Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Onko muuten pelissa samanlainen crafting systeemi kuin aikaisemmassa? Pomon taposta erikois soulin jonka voi kayttaa aseen paivitykseen.

Bosseista ei enää saa mitään erikois-soulia, tai ei ainakaan läheskään kaikista mut joistaki ilmeisesti kyllä. Aseita ja muita erikoisuuksia saa bosseista nyt. Vissii on vähä erilaine tuo systeemi kuin DS:ssä mut ite en kyl oo vielä paljoa perehtyny siihen saati ei oo eteen vielä upgradetusta hirveesti tullu. Jotain tuli, chaos ja divine aseita saa kai tehtyä. Ja nyt voi myös armoreita uppia ylöspäin. Muutenki paljo enemmän on armoria mistä valita ku edellisessä oli vaa ne pari hyvää.

En mää oikein osaa vastata tuosta kunnolla kun en ite älyä tuosta vielä mitään, joku viisaampi voi tiesti valaista asiaa jos on sen hokannu : ) Wikistä tiesti löytyy jonkinlaine kaavio vaan ei tuostakaan oikein älyä saa..
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Ei se eka minotaurus bossi ainakaan mitään dropannut, meinas kyllä mennä järki sen kanssa. Pari h meni sinne ravates jatapelles ennenku keksin keinon kuinka se tapetaan, hohhoijaa. Sitten kun sen tapoin niin johan kuolin vähän sen jälkeen ja uutta chekpointtia ei paljoa näkynyt... Toivottavasti noi bossit ei spawnaa uusiksi..
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Bossit ei spawnaa uusiksi, mulla on menny jo hermot tähän peliin ku liian vaikea, ihan helvetin turhauttavaa kuolla ja tappaa uudestaan ne v*tun vaikeat viholliset ja sitten taas kuolla.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Kolme tuntia kolmella hahmolla kokeiltu. Todella tuskastuttavan vaikea. Omalla tavallaan pelaaja voi syyttä tasan itseään jos kuolee koko ajan, tekniikastahan tässä on kyse. Mutta toisaalta, jos suoja laskeutuu sekunnin murto-osaksi, tai iskun jälkeen se ei nouse riittävän nopeasti, on kuolema vääjäämätön. Varsinkin jos vihollisia on kaksi tai enemmän, iskuja satelee peräkkäin niin nopeasti, ettei asialle ehdi tekemään mitään. Toisaalta osalla hahmoista peli on poikki 2-3 iskusta.

Asiaa auttaisi varmasti, jos edellinen osa olisi tuttu, mutta boxipojan ei auta muu kuin itkeä ja purra hammasta. Toistaiseksi ristiriitainen olo. Pelimaailma, taistelumekaniikka teoriassa ja rpg-elementit ovat erittäin onnistuneita, mutta tällä tallennus-, ja vaikeustasosysteemillä minun on vaikea nauttia pelistä niin paljon kuin se ansaitsisi. Toivon, että kyseessä on vain oppimiskynnys. On myös hienoa, että vielä nykyäänkin halutaan tehdä haastavia pelejä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Toivon, että kyseessä on vain oppimiskynnys.

Mitä itse olen ymmärtänyt niin juurikin kyse on oppimisesta. Pelaajan täytyy oppia virheistään ja selvitä vaikeuksista 'trial and error' -tsydeemillä. Kuulemma niitäkin on jotka Demon's Soulsin ovat läpäisseet ilman level uppaamista, joten kyse on vain oikeasta tekniikasta. Usein vihollisilla on myös jonkinlainen heikkous, joka täytyy löytää päästäkseen läpi helpommin.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Nyt on tullut nelisen tuntia pelailtua. Peli saapui jo torstaina ja vieläpä ylimääräinen koodi kortti mukanaan.(Tilasin Diskshopista) .Kuten monet ovat sanoneetkin, peli on vaikeampi kuin Demon Souls. Itse aloitin Clericillä jonka dexterity oli harmillisen alhainen. Peli sujui kohtalaisen hyvin kunnes tuli sellainen 13 kuoleman putki ennen välibossin läpäisyä. Vaikka kuolemia kertyykin, on pelaaminen palkitsevaa. Suurin osa kuolemista on tullut omien virheiden tuotoksena. Nyt hetken pelanneena suosittelen valitsemaan hahmon joka osaa käyttää hyvin aseita ja kantaa suht koht tehokasta armoria, kuitenkin niin että voi pyörähtää iskujen tieltä tarpeen vaatiessa. Clericissä positiivista on ylimääräinen parannus loitsu. Aloitus ase Mace taas tuppaa olemaan pelin edetessä varsinkin ensimmäisessä pääbossissa liian hidas joten on täytynyt hieman kehittää dexterityä. Kaiken kaikkeaan pelaaminen on maistunut hyvältä ja olisi mukava testailla tuota Co-op:iakin. Lisää mietteitä pelin edetessä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Joo kyllähän tämä selvästi vaikeampi peli on kuin edeltäjänsä. Iteki oon kuollu jo nyt varmaan enemmän mitä koko DS-historiani aikana. Mut tarpeeks kun hinkkaa sitä samaa vaikeaa kohtaa niin kyllä se joskus läpi menee. Ja oikopolkuja aukeaa niinkuin ennenkin niin se helpottaa jos kuolema korjaa. Yleensä bossista on suht pikane tie edelliselle bonfirelle jos vain keksii nuo oikotiet.

Ja jos joku luuli että Demon's Soulsin viides maailma oli helvettiä niin oottakaas kun pääsette/joudutte (spoilaa paikan nimen ja vähän infoakin)
The Depthsiin ja sen jälkeen Blight Towniin. Status ailmentit on tässä pelissä sellaista myrkkyä että kyllä hirvittää.
Sain nyt onneksi ukolleni pyromancer taiat käyttöön niin saa vähän ulottuvuutta tohon taisteluun :D

Vinkkinä uusille pelaajille että kannattaa ostaa nuolia ja jousipyssy aina kun tilaisuus tulee. Nuolia ei kovin tiuhaan ole myynnissä. Samaten kaikki kaupat kannattaa tsekata aina tarkasti läpi, koska monet merchantit myy uniikkeja itemejä joista on paljon hyötyä. Tarvittaessa kannattaa vaikka vähän farmailla sieluja että saapi niitä ostettua. Esim. se boxi kannattaa ostaa että voipi nuotioilla korjailla equipeja..
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Alottelijana voin sanoa että peli on täyttä tavaraa. En kyllä tuu katumaan ostostani, vaikka tulooki noita ärräpäitä kuoleman jälkeen.
Mutta nyt mua kiusaa kaksi isoa pahaa Knightia, jotka kehtaavat riistää sieluni... yhä uudelleen ja uudelleen.
Kun tarpeeks kauan hakkaa jotaki kohtaa, niin kyllä sen strategian löytää :D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Maisemat ovat komeita, mutta vihut ovat aika kökön näköisiä. Avoin maailma muuttaa pelin fiilistä paljon, tuntuu ihan erilaiselta kuin Demon´s Souls. Veteraanille vaikeustaso on juuri sopiva. Eka bossi meni kolmannella yrittämällä. Lukitussysteemi on näin alkuun ollut ihan siedettävä, tosin huonompi kuin Demonssissa. Ragdollit eivät aikaisemminkaan häirinneet. Kova paketti.;)
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Mou! Asiasta varmaan jo täällä keskusteltukkin, mutta onko tässä moninpeli samanlainen kuin ns. ykkösessä? Olisi hienoa pelata koko peli läpi cooppina kaverin kanssa, mutta tämä ei taida onnistua? :(
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

yrittää downloadata noita bonus juttuja niin aivan sairaan hitaasti tulee ja katkeilee downloadit :(
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

4000 sielua meni sinne ja boksi samantein kiinni. Lähinnä vaikeutta tässä pelissä tuo jotenkin kankeat kontrollit, eikä niinkään vihujen lämä tai kestävyys. Jos huomenna kattelis uudestaan, kunhan rage eka laantuu. Sekin pistää muuten sapettaan, kun ei oikein oo mitään hajua mitä statseja kannattaa ottaa. Kiva huomata 10 tunnin jälkeen, että hahmo on kehitetty aivan päin honkia.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Sekin pistää muuten sapettaan, kun ei oikein oo mitään hajua mitä statseja kannattaa ottaa. Kiva huomata 10 tunnin jälkeen, että hahmo on kehitetty aivan päin honkia.

Ite oon ainaki ajatellu että HP:ta ja staminaa vähä ylös että tulee kestävyyttä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Parisen tuntia takana ja on kyllä huippua touhua, kyllä iskee kovaa Demon's Souls veteraanille.

Vitalitya ja Staminaa näin alkuun levuteltu ja hyvin tuntuu toimivan. Jos tulee liian vaikeita kohtia eteen ni kannattaa tosiaan vähän farmailla souleja ja nostaa leveliä eikä vaan hakata päätä seinään.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Itse kyllä alotan alusta ja rollaan knightin tai warriorin ei tuo pyromancer ollut oma juttu kun siitä rupesin kuitenkin meleetä kehittämään ja sen ekan kauppiaankin tapoin niin jäi jousipyssy nuolet ja drake swordi saamatta. Eli näille classeille varmaan kannattaa vain treenata endurancee, str, staminaa ja dexii? Pitäisiköhän tuo master key ottaa lahjaksi? Wikistä vakoilin niin eikö tuo Drake swordi näytä olevan yksi pelin parhaista miekoista / aseista eli meneeköhän tämä nyt liian helpoksi jos tuon hankkii?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360 Hype]

Sekin pistää muuten sapettaan, kun ei oikein oo mitään hajua mitä statseja kannattaa ottaa. Kiva huomata 10 tunnin jälkeen, että hahmo on kehitetty aivan päin honkia.

Yleinen vinkki ja hyväksi havaittu tapa mitä iteki käytän on sellanen että STR ja DEX nostat vain jos johonkin aseeseen tarvit. Muuten pumppaat enduracea ja vitalityä vain. Tiesti jos taikoja käytät nii sit niitä INT/Faith mitä ny tarvihet. Mut jos perus melee ukko niin END on se tärkein stat. Esim. Ite käytän aseena Black Knight Swordia joka vaatii 20 str ja 18 dex. Nostin ne noihin arvoihin ja loput pumppaan END että saan staminaa ja jaksan rullailla armori päällä. VIT ei oo niin tärkee ku END, joten endiä kantsii nostaa pikkaisen enemmän ku vit.

Tuosta Drake Swordista.. iteki sen alussa hommasin ja se on mainio alkuase, mutta ei mikään paras ase pelissä. Muut aseet menee sen ohi kun niitä päivittää, joten Drakea on hyvä käytellä siihen asti että saa mieleisen aseen itelleen ja päivittää sitä. Oon nyt soul lvl 30 ja vaihoin just Draken pois kun sain statsit tohon Black Knight Swordiin sopiviksi. Drakessahan on perusdamage se 200, mut se ei skaalaa minkään statsin mukaan, joten sun attack ei nouse vaikka pumppaisit STR ja DEX. Mut drake kyllä helpottaa alkua kivasti.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Nyt on oma 17 tunnin Dark Souls-maratoni takana ja vaikka Skyrim on vielä kokematta niin uskaltaisin väittää että tässä on meikäläisen Vuoden Peli. Aloitin Hunter-classilla ja hyvin on pärjännyt ilman mitään taikasettejä. Tällä hetkellä level on siinä 30 kieppeillä ja olen onnistunut välttymään pahimmilta hermoromahduksilta vaikka You Died-ruutua on tullut tuijoteltua useita kertoja. Vaikeusaste on mielestäni samaa luokkaa kuin Demons Soulssissa ja kuolemat ovat aina tulleet kun keskittyminen on päässyt herpaantumaan. Puheet sadistisesta vaikeudesta ovat mielestäni liioiteltuja enkä usko että kenenkään pitäisi jättää tätä peliä väliin sen perusteella. Tähän mennessä ainut asia mistä voi valittaa on ruudunpäivitys. Menee vähän powerpointiksi välillä kun on paljon settiä ruudulla. Muihin vikoihin en vielä ole törmännyt ja uskon etten törmääkkään. Suosittelen kaikkia ainakin testaamaan tätä peliä!
 
Ylös Bottom