Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

En suuremmin muuta vihjaile koska itse löydetyt jutut on parhaimpia, mutta ei kannata unohtaa tuota tyrmää kokonaan kun sieltä on päässyt pois, siellä on yksi tärkeä mesta johon voi palata myöhemmin ;) Kannattaa tutkia se paikka kunnolla ja pistää muistiin eräät siellä olevat asiat, ja ehkä kokeilla itsekin ;)

Toivottavasti en liikaa vihjaile, mutta olisi sääli jos missaisit tuohon liittyvän jutun ja yhden mielestäni parhaimman bossin koko pelissä :)

Joo muistan kyllä et sinne jäi ainakin pari lukittuu ovee joita ei saanu auki ja pitää mennä niitä ainakin koittaa availla joskus. Kunhan on tarpeeksi vahva ettei ne vanhat akat polttomerkkaa mua hengiltä aina [emoji16]

Inveidauksesta on nuristu jo ihan pelisarjan alkuhetkistä lähtien. Yleensä kokemattomien pelaajien toimesta. En itsekään tykännyt niistä alunperin ja siispä aivan eka Dark Souls kokemus meni soolona ilman humanityä, ja Demon's Soulsin Old Monkin klassinen heikkokohta: verkkopiuha nössösti irti ;). Ei täs kolmosessakaan oikeen miellytä ottaa pvp matsia vastaan ekalla pelikerralla kun perinteisiin kuuluu eka pelikerta aina soolona, satunnaisia farmauksia lukuunottamatta. Välillä noita tulee mutta niiden kanssa vain joutuu elämään ja parempi jos voi ottaa ilon irti. Jos hakee rentoa co-op kokemusta niin tämä ei ole vain oikea peli siihen. Niin yksinkertaista se on. :)

Koko online ominaisuuden nerokkuushan perustuu siihen että pelintekijät on luonut säännöt ja covenantit mutta pelaajat itse on kaikesta muusta vastuussa. Inveidaajatkin ovat uhreja siinä mielessä että gankki porukat ja vihollisiksi naamioituneet trollit yms.. juttuja on harrastettu jo pitkän aikaa pelisarjassa. Tai pelaajakunnan itse määrittelemä meta level duelit tietyissä paikoissa, fight clubit, 1v1 matsin etiketit yms... Parhaimmat pvp kokemukset on edelleen ekasta Dark Soulsista kun porukalla hostin ja jonkun red phantomin kanssa tapettiin porukalla metsäcovenantin runkkuja, ja koko ajan sai samalla pelätä että millon darkwraithilla mieli muuttuu ja puukottaa selkään. :)

Mound-makers
on tällä kertaa ehkäpä mielenkiintoisin covenantti, joka mahdollistaa varmasti monipuolista online hulluttelua.

Eilen ei tullut hirveästi edettyä koska jäin farmaamaan 30 kpl sunlight medaleja
Archdragon Peakin Ancient Wyvern bossiin. Kyseessähän on todella helppo gimmick pomo jos tekee 1-shot tapon. Hullunkurisia tilanteita kun kolme sunbrota (itse myös) juoksee vuoronperään ja missaa tämän iskun, pudoten vain kielekkeeltä alas kuolemaansa ja hosti jää pyörimään hämmentyneenä :p. Olipas pitkästä aikaa älyttömän hauskaa hoitaa noiden farmaus pois alta.

Kurjan oloinen paikka nuo katakombit. Taidanpa kokeilla vaan juosta paikat läpi.

Cathedral of the Deepin pomosta:
Olipa helppo pomotaistelu. Kerran kuolin, kun en osannut varautua siihen curseen, mutt toisella meni suht läpsytellen. Se mobi hyökkää aika laiskasti ja ryntäämällä kohteeseen, kombo ja perääntyminen taktiikalla tuo oli tosi helppo. Ryhmän harventaminen on käytännössä turhaa, kun ei noista ole suurta uhkaa.
Tosi tylsä pomo. Jokaisessa Soulsissa on ollut tämän tyylinen pomo ja yhdestäkään en ole juurikaan pitänyt.

Huhhuh... Eilisestä asti tähän iltaan hakannut
Abyss Watchersia
ja vihdoin se suostu kuolemaan. En yrityksiä laskenut, mutta melko monta niitä tuli.

Bloodbornessa, joka oli ensi kosketus "souls" peleihin, ei tullut vastaavanlaista seinää vastaan. Lähellä oli apurin kutsuminen mukaan, mutta kova halu oli yksin se piestä. Muutoinkin kyllä peli vaikuttanut huomattavasti vaikeammalta mitä BB. Esim. kilven käyttö ei oikein vielä luonnistu ja se onkin toisessa kädessä lähinnä koristeena. Oon miettinyt jonkun greatswordin käyttöä, mutta ne on melko hitaita. Tykkääkö porukka täällä niistä?

Oon miettinyt jonkun greatswordin käyttöä, mutta ne on melko hitaita. Tykkääkö porukka täällä niistä?

Juurikin tuota spoilerissa mainitsemasi bossin käyttämää greatswordia+parry dagger komboa jotku pelaajat tykkää käyttää. Itseasiassa päivällä tuli vastaan video, jossa tyyppi testaa tuota greatswordia.

https://youtu.be/wvrTzdhoDw8

Itse tykkään enemmän käyttää nopeampia aseita, mutta aattelin itsekin kokeilla jotain greatswordia jossain välissä.

Muutoinkin kyllä peli vaikuttanut huomattavasti vaikeammalta mitä BB. Esim. kilven käyttö ei oikein vielä luonnistu ja se onkin toisessa kädessä lähinnä koristeena.

Kilpi sit vaan suosiolla pois equip loadia nostamasta ja ase kahteen käteen. Teet enemmän damageakin kahdella kädellä ja rollaamalla pärjää ihan hyvin kunhan pidät equip loadin alle 70%. Itse vetänyt ensimmäistä kertaa souls peleissä ekaa hahmoa dex pohjaisena ja koko matkan käytössä ollutkin sitten uchigatana kahdessa kädessä eikä ongelmia ole tullut kuin alussa taas bloodbornen jälkeen totutella souls peliin.

Itse tykkään isohkoista aseista niiden ulottuvuuden ja tehon takia. Nyt on käytössä Claymore ja siinä fire infusion. Strenghtiin painottuvaa hahmoa olen tekemässä, mutta olen toistaiseksi sijoittanut pisteitä aika paljon vitalityyn ja enduranceen, koska ei sillä isolla STR hilparilla mitään kuitenkaan tee ilman riittävää endurancea ja equip loadia.

Claymoressa on mielestäni hyvä liikesarja. Enimmäkseen kahdessa kädessä tuota pidän. R1 kombo lähtee suht nopsaan ja R2 on kivan ulottuva, etenkin ladattuna. Kilven kanssa R1 huitoo todella leveälle alueelle ja toimii hyvin isoa vihumäärää vastaan. R2 on käytännössä samanlainen kuin kahdellakin kädellä.

Myöhemmin olisi tarkoituksena siirtyä Wolf Knights Greatswordiin, mutta se vaatii vielä vähän levelöintiä sekä päivityskiviä. Black Knight Greataxe olisi myös kiva haalia, mutta se ei ole vielä ajatuksenakaan ajankohtainen.

Pyysin Xbox Liven frendilistallani olevaa weteraania apuun grindailemaan sieluja, kun ei vain homma taaskaan luistanut. Hetken kuluttua Dark Souls 3:n jo läpi päässyt jannu alkoi tiedustella statsejani. Aseeni olivat korkeammalle kehitetyt kuin hänellä, samoin kilpeni. Vasta nyt sain tietää, mitä tarkoittaa fat roll, miten se saadaan (equid load yli 70% kantokyvystä) ja miten se hidas rollailu vaikuttaa pelaamiseen.

Kädestä pitäen sain ohjeen liittyä
Rosaria’s Fingers Covenantiin
ja pääsin laittamaan kokemuspisteeni uusiksi kategoria kerrallaan. Ongelmien alkulähteeksi osoittautui Vitality, joka oli jäänyt tasolle 11, samoin Dexterityä ja Endurancea oli aivan liikaa.

Edelleen kädestä pitäen sain ohjeet statsien laittamiseen oikein, kun olin ensin kuvaillut oman pelityylini. Tämän jälkeen pääsin hankkimaan uudet suojavarusteet kiireestä kantapäähän (armor, kypärä, hanskat ja byysat). Nyt pääsen taas rollailemaan pakoon pahiksien iskusarjojen alta, pomovastuksista nyt puhumattakaan.

Pisteenä iin päällä kävimme pieksämässä
Aldrich, Devourer of Godsin ja siihen perään Dancer of The Boreal Valley’n. Seuraavaksi alkaakin Lothric Castle.

lvl 83, 46h mittarissa

No ei ihme, jos on ollut vaikeaa. Eihän 11 vitalityä riitä alkuunkaan, ei etenkään melee jantterille. Tuo nyt on sinänsä ihan ymmärrettävää, jos ei ole ottanut asioista juurta jaksain selvää. Toisaalta, pienellä pohdinnallakin pystyy tekemään suht fiksuja valintoja levelöinnissä, kun käy läpi niitä statseja ja katsoo, mikä vaikuttaa mihinkin. Lisäksi vähän tutkii niitä varusteita, niiden painoja ja skaalautuvuutta, kokeilee millaista milläkin aseella on pelata ja pohtii itselle mieluisaa pelityyliä.

Ei tämä oikeasti ole NIIN vaikea, vaatii vain ihan erilaista asennoitumista, koska tämä on niin valtavirrasta poikkeava moniltakin osin.

Loistavaa FelisLeo! Nyt on päästy asian ytimeen ja hyvä että oli olemassa jannu, joka kertoi sen mitä me emme täällä edes ymmärtäneet kysyä :)

Oon miettinyt jonkun greatswordin käyttöä, mutta ne on melko hitaita. Tykkääkö porukka täällä niistä?
En normaalisti tykkää tämän tyyppisissä action peleissä hitaista / isoista aseista mutta jostain syystä Soulseisa oon tykästynyt niihin. Vaatii ajoittain varovaisuutta ja tarkkaa ajoitusta, sekä R1 spämmäilyn voi unohtaa. Parasta on tietenkin tehovoima, jolla saa useasti monen pienemmän vihollisen poisen rikottua. :)

Viimein löysin uskollisen Zweihanderin joka on modattu lightning muotoon tukemaan str/faith hahmoani, sekä perus Butcher's Knife ja Heavy Great axe siinä hollilla. Eiköhän näillä loppuun asti mennä.

Toivottavasti alkaa FelisLeon peli maistuun nyt paremmalta, parempi myöhään kuin ei ollenkaan!

11 vitality [emoji33] se on tässä pelissä tärkeä statsi jos haluaa hyvän defensen, toki kaikki statsit nostaa defenseä aika ajoin mutta vitality nostaa sitä joka levelillä 2 tietääkseni. Toki se myös antaa mahdollisuuden kantaa painavampia kamoja ilman fatrollia.

Itse kans pidän noista great swordeista, claymore toimi aseena puolet pelistä ja nyt on käytössä aika samantyyliset liikkeet omaava wolf knights greatsowrd [emoji12]

Pyysin Xbox Liven frendilistallani olevaa weteraania apuun grindailemaan sieluja, kun ei vain homma taaskaan luistanut. Hetken kuluttua Dark Souls 3:n jo läpi päässyt jannu alkoi tiedustella statsejani. Aseeni olivat korkeammalle kehitetyt kuin hänellä, samoin kilpeni. Vasta nyt sain tietää, mitä tarkoittaa fat roll, miten se saadaan (equid load yli 70% kantokyvystä) ja miten se hidas rollailu vaikuttaa pelaamiseen.

lvl 83, 46h mittarissa

Hämmentävää tekstiä noilla tuntimäärillä.

Hämmentävää tekstiä noilla tuntimäärillä.

Ehkä pikkuisen, noi kaikki asiat kuitenkin on helppo selvittää itse jos edes vähän katselee statsejaan, ja monet noista asioista käyty täälläkin läpi.

Nooh mutta ei kaikki voi silti tietää, eipä siinä, itelläkin oli unohtunut että dexi nostaa loitsun viritysnopeutta :D Hyvä että nyt näin tässä vaiheessa kuitenkin, pelin ehtoopuolella, FelisLeo pääsi asian ytimeen kiinni, kait tuostakin tosin sakotetaan arvostelussa kun peli ei kertonut yksityiskohtaisesti kädestä pitäen eri statsien merkitystä... :rolleyes:

Dexiä oli varmaan kolmellekin hahmolle, mutta kait käytit vielä aseena sellaista jossa ei dex-skaalausta ollut :D Enkä nyt mitenkään ilkeilläkseni naljaile, mutta onhan tuo vähän koomista, ois pitänyt tajuta kysyä jossain vaiheessa että niin, mikäs sun ukkos kokoonpano onkaan.

11 vitality [emoji33] se on tässä pelissä tärkeä statsi jos haluaa hyvän defensen, toki kaikki statsit nostaa defenseä aika ajoin mutta vitality nostaa sitä joka levelillä 2 tietääkseni. Toki se myös antaa mahdollisuuden kantaa painavampia kamoja ilman fatrollia.
Soulsien paras puoli on se, että millä tahansa statseilla pärjää jos osaa valita varusteensa sen mukaan. Matalalla vitalityllä pärjää jos valitsee varusteet niin, että painorajat eivät pauku ja rollit yms toimivat, tai vaihtoehtoisesti niin, että laittaa raskasta kamaa päälle jolloin voi tankata kaikki osumat. Pelityylejä on monia ja aina ei voi saada kaikkea (esim. nopeus ja älyttömän kova defence ei oikein kulje käsi kädessä).

Ja löytyyhän pelistä myös sormuksia jolla painorajoja saa pudotettua ja muita alas jätettyjä statseja kompensoitua.

Itse menin default vitalityllä pelin lähes läpi asti hyvin kevyet varusteet päällä ja taktiikkana oli perinteinen väistely ja oikeaan aikaan iskeminen. Loppupäässä tuli pistettyä pari pistettä lisää vitalityyn jotta sain hienomman kypärän päähän...

Peli meni eilen läpi ja lopputekstien rullatessa pelikello näytti tarkalleen 49h. En aloittanut NG+:aa, joten jos joku tarvitsee apuja, niin pääsen cooppailemaan mille alueelle tahansa. Tätäkin tuli eilen illalla testattua, hyvin toimii salasanasuojatut summonit!

Soulsien paras puoli on se, että millä tahansa statseilla pärjää jos osaa valita varusteensa sen mukaan. Matalalla vitalityllä pärjää jos valitsee varusteet niin, että painorajat eivät pauku ja rollit yms toimivat, tai vaihtoehtoisesti niin, että laittaa raskasta kamaa päälle jolloin voi tankata kaikki osumat. Pelityylejä on monia ja aina ei voi saada kaikkea (esim. nopeus ja älyttömän kova defence ei oikein kulje käsi kädessä).

Ja löytyyhän pelistä myös sormuksia jolla painorajoja saa pudotettua ja muita alas jätettyjä statseja kompensoitua.

Itse menin default vitalityllä pelin lähes läpi asti hyvin kevyet varusteet päällä ja taktiikkana oli perinteinen väistely ja oikeaan aikaan iskeminen. Loppupäässä tuli pistettyä pari pistettä lisää vitalityyn jotta sain hienomman kypärän päähän...

Peli meni eilen läpi ja lopputekstien rullatessa pelikello näytti tarkalleen 49h. En aloittanut NG+:aa, joten jos joku tarvitsee apuja, niin pääsen cooppailemaan mille alueelle tahansa. Tätäkin tuli eilen illalla testattua, hyvin toimii salasanasuojatut summonit!

Toki pääsee millä statseilla vaan, mutta kuten kaikki voidaan lukea felis ei ole mikään souls taituri ja tarvitsee vitalityä ja sitä kautta parempaa defenseä ja armoryä.

Täällä puutteellisia taistelutaitoja pyrin kompensoimaan panssareilla. Painoa pidettiin alhaalla mm. mainitulla sormuksella sekä vitalitylla. Tärkeää oli kyetä rullaamaan kentällä höyhenen kevyesti, jota auttoi lisäksi siihen liittynyt toinen sormus. Prosenttiluku alle 70 oli tähän riittävä mittari. Painavammat ja paremmat aseet jäivät täten haaveeksi. Vedin samalla kirveellä lähes alusta aina loppuun asti, täyteen viritettynä. Striimaajat juoksee kalsarit jalassa ilman suojia, kun osaavat väistöt luontojaan.

Mikäli lähtee soitellen sotaan, tulee turpaan takuulla. Parasta Soulssia ja Bloodbornea.

Toki pääsee millä statseilla vaan, mutta kuten kaikki voidaan lukea felis ei ole mikään souls taituri ja tarvitsee vitalityä ja sitä kautta parempaa defenseä ja armoryä.
Mä en kyllä sitäkään ymmärrä, että miksi kokemattoman pitäisi nimenomaan noihin panostaa, kun tämäkin riippuu täysin omasta pelityylistä ja ´siitä mikä sopii itse kullekin parhaiten. Aloittelin itse aiemmassa Souls sarjan pelissä nimenomaan raskaalla haarniskalla ja kilvellä ja lopputuloksena turpaan tuli jatkuvasti . Ketterämpi hahmo taas sopi omaan pelityyliin kuin nyrkki silmään ja pelaaminen helpottui huomattavasti, joten nykyään tulee aina pelattua ensimmäinen kierros "tutulla" dex-pohjaisella hahmolla.

Mä en kyllä sitäkään ymmärrä, että miksi kokemattoman pitäisi nimenomaan noihin panostaa, kun tämäkin riippuu täysin omasta pelityylistä ja ´siitä mikä sopii itse kullekin parhaiten. Aloittelin itse aiemmassa Souls sarjan pelissä nimenomaan raskaalla haarniskalla ja kilvellä ja lopputuloksena turpaan tuli jatkuvasti . Ketterämpi hahmo taas sopi omaan pelityyliin kuin nyrkki silmään ja pelaaminen helpottui huomattavasti, joten nykyään tulee aina pelattua ensimmäinen kierros "tutulla" dex-pohjaisella hahmolla.

Totta tuokin, itsellä vaan on tapana lähteä aina kunnon panssareilla ja isolla aseella liikkeelle uudessa souls pelissä, dex aseet kun usein on sellasii rimpuloita [emoji16] Strength buildi on kuitenkin aikasemmin ollut se vähän vaikeampi tapa pelata näitä verratuna jos jollain taikurilla vetää. Tosin dark souls 3 homma on käännetty toisinpäin eli tankki hahmo on se easy mode ja taikuuden käyttöä on vaikeutettu paljon. Toki olen myös huomannut sen että monilla bosseilla kolmosessa kilpi on aivan turha koska ovat niin nopeita ja lyövät pitkiä sarjoja.

Ylös Bottom