaa ei vaan riittänyt jotenkin into hieroa niitä samalla tavalla. Ykkösessä käytin apua lopulta vain
Ornstein and Smoughissa, kaikki muut vedin yksin. Nyt olen välillä "skoutannut" bossin etukäteen menemällä phantomina mukaan ja toisinaan käyttänyt apuna joko NPC phantomeita tai sitten muita pelaajia.

Kertoo kyllä pelistä aika paljon, kun ei samalla tavalla jaksa paneutua. Onnistumisen riemukin on jotenkin latteampi, kun pomot eivät ole yhtä onnistuneita.
 
Vastaus: Dark Souls II

...mutta muistettakoon, että kova peli tää silti on. Menee itellä kuitenkin tän konsolisukupolven top3:een, johon kuuluu DS1 ja Demons Souls :) Tää on monella mittarilla aiempia parempi, mutta koukuttavuutta tähän ei oikein ole saatu aiempaan tyyliin. Vain yks ending niin kuin aiemmin oli puhetta. NPC:t tylsiä. ...mutta muistettakoon, että kova peli tää silti on.
 
Ylös Bottom