Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DCFIN hiipuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kyllä vieläkin sitä mieltä, että noi ehdottomasti kannattais tehdä jollain php-virityksellä.

Huikein vaihtoehto olis vaikka sellainen, että periaatteessa kuka tahansa pystyis tehdä tonne uutisia/artikkeleita/jne ja jokaiseen erilliseen uutiseen/artikkeliin/jne olis pultattu sivun alalaitaan oma threadi aiheelle (tyyliin slashdot).

Toisaalta epäilen ettei kukaan tollasta jaksa vääntää... :rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan uusi käyttäjä
Huikein vaihtoehto olis vaikka sellainen, että periaatteessa kuka tahansa pystyis tehdä tonne uutisia/artikkeleita/jne ja jokaiseen erilliseen uutiseen/artikkeliin/jne olis pultattu sivun alalaitaan oma threadi aiheelle (tyyliin slashdot).

Heheh: http://www.slashcode.com/

Slashcode is the site for All Things Slash. Slash is the source code and database that was originally used to create Slashdot, and has now been released under the GNU General Public License.

Ehdottomasti paras ehdotus, jota on tullut vastaan :D

Tuossahan on ongelmana myös se, että palvelin tarvitsee PHP ja MySQL tuen.

Itse olen tutustunut tällaiseen: http://phpwebsite.appstate.edu/

Ainakin PHPNukea kevyempi vaihtoehto. Vähemmän bloat ja helpompi muokata (minusta).

Miks tää sivu pitäisi poistaa/sulkea/siirtää johonki hikiseen retro osioon :E Ei tää niin kuollut sentään ole ja mitä väliä vaikka tämä tässä hiljalleen on kun keskustelua siltä täällä käy.

Joku vois tehdä taas www.dcfin.net :n :) Eikö joo?

Vastaus: DCFIN hiipuu

Hyvä sentäs että säilytään edes retrona.

DC on kuitenkin kovan luokan konsoli, joka ei tule koskaan kuolemaan (niinkauan kun toimivia koneita löytyy vapailta markkinoilta)

Sinänsä outoa että Sega aikoinaan lopetti koko koneen valmistuksen,vaikka markkinat olisivat olleet kunnon markkinoinnilla valtaisat. Konehan painisi hyvien peliensä ansiosta PS2:Sen CuBen ja jopa X-Boxin kanssa samoista markkinoista.

No se on raha joka puhuu...

Konsolin suosiosta kertoo paljon se että ns. Homebrew pelejä tulee kuukausittain, ja näidenkin taso nousee jatkuvasti. Jotenkin tulee surullisen kuuluisat Amiga ajat mieleen :o

Eiköhän olisi jo aika poijjaat sulauttaa Dreamcast-osio kunnolla osaksi Retro-yhteisöä. Nämä erilliset keskustelualueet kun ovat tuiki turhia sillä tuskinpa täällä mitään aktivoitumista tapahtuu.. Eikä kukaan taida viitsiä päivittä DCFin-sivuja. Miten olisi? Ja jos ei niin miksi? Vieläko joku suunnittelee suuria?

Joop, aika hiljaisiahan keskustelut ovat olleet...

Varsinaisia sivuja olen valmis päivittämään, jos vain olisi jotain päivitettävää. Noi listat on kyllä aika hienoja, vaikka niissä vielä päivitettävää olisikin. Kunhan ne eivät katoa mihinkään... Kyllä niille tarvetta varmaan vielä välillä löytyy?

Tonppa sanoi:
Noi listat on kyllä aika hienoja, vaikka niissä vielä päivitettävää olisikin. Kunhan ne eivät katoa mihinkään... Kyllä niille tarvetta varmaan vielä välillä löytyy?
Totta. Tässä on itsekkin tullut pelattua pelejä joita en ole guru-listalle pisteyttänyt. Nyt se lista on kyllä vähän jemmassa. Jos joku viitsisi muuttaa sivurakennetta sellaiseksi että oikeasti hyödyllinen tieto olisi heti etusivulla. Uutiset nyt varsinkin ovat nykyisellään aivan turhia.

Sitten esim. linkkisivu kaipaisi päivitystä. Ajasta kai se kaikki vain on kiinni.

Har* sanoi:
Totta. Tässä on itsekkin tullut pelattua pelejä joita en ole guru-listalle pisteyttänyt. Nyt se lista on kyllä vähän jemmassa. Jos joku viitsisi muuttaa sivurakennetta sellaiseksi että oikeasti hyödyllinen tieto olisi heti etusivulla. Uutiset nyt varsinkin ovat nykyisellään aivan turhia.

Sitten esim. linkkisivu kaipaisi päivitystä. Ajasta kai se kaikki vain on kiinni.

Etusivuun en pysty koskemaan (se on muiden hallussa) mutta esim. linkkisivuja voin säätää. Kunhan vain kerrotaan mitä sille tehdä. :)

Jos jossain syystä DCFIN-sivusto olisi jossain vaiheessa sulkeutumassa voisi olla hyvä idea kopioida mm. hyödyllisiä listoja suoraan tänne BBS:n puolelle.

Olisiko mahdollista saada käyttöoikeus noihin DCFinin juttuihin, mikäli niitä vielä jäljellä? Voisin levittää ne www.gamecollectors.info -saitin puolella.

Konsolifinin linkki tietysti mainitaan alkuperäisenä lähteenä. Esimerkiksi noi julkaisulistat yms kiinnoistaisivat.

JuhaS14 sanoi:
Olisiko mahdollista saada käyttöoikeus noihin DCFinin juttuihin, mikäli niitä vielä jäljellä? Voisin levittää ne www.gamecollectors.info -saitin puolella.

Konsolifinin linkki tietysti mainitaan alkuperäisenä lähteenä. Esimerkiksi noi julkaisulistat yms kiinnoistaisivat.

Täten annan luvan kaikkiin listoihin, jotka olen itse vääntänyt. Anti mennä vaan.

guru-guru sanoi:
Tämä olisi hieno homma jos nuita listoja voisi vielä päivitellä

Itse oisin päivitelly, jos oisin pystynyt. Mutta kun ei niin ei.

Saat tietenkin luvan päivitellä niitä mielesi mukaan.

JuhaS14 sanoi:
Tonpalla varmaan parempaa tietoa siitä mitä muutoksia tohon julkaisulistaan olis pitänyt tulla:

http://web.archive.org/web/20040220051347/dc.konsolifin.net/artikkelit/artikkeli.php?juttuid=489

Voisitko täydentää noi muutokset ja infoilla vaikka tänne niin lisään ne tuonne Gamecolletorsin sivuille?

Jees, webarchiven kautta noi löytyy, käy siellä nappaamassa.

Laita listat vaan sivuillesi, eiköhän sitten vähitellen niitä jengi avusta täyttämään. Itsekin jeesaan kyllä sitten kun vain löydän sopivan välin moiselle.

Ainakin tuo yhteensopivuuslista ja Japani & USA -pelien toimivuuslistat ovat aika hyviä, otahan ne nyt ainakin käyttöön.

Ylös Bottom