Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aloin pelaamaan tätä toissa päivänä.
Eka bossi ottaa jo heti luulot pois .
Yllättävän samanlainen kuin Elden Ring ja nyt ymmärrän miksi sitä on tituleerattu Dark Souls 4:seksi.

Tuskin tulen pelaamaan pitkälle, koska omat hermot ei kestä sitä juoksemista nuotiotulelta bossille yhä uudestaan ja uudestaan.
 
Joo se unohtui sanoa että bossialueelle juokseminen on jokseenkin "vanhanaikasta" kun oli jo niin tottunut että pystyi elden ringis heti ottaa matsin uusikis, tässä pitää juosta vieläpä aika ison lauman ohi bossille, monesti vielä niin että kuolee joten pakko ne on putsata.
 
Joo tuo bosseille juokseminen on suurin yksittäinen miinus lähes kaikissa Fromin peleissä. Ei ole mitään syytä miksei joku checkpoint voisi olla juuri siinä vieressä ja toivottavasti näin tulee jatkossa aina olemaankin.
 
No elden ringis oli se "marika" patsas mikälie heti siinä sumuoven vieressä, se tuntuu jotenkin niin isolta QoL päivitykseltä. Puhun nyt siis DS ykkösestä, sinne kellotornin möröille ei ollut kauheen pitkä matka mut joku kauhee lauma ennen sitä ja joku kilpiritari ja ohi juokseminen mahotonta ku blokkaa pienet käytävät ja kuolema tulee, ainakin se vähän mitä pelasin ds3.sta ekalle bossille ei ollut ku pikku matka, en tiie sit miten jatkossa.

Demons souls remakes sai kans juosta bosseille vaikka oli remake, että jos tässä nyt on pakko nillittää ja antaa miinuksia näistä vanhemmista souls peleistä. Tais bloodbornes olla myös juoksuja? Ei enää muista ku 100 vuotta siitä(kin) pelistä. Josta tulikin mieleen että onko se peli edes saanut 60fps päivitystä niiku ds3? Siitäki pelistä pelaamatta vielä se dlc, vaikka kyllä se silmä siihen 30fps tottuu.

Onko muuten ds1 ja 2 oma ketju? En ainakaa löytänyt, vois tän ketjun muuttaa vaikka Dark Souls Trilogia nii voi puhua kaikista, tai jos ei ylläpitoa haittaa puhua aikasemmista soulseista tässä ketjussa?
 
Kyllä niitä ärsyttäviä juoksuja on, hieman bossista riippuen, ollut kaikissa muissa paitsi Elden Ringissä ja muistaakseni Sekirossa.

Onko muuten ds1 ja 2 oma ketju? En ainakaa löytänyt, vois tän ketjun muuttaa vaikka Dark Souls Trilogia nii voi puhua kaikista, tai jos ei ylläpitoa haittaa puhua aikasemmista soulseista tässä ketjussa?

On niille omat ketjunsa, mutta nyt kun keskustelua tulee jo harvemmin niin hyvin voisi minunkin mielestä yhdistää ketjut.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa ostettua Xboxille ekan Dark Soulsin remasteri kun se on nyt alessa hintaan 19.99. Löytyy siis pleikalta jo, mutta mukava päästä taas pitkästä aikaa sitä pelaamaan samalla keräten gamerscorea. Muutenkin Xboxin ohjain sopii paremmin käteeni kuin pleikkarin, joten sillä on mukavampi pelata. Pitää katsoa jos joskus ostaa myös 2 ja 3 Xboxille. Pelataan tuo nyt ekaksi läpi.
 
Tais olla joku DS2 lisäri, missä matkat pomotaisteluille oli ihan älyttömiä kun perusvihuista ei päässyt juoksemalla ohi. Piti sitten tyhjentää se 15 kertaa alue vihollisista, jotta sai lopulta vapaataipaleen pomotaisteluun.

Sittemmin on pomotaisteluissa jo parin yrityksen jälkeen tullut suosiolla googletettua ko. pomon heikkoudet ja hyvät aseet ja taktiikat, jos/kun parin yrityksen jälkeen alkaa turhauttaa tai tuntuu liian vaikealta. En oikein koe enää saavani siitä mitään, että opettelen pomon liikkeet ulkoa ja yritän keksiä mikä voisi toimia. Toisaalta nykyisin myös tiedostaa hyvin mikä ainakaan ei toimi kun näkee mitä dmg sorttia bossi itse tekee. Kannattaa meleeukkelina kyllä astaloa vähän vaihdella tilanteen mukaan.
 
Mä en nyt muista miten oli esim elden ringis tai muissa soulseissa, mut täs ds ykköses vaikuttaa miten raskaan tuntuinen hahmo on riippuen mitä haarniskaa on päällä, täs just laitoin ritarin kamat päälle nii hahmosta tuli tuskasen hidas/raskas, laitoin sit kevyempää housua ja helmettiä nii muuttui taas kevyemmäksi ja ketterämmäksi. Ellen ihan väärin muista taisi elden ringis olla ihan sama mitä on päällä se ei vaikuttanut hahmon liikkuvuuteen millään tavalla. Joka tekee minusta tästä entistä "hardcoremman" kun pitää valita haluatko olla ketterämpi mut olla hieman heikompi jne.

Tosin olen edelleen sitä mieltä että soulseis ei loppujen lopuksi ole kauheesti merkitystä mitä settiä pidät päällä, ehkä just yhen lyönnin kestät enemmän tai vähemmän, en ainakaa huomannut nyt olevani jotenkin vahvempi statsien puolesta paljon vahvempi ritarin haarniska tai se riepu minkä laitoin päälle kun aloitin pelin.

Edit: Se mikä myös yllätti että tässä pelissä on edelleen pelaajia, ainakin niiden maahan laitettujen viestien ja maailmassa häröilevien "haamuhahmojen" mukaan.
 
Mä en nyt muista miten oli esim elden ringis tai muissa soulseissa, mut täs ds ykköses vaikuttaa miten raskaan tuntuinen hahmo on riippuen mitä haarniskaa on päällä, täs just laitoin ritarin kamat päälle nii hahmosta tuli tuskasen hidas/raskas, laitoin sit kevyempää housua ja helmettiä nii muuttui taas kevyemmäksi ja ketterämmäksi. Ellen ihan väärin muista taisi elden ringis olla ihan sama mitä on päällä se ei vaikuttanut hahmon liikkuvuuteen millään tavalla. Joka tekee minusta tästä entistä "hardcoremman" kun pitää valita haluatko olla ketterämpi mut olla hieman heikompi jne.

Tosin olen edelleen sitä mieltä että soulseis ei loppujen lopuksi ole kauheesti merkitystä mitä settiä pidät päällä, ehkä just yhen lyönnin kestät enemmän tai vähemmän, en ainakaa huomannut nyt olevani jotenkin vahvempi statsien puolesta paljon vahvempi ritarin haarniska tai se riepu minkä laitoin päälle kun aloitin pelin.

Edit: Se mikä myös yllätti että tässä pelissä on edelleen pelaajia, ainakin niiden maahan laitettujen viestien ja maailmassa häröilevien "haamuhahmojen" mukaan.
DS1:ssa tuntuu olevan tosiaan armoreilla enemmän merkitystä. Niitähän pystyy kehittämään myös. Erityisesti Poise on siinä isommassa roolissa, kuin muissa peleissä.

Itse tykkään aina mennä näissä Soulseissa ketterällä hahmolla. On se väistäminen kuitenkin itselle luontainen tapa pelata näitä. Yleensä en edes kilpeä käytä.
 
Mä en nyt muista miten oli esim elden ringis tai muissa soulseissa, mut täs ds ykköses vaikuttaa miten raskaan tuntuinen hahmo on riippuen mitä haarniskaa on päällä, täs just laitoin ritarin kamat päälle nii hahmosta tuli tuskasen hidas/raskas, laitoin sit kevyempää housua ja helmettiä nii muuttui taas kevyemmäksi ja ketterämmäksi. Ellen ihan väärin muista taisi elden ringis olla ihan sama mitä on päällä se ei vaikuttanut hahmon liikkuvuuteen millään tavalla. Joka tekee minusta tästä entistä "hardcoremman" kun pitää valita haluatko olla ketterämpi mut olla hieman heikompi jne.

Tosin olen edelleen sitä mieltä että soulseis ei loppujen lopuksi ole kauheesti merkitystä mitä settiä pidät päällä, ehkä just yhen lyönnin kestät enemmän tai vähemmän, en ainakaa huomannut nyt olevani jotenkin vahvempi statsien puolesta paljon vahvempi ritarin haarniska tai se riepu minkä laitoin päälle kun aloitin pelin.

Edit: Se mikä myös yllätti että tässä pelissä on edelleen pelaajia, ainakin niiden maahan laitettujen viestien ja maailmassa häröilevien "haamuhahmojen" mukaan.
Kyllä Elden Ringissä tuo ihan sama juttu on varusteiden painon ja sen vaikutuksen suhteen. Jos haluaa käyttää Elden Ringin parhaita haarniskoita, niin painavat niin paljon, että pitää olla ihan helkutisti endurancea, tai sitten ukko on kankea kuin mikä ja rollatessa on fat rolli. Sama on kaikissa Souls-peleissä. Sekirossa ei sitten ollut. En muista varmaksi oliko Bloodbornessakaan. Ei ehkä ollut?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Elden Ringissä tuo ihan sama juttu on varusteiden painon ja sen vaikutuksen suhteen. Jos haluaa käyttää Elden Ringin parhaita haarniskoita, niin painavat niin paljon, että pitää olla ihan helkutisti endurancea, tai sitten ukko on kankea kuin mikä ja rollatessa on fat rolli. Sama on kaikissa Souls-peleissä. Sekirossa ei sitten ollut. En muista varmaksi oliko Bloodbornessakaan. Ei ehkä ollut?
Bloodbornessa ei ollut. Siinä pystyi millä tahansa vaatteella väistelemään yhtä hyvin.

Voisin myös sanoa, että on melkein virhe lähteä hitaalla hahmolla pelaamaan. Taistelut tulevat olemaan entistä vaikeampia, koska kaikkia iskuja ei pysty blokkaamaan. Melkein suosittelen jokaisen uuden pelaajan opetella alusta lähtien väistelemään. Parryaminen ei ole pakollista, muutakuin Sekirossa se nopeuttaa huomattavasti vihollisen voittamista.
 
Jonnin matkaa pelasin DS remasteria mut sit "vaihtelun" vuoksi jatkoin DS kolmosta, en tiie oliko virhe mutta tää kolmonen vaa vei mennessään eikä pystynyt lopettaa, aivan liian hienoja mestoja ja eeppisiä bossitaisteluja ja aina oli "no jos mä vaa vähän vielä" sit jatkan ykköstä. :D Noh nyt kävikin niin että loppubossi tuli piestyä ja ensimmäinen lopuista nähty ja vielä olisi ainakin trophyjen mukaan pari bossia piestävänä, sit olis vielä dlc alueet jne, nyt jämähtäny grindaa leveliä ja kerää kaikkea namiskuukkelia.

Nyt on kyl ollut semmonen souls marathon tai oikeastaan triatrhon tai en minä tiie, maailmanympärysmatka. Elden ring dlc, heti sen jälkeen piti hommata DS trilogia, sekään ei riittänyt sit vielä hommasin bloodbornen goty version, siitä dlc 100% ja vielä pääpeliä reippaasti eteenpäin uusintakierros, sit ds remasteria välis, sit hyppäsin ds kolmoseen ja tässä nyt sit hypitään pelistä toiseen. Jos mä nämä kaikki meinaan oikein tunteella koluta läpi nii ehkä joskus 2033 on nämä taputeltu. Eipä tässä paljon uusia julkasuja tule mietittyä kun pelaan vaan 10+ vuotta sitten julkastuja pelejä. :D
 
Itse myös tuli pelailtua ds remaster läpi ja nyt aloittelin tämän ds3. Useampi vuosi kun viimeksi pelannut niin kyllähän nämä maistuu taas. :)
 
Ylös Bottom