Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Jos se ei merkittävästi ole muuttunut aikasemmista niin teoariassa kyllä, mutta käytännössä ei ihan niin yksinkertaista. Jos molemmat haluaa koko pelin pelata alusta asti cooppina niin kaikki täytyy tehdä kahteen kertaan, koska ainoastaan hostin maailmassa etenee peli. Kannattaa melkeinpä ennemmin pyytää kaveri mukaan vain vaikeimpiin kohtiin ja bosseihin, jos haluaa coopata.

Joo no sen voikin sitten unohtaa. En tiiä viittiikö olla niin masokisti, että alkais taas tätä pelaamaan.
Bloodborne tuli vedettyä läpi, mutta ei sitä kiva ollut pelata, kun hermot meni kokoajan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Itse koin Bloodbornen vaikeammaksi siksi, että apurien kutsuminen ei oikein tuntunut toimivan. Lähes kaikki bossit hoitelin yksin, koska apuja vain ei ollut tarjolla. Yksi syy varmaankin oli, ettei Bloodbornessa auttamisesta ollut oikeastaan mitään hyötyä auttajalle, koska koko covenant-systeemi siinä vaikutti jääneen puolitiehen. Sen Dark Soulsissa apuja oli tarjolla paikoitellen jopa liikaa, siis siksi että jotkin bossit muuttuivat naurettavan helpoiksi apureiden takia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Itse koin Bloodbornen vaikeammaksi siksi, että apurien kutsuminen ei oikein tuntunut toimivan. Lähes kaikki bossit hoitelin yksin, koska apuja vain ei ollut tarjolla. Yksi syy varmaankin oli, ettei Bloodbornessa auttamisesta ollut oikeastaan mitään hyötyä auttajalle, koska koko covenant-systeemi siinä vaikutti jääneen puolitiehen. Sen Dark Soulsissa apuja oli tarjolla paikoitellen jopa liikaa, siis siksi että jotkin bossit muuttuivat naurettavan helpoiksi apureiden takia.

Johtuisko NATista? Mulla ei ole ollut mitään ongelmia kutsua apua, jos olen tarvinnut. Tai sit ollut vaan säkää. Joka tapauksessa Soulsien tyyli on kyllä paljon parempi, vaikka Bloodborneen jotenkin tuo kellojen soittelu sopiikin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Johtuisko NATista? Mulla ei ole ollut mitään ongelmia kutsua apua, jos olen tarvinnut. Tai sit ollut vaan säkää. Joka tapauksessa Soulsien tyyli on kyllä paljon parempi, vaikka Bloodborneen jotenkin tuo kellojen soittelu sopiikin.

Apuja tuli aina sitä pyydettäessä. En muista siinä olleen ongelmia. Kelloja soittelin kun siihen oli tarvetta, eli aika usein. En häpeile tehdä sitä tämänkään kanssa, on kuitenkin ollut osa sarjan viehätysvoimaa Demons Soulsista alkaen.


http://youtu.be/f5voZrujK8o
 
Vastaus: Dark Souls III

Kyllähän niitä apuja saa tottakai kutsua, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tässäkin uusimmassa löytyy siroteltuna esim. NPC-sankareita joita voi kutsua pomomatseihin avuksi. Yleensä niistä on ollut ihan hyötyäkin, jos ei muuta niin pitävät ainakin pomon vihan yllä jolloin itse saa lyödä kyljestä.

Täysiverisenä cooppina tätä ei kannata pitää, niinkuin yllä sanottiin niin jos porukalla pelaa niin kaikki pitää vetää niin moneen kertaan läpi kuin porukassa pelaajia on. Itse en ehkä lähtis ihan tälläiseen säätöön, vaan tulee tosiaan auttamaan tarpeen vaatiessa.

En tiedä miten tässä se toimii kun Humanityn tilalla on Ember, mutta DSII:ssa jotta sä edes näit summon-merkkejä niin sun piti olla ihmismuodossa, jossain vaiheessa se ei enää mene synkassa jos samalla porukalla pelaa, ja joltain ne humanityt loppuu ja niitä pitää hankkia lisää yms, cooppailu ei sitten onnistu enää niin mutkattomasti. Jos jonmpikumpi sattuu kuolemaan vahingossa niin uusi haku, humanityn käyttö mahdollisesti yms. Helpompaa tosiaan vaan auttaa tarvittaessa ja muuten seikkailee yksinään, pysyy tietynlainen jännitys ja löytämisen riemu ilmassa kun itse kokee asiat eikä juokse jonkun perässä tuli hanurissa.

Näin ainakin itse sen koen, väki tietty pelaa miten pelaa, jos välttämättä haluaa pelata sen vaikka neljän pelaajan voimin läpi niin go for it, se ei vain ole niin mutkatonta.

Tämän cooppikeskustelun turvin voitaisiinkin perustaa joku DarkSouls III cooppiketju, jossa voi pyytää apua ja myös tarjota sitä, ite varmasti voin jeesata aina, sovitaan vaan joku piilopaikka johon summonmerkki laitetaan niin oikea pelaaja löytää sen :) Jolly Co-Operation!
 
Vastaus: Dark Souls III

Tämän cooppikeskustelun turvin voitaisiinkin perustaa joku DarkSouls III cooppiketju, jossa voi pyytää apua ja myös tarjota sitä, ite varmasti voin jeesata aina, sovitaan vaan joku piilopaikka johon summonmerkki laitetaan niin oikea pelaaja löytää sen :) Jolly Co-Operation!

Käsittääkseni tässä on Bloodbornesta tuttu salasana-systeemi ettei tartte piilotella merkkejä rappusten alle :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

Tämän cooppikeskustelun turvin voitaisiinkin perustaa joku DarkSouls III cooppiketju, jossa voi pyytää apua ja myös tarjota sitä, ite varmasti voin jeesata aina, sovitaan vaan joku piilopaikka johon summonmerkki laitetaan niin oikea pelaaja löytää sen :) Jolly Co-Operation!

Luotu tähän tarkoitukseen peliseuraketju: http://www.konsolifin.net/bbs/playstation/116366-dark-souls-iii-peliseura.html

Ei muuta kuin kelloja soittelemaan kun seinä tulee vastaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ehkä tuo sama ketju voisi kattaa kaikki Soulsborne pelit :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Omalla kohdalla tulee aina sellainen lievä fuskauksen maku kun käyttää apuja bosseissa. Kuitenkin tähän asti jokainen bossi on tehty mahdolliseksi myös läpäistä yksin ja harvemmin edes kovin monen yrittämisen jälkeen. Monta kertaa tulee tosin itsekin pelattua cooppina bosseja covenanttikikkareiden vuoksi.

Saapa muuten nähdä minkälaiseen taistelutyyliin tässä lopulta hakeutuu. Aiemmissa soulsseissa kovankin vastahakoisuuden jälkeen aina päätynyt kilpikonnamaiseen staminabuildiin. Bloodbornessa tämä estettiin aika tehokkaasti ja siinä tuli/tulee käytettyä greatswordia. Mana-palkin (tai mikä nyt liekään) paluu demon's soulssista saattaa muuntaa tätä asetelmaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Saapa muuten nähdä minkälaiseen taistelutyyliin tässä lopulta hakeutuu. Aiemmissa soulsseissa kovankin vastahakoisuuden jälkeen aina päätynyt kilpikonnamaiseen staminabuildiin. Bloodbornessa tämä estettiin aika tehokkaasti ja siinä tuli/tulee käytettyä greatswordia. Mana-palkin (tai mikä nyt liekään) paluu demon's soulssista saattaa muuntaa tätä asetelmaa.

En oikein buildeja osaa näissä peleissä tehdä, niin tod.näk yritän vääntää kohtuu samanlaisen sorcererin joka mulla DSII:ssa on, tai kattoo miten se taikominen onnistuu tuon manapalkin kanssa. Joku Knight vois olla kans ihan jees, pari hyvää miekkaa ja kilpi.
 
Vastaus: Dark Souls III

DS2:ssa tuli käytettyä loppujen lopuks hyvin vähän kilpeä. Agilityyn panostaminen ja rollaus tuntui aina jotenkin enemmän omalta tyylillä (ykkösessä tuli kyllä käytettyä kilpeä paljon enemmän) ja sillä varmaan mennään tässäkin olettaen ettei mene pelkäksi kuolemiseks :D Riippui kakkosessakin toki vähän tilanteessa ja vihuista, ja kyllä se kilpi aina taskussa oli :) Ykkösen pelasin viimeksi suurimmaks osaks Halberdilla ja kakkosen keihään kanssa eli tällä kertaa vois ehkä jotain isoa nuijaa tai kirvestä kokeilla :rolleyes:
 
Vastaus: Dark Souls III

Pari päivää, niin sitten voi sanoa, että tämä tulee ensi viikolla. Ei ole ollut varmaan sitten vuoden 2011 näin tulikuumaa pelikomboa HENK. KOHT. ihan 1-2 viikon sisällä toisistaan, kun Quantum break ja tämä tulee. 2011 oli niitä Gears 3/Batman AC/Dark Souls/Skyrim, villiä menoa. Tosin en ollut päässyt sisään koko Souls-hommaan vielä silloin. Tämä on vähän sellainen teos, ettei ole edes mitään kisaa. Se on niin ylivoimainen suosikki niille, jotka tästä tykkää. Kuin lapsena joulua odottaisi.

Näytä liitetiedosto 15518

Otan tämän ohjainhomman esille, ihan muuten vaan. Olen pelannut DS II / Bloodborne Ps4:llä toki, ja en tykkää käyttää tätä käänteistä thumbstick/d-pad komboa Soulsissa, tykkään Xboxin ohjaimesta, jossa ei tarvitse nostaa peukaloa vasemmalta tatilta näprätäkseen d-padia. Se on ihan rehellinen mielipide, ei mitään fanipoikailua.

Näytä liitetiedosto 15519

On toki varmasti biljoona Ps-jesseä, jotka eivät asiasta välitä tai näe eroa, kunhan vain heitin asian ilmoille.
 
Vastaus: Dark Souls III

Onhan tuo pointtisi ohjaimista ihan validi. Kiperässä paikassa inventoryn selaaminen käy äkkiä kuolemaksi, kun ei onnistu liikkeessä. Tai onnistuu, mutta ei se kaikkein näppärin ole kurotella oikealla kädellä d-padille. Muutoin tykkään enemmän dualshockista, koska ote on symmetrinen. Xonen ohjaimessa on myös puutteita näppäintuntumassa, 360:n ohjain oli imo selvästi parempi.
 
Vastaus: Dark Souls III

Pari päivää, niin sitten voi sanoa, että tämä tulee ensi viikolla. Ei ole ollut varmaan sitten vuoden 2011 näin tulikuumaa pelikomboa HENK. KOHT. ihan 1-2 viikon sisällä toisistaan, kun Quantum break ja tämä tulee. 2011 oli niitä Gears 3/Batman AC/Dark Souls/Skyrim, villiä menoa. Tosin en ollut päässyt sisään koko Souls-hommaan vielä silloin. Tämä on vähän sellainen teos, ettei ole edes mitään kisaa. Se on niin ylivoimainen suosikki niille, jotka tästä tykkää. Kuin lapsena joulua odottaisi.

Näytä liitetiedosto 15518

Otan tämän ohjainhomman esille, ihan muuten vaan. Olen pelannut DS II / Bloodborne Ps4:llä toki, ja en tykkää käyttää tätä käänteistä thumbstick/d-pad komboa Soulsissa, tykkään Xboxin ohjaimesta, jossa ei tarvitse nostaa peukaloa vasemmalta tatilta näprätäkseen d-padia. Se on ihan rehellinen mielipide, ei mitään fanipoikailua.

Näytä liitetiedosto 15519

On toki varmasti biljoona Ps-jesseä, jotka eivät asiasta välitä tai näe eroa, kunhan vain heitin asian ilmoille.

Nyt täytyy kyllä ihan rehellisesti uteliaisuudesta kysyä, kuinka himpskatissa sää käytät ohjainta jos xboxilla ei tarvii peukaloa nostaa tatilta käyttääkseen dpadia? :D Ei itellä kyllä tule mitään mahollisuutta tohon mieleen kummallakaan ohjaimella, tosin itselle nopeampaa käyttää sitä peukaloa pois tatilta tutummalla dualshockilla olipa kyseessä ds3 tai ds4.

Itse peliin liittyen, täytyy kyllä myöntää että kannattais varmaan pysyä pois internetistä näinä päivinä. En edes tiennyt koko pelin julkaisusta vielä viikko sitten, nyt hype on jo yks kovimmista mitä mitään peliä kohtaan on. Toki mitä kattonut striimejä/videoita, niin pelihän näyttää samalta mitä kaksi aikaisempaa höystettynä bloodbornen nopeammalla vauhdilla joka ei mielestäni ole mitenkään paha asia. Tuo samaan pelimekaniikkaan luottava asia tuntuu monia häiritsevän, mutta itse toivotan dark soulssin kyllä tervetulleeksi varsinkaan kun kakkonen ei itseeni oikein iskenyt.

Veikkaan että monella voi olla liian kovat odotukset tältä uudelta tulokkaalta, sillä tottakai esim. bossit tuntuvat varmasti helpommilta kun pelimekaniikat ovat kuitenkin takaraivossa hyvin iskostuneina monen pelin takaa. Jos bosseista tehtäisiin yhtä vaikeita miltä ne tuntuivat esim ds1 se voisi rajoittaa merkittävästi uusien pelaajien intoa sukeltaa peliin sisään. Ja vähän tuntuu myös että ds1 yllätti monet pelaajat julkaisunsa aikaan koska vastaavaa peliä ei ollut muutakuin ps3 puolella ollut demon's souls jota ei käsittääkseni meinattu edes alun perin julkaista lännessä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Nyt täytyy kyllä ihan rehellisesti uteliaisuudesta kysyä, kuinka himpskatissa sää käytät ohjainta jos xboxilla ei tarvii peukaloa nostaa tatilta käyttääkseen dpadia? :D Ei itellä kyllä tule mitään mahollisuutta tohon mieleen kummallakaan ohjaimella, tosin itselle nopeampaa käyttää sitä peukaloa pois tatilta tutummalla dualshockilla olipa kyseessä ds3 tai ds4.

Oikean käden peukalolla, näin ainakin itse teen välillä. Toki onnistuu se pleikallakin mut on vaikeampaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Jos bosseista tehtäisiin yhtä vaikeita miltä ne tuntuivat esim ds1 se voisi rajoittaa merkittävästi uusien pelaajien intoa sukeltaa peliin sisään.

Bloodbornen alku oli uudelle pelaajalle varmaan vaikeampi kuin yksikään bossi missään Souls-pelissä :rolleyes:

Oikean käden peukalolla, näin ainakin itse teen välillä. Toki onnistuu se pleikallakin mut on vaikeampaa.

Sama homma. Muutenkin tykkään melkeinpä enemmän xboxin pädistä ja sillä on kuitenkin tullut pelattua ainoastaan edellinen sukupolvi. Pleikkarilla jo kolmas menossa :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Bloodbornen alku oli uudelle pelaajalle varmaan vaikeampi kuin yksikään bossi missään Souls-pelissä :rolleyes:

Sama homma. Muutenkin tykkään melkeinpä enemmän xboxin pädistä ja sillä on kuitenkin tullut pelattua ainoastaan edellinen sukupolvi. Pleikkarilla jo kolmas menossa :)

Toki ei bloodbornekaan helppo ollut, mutta lähinnä hain sitä että ne jotka ovat jo pelanneet ds1 ja ds2 läpi, tämä uusin tulokas ei tunnu enää niin vaikealta senkään takia että pelitunteja on jo noista sarjan aiemmista peleistä takana riittävästi.

Tuon tekniikan oletinkin olevan ainoa tapa millä dpädin käyttö onnistuu ilman tatista irrottamista, mutta itse mieluummin kyllä irrotan otteeni liikkumis tatista mitä O/B näppäimeltä, yleensä heittänyt souls peleissä rolli animaation käyntiin ja siinä välissä äkkiä peukalolla vaihtanut itemiä.
 
Vastaus: Dark Souls III

siis ps4, dpadia käytetään vasurin etusormella, sen aikaa keskari hoitaa L1/2...ei tarvi kummastakaan nännistä luopua :D tosin jokainen pelaa tyylillään.

tätä teosta kyll odotetaan innollaa.. toivotaan että peli ei ole liian helppo.. kuten dsII kävi.
 
Vastaus: Dark Souls III

siis ps4, dpadia käytetään vasurin etusormella, sen aikaa keskari hoitaa L1/2...ei tarvi kummastakaan nännistä luopua :D tosin jokainen pelaa tyylillään.

tätä teosta kyll odotetaan innollaa.. toivotaan että peli ei ole liian helppo.. kuten dsII kävi.

No nyt on kyllä sellaiset sormi kikkailut menossa että [emoji16] pleikalla ihan suosiolla siirrän vasemman käden peukalon d padille, toki siksi näitä ei pleikan ohjaimella pelatakkaan.

Kyllähän jotain juttuja on ollu että olisi vaikein soulsborne peli tähän mennessä, mutta se taitaa enemmänkin koskea niitä jotka eivät ole näitä satoja tunteja jo hakannu.
 
Ylös Bottom