Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mietiskelin tässä, että löytyyköhän montaa, jotka tuon vaikeimman vaikeuden handlaa? Normalilla sai tehdä kaikkensa jotta pysy hengissä.

Jos joku on päässyt vaikeimmalla edes ekan kentän läpi, niin tulkaas tänne hehkuttamaan. Itseasiassa vois muutenkin tehdä pistetaulukko ketjut, kunhan ensin pääsee jyvälle niistä vähän paremin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Mikäköhän ihme on kun pelaan verrkopeliä niin se antaa mun pelata vain sitä poliisiasema maata (onkohan se nyt toinen maa), vaikka olen vetänyt kentän yksin- ja moninpelissä?

Voisi olla edes jonkun näköiset tilastot tässä pelissä. Siis tarkoita omia tilastoja...
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ensimmäinen läpipeluu suoritettu, varsin hauskaa toimintaa :D Normaalilla vaikeusasteella mentiin. Pari kertaa kuolo korjasi, pojoja tuli silti joku 118 000 000 jolla irtosi sillä hetkellä ihmeen hyvä sija rankingista, 112 (tai jotain sinnepäin, eiköhän tuolta ole jo tiputtu :o)

Koitetaan huomenissa mitä tuo morbid tuo tullessaan, todennäköisesti kuoleman :)

Joku kysyi voiko saada täyttä loottia jos ampuu vahingossa auton, ei voi. Lootista taisi tulla vielä joku +10% bonus, jos saa täyden lootin. Mielenkiintoista nähdä että millä taktiikalla saa parhaat pojot, panostaako nopeuteen, varovaisuuteen vai tutkimiseen.. Ja noita pieniä jippoja tuntuu olevan "piilotettuna" peliin joilla saa parempia pisteitä ja enemmän rahaa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Haastavan ovat tehneet. Tässä on nyt jankattu tunnin verran (!) yhtä ja samaa kohtaa :o Zombieta tulee joka suunnasta valtoimenaan ja tilaa on vain niukalti käytettävissä. Siinä hyvänä lisänä vielä Ari Pulkkisen painostavan erinomainen musiikki. Fiilikseen on jo päästy.

Tilttasi heti kun liitin verkkoon tason läpäisyn jälkeen. Tähän korjausta ensi tilassa ja pääsee luovuttamaan oman osasensa maiden välisessä mittelössä.

Pienenä yksityiskohtana, peli on lokalisoitu valikoiden ja puheen tekstityksen osalta suomeksi.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Jäi nyt vähän epäselväksi mutta minkä ihmeen takia osa niistä aseiden päivityksistä katoaa kun menee seuraavaan maahan. Todella ärsyttävää ostaa ne aina uudestaan. Onko muilla sama ongelma? Itsellä ei kivääristä hävinnyt mitään mutta konepistoolista senkin edestä...

Vaikee vaikee... Vaikka normal tasolla pelattiinkiin niin silti jouduttiin alottaa monta kertaa alusta :D Mielummin haastava, kuin liian helppo.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tykkään kyllä ihan hulluna! Piti yksi nopee vetästä mutta kyllä siinä monta pätkää tuli väännettyä :)
Yht'äkkiä nousi vaikeustaso. Zombbareita tulee isoina laumoina päälle. Ilmeisesti tutoriaalivaihe on ohi :D
Tätä on päästävä koklimaan cooppina kuhan saavat voicet pelaamaan!
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Noniin! Päästiin kokeilemaan local co-opia kolmen kentän verran ja kyllä oli hauskaa. Viikonloppuna mätetään sitten kunnolla. Ihan parhautta tämä peli. :D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Huh, mitä koomailua aamulla töissä parin tunnin yöunilla, on tää DN vaarallisen koukuttava. Pakko se on silti käydä nyt vetäisemässä ainakin yksi mappi eteenpäin, grimillä mennään. Kait muuten kaikki tietävät, että rahojen arvo puolittuu, jos niitä ei ota tarpeeksi nopeasti? Kannattaa siis pysytellä mahdollisimman lähellä zombilaumaa ja painella välillä boostilla läpi, tulee maksimaaliset lootit.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Joissain osin huolellinen valmistelu on jo puolivoittoa. Tämä nähtiin tänään, kun jankkauskohta ratkesi miinoittamalla alue etukäteen zombien tuloreiteiltä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Aivan loistava, pitkästä aikaa visuaalisesti ja fiilikseltään vimeistelty peli! Vaikka peli onkin ns. pikkupeli, tunnelmaa oli enemmän kuin monissa normaalihintaisissa peleissä. Musiikit ja visuaalinen ilme yhdessä tekee tästä todella hienon pelikokemuksen. Vielä kun pääsee hakkaamaan co-oppina niin uskoisin että löytyy uusia sfäärejä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

35 MB kokoinen päivitys on nyt ilmestynyt..

Kappas. Onkohan tuossa nyt cooppi-chatti? Jos on, niin on kyllä historian nopein ongelman fixaus.

Ja kylläpäs tuli eilen mätettyä. Suomi vaan taas viidentenä. :( Mutta on ihan eri meininki kuin SSHD:ssä, silti samoja koukuttavuuksia löytyy. Selvinpänä erona on se, että nyt taistelutanner ja vihut piiloutuu pimeään ja välttääkseen ikävät yllätykset, on kokoajan kuikuiltava jokasuuntaan lampun kanssa. Varsinkin "valot pois" kohdissa tulee aikamoista hullunmyllyä.

Tämän hetken käytetyin ase on kivääri. Se tosiaankin kannattaa kehittää tappiinsa heti alussa. Seuraavaksi eniten pidän konekivääristä, sitten tulee sähköase ja polttopullot. Polttopulloja suosittelen nopeiden zombien aaltoihin. Hidastaa merkittävästi vyöryä ja ehtii rauhassa kiväärillä napsimaan. Tuota liekinheitintä en oikein handlaa, kun lähes joka käyttökerralla sytyn itsekkin tuleen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tuo päivitys taisi korjata vain sen kaverilista bugin... Eli ei tullut ainakaan vielä mikki tukea.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kappas. Onkohan tuossa nyt cooppi-chatti? Jos on, niin on kyllä historian nopein ongelman fixaus.

Ei ole vielä cooppi-chattia, tuo päivitys korjasi sen kaverilistaongelman, sekä jotain bugeja. Housemarquen pojat kyllä tekee töitä tuon chatin eteen, "the team is currently working on the addition of voice chat capability and hope to introduce it as quickly as possible." Nämä tiedot siis Dead Nationin viralliselta facebook sivulta.

Blade cannon ja shocker tuntuivat äkkiseltään mukavan tehokkailta, varsinkin loppuun asti päivitettyinä niillä pudottaa huikeat määrät zombeja parilla L1 painalluksella :D SMG kanssa suht tehokas ja nopea. Liekinheittimen käyttöä täytynee vähän treenailla, ei vielä oikein osaa tuota hyödyntää.

Eliminaattori tuolla jo mainitsikin että rahojen arvo puolittuu, jos niitä ei ota tarpeeksi nopeasti. Samahan koskee myös kertoimia, eli heti zombien kuoltua, ilmestyy iso punainen (kerroin) ja keltainen (raha) pallo, hetken päästä nuo pallot pienenevät ja silloin noista ei saa enää niin suurta arvoa. Kannattaa napata ne siis heti.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Nyt on tullut noin 4 - 5 tasoa tullut pelattua, ja pakko kyllä myöntää, että oikein viihdyttävältä peliltä tuntuu (iskee kuin halko päähän tälläiseen zombie-fanaatikkoon). Mukavasti vaikeustaso on noussut kokoajan(pelaan normal-tasolla) ja uudet aseet ja viholliset on pikkuhiljaa lisääntynyt. Tunnelma kohdillaan ja visuaalinen ilme miellyttää omaa silmää. Saa nähdä vaan, että rupeeko peli tuntumaan toistolta loppua kohden. Mutta kyllä coopilla ainakin täytyy vielä pelata myös läpi, jos silloin uskaltaisi vaikeusastetta nostaa reilummin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kolme ensimmäistä tasoa yöllä pelailin. Periaatteessa kaikki puitteet ovat kohdallaan, mutta yksin pelattuna alkoi jo hieman puuduttaa. Vaikea sanoa, mistä se oikeastaan edes johtuu, koska kentissä oli kuitenkin niin maisemallisesti kuin vihujenkin puolesta vaihtelua. Ehkä vähän liiankin huolellisesti koluan paikat, sillä tavoiteajoista meni 10+ minuuttia yli ja bonukset sen vuoksi saamatta. Siitä olen samaa mieltä, että peruskivääri kannattaa heti ensimmäisenä kehittää tappiinsa - eikä pelkästään parin helpon Trophyn vuoksi.

Kunhan voice chatin mahdollistama päivitys tulee, pitää ehdottomasti kokeilla nettico-opina. Kotisohvalle peliseuran saaminen on käytännössä mahdotonta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Parasta pelissä on se voimattomuuden tunne, joka nostaa päätään lukumääräisesti överiksi vedettyjen zombie-laumojen vyöryessä samaan aikaan kimppuusi ruudun joka nurkalta. Molotovin coctail torjumaan invaasion kärjet, itse paniikkinappulana vyörytys laumojen läpi vapaaseen tilaan. Rintamasuunta takaisin laahustajia päin ja antaa tuliluikun syöttää.. Vielä miina siihen väliin tasapainottamaan aherrusta. Osumaa ottavan löysän lihan lätinä yhdessä tärinävasteen kanssa addiktoi, ja tätähän ei pitänyt sanoa ääneen :D

Kerrankin peli, jossa ei tunne itseään huijatun liiallisen helppouden ja ennalta arvattavan käsikirjoituksen takia. Tämä on kuin heijastuma jostain hyvin, hyvin kaukaa pelihistorian aamuhämärästä, jolloin pelaajaa ei oltu vielä nostettu valokeilojen tähdeksi. Sinulle lyödään pakan heikoin käsi ja vastapuolelta löytyy herttareeti.

Ari Pulkkisen luoma synkeä äänimaisema kulkee käsikädessä yhdessä pelin muun yleisilmeen kanssa. Antaa hyvin tukea kuin Hans Zimmerin paatos elokuvassa Inception. Super Stardustin ääniraita antoi syyn odottaa hyvää ja sieltä sitä taas tuli. Muualla, esimerkiksi GT5 tarjoaa erinomaisen tuen pelimusiikin ystäville, eli mahdollisuuden selata vapaasti virallista musiikkikirjastoa. Jotain tälläistä toivoisi jatkossa myös Housemarquen peleihin.

Pelitilastot ovat tässä jo ihan oma lukunsa. Samaan tapaan mennään kuin Super Stardustissa. Eli sieltä löytyy kansainvälinen rankin-lista, jossa maatunnuksella on lipulla pelinimen edessä näkyvä paikkansa. Nyt lisänä myös maaotteluhenkeä nostattava Maa Ranking, jossa Suomi on kirjoitushetkellä Ruotsin yläpuolella ja muulla ei niin ole enään väliä :D Eli ollaan siinä reilusti isompiemme joukossa, Ranskan perässä numero vitosena. Kaverit saa luonnollisesti rankattua paremmuusjärjestykseen ja tämä jos mikä pistää vielä kerran yrittämään epätoivon muuten lannistaessa.

Peli on suurinpiirtein sitä mitä tältä talolta osasi odottaa. Jos viimeksi iloiteltiin värikylläisen räiskeen keskellä, kuljetaan nyt kadun varjoista puolta. Pelimekaniikassa on jotain sitä samaa ja kuitenkin visuaalisela puolella niin erillaista. Addiktoi, mutta ei salli samalla tavalla vain hetken piipahdusta, muutoin kuin hyppäämällä suoraan jo tarinapuolella taaksejätettyihin hetkiin. Joku loputtomat viholliset tarjoava jättikenttä voisi olla hyvä idea tuleviin päivityksiin. Sinne lastattuna koko se räjähtävä potenttiaali, minkä tarina avaa sen tien kulkijalle.

8 1/2

Lokalisoinnista valikkojen ja puheen tekstityksen osalta tuo puolikas piste kasin päälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onhan se ihan kiva mutta... itse odottelen kovasti että Frozenbyte tekisi Trine kakkosen jälkeen uuden Shadowgroundsin ja tällä kertaa konsoleillekkin. On kuulemma "mahdollisuuksien rajoissa" mutta uusia projekteja ei ole päätetty tms. Ehkä kaipaisin hieman lisää tarinaa peliin, ja enempi etenemisen tuntua. En ole Stardust fani missään nimessä joten osittain selittänee miksi peli ei ihan täysin iske. Ihan kiva mutta jotain olisi kaivannut lisää.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Kerrassaan mainio arvostelu Nisulta!

Tulihan taas tahkottua, nyt neljäs kenttä takana ja vaikeaa on. Tavoiteaika oli 26min, 30sek, meni yli 52+ minuutilla :o

Ei vaan uskalla tuhlata flareja, kranaatteja, miinoja yms muita varusteita, kun saattavat loppua kesken kentän ja pelkällä kiväärillä ei enää pärjää. Heitetään muutama tipsi lisää:

1) Täydet energiat ja ensiapulaukkuja ilmestyy? Pysy paikallasi ja paina melee-nappia, hahmosi monottaa energiapaketin rikki ja saat rahaa.
2) Liekinheitin, tämä on lähes välttämätön viimeistään 3. tasosta lähtien. Se on paras ystäväsi, vaikka onkin vaarallinen itselle - etenkin ahtaissa tiloissa. Jos vihuja on paljon, niin et ehdi ampumaan kaikkia ennen kuin sammuvat, joten sytytä ne uudestaan tuleen.
3) Isot punaiset monsterit, joilla on "piikkisuu" ja huutavat - jokainen huuto tuo paikalle ison zombilauman, joten jos pystyt torjumaan zombiet pelkällä kiväärillä, niin tämä on helppo tapa tienata kasoittain rahaa ja kertoimia. Toimii erityisen hyvin jos pysäytät lähestyvän lauman ensin liekinheittimellä.
4) Sytyitkö tuleen? Ota nopea spurtti ja sammut heti, selviät minimivaurioilla.
5) Varusteet ovat halpoja. Kaupan jälkeen on usein kohta, jossa tulee iso kasa vihollisia. Heitä siis miinoja portista (joka sulkeutuu takanasi), osta ne uudestaan ja peräänny miinojen luokse, kun viholliset käyvät päälle.
6) Lipas tyhjä ja ei ole aikaa ladata? Laita ase latautumaan ja vaihda heti toiseen aseeseen, latautuminen tapahtuu vaihdosta huolimatta.


Tuossa on kyllä loistava peli, tuli aikoinaan tahkottua PC:llä läpi kaikilla vaikeustasoilla. Oli jokaisen pennin väärti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Latasin toissa iltana ja hetken ehdin yksin kokeilla, mutta eilen hakattiin kaverin kanssa viitisen leveliä läpi oluen ryydittämänä ja pirun maistuvaa tykitystähän tuo oli. Aikatavoitteet tuntuvat ekalla peluukerralla ihan utopistisilta, mutta ilmeisesti silloin ei jäädä lahtaamaan jokaista zombia ruudulla.

Peruskiväärillä tekee yllättävän paljon, mutta kyllä se alkoi vähän tussarilta tuntua noissa myöhemmissä tasoissa. Kaveri kehitti konekivääriä ja mulla oli haulikko sekä liekinheitin. Haulikolla pysäyttää vähän kestävämmänkin kaverin, mutta lyhyen kantaman takia lippaan tyhjenemistä kannattaa tosissaan seurata. Flarejen ja liekinheittimen yhdistelmää pitäisi treenata enemmän. Päälle ryntäävän lauman liekittäminen aiheutti itselle aina vahinkoa.

Paljon pelissä on opittavaa, jos meinaa kovemmilla vaikeusasteilla vetää läpi. Ympäristön ja aseiden hyödyntäminen oikealla tavalla ei itselle ainakaan mennyt vielä takaraivoon ja tulikin vedettyä kaverin kanssa ihan tunteella. Sohvalla co-oppina pystyisi hyödyntämään erilaista varstusta ja yhteispeliä, mutta meillä meni aika lailla omaa persettä varjellessa.

Yksin tätä ei välttämättä jaksa ihan samalla innolla hakata, mutta eiköhän yksinpelinäkin maistu, kun lähtee hakemaan parempia pisteitä ja trophyja.

Mites monta kenttää tässä muuten on? Jostain muistelen lukeneeni, että kymmenen, mutta voi olla jotain päiväunia.. Ei mikään järisyttävän pitkä peli, jos niin vähän.

Tässä vaiheessa antaisin ehkäpä 8.5 pistettä ja kaverin kanssa 9.5. Online on vielä kokeilematta, mutta ei se kaveria sohvalla mitenkään korvaa.
 
Ylös Bottom