Vastaus: Dead Island [PS3/X360]
Pistin tuossa hetki sitten tilaukseen Riptiden, mutta sitten muistin, että tämän teoksen pariin pitää palata vielä pariksi tunniksi.
Olen aikoinaan tilannut GOTY-version, jossa tuli mukana Ryder White DLC ja tämän pelasin juuri äskettäin läpi. Siitä pari sanaa.
DLC tosiaan kertoi lyhykäisesti sen, mitä Ryder touhusi pelin virallisen tarinan aikana. Loppua kohti DLC ja virallinen tarina kohtaavat ja seuraa lyhykäinen toisto pelin lopusta. Ryder lähtee liikkeelle tasolta 14 tai 15, jompi kumpi. Ja XP:tä ei kerry. Eli zombitkin ovat samaa tasoa koko seikkailun läpi.
DLC oli todellista vapaudenriistoa eikä avoimesta ympäristöstä ollut tietoakaan. Putkessa mentiin, joka paikoitellen oli leveämpi, joskus kapeampi. Sanottakoon, että tämä putkijuoksu teki zombien listimisestä todella turhauttavaa. En tiedä miksi DLC oli niin suunniteltu, mutta sellaisia ''loputon määrä zombeja'' - kohtia oli todella paljon. Esim. Jostain teltasta niitä juoksi ulos koko ajan ja ainoa vaihtoehto oli paeta. Silti kuitenkin kyseisillä alueilla oli joku aseellistettu maasturi, jolla sai ampua sarjaa...loputtomasti. Toinen ärsyttävä tekijä oli selän taakse ilmestyvät zombit kapeilla kujilla. Voisin väittää, että 99% kuolemista johtui siitä, kun suljin kujalle mentäessä takaani oven ja lähdin kävelemään eteenpäin. Pian kujalle säntäsi kauhea lauma zombeja. Stamina meni nolliin ja tarkoitus oli paeta. Kun käännyin ympäri niin keskellä ruutua töllötti Suicider, joka räjäytti itsensä. Ja tämä sama tapahtui useasti, kunnes ehdollistuin katsomaan taakseni vähän väliä, ja lähes joka kerta Suicider hiipi takanani. Mistä ne oikeen tuli??
Aseiden korjaus, päivitys tai modien tekokaan ei maistunut samalla tavalla. Pelin alussa Ryderilla on 10 000$. Tällä rahalla voi hetkenaikaa korjailla ja päivitellä aseita. Rahan saanti on kuitenkin armottoman pientä, ennekuin pääsee vankilaan. Siellä vasta tehtävien suoritus aletaan palkita. Ase-modeja lisäriin oli laitettu 4, joista yksi oli sellainen, jota en ollut pelissä vielä nähnyt, mutta sekin oli käyttökelvoton!
Oikeastaan nyt kun lähdin miettimään niin ei tuosta lisäristä kauheasti hyvää sanottavaa ole. Ymmärrän tietysti tuon, että XP on pois, mutta eikös päätekeleestä olisi voinut copy-pastettaa hiukan noita ase-blueprintejä ja jonkun pienoisen avoimen alueen?
Sellaisen asian pistin kyllä merkille, että trooppinen pelaajaa hymyilyttävä rento zombicarnage oli muuttunut enemmän kauhuksi. Lisäri oli todella synkkä, ja onnistui minut jopa muutaman kerran säikäyttämään!