Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DayZ

Enemy

Well-Known Member
Julkaisija: Bohemia Interactive
Genre: Selviytymiskauhu, moninpeli
Alustat: PC, Xbox One, PS4
Julkaisupäivä (konsolit): Xbox One 27.3.2019, PS4 29.5.2019




Eipäs löytynyt haulla tälle ketjua. Xbox Game Previewissä ollut DayZ selviytymispeli julkaistaan tänään. Jos olet hankkinut pelin Game Previewin aikana, niin lataat vain päivityksen. Julkaisun jälkeen hinta ilmeisesti nousee hiukan.

Onkos kukaan muu kokeillut testiversiota? Itse olen hiukan sitä pelaillut silloin heti alkuun, toimi ihan kohtalaisesti jo silloin. Nythän tuohon konsoliversioonkin on tullut päivityksillä vaikka ja mitä lisää. Kokeiluun menee kunhan peli päivittyy valmiiseen versioon.
 
Viimeksi muokattu:
Peli on tulossa myös PS4:lle tälle vuotta niin sen voi lisäillä infoon:
 
Tuo tieto olikin mennyt multa ohi :eek: Päivitetään aloitusviestiin.

Sattuuhan noita, empä itekkään muistanut mutta yhtäkkiä sitten tuli mieleen että joskus on ps4 versiota kuullu :D
 
Pitääpä laittaa harkintaan jos on teknisesti onnistunut. Xbox X versio tähtää 60fps niin saa nähä miten Pro.
Ostin vuosia sitten PC version puoli-ilmaisena ja pelitunteja on kertynyt 150, ei oo tullut viimeiseen vuoteen pelattua.

Äkkiseltään tuntuis että sopii hyvin ohjaimella pelattavaksi, koska tässä taivalletaan pitkiä matkoja niin mukavampaa sohvalta ohjaimella pelata.
Inventaarioiden kanssa voi tulla kyllä ohjaimella ongelmia jos on huonosti toteutettu.
 
Vähän epävarmaa jaksaako innostaa samalla tavalla kuin silloin vuosia sitten teki tietokoneella. Maailma on tässä välissä muuttunut ja paikan on ottanut Battle Royale.



 
Täytyikin muokata aloitusviesti ajantasalle. Yllättävän nopeastihan tämä sitten tuli plesellekin.

Jonkin verran tullut tosiaan Xboxilla pelattua, mutta onhan ne kontrollit valikossa aika huonot... muuten toimii kyllä ihan hyvin.
 
Steamissa eniten pelattu peli meikällä, en kyllä 50e hintaan hanki pleikalle tuota mutta sitten kun hinta on 20-30e niin hankintaan menee.

Chernarus ja yhdistettynä Armaan on edelleen rautaa
 
Joo aika suolainen hinta tuo 50e. PC:lle omistanut vuosia, mutta eipä oo ollu aikaa tai kiinnostusta pelata. Ehkä pleikalla vois testata sittekun on järkevään hintaan.
 
Jäätävä hinta, mutta tuli silti jo hankittua. Ekat fiilikset ihan positiiviset. Tuntuu pyörivän ihan hyvin eikä isompia hikkoja oo vielä ainakaan tullut koettua. Valikot ja inventoryn hallinta on kyllä kankeinta mitä missään pelissä oon nähnyt. Kaikkeen kai tottuu kuitenkin. Mutta on se silti vaikeaa, jos esimerkiksi aseen lataamiseen tarvitsee seitsemän vaiheisen tutoriaalin.

Ihan ei vielä oo kunnon pelaamisen makuun päästy. Tai no lahdattiin minut jollain palokirveellä jo 5 minuutin pelaamisen jälkeen ilman mitään varoitusta. Raakaa on meno.
 
Vähän epävarmaa jaksaako innostaa samalla tavalla kuin silloin vuosia sitten teki tietokoneella. Maailma on tässä välissä muuttunut ja paikan on ottanut Battle Royale.

Mulla taas PUGB kiinnostais, mutta kaikki hyvät kohtaamiset ja vaanimiset päätyy maailman typerimmän ideaan missään pelissä. Pienenevään alueeseen.
Tämä korjaa juuri sen puutteen, hyvä ammuskelu, loottiminen, iso mappi, mutta ei huolta mystisesti pienenevästä alueesta..
 
Tykkäisin PUBG:sta, mutta kaikki mehukkaat taistelutilanteet kuivuu kasaan kun tulee joku mystinen alue jota juostaan enemmän karkuun, kuin soditaan toisia vastaan. Toki mulla siinä osittain tökkii myös tekninen toteutus lisäksi.
Noh, tämä tekee saman, mutta ilman aluetta ja jano/nälkä elementin vuoksi vielä paremmin, joten ostoon lähti, vaikka ensinnäkin hinta oli kova. Lisäksi tiesin et bugeja on, tiesin et tekninen toteutus on PUBGin tapaan huonoa.

Tekninen toteutus olikin aivan törkeästi huonompi. tuo ei ole enää mitään fps droppia, kun koko peli jämähtelee parhaillaan sekunniksi. hurjinta se on kun kiipeää kaupungissa talon katolle. 1-2min ja peli lataa ympäristön, jonka jälkeen pätkiminen poistuu. Kaupungeissa tullut kuoltua zombeihin kun peli pätkii niin paljon, myös ampuminen lähes mahdotonta. Hienoa näin vuonna 2019.

Mutta itse asiaan. Peli kyllä maistuu teknisestä toteutuksesta huolimatta ainakin toistaiseksi todella lujaa. Mutta apujakin kaipaisin.

1: En yksinkertaisesti löydä juotavaa. Rannoilla veneiden luona on limsaa, mutta sellaisilla väleillä, että aina joutuu juomaan heti. Kaupungeista en ole löytänyt vielä ainuttakaan juotavaa, poislukien joiltain zombeilta yhden. Lammikot on usein myös niin kaukana, ettei se hyödytä mitään.
Tällä hetkellä peli on enimmäkseen janoa vastaan taistelua, kaikkien muiden kanssa tulee sinällään toimeen. Eli mistä tässä aluksi sitä juomaa saa varastoonkin?

2: alun soihtu kun lopulta sammuu, miten pitäisi yöllä nähdä yhtään mitään jatkossa? Olen tasan kerran löytänyt tulitikut, soihdun kyllä osaan rakentaa. Mut millä saan tulta? Taskulampun löytää helposti, mutta ei pattereita (tai päinvastoin) ja myös kaasulyhdyn löysin, mutta en todellakaan kaasua. Ja kun 98% kerroista kun servulle liittyy on yö, niin aika tympeää istua odottamassa aamua. Eli miten valoa ja tietääkö jostain mikä on päivä servu?

3: Aamulla servu nollautui, menin välittömästi takaisin ja minun lisäksi servulla oli vain 5 tyyppiä. Jokaisen talon jne paikan ovet oli vielä kiinni ja lootti oli aivan yhtä olematonta, kuin ennen resettiä. Kävin poliisiasemat jne läpi ja löysin esimerkiksi tasan yhden surkean aseen, joita sillointällöin löytyy muutenkin. Muuten ei oikeastaan yhtään mitään.
Lisäksi olin muilla servuilla ja sama homma. En ole vielä hieman syvemmältäkään kartasta löytänyt oikeasti hyvää loottia ollenkaan kunnes melkeinpä kuolen janoon, tai pelin pätkimisen vuoksi zombeihin.

4: Resetoituuko pysyvillä servuilla silti lootti joskus?

5: mikä on sellainen asia mikä kannattaa craftata alkupuolella jo, eli sellainen mikä täytyy tietää miten tehdä, eikä vain kerätä (kuten nyt tuo aikaisemmin mainittu soihtu)?
 
Tykkäisin PUBG:sta, mutta kaikki mehukkaat taistelutilanteet kuivuu kasaan kun tulee joku mystinen alue jota juostaan enemmän karkuun, kuin soditaan toisia vastaan. Toki mulla siinä osittain tökkii myös tekninen toteutus lisäksi.
Noh, tämä tekee saman, mutta ilman aluetta ja jano/nälkä elementin vuoksi vielä paremmin, joten ostoon lähti, vaikka ensinnäkin hinta oli kova. Lisäksi tiesin et bugeja on, tiesin et tekninen toteutus on PUBGin tapaan huonoa.

Tekninen toteutus olikin aivan törkeästi huonompi. tuo ei ole enää mitään fps droppia, kun koko peli jämähtelee parhaillaan sekunniksi. hurjinta se on kun kiipeää kaupungissa talon katolle. 1-2min ja peli lataa ympäristön, jonka jälkeen pätkiminen poistuu. Kaupungeissa tullut kuoltua zombeihin kun peli pätkii niin paljon, myös ampuminen lähes mahdotonta. Hienoa näin vuonna 2019.

Mutta itse asiaan. Peli kyllä maistuu teknisestä toteutuksesta huolimatta ainakin toistaiseksi todella lujaa. Mutta apujakin kaipaisin.

1: En yksinkertaisesti löydä juotavaa. Rannoilla veneiden luona on limsaa, mutta sellaisilla väleillä, että aina joutuu juomaan heti. Kaupungeista en ole löytänyt vielä ainuttakaan juotavaa, poislukien joiltain zombeilta yhden. Lammikot on usein myös niin kaukana, ettei se hyödytä mitään.
Tällä hetkellä peli on enimmäkseen janoa vastaan taistelua, kaikkien muiden kanssa tulee sinällään toimeen. Eli mistä tässä aluksi sitä juomaa saa varastoonkin?

2: alun soihtu kun lopulta sammuu, miten pitäisi yöllä nähdä yhtään mitään jatkossa? Olen tasan kerran löytänyt tulitikut, soihdun kyllä osaan rakentaa. Mut millä saan tulta? Taskulampun löytää helposti, mutta ei pattereita (tai päinvastoin) ja myös kaasulyhdyn löysin, mutta en todellakaan kaasua. Ja kun 98% kerroista kun servulle liittyy on yö, niin aika tympeää istua odottamassa aamua. Eli miten valoa ja tietääkö jostain mikä on päivä servu?

3: Aamulla servu nollautui, menin välittömästi takaisin ja minun lisäksi servulla oli vain 5 tyyppiä. Jokaisen talon jne paikan ovet oli vielä kiinni ja lootti oli aivan yhtä olematonta, kuin ennen resettiä. Kävin poliisiasemat jne läpi ja löysin esimerkiksi tasan yhden surkean aseen, joita sillointällöin löytyy muutenkin. Muuten ei oikeastaan yhtään mitään.
Lisäksi olin muilla servuilla ja sama homma. En ole vielä hieman syvemmältäkään kartasta löytänyt oikeasti hyvää loottia ollenkaan kunnes melkeinpä kuolen janoon, tai pelin pätkimisen vuoksi zombeihin.

4: Resetoituuko pysyvillä servuilla silti lootti joskus?

5: mikä on sellainen asia mikä kannattaa craftata alkupuolella jo, eli sellainen mikä täytyy tietää miten tehdä, eikä vain kerätä (kuten nyt tuo aikaisemmin mainittu soihtu)?
Jos väännät tästä jonkinlaisen videon, niin laita tänne myös :)

Kyllähän tämä kiinnostaisi, mutta vasta 20€ hintaan, ei meinaan ole kovaa luottoa peliin joka oli 6 vuotta early accessissa pc:llä.
 
Jos väännät tästä jonkinlaisen videon, niin laita tänne myös :)

Kyllähän tämä kiinnostaisi, mutta vasta 20€ hintaan, ei meinaan ole kovaa luottoa peliin joka oli 6 vuotta early accessissa pc:llä.
Kyllä videota varmasti tulee, kunhan oppisi parit perus jutut ensin. :D

Edit: pari videota jo kyllä teinkin, vaikka ihan pihalla olen/olin. Ajatukset vaan katkoi kun oli niin ulapalla kaikesta ja unohtui kaikki mitä piti sanoa/esitellä. :D



Edit, jee opin lataamaan aseen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Juoma todella on yleensä vähissä. Eniten niitä on tullut zombielta, eli niitä kannattaa käydä mukiloimassa jos yksinään ovat. Meleeiskut kannattaa kohdistaa päähän niin kaatuvat yleensä parilla lyönnillä. Harvoin siltikään limuja liiaksi asti kertyy. Kannattaa myös huomioida vaatetus ja juokseminen, eli janomittari vilkkuu nopeammin alas jos on liikaa päällä ja juoksee staminat loppuun. Nestettä saa myös ruoasta vähän, joten omenoita ja päärynöitä on hyvä puiden alta tähystellä.

Valonlähteitä kyllä itse oon hyvin löytänyt. Soihtuja ei niin usein, mutta taskulamppua ja otsalamppua kyllä. Paristotkaan ei niin harvinaisia oo että kyl niitäki vastaan usein tulee. Sit on niitä glowing stickejä, jotka ei älyttömiä valoa tuo, mutta jonkin verran. Niitä ainakin tulee koko ajan vastaan. Niitä kait saa reppuun kiinni.

Mutta oon kyl samaa mieltä, yötä on liikaa. Ymmärsin että servuista 50/50 on aina samassa ajassa. Yöt kestää noin tunnin ja päivät kaksi.
 
Juoma todella on yleensä vähissä. Eniten niitä on tullut zombielta, eli niitä kannattaa käydä mukiloimassa jos yksinään ovat. Meleeiskut kannattaa kohdistaa päähän niin kaatuvat yleensä parilla lyönnillä. Harvoin siltikään limuja liiaksi asti kertyy.
Mä totesin, että vesipulloja löytyy tosi usein niistä satamien nostureista ja kaikilta työmailta. Niitä kun on edes yksi, saati kaksi niin juomisesta ei tarvinnut murehtia ollenkaan. En sen jälkeen enää edes ottanut limsoja viemään tilaa.

Kannattaa myös huomioida vaatetus ja juokseminen, eli janomittari vilkkuu nopeammin alas jos on liikaa päällä ja juoksee staminat loppuun. Nestettä saa myös ruoasta vähän, joten omenoita ja päärynöitä on hyvä puiden alta tähystellä.
Ai ne kuluttaa nopeammin energiaa. Luulin et vaikuttaa vain Stamina palkin määrään.
Valonlähteitä kyllä itse oon hyvin löytänyt. Soihtuja ei niin usein, mutta taskulamppua ja otsalamppua kyllä. Paristotkaan ei niin harvinaisia oo että kyl niitäki vastaan usein tulee. Sit on niitä glowing stickejä, jotka ei älyttömiä valoa tuo, mutta jonkin verran. Niitä ainakin tulee koko ajan vastaan. Niitä kait saa reppuun kiinni.
Otsalamppuja on kaikkialla, taskulamppuja olen löytänyt viikonlopun aikana kaksi. Paristoja olen löytänyt yhden ja silloin ei ollut valonlähdettä. Mutta onneksi hetki sit löysin toisen ja nyt on lamppu/otsalamppukin, joten ekaa kertaa hyötykäyttöön.

Täytyykin koittaa jos saa reppuun kiinni, se ois kätevä. Muuten niillä tikuilla ei tehnyt mitään.

Sit kaasu lamppua on kätevä, koska niitä kaasupulloja on kaikkialla.

Helpotti kyllä muutoinkin kummasti, kun tajusin, että kaarna+oksa=tulenteko välineet ja samalla reseptillä voi tehdä myös nuotion.
Rag+pitkä keppi on soihtu, joten kyllä valoa nykyisin saa.
Ja nuotiolla saa grillailtua omenat, sienet, kanan, lehmät jne, joten ei oikeastaan enää ole juominen/syöminen ylipäätään ongelma.
Mutta oon kyl samaa mieltä, yötä on liikaa. Ymmärsin että servuista 50/50 on aina samassa ajassa. Yöt kestää noin tunnin ja päivät kaksi.
Tää vois olla kyllä esim 30min yö max ja päivä vähän pidempi vielä. Tai sit edes joku mahdollisuus nähdä pimeällä jotain. Nyt menen istumaan johonkin koppiin yöksi, ei nappaa pelata siellä yhtään.
Kaiken lisäksi, kun vaikka miten vaihdan servua, kaikkialla on aluksi yö..aina.

Tuon lisäksi ärsyttää pari asiaa. Ensinnäkin se, ettei ukko osaa kiivetä. Kaikkialla aitoja, mutta joutuu kiertämään ihan turhaan matalat aidatkin. Huvittavaa on se, että tiettyjen puuaitojen ali kyllä voi ryömiä.

Toinen juttu on se, että kaikki pelaajat spawnaa sinne rannikolle. Mun mielestä loottia pitäisi olla tasaisemmin läpi mapin, eikä keskittyen syvemmälle sisämaahan. Tällöin pelaajat voisi spawnia minne vain. Nyt kun koko rannikko on lootittu _aina_ ja kokoajan.


Lievästi tänään harmitti, kun olin perjantaista asti säilynyt hengissä ja oli tietty tavoite. Matkalle osu military mesta, joten aamuhämärässä ajattelin ettei siellä muita ole. Eikä ollutkaan. Mutta jäin sinne parkkiin vaihtamaan reppua, jota en olisi edes tarvinnut. Meni todella kauan siirtäessä kamaa ja säätäessä, joten sillä välin alueelle oli tullut kaverukset loottimaan. En tiennyt sitä ja lähdin ulos, näin ne ja menin maihin. Luulin ettei ne huomanneet, mutta toinen juoksi yks kaks minua kohti. Haulikolla tapoin sen, mutta sekunti myöhemmin se toinen veti mut jollain kiväärillä.
Ihan turha kuolema ja alkoi vihdoin olla oikeasti kaikkea kamaa todella paljon, vain kunnon ase puuttui, panokset ja lippaat, sekä tähtäin olisi ollut.
Pakko se on tän pelin kanssa vain tottua, että mikään ei ole ikuista.
 
Ylös Bottom