Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls II

Itse olen aloittanut jouskarin käytön noiden ärsyttävien isompien ryhmien harventamiseen, ja jos mahdollista niin aivan varmasti kiipeän ylös tms., jotta saan tikattua rauhassa nuolta örkkiin.

No senhän takia noita jousia pelissä on, että niitä käytettäisiin :D Sehän on osa peliä ettei joka kohtaa voi mennä juoksemalla läpi. Ihan yhtälailla Bloodbornessa ja ensimmäisessä Dark Soulsissa tuli paikotellen pullattua vihuja yksitellen / pienemmissä porukoissa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Omasta mielestäni Scholar of the First Sin ei ole se paras versio Dark Souls II:sta. Vihollisten lisäykset ovat paikoitellen suorastaan epäreiluja (Shrine of Amanasta on onnistuttu tekemään vieläkin ärsyttävämpi verenpaineen iloksi ;), taitaa olla ainoa paikka mikä on käytännössä mahdoton juosta läpi tappamatta mitään...) eikä niissä ole välttämättä mitään logiikkaa. Tavaroiden uudelleensijoitukset ja reitin blokkaavat kivipatsaat sekoittavat pakkaa mukavasti niille, jotka on vanilla DSII:sta hakannut satoja tunteja. Mutta en missään nimessä lähtisi suosittelemaan Scholar-versiota DSII ensikosketukseksi. Konsoleilla valitettavasti ei ole juuri vaihtoehtoja, ellei halua palata PS3/X360 äärelle, joissa on sitten taas omat tekniset ongelmat. Mielestäni pelin ns. Definite Edition on PC:n normi Dark Souls II kaikilla dlc paketeilla. Scholar on hyvä lisä tuohon kylkeen jos muutoin rakastaa peliä. Toki jos on pelin ehtinyt jo aloittaa niin antaa mennä vaan, oli versio mikä tahansa. :)

Kakkosta parjataan monesti fanien keskuudessa ja myönnettävä on että siitä löytyy omat puutoksensa mutta onhan tuo pelinä todella hyvä ja ehdottomasti kokemisen arvoinen. Ei kannata antaa periksi sillä loppupuolen ja etenkin DLC:n alueet ja pomot ovat niitä pelin kohokohtia. Uskaltaisin jopa sanoa että muutama DLC alueen bossi on koko pelisarjan parhaimpia matseja.
 
Vastaus: Dark Souls II

No senhän takia noita jousia pelissä on, että niitä käytettäisiin :D Sehän on osa peliä ettei joka kohtaa voi mennä juoksemalla läpi. Ihan yhtälailla Bloodbornessa ja ensimmäisessä Dark Soulsissa tuli paikotellen pullattua vihuja yksitellen / pienemmissä porukoissa.

No en kyllä joutunut kertaakaan käyttämään jousipyssyä/asetta raukkamaisesti samalla tavoin edellämainituissa mitä tässä. Tosin hahmoluokalla on aina tietty vaikutuksensa...
 
Vastaus: Dark Souls II

Nyttenki yritän päästä Ruin Sentinelien luokse, bonfiresta joudun menemään kahden jättimuumion ja 9 ritarin läpi, näistä ritareista viisi käy päälle yhtäaikaa ja jos yksikin osuu jää mun ukko stunlockiin ja loput neljä tulee viimeistelemään homman.

Tähän kohtaan on muistaakseni oikopolku joka vaatii hieman akrobatiaa. Jos selviät hypystä, niin joudut taistelemaan 1-2 pikkuritaria vastaan ennen bossia.
 
Vastaus: Dark Souls II

No en kyllä joutunut kertaakaan käyttämään jousipyssyä/asetta raukkamaisesti samalla tavoin edellämainituissa mitä tässä. Tosin hahmoluokalla on aina tietty vaikutuksensa...

Raukkamaisesti...? Voi luoja :D Vaikka DkS2 on joiltain osin vähän heikompi kuin muut Fromin pelit niin käsittämättömistä asioista porukka kyllä löytää valittamista.

Niin ja mitähän vaikutusta hahmoluokalla on tähän asiaan? :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls II

Raukkamaisesti...? Voi luoja :D Vaikka DkS2 on joiltain osin vähän heikompi kuin muut Fromin pelit niin käsittämättömistä asioista porukka kyllä löytää valittamista.

Niin ja mitähän vaikutusta hahmoluokalla on tähän asiaan? :rolleyes:

No on teikäläisellä vinkumisen aiheet. Haaste on yksi olennainen osa näiden pelien viehätyksestä. Tässä kakkosessa (nimenomaan Scholar of Sinsissä) se haastellisuus on nyt vain mielestäni useassa kohdassa toteutettu liiallisella vihujen määrällä. Hahmoluokan merkityksen jätän sinulle pohdittavaksi.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tähän kohtaan on muistaakseni oikopolku joka vaatii hieman akrobatiaa. Jos selviät hypystä, niin joudut taistelemaan 1-2 pikkuritaria vastaan ennen bossia.

Juu huomasin eilen :) Ajattelinkin että joku reitti on oltava, joten tapoin ritarit ja tutkin rauhassa kunnes huomasin sen ison rautaoven. Ei mitään, ovi auki ja kierähdys "sisään"... eli rotkoon :D Noh pääsin eilen Ruin Sentinelin läpi, käytin kyllä NPC:n apua mutta läpi meni kuitenkin. Nyt häröilen Hunter's Copsessa, laitoin pelin kiinni siinä vaiheessa kun perään tuli hirveä läjä jotain sauvalla heiluvia isoja jätkiä jotka jahtas mua puoli karttaa kunnes jäin jumiin riippusillan toiseen päätyyn kun vastaan juoksi NPC dark spirit vai mikä phantom nyt onkaan ja toisessa päädyssä on ne sauvamiehet lähestymässä.

Täytyy pitää pieni tauko tämän kanssa, menee muuten hermot noihin vihollislaumoihin

Aika pitkään ja kauan nuo vihut kyllä juoksee perässä
 
Vastaus: Dark Souls II

Tämä on ihan uskomattoman hyvä peli!
PS Storen tarjouksesta ostin Dark Souls II: Scholar of the First Sinin. Helposti parhaat 24€ mitä oon koskaan pelistä maksanu, ihan huikea peli!

Ei tämä tietenkään kaikille sovi mutta, minuun iski niin lujaa että en muista toista peliä mikä ois näin kovaa iskeny, ehkä Red Dead Redempion iski lähelle tätä.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tämä on ihan uskomattoman hyvä peli!
PS Storen tarjouksesta ostin Dark Souls II: Scholar of the First Sinin. Helposti parhaat 24€ mitä oon koskaan pelistä maksanu, ihan huikea peli!

Ei tämä tietenkään kaikille sovi mutta, minuun iski niin lujaa että en muista toista peliä mikä ois näin kovaa iskeny, ehkä Red Dead Redempion iski lähelle tätä.

Juu kyllä!

Alkuun olin tosi nihkeä pelin suhteen kun mikään ei meinannut toimia, kuoli kokoajan yms. mikä yleensä näihin Souls-peleihin kuuluu ja mikä tekee pelaajan elämästä tuskaista. Mutta kun peliin pääsi sisälle ja vähän pidemmälle niin alkoi maistua ihan eri tavalla, nyt onkin enää muutamat viimeiset pomot jäljellä, ja lisäreihin en ole koskenut vielä lainkaan, muuta kuin että kävin jokaisen alkutulen avaamassa.

Eka varsinainen Souls-peli jota olen pelannut koska ykkönen jäi välistä, Bloodborne on ainut kosketus näihin peleihin. Ja nyt Dark Souls III on varauksessa, tulis jo huhtikuu :D
 
Vastaus: Dark Souls II

Tämä on ihan uskomattoman hyvä peli!
PS Storen tarjouksesta ostin Dark Souls II: Scholar of the First Sinin. Helposti parhaat 24€ mitä oon koskaan pelistä maksanu, ihan huikea peli!

Ei tämä tietenkään kaikille sovi mutta, minuun iski niin lujaa että en muista toista peliä mikä ois näin kovaa iskeny, ehkä Red Dead Redempion iski lähelle tätä.

Tuntuu aina hyvältä nähdä, kun uusia pelaajia jää Soulseihin koukkuun :) Itse päädyin joulualesta ostamaan tuon myös pc:lle, vaikka pleikkarilla on tainnut mennä jo 200 tuntia rikki :D
 
Vastaus: Dark Souls II

Mullekin maistuu melkein paremmin kun borne. Tuli ladattua myös ps3:lle Demon's Souls, joka toki tuntuu näiden rinnalla vähän askeettiselta.
 
Vastaus: Dark Souls II

Minä olen ostanut tämän pelin jo 3 eri konsolille. Kun ekaa kertaa pelasin tämän 360:lla, olin vankasti sitä mieltä, että se oli suosikkipelini satojen joukosta. Totta kai tässä on miinuksia DS1:een verratessa, mutta se yleisfiilis mikä tässä on kun tätä pelaa, vaan jotenkin koukuttaa ihan älyttömästi.

Tämä on ainut näistä peleistä, jossa tarvitsee kehittää/parantaa niin paljon kaikkea. Flaskien määrää ja tehoa, aseen tehoa, hahmon eri leveloitavia statsejakin on eniten. Esim. Bloodbornessa sulle annetaan vaan helapullo käteen ja sanotaan että "juo!" Tietysti sille pelille ei tarkoitettu yhtä monipuolista Rpg-pohjaa mitä näille. Bb:tä voikin arvostaa ihan eri asioista, josta voi todeta sen, kuinka taitavia, todellisia ammattilaisia nämä FromSoftwaren jampat ovat.

Myös se monipuolisuus ihan pelin alussa, jonka voi tehdä yhä uudestaan ja uudestaan, se on niin rikasta. Sä voit valita joka kerta eri aseen/asetyypin mihin keskittyä, valita suunnan mihin lähteä ekaksi, koska niitä on useita, käytätkö taikaa vai miracleja vai vedätkö pelkästään aseella huitoen, jätäkö kilven kokonaan pois, otatko champions covenantin päälle vai et, käytätkö light vai heavy armoria yms. yms. siinä on niin paljon lihaa, että riittää vaikka koko vuodeksi.

Tässä pelissä on kuitenkin mielestäni silti hyvin vähän todellisia heikkouksia, mutta suurin omalla kohdalla on se, että vihollisten design loi niistä selkeästi vaarattomampia mitä DS1:n keskivertovihuista. Tämä peli tarvitsi eilen 6 undead-koiraa hyökkäämään yhtä aikaa kimppuun ennen kuin kuoli, ykkösessä yleensä se 2 on tarpeeksi viemään hengen. Tässä pelissä on aika usein melko hyvin turvassa, jos pääsee vihollisen selkäpuolelle, sillä harva pystyy lyömään sellaisia horizontal-lyöntejä, jotka ulottuvat yli 180-astetta lyönnin alkuperäisestä asennosta. DS1:ssa ja BB vihut jopa muuttavat lyöntinsä suuntaa kesken lyönnin sen perusteella minne liikut. Tiedän, että se on Miyazaki luultavasti, jolla on iso vaikutus tähän asiaan.

Siinä on vain sitä jotain, kuten nämä monipuoliset ympäristöt, jotka vaihtelevat usein. Hieno musiikki, jota on aina mukava kuunnella. Monille se tietenkin voi pilata immersiota, että sä lähdet hissillä ylöspäin, jossa odottaa laavameri, maanpinnan yläpuolella. Minä en siitä piittaa niin paljon. Minua kiinnostaa vain pelata peliä sellaisena kuin se on, eikä miettiä yksityiskohtia. Voisikin melkein sanoa että Dark Souls is love, Dark Souls is life.
 
Vastaus: Dark Souls II

Voisin itekkin sanoa, että Dark Soulsin ja Bloodbornen ansiosta innostuin vuosien jälkeen kunnolla pelaamisesta. Jotenkin sama fiilis kun joskus vuonna 94 Mega Mania ja muita hakatessa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Joku jos viihtii niin voisi kasata vinkkejä "noobille" olisi peli tarkoitus aloittaa kun Uncharted 2:n saan pelattua, joten mitä kannattaa heti aluksi tehdä ja mitä virheitä välttää?
 
Vastaus: Dark Souls II

Totta puhuttaessa se pelin rikkaus on juuri se, ettei aluksi tiedä mitä tehdä tai minne mennä, ja vaikkapa se uuden esineen löytäminen, jonkin asian oivaltaminen, pomon voittaminen yms. luo niin hienoja fiiliksiä, ettei niitä välttämättä kannata pilata lukemalla ohjeita.

Uuden pelaajan kannattaa ehkä panostaa pisteitä enduranceen ja vitalityyn, koska hahmo on aivan hirveä säkki alussa, jolta on stamina koko ajan lopussa, hoipertelee pienestä lyönnistä. Vihun ilmestyessä painaa R3/right stick, joka kohdistaa kameran viholliseen.
 
Vastaus: Dark Souls II

Totta puhuttaessa se pelin rikkaus on juuri se, ettei aluksi tiedä mitä tehdä tai minne mennä, ja vaikkapa se uuden esineen löytäminen, jonkin asian oivaltaminen, pomon voittaminen yms. luo niin hienoja fiiliksiä, ettei niitä välttämättä kannata pilata lukemalla ohjeita.

Uuden pelaajan kannattaa ehkä panostaa pisteitä enduranceen ja vitalityyn, koska hahmo on aivan hirveä säkki alussa, jolta on stamina koko ajan lopussa, hoipertelee pienestä lyönnistä. Vihun ilmestyessä painaa R3/right stick, joka kohdistaa kameran viholliseen.

Uskon että olet kyllä aivan oikeassa, pidetään näistä neuvoista kiinni kun pelin saan aloitettua :D
 
Vastaus: Dark Souls II

Joku jos viihtii niin voisi kasata vinkkejä "noobille" olisi peli tarkoitus aloittaa kun Uncharted 2:n saan pelattua, joten mitä kannattaa heti aluksi tehdä ja mitä virheitä välttää?


Liikaa ohjeita ja vinkkejä ei tähän peliin kannata lukea. Tässä kuitenkin jotain perus:

Vinkkejä:
- Tutki rauhassa
- Käytä asetta joka tuntuu kivalta, ja jonka liikeradasta tykkäät
- Pyromania on ihan hyvä aloittelijalle, ei vaadi stats-panostusta
- Jousipyssy on hyvä olla käytössä jollain asteella
- Juttele NPC-ukkojen kanssa aina useamman kerran kunnes toistavat samaa.
- Päivitä aseita kun voit
- Human muodossa voit tarvittaessa kutsua apua bosseihin

Älä tee:
- Älä luovuta

Varsinaista "älä tee" - listaa ei tähän peliin taida löytyä. Kaikkea voi tehdä, eikä mikään juuri riko peliä tai aiheuta sen pahempaa kuin kuoleman ukollesi.
 
Vastaus: Dark Souls II

- Etene varovasti. Tyhmänrohkeudesta rangaistaan.

- Kun kuolema korjaa, älä heti tuhlaa human efficya, vaan auta muita sotureita. Samalla karttuu sieluja tuhlattavaksi.

- Kun alat kehittää hahmoa, älä tuhlaa sieluja tasaisesti kaikkiin ominaisuuksiin, vaan keskity kehittämään muutamaa ominaisuutta, riippuen siitä, millainen hahmo on toiveissa.
 
Vastaus: Dark Souls II

Tässä pelissä on aika usein melko hyvin turvassa, jos pääsee vihollisen selkäpuolelle, sillä harva pystyy lyömään sellaisia horizontal-lyöntejä, jotka ulottuvat yli 180-astetta lyönnin alkuperäisestä asennosta. DS1:ssa ja BB vihut jopa muuttavat lyöntinsä suuntaa kesken lyönnin sen perusteella minne liikut.
Näytä liitetiedosto 15330
Mielestäni juuri päinvastoin, ja kakkosessa on melkein kaikilla vihuilla 3-5lyönnin sarjoja ja jokainen niistä hakeutuu pelaajaan ja ne tykittää niitä ilman hengähdystaukoa.
 
Ylös Bottom