Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Kyllä tää on itelle vähän semmoista pakkomennäläpi hommaa, eikä tule juurikaan nautittua pelaamisesta.

Koska et ilmeisesti ole deadlinen puitteissa paineistettu niin suosittelen, että rentoudut pelin parissa muutaman illan ajan: palaat vanhoille alueille tutkimaan paikkoja, grindailet leveliä, katselet netistä ohjeita missattujen esineiden löytämiseksi, pohdiskelet esinekuvausten avulla tarinaa ja niin edelleen. Toinen hyvä vaihtoehto on vetää peli läpi "väkisin", pitää tauko ja aloittaa sitten uudestaan kokonaan uudella hahmolla.

Edellisen pelikerran kauhistuspomo
Abyss Watchers
meni kerrasta nyt PS4-versiossa. Eihän tämä nyt näin helppoa voi olla, ajattelin ja menin heti perään 6-7 kertaa co-op-avuksi halukkaille ja kyllä: se todellakin oli niin helppoa. Ehkä hahmoni on vain kehitetty oikein, leveliä on rittävästi ja kokemuksen avulla tiedän mitä teen. Myöhemmin tietysti vastaan tuli se koko pelin karmein kohta eli matka
Irithyll of the Boreal Valley'n bonfirelta Church of Yorshkan bonfirelle.
Kuinkas ollakaan tämäkin urakka meni kolmannella yrityksellä ja tajusin, ettei se oikeastaan niin paha ollutkaan, kun vain ymmärsi käyttää kaikkia käytössä olevia keinoja eikä hötkyillyt etenemisen kanssa. Netistä kaivettujen ohjeiden avulla varmistan, että saan aina kaikki Estus Shardit ja Undead Bone Shardit mukaan, joten matkanteon helpottumista ei voi estää. On se hienoa se.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tai sitten ilmoitus on kuulumisia DS-lautapelistä?

---

https://www.youtube.com/watch?v=glFhmlNeYXs
Aah... uuh... ooh... on se niin ihanaa kuunnella, kun punapiru-inveidaaja-muidenpeliensotkija valittaa kuinka vaikeaa ja kauheaa on olla inveidaaja, kun jengi käyttää pelin suomia keinoja punapirua itseään vastaan. :) Uuh... se ilmeisin ja varmaan käytetyin eli pelin buuttaaminen ei ollut valitusten listassa.

EDIT: PvP eli Destinyn Cruciblen tyylinen muoto niille jotka sitä haluavat, ja Destinyn tyylinen PvE/co-op niille jotka sitä haluavat. Helppo ja ilmiselvä ratkaisu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Aah... uuh... ooh... on se niin ihanaa kuunnella, kun punapiru-inveidaaja-muidenpeliensotkija valittaa kuinka vaikeaa ja kauheaa on olla inveidaaja, kun jengi käyttää pelin suomia keinoja punapirua itseään vastaan. :) Uuh... se ilmeisin ja varmaan käytetyin eli pelin buuttaaminen ei ollut valitusten listassa.

EDIT: PvP eli Destinyn Cruciblen tyylinen muoto niille jotka sitä haluavat, ja Destinyn tyylinen PvE/co-op niille jotka sitä haluavat. Helppo ja ilmiselvä ratkaisu.
Siis kuinka kauan tämä sinun henkilökohtainen ristiretkesi jatkuu? Ihan kiva että tulee tähän välillä horrokseen vaipuvalle aiheelle viestejä mutta eiköhän tämä sinun mantrasi ole jo jokunen kerta kuultu.

Meidän välisen väittelymme lopetettuamme oletin myös sinun ymmärtäneen, että olisi ihan ok olla hiljaa jos ei ole mitään uutta sanottavaa aiheeseen. Vai liekö vain oletit jotain voittaneesi ja jatkat yksinvaltiaana ainoan oikean totuuden julistamista.

Koska minäkään en näköjään osaa olla hiljaa, niin vielä tämän verran: et voi täysin tosissasi olla tuon suhteen, että bootti on "pelin suoma keino" :D Et taida paljon nettipelejä pelata kun noin vähän asioista tiedät. Ymmärtääkseni myös Souls rankaisee tuosta jos tuota jatkuvasti tekee. Se siitä "pelin suomasta keinosta". Mutta jokainen tavallaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tovin tätä keskustelua sivusta seuranneena pitääpä osallistua jälleen itsekin. Sisäinen Dark Souls -elitistini nosti rumaa päätään, kun katselin tuon Nisupullan laittaman videopätkän. Joten muutama kysymys koskien kyseistä videota. Et kai juuri postannut Dark souls -pvp:tä ylistävää videoa, jossa ylväästi heti alussa gänkittiin 3v1 -invader? Entä mihin tuossa soolo pvp:ssä jäi alkukumarrus, enkä varmaan nähnyt sillä kyseisellä pätkällä keltaisen ihmepullon litkimistä PVP:ssä? Mihin on kadonnut kaikki kunnioitus vastustajaa kohtaan? On myös kohteliasta kumartaa tasaisen pvp-matsin päätyttyä. Ei ihme, että jotkut inhoaa pvp:tä tässä Dark Souls 3:ssa, kun ei edes yksinkertaisesta etiketistä pystytä pitämään kiinni. Nuo yksinkertaiset pvp-säännöt kun ovat olleet olemassa jo Dark Souls 1:stä lähtien. Pvp:stä muuten minulla ei ole mitään kummempaa sanomista. Systeemi on se mikä on, enkä siihen voi vaikuttaa, niin sillä mennään. Itse olen todella onneton pvp-pelaaja ja olen varmaankin 90% niistä hävinnyt, mutta se ei oikeastaan minua haittaa ollenkaan. Tykkään DS-peleissä koluta nurkkia ja auttaa pelaajia coopissa, joten pvp ei edes varsinaisesti ole minun juttuni. Bloodbornessa tuo reilu pvp ei aina toteutunut johtuen vaatimuksesta, että striimin pitäisi soljua tasaisesti eteen päin, jotta se joskus valmistuisikin.

Tässä vielä Dark Souls pvp-säännöt, jos joku niitä ei tiennyt:

1. Kumarrus
2. Buffaus
3. Taistelu
4. Kumarrus

Kohdat yksi ja kaksi voivat myös vaihtaa paikkaa. Ja ne Estuspullot tungetaan sinne, minne aurinko ei toivottavasti koskaan paista. Paitsi mikäli vastustaja juo Estuspullon tai joudut gänkin kohteeksi. Pvp myös yleensä käydään 1v1 periaatteella. Mikäli invaajia on enemmän kuin yksi, niin silloin mennään tilanteen mukaan.

Eipä tässä sitten muuta. Tällainen avautuminen.
Olikohan tämä ihan tosissaan laitettu viesti? :D

Jos apureita ei saisi kutsua, niin tuo ei pvp:ssä olisi mahdollista, sama koskee myös estus flaskejä; jos noiden käyttö edelleen sarjan kolmannessa pelissä on tuossa kohtaa mahdollista, on niiden hyödyntäminen tottakai aivan ok. Jos joku hyökkää toisen peliin ja alkaa sen jälkeen tekemään jotain kumarrusta muka reilun pelin hengessä, on tuo oiva paikka iskeä kaveriin ensimmäiset lyönnit. Ärsyttää kaikkien pelien multiplayereissä pelaajat, jotka alkavat keksimään jotain pelin ulkopuolisia omia sääntöjään, ja sitten vetävät herneet nenään jos joku ei pelaakkaan näiden teennäisten ohjeiden mukaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kyllä tuo oli ihan tosissaan laitettu viesti. Noin se vain on mennyt Dark Souls 1:stä lähtien. En ole itse tuota sääntöä keksinyt. Katso vaikka itse youtubesta noita kauan Dark Soulsia pelanneita, jotka pvp:tä enemmän harrastaa. Dark Soulsiin on aikojen saatossa tuollaiset epäviralliset pvp-säännöt syntynyt ja minä ainakin niitä yksin pelatessani pyrin noudattamaan. Sitten on noita paljon Dark Souls 3:n mukana tulleita nyyppiä, joilla ei ole mitään käsitystä toisten kunnioittamisesta. Taidat lukeutua tähän ryhmään ainakin kirjoittamasi perusteella.
 
Vastaus: Dark Souls III

Nuo "säännöt" koskevat vain niitä jotka harrastavat PvP:tä kutsumalla porukkaa summon signin kautta. Ei liity inveidaamiseen mitenkään, hyökkääjillä ei ole sääntöjä puolesta tai vastaan. ;) Myös gänkkääjät kuuluvat asiaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Sitten on noita paljon Dark Souls 3:n mukana tulleita nyyppiä, joilla ei ole mitään käsitystä toisten kunnioittamisesta. Taidat lukeutua tähän ryhmään ainakin kirjoittamasi perusteella.
En ole vielä tätä edes pelannut, kaikki muut Soulsit kylläkin ihan sieltä Demon's Soulsista lähtien, ja Bloodbornen myös.

Eikä se ole mitään kunnioituksen puutetta, näiden pelien maailma on tyly ja ankara, ja sopii mielestäni aivan täysin pelien henkeen tehdä kaikkensa jotta vihun saa tapettua. Ihan yhtälailla voisi sanoa että on kunnioituksen puutetta ylipäätään hyökätä jonkun sellaisen maailmaan joka ei tarkoituksella halua pelata juuri pvp:tä; tuossa kuitenkin yritetään vartavasten pilata toisen eteneminen. Ihan hullu ajatus ettei tuossa yrittäisi mahdollisuuden mukaan käyttää estuksia jos tarve vaatii (ei ole tullut edes mieleen että tuo olisi jonkun "koodiston" vastaista toimintaa).

edit: Jos tosiaan ihan vartavasten pvp:tä pelaavilla on tuollaiset säännöt kuten r0nx tuossa ylempänä kertoi, niin niistä en tiedä mitään; minulle nämä ovat ensisijaisesti yksinpelejä, joihin kuitenkin silloin tällöin tapahtuvat invadet tuovat oman mukavan lisänsä. Silti kyllä hölmöä jos näin monen jatko-osan jälkeen tuota ei ole toteutettu niin kuin pvp-pelaajat haluavat, vaan silti tarvitaan jotain omia sovittuja sääntöjä. Eihän noita voi kukaan edes tietää ellei pyöri jossain souls-foorumeilla.
 
Vastaus: Dark Souls III

Nuo "säännöt" koskevat vain niitä jotka harrastavat PvP:tä kutsumalla porukkaa summon signin kautta. Ei liity inveidaamiseen mitenkään, hyökkääjillä ei ole sääntöjä puolesta tai vastaan. ;) Myös gänkkääjät kuuluvat asiaan.

Juuri näin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Jos joku inveidaa mun peliin eikä kumarra ja tai menee vihujen taakse piiloon niin pieksän sen lyttyyn armotta.

Jos inveidaaja antaa mun hoitaa vihut pois ennen taistoa ja kumartaa niin kumarran myös. Sitten pieksän sen lyttyyn.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei se inveidaaminen ole rehtiä peliä, alakynnessähän sitä ollaan aina ja silloin on kaikki keinot sallittuja. :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

Nuo "säännöt" koskevat vain niitä jotka harrastavat PvP:tä kutsumalla porukkaa summon signin kautta. Ei liity inveidaamiseen mitenkään, hyökkääjillä ei ole sääntöjä puolesta tai vastaan. ;) Myös gänkkääjät kuuluvat asiaan.

Voisin joku kerta vetää sellaisen striimin, että menen Pontiff Sulvahnin jälkeiselle areenalle ja laitan punaisen merkin maahan.
 
Vastaus: Dark Souls III

---

https://www.youtube.com/watch?v=glFhmlNeYXs
Aah... uuh... ooh... on se niin ihanaa kuunnella, kun punapiru-inveidaaja-muidenpeliensotkija valittaa kuinka vaikeaa ja kauheaa on olla inveidaaja, kun jengi käyttää pelin suomia keinoja punapirua itseään vastaan. :) Uuh... se ilmeisin ja varmaan käytetyin eli pelin buuttaaminen ei ollut valitusten listassa.

Aah... uuh... ooh... on se niin ihanaa kuunnella JA KATSELLA, kun punapiru-inveidaaja-muidenpeliensotkija iski konsolifinin Dark Souls 3-striimiin 32min kohdalla, Felisleo ihan paniikissa ja vaikka on itse tasolla 88 ja zaazuu alle 30-levelillä, syyttää zaazuuta siitä kuinka tämä antoi inveidaajan tappaa Felisin "ykkösellä" (helppo shield break ja riposte)..."Missä sää oot, missä sää oot"... :D Aah... Dark Souls.. :)
 
Vastaus: Dark Souls III

FailTrain puksutti vahvasti kyllä tuossa tilanteessa. :D Sen jälkeen kun Fellu oli heittänyt lusikan nurkkaan, niin melkein sain kyseisen inveidaajan hengiltä 1v1 matsissa. Tuli vaan melko selväksi tuo tavaroiden eritasoisuus tuossa. Ei niillä aloitusvehkeillä tunnu pärjäävän parempia kamoja vastaan, vaikka molemmilla oli "matalan"tason aseet. Myös buffit auttaa huomattavasti noissa pvp-tilanteissa. Noh, josko sitten seuraavat kohtaamiset menisi paremmin. :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

En muista kysyinkö jo aikasemmin, mutta oliko tässä joku mekaniikka mikä tuo lisää inveidaajia sun tupaan jos eka ei saa sua hengiltä tai sinä et saa sitä? Alko nimittäin oleen jo vähän epäreilut meiningit kun kolme pölvästiä yritti tappaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Heh, täytyypä itsekin kertoa omia invade-kokemuksia tähän.

Dark Souls 1:ssä olin vielä niin niin usein Hollow-tilassa, että en juuri jaksanut välittää jos joku tunkeutui maailmaani, koska tiesin häviäväni taistelun yhdeksän kertaa kymmenestä. Useimmiten tunkeutujia tuli juuri pomotaisteluiden jälkeen, kun koetin selvitä hengissä pitempään ihmisenä. Jossain kohtaa rupesi sitten ärsyttämään ja myönnän kiskoneeni nettipiuhan pari kertaa irti, kun peliini tunkeuduttiin kesken kaiken ja oli juuri pitkä jakso peliä takana, eikä uutta leiritulta ollut vielä löytynyt. Olin muutenkin rakentanut hahmoni juuri PvE:tä varten ja tämän takia PvP-kohtaamiset olivat niin hankalia ja muutenkin melee-tyyppi pieksee velhon lähes aina. Käytin toki myös Rapier-asetta, mutta se teki niin vähän vahinkoa, että vastapuolta lähinnä nauratti saadessaan osumia.

Myöhemmin sitten teilasin kymmeniä ihmispelaajia samalla tavalla, Rat Covenantin alueella - kuuluin siis tuohon covenanttiin ja odottelin ihmispelaajia saapuvaksi alueelle. Käytössäni oli pursuers-loitsu, joka hakeutuu todella tehokkaasti vihollista kohti ja heittelin salamoita taustalta, tavallisesti tunkeutujat eivät mahtaneet mitään, kun kävin kimppuun heidän tullessaan ahtaasta oviaukosta alueelle, samaan aikaan kun jaloissa pyöri rottia kiusana. Ihan aina tuo ei onnistunut, mutta kivaa oli silti - ja olin otettu, kun Rat-alueen luolan suulle ilmestyi viesti "beware of dark spirit" ja aika moni oli antanut sille positiivista palautetta. Tarkoituksena tässä oli toki kerätä myös Pharros Lockstoneja, sellaisen sai jokaisesta tapetusta ihmispelaajasta.

DS2:ssa oli myös vesialue, jossa pystyi kiusaamaan lähes ilman vaaraa alueelle tulevia pelaajia, jos kuuluit itse covenanttiin (nimeä en muista), koska tunkeutujien piti liikkua hitaasti vedessä ja itse pystyit heittelemään loitsuja niskaan, isojen möllien käydessä alueelle tulevien pelaajien kimppuun.

Osa peliä nuo tunkeutumiset ovat, mutta ihan loputtomiin niitä ei jaksa sietää - silloin annan kuitenkin takaisin, kun satun sille päälle, vaikka nuo kaksi mainitsemaani esimerkkiä ovat hyvinkin kyseenalaisia ja kaukana rehdistä taistelusta.
 
Vastaus: Dark Souls III

FailTrain puksutti vahvasti kyllä tuossa tilanteessa. :D Sen jälkeen kun Fellu oli heittänyt lusikan nurkkaan, niin melkein sain kyseisen inveidaajan hengiltä 1v1 matsissa. Tuli vaan melko selväksi tuo tavaroiden eritasoisuus tuossa. Ei niillä aloitusvehkeillä tunnu pärjäävän parempia kamoja vastaan, vaikka molemmilla oli "matalan"tason aseet. Myös buffit auttaa huomattavasti noissa pvp-tilanteissa. Noh, josko sitten seuraavat kohtaamiset menisi paremmin. :rolleyes:

Varsinkin pelin alkupuolen pvp:ssä (toki myöhemminkin) on selkeästi tehokkainta parry+riposte-yhdistelmä, pikku kilpi vaan jolla on hyvä heittää parryä, monet inveidaajat kun tulee straight swordin/katanan kanssa ja spämmää light attackia buffatulla aseellaan niin siihen on hyvä iskeä kun pitää pään kylmänä. Jos ei handlaa parryä, on hyvän kantaman ase tehokas (halberd/lothric knight long spear...), pitää sitä kahdella kädellä ja huolehtii etäisyydestä. Medium shieldit on pvp-tilanteissa käytännössä hyödyttömiä koska shield break on suht helppo saada aikaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

En muista kysyinkö jo aikasemmin, mutta oliko tässä joku mekaniikka mikä tuo lisää inveidaajia sun tupaan jos eka ei saa sua hengiltä tai sinä et saa sitä? Alko nimittäin oleen jo vähän epäreilut meiningit kun kolme pölvästiä yritti tappaa.

Ei kyllä pitäis olla. Toi oli jo melkoisen huonoa säkää. Ihmeen paljon muilla tuntuu olevan noita inveidaajia, itse pelaan ember-tilassa koko ajan ja TOIVON että niitä tulisi enemmän kun on suht harvinaista. Ikinä ei ole kahta tullut samaan aikaan. Tiedä sitten onko PC:llä vaan vähemmän inveidausta yleensäkin.
 
Vastaus: Dark Souls III

En muista kysyinkö jo aikasemmin, mutta oliko tässä joku mekaniikka mikä tuo lisää inveidaajia sun tupaan jos eka ei saa sua hengiltä tai sinä et saa sitä? Alko nimittäin oleen jo vähän epäreilut meiningit kun kolme pölvästiä yritti tappaa.

Eipä tässä taida olla sellaista systeemiä. Tässä Dark Souls 3:ssa on tuosta gänkkimisestä tehty turhan helppoa. Ei ole kauhean harvinaista, että inveidatessa törmäät kolmeen nuotin ympärillä seisojaan, jotka odottavat helppoja kohteita. Mielestäni hyvä muutos tuohon inveidaukseen voisi olla sellainen, että peli tunnistaisi montako pelaajaa kohdemaailmassa olisi ja sen mukaan löisi inveidereita liikenteeseen. Tuo nykyinen systeemi kun ei oikein toimi, kuten eilisestä striimistäkin näki. Se myös estäisi tarkoitukselliset 3v1 gänkit, kun inveidaajia tulisikin aina vaikka kaksi kerrallaan noihin useamman hengen peleihin. Minulla ei henk. koht. ole mitään inveidaajia vastaan, kunhan niitä ei tule ihan jatkuvasti.
 
Ylös Bottom