Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

PvE:tä pelaavan pakottaminen satunnaisiin PvP-kohtaamisiin satunnaisilla hetkillä satunnaisen usein ja satunnaisen vastustajamäärän kanssa samaan aikaan on äärimmäisen typerä temppu.

Jotenkin nyt tuntuu että paisuttelet tätä asiaa ihan turhaan, itellä pelikellossa noin 50h, ja mut on hostin ominaisuudessa invattu ehkä joku maksimissaan 10 kertaa koko pelin aikana. Kun autoin randomeja summonin muodossa niin näiden hostien peliin invattiin jokunen kerta, mutta aina annettiin pataan kokoonpanolla 2/3vs1. Mitä enemmän sulla on apureita mukana sitä korkeammalla oot invaasio-prioriteettilistalla (oma keksimä termi), edelleen tuo on From Softwaren tapa tuoda cooppiin haastetta ja sekoittaa pakkaa muutamalla live-pelaajalla, muuten ryhmä voisi jyrätä kaikki vastukset ilman huolta. Parempi tuo kuin se että skaalataan kaikki vihut keinotekoisesti helvetisti vahvemmiksi.


Ehkä itse en sitten vain koe tätä niin isona ongelmana että tahallaan hyppäisin vaikka pomon jälkeen rotkoon. Jos tulee invaaja niin sitten taistellaan, jos kuollaan niin kuollaan, bonfire on lähellä kuitenkin ja sielut saa takaisin hakemalla ne, ihan samalla tavalla kuin jos vaikka kuolisin perus viholliseen, mitään en menetä. Jos en jaksa tapella ja oon hyvissä asemissa niin menen sitten vaikka piiloon jolloinka invaaja kyllästyy ja lähtee pois. Turhaan tollasesta nyt mitään stressiä ottaa..
 
Vastaus: Dark Souls III

Jotenkin nyt tuntuu että paisuttelet tätä asiaa ihan turhaan, --- Turhaan tollasesta nyt mitään stressiä ottaa..

Olet oikeassa siinä, että ominaisuus/moka on SIEDETTÄVISSÄ. Ajan kuluessa erinäisillä keinoilla tunkeutujat voi joko kokonaan estää (ei Emberiä tai pomon jälkeen loikkaa rotkoon), tai sitten asian kanssa oppii elämään (mentaalinen valmius kutsuttuaan kamuja peliinsä JA vain aivan tietyssä kohdassa ajaen kamut pois pelistään tehtävän jälkeen yhtä nopeasti kuin tulivatkin + hyppää rotkoon Emberin poistamiseksi).

Samalla tavalla paksujen silmälasien kanssa voi elää ihan ihmisarvoista elämää. Siitä huolimatta laserleikkauksen jälkeen tuntuu siltä kuin olisi kokonaan uusi elämä alkanut, eikä silmälaseja sen enempää tarvitse tai halua käyttää enää.

Tämän sarjan verkkotoiminnot ovat alusta asti olleet kokoelma hölmöyksiä ja ongelmia. Joko kehittäjä ei halua tai sitten ei vain osaa korjata verkkopeliä samalla tavalla hyvin toimivaksi kuin kilpailijat ovat tehneet vuosia. Peliin on tuotu ajan kanssa vino pino erinäisiä kryptisiä kikkoja summon signeineen, salasanoineen ja kourallisella erinäisten symbolien käyttöjä. Näin homma saadaan siedettäväksi, mutta lopputulos on edelleen kymmenin kerroin vaikeaselkoisempi kuin olisi tarpeellista.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tämän sarjan verkkotoiminnot ovat alusta asti olleet kokoelma hölmöyksiä ja ongelmia.

Niin olitkos sä pelannut niitä ihan ekoja soulsseja?

Itse olen kylläkin ihan noviisi vielä soullseissa, mutta yksi kiehtovimmista ominaisuuksista on tuo invaasio. Syke nousee ja jännitys tiivistyy. Ja kuolemiin ja sielujen menetyksiin pitää vaan olla valmistautunut kun tätä alkaa pelaamaan. Asenne- ja asennoitumiskysymys.

Hyviä pointteja sekä Leolla että muilla, mutta muistakaahan ettei kaikkien tarvitse tykätä kaikista. Ja ei kaikkien arvosteluiden tarvitse olla sellaisia, kuin itse sen arvostelisi. Popparit esiin ja jännittämään ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Mitäs jos vetäisisit verkkopiuhan seinästä niin loppuu ihmishäiriköinti? Ja jos joku pystyy vieläkin summonoimaan itsensä peliin niin hattu päästä pelintekijälle [emoji23] huvittava lukia ku viimeiset sivut pelkkää juupas eipäs..
 
Vastaus: Dark Souls III

Jännä nähdä, miten halutaan lyödä peliä sillä ettei se ole kuten kaikki muut. Eikö juuri nämä erot tee Souls-sarjasta niin erinomaisen?

Itse ihastuin heti Demon's Soulsin kohdalla jo tuohon, miten pakkaa sekoitetaan ennakkoluulottomasti. Kaikkia sovinnaisuuden kirjoittamattomia sääntöjä rikkoen. Mitä vain voi tapahtua yllättäen ja anteeksi pyytämättä. Tähän tapaan vuonna 2009:



Suora linkki videoon...
 
Vastaus: Dark Souls III

Siinä vaiheessa kun itse inveidaat jonkun peliin niin on todella mukavaa kun vastapäässä aletaan repimään johtoja seinistä. Se invadauksen tarkoitus on nimenomaan tulla tappamaan, voiko sitä tehdä jotenkin mukavasti? Jos siitä valittaa niin voi kokeilla itse joskus hyökätä toisten peliin. Takaan, että se ei ole niin helppoa kuin kokeilematta luulee. Itse en ole vielä ds3:ssa ehtinyt inveidailemaan, mutta varmaankaan estus flaskeja ei voi käyttää niin kuin ei aiemmissakaan ds: ssä. Toisin kuin host, jolla niitä on käytössä. Host voi myös halutessaan käyttää "seed of giants", jolloin vihut käy myös inveidaajan kimppuun. Tai summonata apuja tai tai.

Kyllä itteäkin on joskus ärsyttänyt inveidaajat, myönnettäköön. Ärsytti kun ei pärjännyt.
 
Vastaus: Dark Souls III

Voi käyttää estus flaskeja mutta niitä on puolet vähemmän kuin hostilla.

Kun inveidaat joudut melkein aina noob partyä vastaan, jotka ovat 3v1 tai 4v1 pelaamassa easymodea..

Siitä on nauru kaukana kun käyvät porukalla päälle ja juovat estusta jos osut kerran. Yritä siinä sitten tehdä covenant tehtäviä! :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

Kun inveidaat joudut melkein aina noob partyä vastaan, jotka ovat 3v1 tai 4v1 pelaamassa easymodea..

Siitä on nauru kaukana kun käyvät porukalla päälle ja juovat estusta jos osut kerran. Yritä siinä sitten tehdä covenant tehtäviä! :rolleyes:

Tuota kutsuttiin jo ds1 :ssä nimellä "ganking" tai ihan vaan pelin rikkomiseksi ☺. Sitä se vähän ehkä onkin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Minun mielestäni pvp on tässä pelissä aika hyvin balanssissa. Jos kutsut apuja peliin, valmistaudu kohtaamaan myös muita ei- toivottuja pelaajia. Toisaalta jos haluat olla se nilkki joka pilaa muiden peli-ilon, valmistaudu kohtaamaan 3-4:n pelaajan co-op laumoja. Sitä saa mitä tilaa ja niin edelleen.. :)

Onhan tuolla alueita joissa 1vs1 pvp toimii ihan fine kutsumalla porukkaa omaan peliin, esimerkiksi sen Pontius-bossin jälkeinen alue. Jos ei halua pvp:tä, pelaa offline tai hollowedina. Itse olen mennyt ehkä vähän alle puolet 45h peliajasta ember-muodossa ja tunkeutujia on ollut ehkä viisi? Noistakin ainut minkä hävisin, oli 1vs2 tilanne, jossa molemmat hönki armotta päälle.

Kyllähän nuo satunnaiset tunkeutumiset tuo jännitystä peliin. Juoksee vaikka tosiaan bonfiren lähettyville matsaamaan, niin ei harmita jos kuolo korjaa. Fiilis on kieltämättä hieno, jos onnistuu potkimaan inveidaajaa persuuksille. :) Tämä on olennainen osa Soulssia ja vaikka välillä korpeaa, en silti halua muutosta tuohon mekaniikkaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Mikähän Sanni-fanclub tuolla Irithylissä pyörii, ekalla kerralla siinä pomomatsin jälkeen tuli vastaan neljä sinisävyistä invaderia, ni ei tietenkään mitään jakoja. Ja äsken hyökkäsi samaan aikaan yksi sininen ja yksi punainen pelaaja, jollain sanattomalla sopimuksella tapettiin sininen sen punaisen spiritin kanssa yhdessä, jonka jälkeen kumarreltiin kuin judosalissa ja käytiin toistemme kimppuun. Sellasta lyömistä ja torjumista se oli, mutta oli hyvä pelaaja, kaikki osumat meiltä tuli Parry + ripostella. Sitten iski joku lagipiikki ja homma meni vituiksi kun sain osumia kahden keihäänmitan päästä ja omat selkeät ei tehneet mitään vaikutusta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ihan hirveä whinetys menossa täällä jostain invadereista. Ymmärrän, että peli voi tuntua vaikealta Souls-untuvikolle, mitä se toki onkin, ehkä epäreilultakin. Mutta ei varmaan kannata ylipäänsä pelata emberillä, jos niin hajottaa joku satunnainen tunkeutuja. Tämä nyt on muutenkin ihan väärä peli, jos kuolema/epäonnistuminen aiheuttaa spontaania tourettea.

Jonkin verran olen emberillä pelannut, kun ei sitä aina heti bossin jälkeen kuole, mutta onkohan mua inveidattu kertaakaan. Ei se kuitenkaan niin yleistä ole, että pääsisi millään tavalla pelikokemusta häiritsemään. Ehkä tuossa on jotain vaikuttavia tekijöitä, miten herkästi omaan peliin hyökätään, en osaa sanoa.

Mutta pointti nyt oli se, että opettele joko pelaamaan tai kutsu aina apuja. Yksin emberillä pelaamisessa ei oikeastaan ole edes mitään järkeä ja itse säästän ne siihen, kun oikeasti kaipaan jeesiä. Kannattaa myös AINA ensimmäiseksi suunnata pomolta shrinelle käyttämään ne sielut, niin ei käy mitään ikäviä vahinkoja.
 
Vastaus: Dark Souls III

Minun mielestäni pvp on tässä pelissä aika hyvin balanssissa. Jos kutsut apuja peliin, valmistaudu kohtaamaan myös muita ei- toivottuja pelaajia. Toisaalta jos haluat olla se nilkki joka pilaa muiden peli-ilon, valmistaudu kohtaamaan 3-4:n pelaajan co-op laumoja. Sitä saa mitä tilaa ja niin edelleen
Kestää varmaan ensi jouluun asti, että saan nuo covenant tehtävät tehtyä kun ganker sankarit ovat aina vastassa 3v1.. :(

Ei auta pelata summon 1v1 kun niihin tehtäviin pitää hyökätä ja tappaa hosti. Muuten mielellään pelaisi niitä vain.
 
Vastaus: Dark Souls III

Annetaan Felis raukan pelata rauhassa ja ihmetellään arvostelua kun se on valmis.

Omat seikkailut jatkuivat hiukan taas tänään.

Anor London bonfireltä lähdettiin eteenpäin ja eipä siellä sisällä paljon nähtävää ollut, muutama vihu ja bossi olikin sitten samassa paikassa kun alkuperäisessä dark soulsissa, siinä edessä teksti "beware duo".....not again...no Aldrichan siellä vaan oli ja ekalla yrityksellä jouduin nuolisateen teuraaks mutta sen kun oppi niin tokalla yrittämällä meni jo paljon paremmin, kunnes rupesin ahneeksi kun oli vähän healttia jäljellä ja spämmin lyöntiä kuin raivopäinen ja kuolin...mutta mitä ihmettä sain Aldrichin sielu itemin ja ruudulla luki herätessäni bonfireltä että ember restored, what ?? tapettiin toisemme samaan aikaan ja ehtisin saada kunnian voitosta kunnes palauduin takas bonfirelle, ei mikään kunniakas voitto mutta voitto kuitenkin. Sitten kauheella kiirellä takas hakemaan sielut ja katsomaan onko boob lady vielä paikalla, ei siellä ollut kuin suruviestejä.

Tämän jälkeen suunta kohti Irilythin dungeonia ja se oli edelleen karmiva paikka, ne naiset jotka imevät healthit pois on todella vittumaisia. Vihdoin ja viimein löysin sieltä reitin seuraavaan paikkaan mutta ei sekään tullut ilman sydänkohtausta, juuri ennen bonfireä on silta johon hypää gargoyle ja pari estusta jäljellä ja ei hajuakan missä bonfire on niin siinä tulee äkkiä kakka housuun. Tämän jälkeen palasin takas dungeoniin tutkimaan alueita ja löysin 4 mimiciä sieltä, sain yhdeltä mimic hatun jota toivonu jo pitkään :D Kyllähän peli on selkeästi kiristänyt vaikeustaso ruuvia sen jälkeen kun Irilythiin saavuttiin.

P.S. Tuli vastaan invader pitkästä aikaa juuri kun lähdin bonfireltä eteenpäin, kumarrettiin toisillemme ja hurjan greatswordien mättökuolema taiston jälkeen selvisin hengissä jäljellä 22 HP:ta, että tuntui hyvältä :cool:
 
Vastaus: Dark Souls III

Minun mielestäni pvp on tässä pelissä aika hyvin balanssissa. Jos kutsut apuja peliin, valmistaudu kohtaamaan myös muita ei- toivottuja pelaajia.

Oma pointtini ei ollut PvP:ssä itsessään, vaan valinnanvapauden puutteessa. Ei ole mahdollista kutsua VAIN kavereita peliinsä co-opiin ja nautiskella hyvästä meiningistä niin kuin... suunnilleen missä tahansa muussa yhteistyötilan sisältävässä pelissä viimeisen 5-10 vuoden aikana. On PAKKO hyväksyä co-opin aloittaessaan satunnainen määrä satunnaisia tunkeutujia satunnaisella yhtäaikaisella lukumäärällä satunnaisella hetkellä omassa pelissään, ja näitä punapirulaisia vastaan on sitten käytännössä PAKKO taistella.

Juuri tänä iltana naukkasin Emberin ja kutsuin muutaman hepun tuekseni pomotaistoon. Tämän jälkeen kävin päivittelemässä hahmoni ja siirryin jatkamaan peliä (Ember jäi siis päälle). Kului ehkä maksimissaan 4-5 minuuttia, ja joku tunkeutui peliini. Siinä sitten tapeltiin vihollislauman keskellä, kun en kerennyt palata wanhalle bonfirelle. Latausruudun kautta herääminen bonfirella, ja luojan kiitos ilman Emberiä niin sai jatkaa rauhassa. Kuten sanoin tuolla ylempänä: hölmön pelimekaniikan kanssa oppii elämään, mutta ei sen silti niin tarvitsisi olla.

PvP niille jotka sitä haluavat. PvE kavereiden kera niille jotka sitä haluavat. Yhdistetty PvE+PvP niille jotka sitä haluavat (vertaa The Divisionin normaali meno vs Dark Zone). Näin sen pitäisi olla.

---

Aivan täsmälleen samalla tavalla kuin täällä nyt on Gears of Warin joitakin ominaisuuksia kiihkeässä yhteisössä pidetty muuttumattomina pyhinä lehminä... kunnes niitä on muutettu. Ja aivan samalla tavalla kommentoidaan hyvin hanakasti "niin olitkos sinä sitä-ja-sitä osaa pelannut?" Tosin Gears of Warissa tuota ei ole kysytty enää viimeiseen kahdeksaan vuoteen.

On aivan oikein pitää suosikkipelistään ja olla sitä mieltä, että juuri tuossa kyseisessä pelissä on "kaikki" tehty oikein. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö asiasta voisi olla perustellusti eri mieltä, tai etteivätkö asiat voisi muuttua joskus tulevaisuudessa myös niissä pyhän lehmän asemaan nostetuissa ominaisuuksissa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Et ole vieläkään sisäistänyt sitä ettet ole se joka määrittelee missä mennään. Soulsin tenho on juuri tässä ettei pelaaja ole mitään. Siitä voi oikeasti nauttia. Coopissa pelin vaikeustaso laskee kuitenkin jyrkästi ja sitä paikataan mm. tunkeutujilla. Tämä tuo hyvää lisäväriä. Kyse on pelisarjan elimillisestä osasta. Haaste on se jota on lähdetty hakemaan ja se antaa tyydytystä. Ei kaikkien pidä olla samaan muottiin rakennettuja lokeroituja joko tai-paketteja.
 
Vastaus: Dark Souls III

Itsekin aikoinaan rutisin pakollisesta pvp:stä kun se ei pätkääkään kiinnostanut, mutta tässä parissa vuodessa on mielipide kyllä muuttunut. Edelleenkään en ole kiinnostunut pvp:stä, mutta kyllä nuo satunnaiset invaasiot vaan kuuluvat peliin enkä niistä enää luopuisi. Kuten sanottu se on se hinta minkä joutuu maksamaan, kun helpottaa peliä cooppaamalla. Vaikeusaste näissä on kuitenkin suunniteltu yksin pelaamista ajatellen ja se haaste luonnollisesti on iso osa koko pelisarjaa.

Se on sit toki eriasia, jos peli bugaa ja tunkeutujia tulee emberin ulkopuolellakin tai offlinessa (muita kuin npc)

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei ole mahdollista kutsua VAIN kavereita peliinsä co-opiin ja nautiskella hyvästä meiningistä niin kuin... suunnilleen missä tahansa muussa yhteistyötilan sisältävässä pelissä viimeisen 5-10 vuoden aikana. On PAKKO hyväksyä co-opin aloittaessaan satunnainen määrä satunnaisia tunkeutujia satunnaisella yhtäaikaisella lukumäärällä satunnaisella hetkellä omassa pelissään, ja näitä punapirulaisia vastaan on sitten käytännössä PAKKO taistella.

PvP niille jotka sitä haluavat. PvE kavereiden kera niille jotka sitä haluavat. Yhdistetty PvE+PvP niille jotka sitä haluavat (vertaa The Divisionin normaali meno vs Dark Zone). Näin sen pitäisi olla.

Sinun PITÄÄ jo pikkuhiljaa alkaa YMMÄRTÄMÄÄN, että tämä on SOULS. Tämä EI ole niin kuin muut pelit. Tässä TEHDÄÄN asiat eri tavalla. Siksi se on TIETTYJEN pelaajien keskuudessa niin suosittu. Tämä EI sovi kaikille.
 
Vastaus: Dark Souls III

Omat seikkailut jatkuivat hiukan taas tänään.

Anor London bonfireltä lähdettiin eteenpäin ja eipä siellä sisällä paljon nähtävää ollut, muutama vihu ja bossi olikin sitten samassa paikassa kun alkuperäisessä dark soulsissa, siinä edessä teksti "beware duo".....not again...no Aldrichan siellä vaan oli ja ekalla yrityksellä jouduin nuolisateen teuraaks mutta sen kun oppi niin tokalla yrittämällä meni jo paljon paremmin, kunnes rupesin ahneeksi kun oli vähän healttia jäljellä ja spämmin lyöntiä kuin raivopäinen ja kuolin...mutta mitä ihmettä sain Aldrichin sielu itemin ja ruudulla luki herätessäni bonfireltä että ember restored, what ?? tapettiin toisemme samaan aikaan ja ehtisin saada kunnian voitosta kunnes palauduin takas bonfirelle, ei mikään kunniakas voitto mutta voitto kuitenkin. Sitten kauheella kiirellä takas hakemaan sielut ja katsomaan onko boob lady vielä paikalla, ei siellä ollut kuin suruviestejä.

Tämän jälkeen suunta kohti Irilythin dungeonia ja se oli edelleen karmiva paikka, ne naiset jotka imevät healthit pois on todella vittumaisia. Vihdoin ja viimein löysin sieltä reitin seuraavaan paikkaan mutta ei sekään tullut ilman sydänkohtausta, juuri ennen bonfireä on silta johon hypää gargoyle ja pari estusta jäljellä ja ei hajuakan missä bonfire on niin siinä tulee äkkiä kakka housuun. Tämän jälkeen palasin takas dungeoniin tutkimaan alueita ja löysin 4 mimiciä sieltä, sain yhdeltä mimic hatun jota toivonu jo pitkään :D Kyllähän peli on selkeästi kiristänyt vaikeustaso ruuvia sen jälkeen kun Irilythiin saavuttiin.

En suuremmin muuta vihjaile koska itse löydetyt jutut on parhaimpia, mutta ei kannata unohtaa tuota tyrmää kokonaan kun sieltä on päässyt pois, siellä on yksi tärkeä mesta johon voi palata myöhemmin ;) Kannattaa tutkia se paikka kunnolla ja pistää muistiin eräät siellä olevat asiat, ja ehkä kokeilla itsekin ;)

Toivottavasti en liikaa vihjaile, mutta olisi sääli jos missaisit tuohon liittyvän jutun ja yhden mielestäni parhaimman bossin koko pelissä :)
 
Ylös Bottom