Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Saataisiinkohan helatorstaille ensimmäiset KonsoliFIN-selviytyjät liikenteseen? Torstaiksi on sopivasti luvattu sateita niin ne pussikaljat voi hyvin vaihtaa kenttämuonaan.

Ajattelin että liikkeelle voisi lähteä siinä klo. 12-14 välillä. Tuohon aikaan kun on parhaat mahdollisuudet päästä samaan aikaan samalla serverille.

Jos kiinnostuneita löytyy, voitaisiin etukäteen sopia jokin tietty paikka kartalta missä tavataan. Näin jokaisella löytyy vielä hyvin aikaa matkustaa tuolle sovitulle alueella. Kiinnostuneet voivat pommittaa allekirjoittanutta privalla niin pistän paluuviestissä koordinaattia kohtaamispaikalle. Näin saadaan pidettyä ketju siistinä ja vältytään mainostamasta joukkomme sijaintia koko kansalle.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Mä voisin joinata tohon porukkaan jahka saan uuden myllyn toksi ja pelinkin skulaamaan!
 
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Pitää katsella vaatimuksia hieman. Jos kone jaksaa pyörittää niin menee varmaan piakkoin hankintaan.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Voisi kyllä itsekkin osallistua. Huomenna voisin uuden näyttiksen kunniaksi ostaa steamistä pelit.
Jos steamistä käsin haluaa keskustella niin lisätkääpä DeLortto.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)


...Neljän hengen porukka piti koillisen lentokenttää hallussaan, tappoivat suoriltakäsin jokaisen vastaantulijan mukaanlukien minut... Seuraavalla hahmolla tarvottiin sitten vajaa tunti lentokenttää kohti poimien aseita, tarvikkeita ja ruokaa matkalla kohti rötösronkan sijaintia. Chattia seuraten sai pieniä vinkkejä heppujen sijainnista ja noin puolentoista tunnin vaelluksen jälkeen odotin ensimmäistä kohtaamista Devils Castlen ympäristössä. Tiesin että porukka on siellä ottamassa tarvikkeita ja oma CZ50 oli tähdättynä ja kohdistettuna (600m) tornia kohti Devils Castlen juuressa olevan aukion reunalla... Heti kun joku äpyli siellä käy kurkkimassa niin lasahtaa oli mielessä. Tältä väijypaikalta ei vielä kuitenkaan tärpännyt. Kävin kuitenkin tarkistamassa linnan ja käynnin jälkiähän sieltä löytyi; soihtutikkuja siellä täällä, kuolleita zombeja... Pienen pohtimisen jälkeen ennakoin heidän lähtevän idän suuntaan Gvozdnon kautta Krasnostaviin (olivat pyörineet lentokentällä pari tuntia ja chattiviestien perusteella olivat menossa itään). Nopean sprintin jälkeen Gvozdnon suuntaan olinkin jo näköyhteydessä likaiseen rosvokonkkaan. Kilometri matkaa välissä, päätän hivuttautua lähemmäksi metsä lomassa. Porukka etenee hitaasti: Kaikki tapetaan ja kaikki pöllitään. Gvozdnon itäpuolella päätän ottaa ensikontaktin. *laukaus*... Roisto kellahtaa mutta ehtii kääntyä sen verran että huomaa minut metsän reunassa. Perkales! Pieni koukkaus metsän siimeksessä porukan sivustaan tuottaa tulosta ja saan puhtaan tapon sekä haavoitan toista. Vilinää on kuitenkin niin paljon ettei tarkkuuskiväärillä kannata ottaa lähikontaktia. Päätän vetäytyä ja käydä hirvitorneilla katsomassa lisävarustusta. Jackpot! AKM kaulalle ja 3 lipasta rintataskuun... Tämän lisälenkin aikana kuuluu puhetta heidän tarvitsevan veritransfuusiota. Lähin sairaala on Berezinossa joten suunta sinne... Porukka ehtii matkata Berezinon pohjoisosiin etsimään varusteita kunnes saan taas näköyhteyden heihin. Henki ei meinaa kulkea kilometrien juoksulenkin jälkeen eikä ase pysy suorassa. Pakko ottaa lepohetki ja tarkkailla tilannetta. Roistot jäävät keräämään ruokaa ja juomaa toimistorakennuksen eteen... (jatkuu, lyhennetty)

Ei jumaliste! En voi uskoa tätä todeksi. Tää peli kuullostaa niin hienolta, että voi tsiisus... Nuo puolentoista tunnin vaellukset sun muut, onko ne ihan oikeassa ajassa vai jossain peliajassa? Voiko serveriltä vaan lähteä milloin vain haluaa? Mitä jos vain lähtee, kun zombit ovat saartaneet sut ja kuolema on koittamassa? Tässä pelissä/modissa on vaikka mitä potentiaalia ja mahdollisuuksia. Tuossakin kohti, kun Azerach pelasit ja joku joukkio piti hallussaan jotain lentokenttää, olis voinut vaikka kysyä näiltä rosmoilta, että pääseekö mukaan heidän jengiinsä, jos vaikka antaa heille jotain arvokasta tavaraa tms. Sit jossain vaiheessa, kun pääsee mukaan, niin hyvän tilaisuuden tullen laittaa kuulan kaikille kalloon ja pöllii kaiken näiltä (luonnollisesti roistot olisivat itse kohta tappaneet sinut tavaroidesi vuoksi). ;) Jo pelkästään tällanen kuullostaa hienolta, mutta sitten mukana on vielä zombeja, kulkuneuvoja, nälkä ja jano ym. ja kuolemalla on oikeasti merkitystä. Vois olla kyllä niin mahtava peli pelata vaikka KonsoliFIN-porukalla. Jäädä jumiin johonkin umpikujaan, kun zombit puskee päälle. Tietää, että se on menoa nyt ja kaikki työ menee hukkaan. Hauskaa. :D

Pakko kyllä ostaa tää ARMA II pelkästään tän modin takia. Vihjaanpa kaverillekki tästä pelistä ja modista. Saakohan tuota modia pyörimään edes low-asetuksilla siedettävästi semmosella nykystandardeilla vähän keskitasoa huonommalla koneella (kaverilla siis)?

EDIT: Onko tässä proximity-chattia? Täytyy olla! Olis mahtavaa. Typerää, jos kaikki pelaajat ympäri karttaa kuulee kaikkien puheet. Olis hauska, kun pitäis välillä vaan olla hiljaa ja kuunnella metikössä, että kuuluuko, kun jotkut puhelee siellä. Sitten vois huudella sinne, että älkää ampuko. :D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

EDIT: Onko tässä proximity-chattia? Täytyy olla! Olis mahtavaa. Typerää, jos kaikki pelaajat ympäri karttaa kuulee kaikkien puheet. Olis hauska, kun pitäis välillä vaan olla hiljaa ja kuunnella metikössä, että kuuluuko, kun jotkut puhelee siellä. Sitten vois huudella sinne, että älkää ampuko. :D

Mun käsittääkseni on, mutta koska alpha niin se bugaa? Suurin osa porukasta kyllä varmaan on kavereittensa kanssa Mumblessa, Skypessä, TeamSpeakissa tai vastaavassa kun tuota pelailee. Tiedä sitten kun en ole vielä(kään) tuota ostanut. Kovasti koitan miettiä ostaisiko nyt, vai odottaisiko että pahimmat bugit sun muut korjataan... Tulisipa sopiva tarjous Steamissa, se helpottaisi ostopäätöstä kummasti :-D

Ja Diablo kolmonenkin on vielä ostamatta...
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tämä kuvaa aika hyvin myös omaa kokemustani pelin parissa. Olin alusta saakka päättänyt olevani hyvän tien kulkjia. Mutta stressaava peliympäristö ja luottamus muihin pelaajiin kävelivät vastaan. Ei kestänyt kauaa kun paniikissa ammuin ensimmäisen vastaantulijan. Useaan kertaan kyllä varoitin ja kun vastausta ei tullut, lyijy sai puhua puolestani. Hassua kuinka poden teosta vieläkin huonoa omatuntoa... Silti, jollain sairaalla tavalla sain teosta myös mielihyvää...

Day Z on viime päivinä ottanutkin tiukan otteen psyykkeestäni. Nykyinen hahmoni on jo neljättä päivää elossa. Varusteilla elän ainakin kaksi vuorokautta ja ammuksia riittää pienen armeijan torjumiseen. Panokset ovat siis varsin kovia eikä kuolo ole todellakaan toivottu vieras. Onkin äärimmäisen ahdistava ajatus että kuolema voi tapahtua oikeasti koska vain. Sydän tykyttää pienestäkin puskan liikkeestä. Hiki virtaa kun nurkassa kuuluu pieni kolina. Läheltä kuuluvat laukaukset iskevät paniikin päälle. Paranoia onkin tällä hetkellä se vihollisista pahin. Etenkin kun metsiä samoaa yksin. Olenkin nyt jo toista päivää sisämaassa metsästämässä kaneja ja välttelemässä rannikkoa. Ryöstelen kaupunkeja öisin pimeyden turvin. Päivisin pysyttelen puurajojen sisällä ja teen satunnaisia ryöstökeikkoja pikkukyliin. Todellinen havumetsien Rölli!

Neogafiläiset käyttävät ilmeisesti jotain tälläistä systeemiä kuin mumble. En ole ohjelmaan vielä tutustunut mutta pelittää kuulemma hyvin. Pitääkin pistää lataukseen!

EDIT: Taitaakin tuo mumble vaatia maksullista serveriä toimiakseen. Eli tuo kannattaa varmaankin unohtaa.

Tuo on jo huomattava saavutus, keskiverto elinikä taitaa olla siellä 4-5 tuntia (aika on yleensä asetettu 1:1 servereillä ja paikalliseen aikaan sidotuksi, eli euroservuilla on yö kun oikeastikin on yö).

Minkälaista varustetta sulla löytyy tuollaisten seikkailujen jäljiltä?

Eilen tuli kokeiltua Banditin elämää ihan vaan kostomielessä.

Neljän hengen porukka piti koillisen lentokenttää hallussaan, tappoivat suoriltakäsin jokaisen vastaantulijan mukaanlukien minut... Seuraavalla hahmolla tarvottiin sitten vajaa tunti lentokenttää kohti poimien aseita, tarvikkeita ja ruokaa matkalla kohti rötösronkan sijaintia. Chattia seuraten sai pieniä vinkkejä heppujen sijainnista ja noin puolentoista tunnin vaelluksen jälkeen odotin ensimmäistä kohtaamista Devils Castlen ympäristössä. Tiesin että porukka on siellä ottamassa tarvikkeita ja oma CZ50 oli tähdättynä ja kohdistettuna (600m) tornia kohti Devils Castlen juuressa olevan aukion reunalla... Heti kun joku äpyli siellä käy kurkkimassa niin lasahtaa oli mielessä. Tältä väijypaikalta ei vielä kuitenkaan tärpännyt. Kävin kuitenkin tarkistamassa linnan ja käynnin jälkiähän sieltä löytyi; soihtutikkuja siellä täällä, kuolleita zombeja... Pienen pohtimisen jälkeen ennakoin heidän lähtevän idän suuntaan Gvozdnon kautta Krasnostaviin (olivat pyörineet lentokentällä pari tuntia ja chattiviestien perusteella olivat menossa itään). Nopean sprintin jälkeen Gvozdnon suuntaan olinkin jo näköyhteydessä likaiseen rosvokonkkaan. Kilometri matkaa välissä, päätän hivuttautua lähemmäksi metsä lomassa. Porukka etenee hitaasti: Kaikki tapetaan ja kaikki pöllitään. Gvozdnon itäpuolella päätän ottaa ensikontaktin. *laukaus*... Roisto kellahtaa mutta ehtii kääntyä sen verran että huomaa minut metsän reunassa. Perkales! Pieni koukkaus metsän siimeksessä porukan sivustaan tuottaa tulosta ja saan puhtaan tapon sekä haavoitan toista. Vilinää on kuitenkin niin paljon ettei tarkkuuskiväärillä kannata ottaa lähikontaktia. Päätän vetäytyä ja käydä hirvitorneilla katsomassa lisävarustusta. Jackpot! AKM kaulalle ja 3 lipasta rintataskuun... Tämän lisälenkin aikana kuuluu puhetta heidän tarvitsevan veritransfuusiota. Lähin sairaala on Berezinossa joten suunta sinne... Porukka ehtii matkata Berezinon pohjoisosiin etsimään varusteita kunnes saan taas näköyhteyden heihin. Henki ei meinaa kulkea kilometrien juoksulenkin jälkeen eikä ase pysy suorassa. Pakko ottaa lepohetki ja tarkkailla tilannetta. Roistot jäävät keräämään ruokaa ja juomaa toimistorakennuksen eteen. Pieni kierto heidän pohjoispuolelle, päätän harhauttaa heitä laukauksella. Siirryn näkösuojan takana penkereelle ja taas laulaa laukaukset. Osuma. Paljon osumia. Heidän täytyy olla heikossa hapessa. Chatista huomaan harhautuksen onnistuneen: "Theres 2 of them. North side." Kierrän kolmannen kerran, tällä kertaa samalle kadulle missä he ovat. Taistelukyvyttömät makaavat tajuttomana maassa ja viimeinen taistelukykyinen putoaa kauniisti sarjan saattelemana... Kuuden tunnin metsästys on tullut päätökseen voitokkaana, zombit hälyttyvät viimeisistä laukauksista ja syövät väsyneen ja tarvikkeettoman sankarin.

Kunhan modi jatkaa oikealla suunnalla niin tässä on ainekset johonkin sellaiseen jota ei koskaan ole ennen peleissä nähty. Rakennuspalikat ovat tutut ja ennen nähty, mutta lopputulos on jotain aivan erilaista.

Nonii, kiitti ****STI!!! Nyt teidän takia joutuu ostaa nykyisen läppärin rinnalle uuden ja tehokkaamman koneen että pääsis ostaa pelin... Kunnon zombie friikkinä pari vuorokautta youtuben dayZ videoita väijyneenä, ja muutaman kaverin kehuilla täällä vielä isketään veistä kylkeen... Taitaa jäädä BF3:t vähemmälle?!? Stana, ja eukko varmaan taas tykkää!!!
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Ei jumaliste! En voi uskoa tätä todeksi. Tää peli kuullostaa niin hienolta, että voi tsiisus... Nuo puolentoista tunnin vaellukset sun muut, onko ne ihan oikeassa ajassa vai jossain peliajassa? Voiko serveriltä vaan lähteä milloin vain haluaa? Mitä j
Serverit pyörivät oikeassa ajassa, esimerkiksi kun on yö, pelissäkin on yö. Serveriltä voi lähteä milloin haluaa ja omaa reissuaan voi jatkaa muullakin serverillä. Hahmon sijainti ja tavarat tallentuvat.

Pakko kyllä ostaa tää ARMA II pelkästään tän modin takia. Vihjaanpa kaverillekki tästä pelistä ja modista. Saakohan tuota modia pyörimään edes low-asetuksilla siedettävästi semmosella nykystandardeilla vähän keskitasoa huonommalla koneella (kaverilla siis)?
Minulla on tuollainen budjettikone: Athlon II X4 645 ja GTS 450. Medium-low-asetuksilla on ihan hyvin toiminut, mutta ei tuo peli kyllä kovin erikoiselta näytä. En tosin vielä ole isompiin kahakoihin päässyt, joten en tiedä miten ruudunpäivitys sellaisissa tippuu.

EDIT: Onko tässä proximity-chattia? Täytyy olla! Olis mahtavaa. Typerää, jos kaikki pelaajat ympäri karttaa kuulee kaikkien puheet. Olis hauska, kun pitäis välillä vaan olla hiljaa ja kuunnella metikössä, että kuuluuko, kun jotkut puhelee siellä. Sitten vois huudella sinne, että älkää ampuko. :D

Proximity chat löytyy. Äänet ovatkin muutenkin tärkeä seikka pelissä.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Luinkin ton modin tekijän haastattelua ja kuullema publachat poistetaan myöhemmin, kun ovat saaneet modia valmiimpaan muotoon. Just hyvä. Toivottavasti tekstichat toimii kuitenki vielä sitten niin, että esim. 100m säteellä olevat pelaajat näkee sun jutustelut tekstichatissa. Että voi kysellä noita "friendly?" ym. juttuja. :D Itellä edelleen vielä modi testaamatta, kun arvon tässä nyt, että minkä ArmA:n ostan ja millon. Halvin CO tällä hetkellä Steamissa vissiin 25e, mut ei viittis pelkästä alpha-modista sen vertaa maksaa (itse pääpeli ei kiinnosta). Sit on jotain ArmA Free:tä ja ArmA II demoaki, joilla pitäis ton modin toimia? Mut kuullema noi on bugisempia? Wooot... Onpa sekavaa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo siis tosiaan muutama päivä tullu tätä pelattua ja mahtavaa menoa on ollut ja tunnelma on loistava. Yhtäkään ajoneuvoa ei oo tullu valitettavasti vastaan vielä, mutta toivo on kokoajan, että jostain sellaisen löytäis. Kartta on todellakin iso, voi mennä helposti 1,5h (reaaliaikaa) kun lähet etelästä pohjoiseen tarpomaan. Yöllä et todellakaan näe mitään. Et edes omaa asettas. Kavereiden kanssa tätä on kyllä paljon mukavampi pelata tietysti VoIPia käyttäen. Voisin tulla pelailee kanssa! Suosittelen mumblen käyttöä, toimii loistavasti!

Kai pelaatte HC-servuilla?

Bugeja ja korjattavaa tietty löytyy ja jotain pieniä asioita en nyt tähän ala kirjottamaan. Suurin onglema on kyllä tuo zombien ihmeellinen liikkuminen ja nopeus.. Saisivat puolittaa vähintään zombien nopeutta ja lisätä vaikka niitä enemmän.

Tässä vielä hyvä video. http://www.youtube.com/watch?v=mOB7YGgREFg&feature=list_related&playnext=1&list=SPCAD32DA597D9CB0C
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Huhhuh, kahdeksatta päivää elossa ja eilen oli hengen lähtö kyllä todella lähellä...

Lähestyin Zelenogorskin kapunkia etelästä. Ensimmäisenä silmäni löytävät kaupungin laitaa komistavan marketin. Nämä ovat pelissä todellisia lootti paratiiseja. Uusin päivitys toi mukanaan vain pienen ongelman. Normaalisti näistä paikoista löysi vaeltamasta vain muutamia raatoja. Nyt markettia ympäröi valehtelematta reippaasti yli kaksikymmentä zediä. Riski oli aivan liian suuri yhdelle selviytyjälle... Muona ja ammukset olivat kuitenkin toista mieltä. Riski oli otettava.

Matka alkoi hyvin. Sain välteltyä raatoja hyvällä menestyksellä. Ne tuntuivat kääntävän selkänsä aina kun olin niitä ohittamassa. Onni oli puolellani. Puolivälissä matkaa kaikki kuitenkin muuttui. Aivan yhtäkkiä korviini kantautuu karmiva karjaisu. Jokin raadoista huomasi minut. Zedit toimivat tälläisissä tapauksissa vähän kuin lumivyöry. Kun kuuluu iso jysäys, lumivyöry lähtee liikkeelle eikä sitä pysäytä enään mikään. Tuo karjaisu oli se jysäys tälle "lumivyörylle". Reagoin nopeasti ja lähdin juoksemaan kohti markettia. Perässäni kaikki nuo aiemmin välttelemäni elävät kuolleet. Mikään ei ole ahdistavampaa kuin kuulla selän takana kaksikymmentä karjuvaa zediä... Juoksin markettiin takakautta ja kauhistuin sitä kuinka siellä oli neljä ovea. Neljä ovea vain odottamassa sisääntulijoita. Siirryin varaston kautta marketin etuosaan. Vähempi mies riistäisi itseltään hengen siitä mitä seuraavaksi näin. Ikkunoiden ohi vilisi kymmenittäin raatoja ja jokainen niistä halusi palan minua. Paniikki kasvoi entisestään. Latasin Winchesterini. Hengitin syvään ja rauhallisesti. Tiesin ettei tämä ollut vielä tässä. Laukaistessani aseeni, aiheuttaisin uuden "lumivyöryn" vähintään yhden kilometrin säteeltä. Painoin liipaisinta.

Harkittuja laukauksia. Väistöliikkeitä. Nopeita latauksia. Pääosumia. Yksi toisensa jälkeen raadot kaatuivat. Perässäni juosseen lauman lähestyessä loppuaan ehdin vihdoin varustautua. Tiesin laukausteni herättäneen ainakin puolen kaupungin huomion ja ne raadot olisivat kohta täällä. Onneksi marketti tarjosi kaiken toivomani. Ammuksia, juomaa ja ruokaa. Riski oli tämän arvoista. Kaupungin raadoista ei ollut yllättäen kovinkaan suurta vastusta. Ne tulivat harvalukuisina ja ne oli helppo popsia yksitellen. Vihdoin savu alkoi hälvetä. Samassa korvieni juurissa viheltää pistoolin laukauksia. En ehdi edes tajuta tilannetta kun näen ikkunasta minua tulittavan bandiitin. Laukaukset menevät ohi ja ehdin hahmottaa tilanteen. Bandiitti katoaa nurkan taakse. Lataan Winchesterini ja tähtään kylmän rauhallisesti kohti ikkunaa. Vedän syvään henkeä ja odotan. Bandiitti ilmestyy nurkan takaa ja aloittaa paniikinomaisen tulituksen. Jokainen laukaus vain viheltää ohitseni. Painan liipaisinta. Bandiitti kaatuu yhdestä pääosumasta maahan. Tutkin uusimman kaatoni varusteet. En löydä mitään ihmeellistä. Lähden juoksemaan kohti puiden suojamaa metsää.

Taas yksi päivä toimistolla takana...

PS: Kohtaamispaikka on nyt päätetty ja ensimmäiset koordinaatit on morsetettu. Allekirjoittaneelle voi edelleen pistää privaa jos haluaa liittyä seuraan! Kokoontuminen on huomenna klo 12. Serveri ilmoitetaan privalla kaikille osallistujille tuohon samaiseen aikaan. Kokeilen etsiä meille serverin jossa on mahdollisimman vähän pelaajia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Ilmoittaudun huomisen kokoontumiseen varauksella, en välttämättä ole 12 aikaan vielä linjoilla.

Viimeiset pari päivää on mennyt kuin vuoristorataa.. Toissayönä päätin käydä katsomassa normaalisti bandiittivilkkaan Stary Noborin sotilastukikohdan. Pimeän turvin ryömin noin 100 metriä teltoille. Zombeja on mahdoton nähdä mutta kuulostellen korinoita ja murinoita onnistun pitämään elävät kuolleet turvallisen matkan päässä. Teltoista löytyy M1014 semi auto haulikko, PDW, G17, AK74 ja M14... Löydöstä innostuneena poukkoilen teltasta toiseen ja uppoudun miettimään mitä varusteita jätän taakse ja minkä aseen valitsen. "PDW olisi hyvä kakkosase isommalla lippaalla ja automaattitulella, G17:ssa tosin on fikkari...". Sitten kuuluu se, mitä en enää osannut innostukseltani pelätä. Zombi astuu päälleni ja älähtää korvia raastaen. Otan pahasti turpaani ja ammun pimeässä täysin sokkona. Aseen tuliliekin välähdykset valaisevat lihanhimoista joukkoa... Niitä on aivan liikaa. Ryömin pahoin loukkaantuneena telttaan, oviaukosta näen taivasta vasten sisäänlappavat tummat hahmot. AK74 laukoo zombin toisensa jälkeen autuaammille maille. Seuraavat minuutit tuntuivat ikuisuudelta, teltan ulkopuolelta kuuluu jatkuvasti juoksuaskelia ja ärinää. Verenvuoto alkaa tuntua, silmissä sumenee. Äänien lakattuakaan en uskalla tyrehdyttää vuotoa vaan pidän kiväärini tiukasti ovelle suunnattuna. Menetän tajunnan hetkeksi ja en enää voi viivytellä. Nappaan nopeasti toisen aseen ja ammuksia viereisestä teltasta. Lähtiessä mietin kuinka ihmeessä selviän jatkossa, purkkiruoalla voimien palauttaminen vie aivan liikaa aikaa. Löydän kuitenkin kärpästen ohjastamana ruumiin, taskuista saan kaivettua kiikarit ja tulitikut ennen kuin häviän puurajan taakse jossa menetän tajuntani... Sillä ei kuitenkaan ole väliä sillä puukon ja tikkujen avulla voin metsästää ja valmistaa lihaa, maukasta ja ravitsevaa lihaa.

Seuraavan yön metsästän utuisilla silmillä kesyjä eläimiä luonnosta. Stary Noborin ja Bereznon välisestä maastosta kaadan lampaan ja sian. Leiritulen paikan valinta aiheuttaa suurta päänvaivaa. Repussa odottaa herkulliset ruoat mutta ne täytyy lämmittää nuotiolla, mutta mitä jos joku sattuu näkemään pimeässä loimottavan tulen? Jokainen rasahdus säikäyttää ja pälyilen jatkuvasti ympärilleni. Saan kuitenkin paistettua lihat ja peittelen nuotiopaikan huolella. Seuraavan päivän nukun metsän siimeksessä uusi M14 acogilla varustettuna tiukasti rintaa vasten... Olen selvinnyt, kahdesta yöstä... huhuh.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Ilmoittaudun huomisen kokoontumiseen varauksella, en välttämättä ole 12 aikaan vielä linjoilla.
Huomisesta vielä sen verran että varautukaa säätämiseen. Noihin servuihin pääseminen on normaalistikkin todella hankalaa joten ongelmia tulee varmasti olemaan. Käytetään ensisijaisena yhteydenpitovälineenä tuota pelin sisäistä chättiä. Huomenna voisi tosin testailla esim. Skypeä. Jos tuo pelin Direct Communication ei toimi.

Kohtaamispaikka toimii myös vain aloituispisteenä tälle matkalle. Riittää jos tuolta yksikin pariskunta saadaan liikkeelle. Voidaan joukkona sitten etsiä eksyneitä tovereita. Itse olen liikenteessä varmasti useamman tunnin joten jos tuon aloituksen missaa, kannattaa mukaan silti tulla. Aloitus on aikaisin vain ja ainoastaan tuon säädön takia.

Profiilin eteen olisi myös hyvä lisätä KFIN-tagi tunnistuksen helpottamiseksi. Esim. [KFIN]Foeman.

EDIT: HUOM! Huomiokaa tämä huomisessa miitissä:

Database issue preventing connections. Everyones position reset to beach (sorry!) but at least can login - Rocket

Eli kaikkien spawnit ovat resetoituneet rannikolle.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Voisko joku auttaa, että mistä sais ton 1.6.9... patchin kun serveri ilmottaa että mulla on liian vanha versio! Vielä tarkemmin siis 1.60.90242
Tarviiko olla se ladattuna mikä parantaa hahmojen tekstuureja?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Voisko joku auttaa, että mistä sais ton 1.6.9... patchin kun serveri ilmottaa että mulla on liian vanha versio! Vielä tarkemmin siis 1.60.90242
Tarviiko olla se ladattuna mikä parantaa hahmojen tekstuureja?

Sama homma myös täällä. Pienen etsinnän jälkeen löysin kuitenkin paikan josta löytyvät nuo beta patchit.

<Arma II Beta patches>
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Eli tuo severi vaatiikin tuota beta-päivitystä... Luulin olevani serverillä joka ei tuota vaatisi.

Tuon asentaminen on sitten melko nihkeää joten seuratkaa ohjeita tarkasti! Jos ei saada hommaa pelittämään vartin sisään, vaihdetaan serveriä.

EDIT: Serveriä on nyt muutettu!

Muistakaa että tuohon beta-päivitykseen riittää vain se uusin päivitys. Se joka tuolta Kazin linkittämältä saitilta löytyy vihreältä pohjalta.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Jeps, kiitoksia täälläkin vielä osallistuneille. Vaikka kierros jäi vähän lyhyeksi niin saatiin kuitenkin ihan hyvää loottia, etenkin ne lihat menee jatkossa hyötykäyttöön. Kai kaikilla on tikkuja? Ei muistettu paistella reissun päätteeksi.

Edit: Ensi kerralla täytyy ottaa joku Skype tms. käyttöön, se tekstichat on turhan kankea spottaamiseen yms. kommunikointiin.

Jos löydätte jotain kovempaa aseistusta niin mulla on Stanag & AKM magseja.

Illemmalla pelin jälkeen kroniklointia kuvien kanssa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Vaikka kierros jäi vähän lyhyeksi...
Tuossa vaiheessa kun tulit mukaan, oltiin uurastettu jo kolme tuntia noiden servereiden ja toistemme paikallistamisen kanssa. Alkoikin tuossa lopussa ote jo hieman herpaantumaan ja tuli otettua turhia riskejä...

Tuon tekstichatin käyttö on todellakin aivan liian riskaabelia. Kommunikoidakseen oli jatkuvasti pysähdyttävä. Tämä tekee tekstin kirjoittajasta automaattisesti maalitaulun. Skype ensi kerralla ehdottomasti käyttöön! Jätänkin tuon oman hahmon toistaiseksi tuonne pusikkoon mistä loggauduttiin. Ihan siltä varalta jos saadaan tässä kuluvan vuorokauden aikana taas lyötyä hynttyitä yhteen.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Joo Skypeä käyttöön, ei toi tekstichatti oikee toimi. Ja tosiaan riski nousee että jostain tulee kuula kalloon.
 
Ylös Bottom