Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ai, että ku tätä ketjua lukee ni tekis mieli päästä pelaa DN:ää! Vaan un ei onnaa :(
oon viettäny aika paljon aikaa pelaten nyt lähiaikoina eikä vanhemmat oikein innostu uusista peleistä. Ja koska olen niin juniori (15v) ei oo Visaakaan, electron olis mut ei voi ostaa sil.
Aiai ku on elämä ankeeta =D

Käy ostamassa käteisellä 20€ PSN store "krediittikortti". Itselläni ei ole korttitietoja PSN:ssä, vaan ostanut verkkokauppa.comista ALV-vapaata krediittiä PSN storeen. Esim. n. 40€:llä saa 50€ krediittiä sinne kauppaan. Anttilassa saa 20€ saman verran krediittiä sinne storeen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Noi "uutiset" on kyllä mahtavia. Äskenki luki jotain "approach Mikko Harjula, if you want to learn melee techniques to combat the undead" (tai jotain tuon suuntaista joka tapauksessa) :D

Normalilla läpi ja muutamia hölmöjä kuolemia tuli. Nythän peli kuitenkin vasta varsinaisesti alkaa, kun Grimistä alkaa kipuamaan ylöspäin.

Vituttaa kyllä yleisesti pelin saaman vastaanoton "laimeus", erityisesti kehittäjien puolesta. Peli ansaitsisi huomattavasti suurempaa hypeä ja parempia arvosanoja. Jos pelin nimi olisi esim. Gears of War: Zombie Mode, olisivat arvosanat ja myyntimäärät jotain ihan muuta. Yksinkertaisesti uskomattoman laadukas peli, jossa riittää sisältöä, uudelleenpeluuarvoa, haastetta ja tiukkaa pelaamista, kaikki toteutettuna todella laadukkaasti. Kaikki toimii.

Mieletöntä pakokauhua aiheuttaa nuo pahimmat kohtaukset, hengitys salpautuu.

Jo ensimmäisen läpipeluukierroksen jälkeen tämä on ehdoton 5/5.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Nyt on kolme tasoa takana, co-oppina samalta konsolilta pelattuna. Ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että todella laadukas tekele kyseessä. Pelin vaikeustaso on todella hyvä, koska kun normilla pelaa niin saa juuri sopivan määrän vaikeutta. Aseet ovat kaikki erillaisia ja välillä pitää miettiä, että millä niitä zombeja oikein lahtaisi. Graaffisesta tyylistä ei voi kyllä sanoa mitään pahaa. Kaikki varjot, valoefektit, aseet ja räjähdykset ovat hienoja. Juonea en mitenkään kehuisi. Juoni on juuri sellainen, mitä zombi-peliltä odottaakin. Aseiden ja armorien päivittäminen on todella hienosti toteutettu.

Pitää kyllä sanoa, että on pelihistorian paras ranking-systeemi. Se on vaan niin hienoa, että pystyy katsomaan maakohtaisia tilastoja. Ja kaikista hienointa on se, että SUOMI on maailman toiseksi paras zombien mättäjä!
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Jos pelin nimi olisi esim. Gears of War: Zombie Mode, olisivat arvosanat ja myyntimäärät jotain ihan muuta.

Myyntimääristä on vielä vaikea kommentoida (voi olla, että myy itseasiassa todella hyvin, vaikkei niitä "ysejä" tai "kymppejä" nyt niin tasaisesti saanutkaan), mutta muuten samaa mieltä. Kaikenmaailman hordet, zombie-moodit, firefightit ja kumppanit ovat lähtökohtaisesti aivan mahtavaa kamaa, mutta sitten yhtäkkiä tämä onkin tylsä peli kun ei "tuo mitään radikaalisti uutta pöytään".. Ja tietenkin L4D saa tehdä lähes identtisen jatko-osan ja edelleen se on ihan "mahtava" (ei sillä, hyvää kamaa se onkin).

Oh well...
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Voi perse sitä tunnetta kun menee 1500 kerroin poikki ja kuolee yhen pienen tyhmän virheen takia. Oliko toi nyt vitos vai kutostehtävä tarinamoodissa.

Sen verran työlästä tuota on pelata, että high score runin aloittamiseen on aika iso kynnys. Se kärsimys epäonnistumisen jälkeen on kymmenkertainen SSD:hen verrattuna.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Silti alusta asti tunne, että Super Stardust HD oli enemmän mun makuun, mutta se ei vähennä Dead Nationin arvostusta. SSHD oli vaan niin pirun hyvä peli. :)

Mulla kans samat fiilikset. SSHD on koukuttavuuden ytimestä puristettu tiivis arcade tuote, kun taas DN:ä on saman ajatuksen laajennettu käsite. DN:ssä kaikkea on jotenkin venytetty ja pelaamiseen suhtauduttava hivenen erilailla. Ne pienet ydinasiat eivät ole ihan samalla tasolla näissä kahdessa pelissä, mutta hyvä näin. En missään nimessä olisi halunnut uutta SSHD:tä, vaan juuri tämänkaltaista vaihtelua.

SSHD pysyy meikulla vielä kruunattuna kuninkaana, mutta eihän sitä vielä tiedä miten DN avautuu loppujen lopuksi. SSHD vaati hyvin paljon pelaamista jotta peli aukeni kaikessa koukuttavuudessaan.

Ja semmoista vielä, että oletteko testailleet/havainneet katoaako kerroin joka damagesta aina yhtä paljon, vai vaikuttaako siihen suojaus tai vaikeusaste. Mietin vain, että periaatteessa pitäisi panostaa liikkeeseen, jotta voi vältellä iskut, mutta eipä niiltä iskuilta vain tahdo välttyä.

PS. Melkein saatiin Suomi ykköseksi itsenäisyyspäivänä. ;) Hyvää vauhtia tahkotaan kalmoja ja varmaan kohta saadaan onnitella itseämme. :cool:
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

PS. Melkein saatiin Suomi ykköseksi itsenäisyyspäivänä. ;) Hyvää vauhtia tahkotaan kalmoja ja varmaan kohta saadaan onnitella itseämme. :cool:

Kyllä, Jenkit olivat parhaimmillaan kolmen prosentin etäisyydellä.

Tietääkö muuten joku, miten nuo rankingit katsotaan, siis pelaajakohtaisesti? Tehtäväkohtaisesti parhaiten pärjänneet pelaajat vai tarinapelissä eniten pinnoja tahkonneet?

Päivitystä... Karmea-tasolla sain juuri 5. tason läpäistyksi ja se veikin jo lähes kaksi tuntia. Tähän mennessä voisi todeta, että ainakin 80% kuolemista on ahneuden takia, mutta rahan kerääminen on elinehto, muuten mahdollisuudet heikkenevät oleellisesti viimeisissä kentissä. Ammusten ja varusteiden käyttö menee usein aika epätasapainoisesti, se hidastaa eniten. Välillä käytän ne turhan nopeasti, toisinaan säästän liikaa.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tänään pelasin pelin läpi Grim-vaikeustasolla ja odotin hermoja kiristävää menoa mutta olikin yllättävän helppo. Hautasumaan loppumattökin meni toisella yrittämällä ja kahdesta viimeisestä kentästä sain No Death-bonuksen, mikä oli aikamoinen yllätys itselleni.

Saa nähdä mitä Morbid on olevinaan kunhan sen ensin aloitan.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Myyntimääristä on vielä vaikea kommentoida (voi olla, että myy itseasiassa todella hyvin, vaikkei niitä "ysejä" tai "kymppejä" nyt niin tasaisesti saanutkaan), mutta muuten samaa mieltä.

Oh well...
Leaderboardin perusteellahan noita myyntimääriä voi arvioida. Siellä oli joku 40-50k tänään?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onko tässä jo headset tuki kaverin kanssa ja koska mahdollisesti tulossa vai onko tulossa, mikäli ei ole? 13€ vai mitä tämä maksoi ei ole kyllä paha hinta vissiin..
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Onko tässä jo headset tuki kaverin kanssa ja koska mahdollisesti tulossa vai onko tulossa, mikäli ei ole? 13€ vai mitä tämä maksoi ei ole kyllä paha hinta vissiin..

Voice chattia ei ole vielä, on kyllä tulossa pian Housemarquen mukaan.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

13€ vai mitä tämä maksoi ei ole kyllä paha hinta vissiin..

No ei kyllä ole. Jos kaikki tämänhintaiset pelit olisi näin hyviä, niin ei kukaan enää ostaisi 60€ pelejä. Osaltani tämän vuoden parhaat sijoittamani pennoset.

Alkaa vain sormi lagaamaan pahasti. Ilmeisesti viimeisessä kentässä olen ja kalmat rynnii sellaisella ryöpyllä, ettei sormi tahdo kestää kiväärinakutusta. Pääsis varmaan ilon kyynel, jos jostain auton takaluukusta löytyis autofire. :D
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Huh, 190 milliä kasassa ja viimonen tehtävä suorittamatta. On toi aika koukuttava. :)

Vinkiksi muille asia minkä opin vasta kasikentässä: käyttäkää aseista pääasiassa pelkästään perus rynkyn superlaukausta. Tekee elämästä huomattavasti helpompaa kun zombit eivät tule niin kovaa päälle ja kaikki kuolee yhdestä tai kahdesta laukauksesta. Varsinkin huutajat on paljon, paljon helpompi hoitaa nopeasti pois kehistä kahdella headshotilla. Kovemmissa paikoissa muut aseet ehkä avuksi, mutta rynkyllä + tavaroilla olen vetänyt vikaan kenttään pieniä virheitä huomioimatta aika helposti.

Ja perhana kun on lootti hankalasti piilotettuna. 97% ja 95% tullut muutamasta kentästä, mutta vain ekasta ja kait kutoskentästä saanut 100% kerättyä. Ei voi käsittää mihin ne puuttuvat kamat on oikein piilotettu.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ja perhana kun on lootti hankalasti piilotettuna. 97% ja 95% tullut muutamasta kentästä, mutta vain ekasta ja kait kutoskentästä saanut 100% kerättyä. Ei voi käsittää mihin ne puuttuvat kamat on oikein piilotettu.

Ylempänäkin puhuttu, eli olethan ottanut huomioon autojen takakontit? Ettei yksikään auto kerkee räjähtämään ennen takakontin tyhjennystä, kun nuo lasketaan siis mukaan loottiin.

Muuten montako varustesettiä pelissä on? Meinaan, mistä tietää mikä varustesetti puuttuu, että saisi kaikki kasaan.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

No niin, nyt on pelattu tavallinen -vaikeusasteella peli läpi. Ainakin lopun perusteella:

Olisi ehkä luvassa jatkoa? En kyllä keksi miksei tekisi lisää kenttiä tai voihan ne olla jo valmiina ja laittavat sitten myöhemmin jakoon lisämaksulla.

Ainakin sen huomasin, että liekinheitin ei sovellu omaan käyttööni. SMG kyllä jos on loppuun asti viritetty. Haulikko, teräheitin ja sinkomikälie olivat käyttökelpoisimmat. Miinoilla saa kivasti pisteitä sopivassa rynnistyskohtauksissa.

Mjoo, olisin asepuolelta toivonut kyllä jotain lisää vielä. Esim. minigun olisi ollut ihan jees, tai joku kuudesti laukeava magnum, mikä tappaa zombien kuin zombien yhdestä. Ja miksei esim. joku viidakkoveitsi olisi voinut olla omana aseena, niinku melee-aseena? En oikein ymmärrä mihin voimakkuus-mittari edes vaikuttaa. Kun mennään kentistä toiseen, niin olisivat siihen väliin laittaneet kuvaukset eri zombiesta.

Yksi ärsyttävimmistä asioista on kyllä sellainen, että jos sytyt palamaan tai happo jää polttamaan, niin kertoimet tippuvat aivan jäätävää vauhtia suhteessa siihen, että jos joku zombie haukkaa susta palan. Miksi näin? "realistisuus"?
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Ylempänäkin puhuttu, eli olethan ottanut huomioon autojen takakontit? Ettei yksikään auto kerkee räjähtämään ennen takakontin tyhjennystä, kun nuo lasketaan siis mukaan loottiin.

Muuten montako varustesettiä pelissä on? Meinaan, mistä tietää mikä varustesetti puuttuu, että saisi kaikki kasaan.

Tiedän että kyseessä on varuste, kun saa yhdestä setistä vain kaksi palaa kentästä.

Kaikkia varusteita taitaa olla tasot 1-5. En mene varmaksi vannomaan, mutta mulla on palasia osista 1-4 ja yks viitossetti valmiina ennen vikaa kenttää.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Yksi ärsyttävimmistä asioista on kyllä sellainen, että jos sytyt palamaan tai happo jää polttamaan, niin kertoimet tippuvat aivan jäätävää vauhtia suhteessa siihen, että jos joku zombie haukkaa susta palan. Miksi näin? "realistisuus"?

Painaa vaan ryntäystä niin happo / palo loppuu.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Muuten montako varustesettiä pelissä on? Meinaan, mistä tietää mikä varustesetti puuttuu, että saisi kaikki kasaan.

Eikö ne jokainen eri varuste ole numeroitu? Niistä voisi päätellä, että jokaista on se 5tasoa, ja eri nimisiä varusteita per rivi on 3. Joten noista laskettuna niitä luulisi olevan yhteensä 45kpl.
 
Ylös Bottom