Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)
Päätin lähteä pienelle iltakävelylle Chernaruksen saarelle. Saa liittyä seuraan.
KonsoliFIN Chat toimii edelleen radioliikenteen välittäjänä.
EDIT: Huhhuh, tämä paljastuikin sitten melko kuumottavaksi iltakävelyksi.
Jäin pelissä nimittäin ensimmäistä kertaa toisen pelaajan vangiksi.
Tutkin sitä Solin pohjoisessa sijaitsevaa tehdasaluetta. Lähestyin kohti korkeaa ja harmaata rakennusta. Ihmettelin sitä kuinka rakennuksen eteen oli viritelty piikkilanka esteitä. Yhtäkkiä jostain kuului
"Stop right there!" Ajattelin että joku vain hölmöilee
Global Chatissa. Jatkoin matkaa.
"Freeze, don`t move!" Tajusin nopeasti äänen
oikeasti puhuttelevan
minua. Jäykistyin jännityksestä. Katsoin ylös ja näin rakennuksen katolla siluetin aurinkoa vasten. Siluetti tähtäsi minua pistoolilla. "Kaveri" kyseli että millä asioilla olen liikenteessä. Vastasin olevani läpikulkumatkalla. Hetkellisen sananvaihdon jälkeen toveri kutsui minut sisään tuohon harmaseen rakennukseen. Varoitti minua yrittämästä mitään. Tottelin ja siirryin rakennuksen sisälle. Toveri tarkkaili minua rakennuksen katonrajasta. Huomasin että hänellä oli kädessään
vain Makarov. Minulla oli Winchester. Nopea liike ja saisin pudotettua vangitsijani millisekunnissa. Pelasin kuitenkin
toistaiseksi hänen pillinsä mukaan. Sain nopeasti selville että kyseessä oli vasta peliin saapunut aloittelija. Kaveri oli jo useamman tunnin ajan vain häärännyt tuolla tehdasalueella. Tutustunut ympäristöön ja ennen kaikkea kokeillut pysyä hengissä. Yhteisen ymmärryksen löydyttyä teimme pientä kauppaa repuista löytyvillä tarvikkeilla. Kaveri halusi liittyä seuraani. Päätin kuitenkin jatkaa matkaa yksin. Tiesin että hän tulisi kuolemaan ennen pitkään. Minua hän ei veisi mukanaan.
Direct Communication herättää pelin todellakin eloon.