Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaakkimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
samaa mielta open wold pelejä on jo liikaa ja suurin osa niistä on tylsiä
Kyllä niille pelaajat löytyy. Sinun tai muidenkaan, jotka eivät niitä jaksa pelata, ei kannata toki niitä sitten ostaa, mutta meitä nimenomaan open world-pelejä rakastavia pelaajiakin löytyy kyllä pilvin pimein, joten ihan turhaa itkeä siitä, että niitä olisi liikaa. Niitähän on juuri sopivasti, kun niitä kuitenkin myydään hyvin. Ei kaikkia pelejä ole tarkoitettu juuri sinulle ja sinuun pelimakuusi. Kannattaa keskittyä hankkimaan ja pelaamaan nimenomaan niitä pelejä, jotka juuri sinua kiinnostavat.

Viimeksi muokattu:
Perjantaina olis vihdoin tämän julkaisu. Toivottavasti posti sais tämän postiluukusta sisään perjantaina viimeistään, pääsis viikonloppuna lahtaan zombeja.

Sen mä vain sanoin että tuo pelkkä traileri on vitun siisti :D Toki oli ekan osan myös aikoinaan että hälytyskellot soivat. Mutta silti jotenkin innostus heräsi..

Tää kyllä kiinnostas mutta haiskahtaa niin pahasti 1-2 iltaa pari tuntia ja peli nähty - jutulta ettei varmaa mee day1 ostoon

Arviot näyttää siltä kun odottelinkin.

Viimeksi muokattu:
Paljon näyttäis seiskaa ja kasia olevan tuolla arvosteluissa.

Perjantaina tämä, sitten viikon päästä Jedi: Survivor ja siitä pari päivää, niin tulee Redfall :D

Erot PS4 ja PS5 on frameratessa ja latausajoissa. PS5 latausjat on alta 10 sek kun taas PS4 ne on lähes puoltoista minuuttia.

Silti parhaiten arvosteltu Dead Island peli. Jos piti edellisistä varmasti pitää tästäkin.
Näin varmaankin. Tosin itselleni tuli nyt jo hieman huoli siitä, että alkaa olla ehkä liikaakin samankaltainen, kuin nuo aikaisemmat Dedikset. Juu, toki yksityiskohtaisemmat zombien murjomista ja pilkkomiset, mutta en ole oikein vakuuttunut siitä kantaako tuollainen uudistuksena riittävästi. Aika vähän muuten näyttäisi tosiaan olevan aikaisemmista osista poikkeavia uusia mielenkiintoisia juttuja. Toki voi olla, että olenkin väärässä, mutta tämä mielikuva on toistaiseksi tullut videoiden kautta. Ei siinä, toki tykkäsin aikaisemmista Dediksistä tosi paljon. Olen kuitenkin nyt hieman kahden vaiheilla sen suhteen kannattaako tämä ostaa heti, vai sitten myöhemmin alelaarista?

Näin varmaankin. Tosin itselleni tuli nyt jo hieman huoli siitä, että alkaa olla ehkä liikaakin samankaltainen, kuin nuo aikaisemmat Dedikset. Juu, toki yksityiskohtaisemmat zombien murjomista ja pilkkomiset, mutta en ole oikein vakuuttunut siitä kantaako tuollainen uudistuksena riittävästi. Aika vähän muuten näyttäisi tosiaan olevan aikaisemmista osista poikkeavia uusia mielenkiintoisia juttuja. Toki voi olla, että olenkin väärässä, mutta tämä mielikuva on toistaiseksi tullut videoiden kautta. Ei siinä, toki tykkäsin aikaisemmista Dediksistä tosi paljon. Olen kuitenkin nyt hieman kahden vaiheilla sen suhteen kannattaako tämä ostaa heti, vai sitten myöhemmin alelaarista?

Mitä arvosteluja vähän lukenut niin sitä samaa tämä on kun aikaisemmatkin, enkä edes odottanut mitään muutoksia. Alekorista sitten nautitaan tai jos tulee gamepassiin ennen hyvää alennusta. Jos itse olen kahden vaiheella pelistä niin en osta sitä uutena, vain ne odotetuimmat uutukaiset.

Easy allies arvio kyllä on sen verran positiivinen että tekis mieli peli ostaa mutta ei kannata koska se jää kuitenkin kesken ensiviikolla.

Se kyllä vahvistaa itselle että peli on sitä tuttua Dead Islandia mutta parempana. Hauskaa zombien mättöä hauskalla tarinalla joka ei ota itseään vakavasti.

Moi. Saatanpa joskus hyvinkin pelata tämän pelin, en odottanutkaan mitään ehdotonta huippu peliä. Tämä on varmasti keskinkertaisesti hyvä ja suhteellisen viihdyttävä peli, mitä olen arvosteluja lukenut, ale hankinta tavaraa kuitenkin.

Tämä on aivan varmasti parempi kuin aiemmat Dead Island pelit, siis muutenkin kuin vain nykyaikaisemmat grafiikat. Olen pelannut aikaisemman (vanhan) Dead Island pelin mutta en Riptide jatko-osaa. Ihmettelen miten jaksoin pelata tuon vanhan Dead Island pelin nyt melko vasta, oli se sen verran puuduttava ja tekisi mieli sanoa kehno esitys. Se tuli kuitenkin ostettua hetken mielijohteesta hintaan vajaa 5 € ja ajattelin sen pelata. Huomasin että ajattelin peliä pelatessani että mitä pikemmin pelin loppu tulee sen parempi, mutta toisaalta oli siihen saatu sitä selviytymisen tuntua eli oli siinä nyt jotain tunnelmaa.

Loppujen lopuksi vanhan Dead Islandin peluu oli masokistinen kokemus sekä myös joskus aikoja sitten pelaamani Zombi U, no tuo Zombi U ei ehkä asiaan liity mutta kokemuksena ne olivat melko samankaltaisia. Meni vanhojen pelien muisteluksi mutta antavat ne jotain kontrastia asiaa, kuten sanoin Dead Island 2 on takuu varmasti parempi kokemus kuin vanhat Dead Island pelit sekä esim. tuo Zombi U.

"En osta peliä kun vasta alesta" No nyt puoltoista tuntia peliä alla ja onhan tämä todella onnistuneen oloinen teos. Dead Islandista tykänneet ovat kuin kotonaan.

Grafiikat on todella upeat, pelattavuus toimii ja zombien mättö on todella hauskaa. Ääninäyttely yllättävän hyvää ja tarina joka on hauska ja ei ota itseään liian tosissaan. Kuvastaa hyvin pelin tarinaa kun se alkaa sillä että hahmosi vuotaa verta litrakaupalla ja kaikki on ok kun löydät medkitin, aika rennolla otteella menty ja se toimii loistavasti.

Loottaamista saa edelleen harrastaa paljon ja sivukujia ja taloja paljon tutkittavaksi. Tämä tuntuu ihan kun pelaisi Dead Island peliä mutta paljon parempana.

Katsotaan miten jatkossa mutta ainakin näin alkuun olen todella yllättynyt että lähes 10 vuoden kehitysajan ja 5 eri studion jälkeen sieltä saatiin näin eheän oloinen peli ulos. Ei tule järisyttämään kenenkään maailmaa mutta tuttua ja turvallista.

Täällä myös tykätty ja mulla ehkä liiankin hauskaa tuo gore systeemin kanssa aina väillä :D

Lihaa lentelee, leukoja irtoaa ja silmät roikkuvat, kun mättää zombia nyrkkiraudoilla turpiin. Ekan alueen perusteella tuo alueiden koko vaikuttaa justiinsa sopivalta ja tutkittavaa löytyy. Jos pitäisi tuon alueen kokoa johonkin verrata, niin tuntuu aika samalta kuin Homefront: The Revolution pelissä oli, joka oli saman kehittäjän peli.

Hyvää työtä teki Dambuster tämän kanssa ja eikös tämä nyt ole toinen peli, minkä tekevät valmiiksi kehityshelvetistä, kun muistaakseni tuo Homefront Revolution oli myös aika monella kehittäjällä kiertänyt.

Törmäsin mielenkiintoiseen infoon josta en ollut ainakaan itse tietoinen. Eli edellisen sukupolven konsolit eivät pysty hostaamaan pelejä, ainoastaan PS5 ja Series konsolit. Aika hassu ratkaisu, en oikeen tiedä mikä tässä on ideana. Mutta eipä tuo itselle mitään merkkaa, kuhan halusin infota niitä jotka pelaa vanhoilla koneilla.

Todella viihdyttävä peli ollut nyt pelatun perusteella. Yksi parhaista puolista on ehdottomasti se ettei ole open world, eikä täyteen ahdettu kaikkea mahdollista turhaa tauhkaa. Mukavan suoraviivaista menoa, mutta silti tutkittavaa ja ihmeteltävää riittää sopivasti. Tämä ei yritä olla yhtään sen enempää mitä on vaan keskittyy olennaiseen ja se riittää ainakin itselleni mainiosti. Voi hyvin ottaa vaikka vain pikaisen 20 minuutin pelisession tai useamman tunnin putkeen ja hyvin maistuu molemmat. Valitsin hahmoksi Jacobin joka vaikutti hyvältä all round -hahmolta ja heittää lisäksi ihan hyvää läppää.

Itse taidan nyt olla lvl 8, nousee leveleitä tosi hitaasti. Eka bossi nujerrettu ja homma maistuu. Jotenkin tuntuu että tämä on enemmän tehty yksinpeli edellä kun paljon vahvempi tarina ja vaikka tutkittavaa piisaa niin aika putkessa silti mennään. Huomenna on tarkoitus pelata cooppia niin katsotaan miten toimii, mutta jotenkin sellainen kutina että tuo aikasempien pelien avoivempi maailma toimii paremmin.

Zombien mättäminen on kyllä aivan törkeen hauskaa, en vielä ole kyllästynyt katsomaan kun lihanpalat irtoaa ja veri lentää. Paljon mielekkäämpää mielestäni kuin Dying Lightissa tai aikaisemmissa Dead Island peleissä juuri tuon brutaalin hakkaamisen takia. Eri aseillakin tuntuu olevan eroja miten hahmo hakkaa vihua ja miten ne reagoi niihin.

Ylös Bottom