Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Rising 2 [X360]

Vastaus: Dead Rising 2 [X360 Hype]

Launch Trailer

[video=youtube;et7MecyfPk8]http://www.youtube.com/watch?v=et7MecyfPk8[/video]
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360 Hype]

Monta tuntia takana ja fiilikset korkealla. Tuttua ja turvallista dead risingiahan tämä on, mutta paljon mukavempaa sellaista.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360 Hype]

Tuttua ja turvallista dead risingiahan tämä on, mutta paljon mukavempaa sellaista.
Hyvin kiteytetty.

Ensimmäinen vuorokausi peliä takana ja fiilikset ovat äärimmäisen korkealla. DR2 tuntuu juuri sopivasti ensimmäiseltä osalta, kuitenkin parantaen oikeastaan kaikkia tämän vikoja. Kaikkea on enemmän ja jokaisella aseella on mm. omat animaationsa, lukuisia liikkeitä ja erikoisiskuja.

Aikaisemmin myös ketjussa esittämäni väitteet kartan pienuudesta eivät pidä paikkaansa; Fortune City on todellisuudessa VALTAVA! Esim. liikkeiden määrä on aivan käsittämätön. Niitä on ainakin yli 50 ja jokaisesta löytää jotain uutta ja mielenkiintoista. DR2 palkitsee huomattavasti enemmän tutkimusmatkailijoita kuin edeltäjänsä. Suurta plussaa myös siitä että alue on pohjimmiltaan ostoskeskus, kasino-teemalla vain piristetään tuttua kaavaa.

Ja mitäpä suuri alue olisi ilman niitä eläviä kuolleita? En muista kuinka paljon ensimmäinen parhaimmillaan tuutitti ruhoja ruudulle mutta jatko-osassa määrä on aikalailla tuplattu. Tuskin ammun itseäni pahasti jalkaan heittämällä että Fortune Cityn Plaza-alueella paimentaa aika kevyesti +500 elävää kuollutta. Ottaahan FPS tuosta välillä osumaa mutta melko huomaamatonta tuo on tuohon määrään nähden. Muutenkin zombiet on käännetty peliin loistavasti, niin visuaalisesti kuin toiminnoiltaan. Se vähä tekoäly mitä noilla on, herättää mukavasti muistoja Romeron leffoista.

Graaffisesti peli on Case Zeroa näyttävämpi ja teknisesti toimivampi. Tekstuurien pop-uppia en ole havainnut vielä kertakaan. FPS tosiaan nytkähtelee välillä ja lataus-ruutuja on melkoisesti. Itseäni nämä asiat eivät kuitenkaan ole koskaan peleissä häirinneet joten niistä en marmata.

Ensimmäisen vuorokauden perusteella DR2 on todellakin edeltäjäänsä parempi peli. Dead Rising on kuitenkin eräänlainen kulttiklassikko boksin nuoruusvuosilta joten tälläinen kohteliaisuus on melkoinen. Etenkin kun ottaa huomioon melko tuntemattoman Blue Castle-pelistudion, on kohteliaisuus sitäkin suurempi. Vanha kaava, isommin ja paremmin; tämä on todellakin Dead Rising 2.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Eilisen Piraten kanssa harrastetun co-op session jälkeen täytyy todeta etten ollut lainkaan väärässä, kun ekaa osaa aikanani minuutin pelasin oli eka ajatus, että tämä tarvitsee co-opin! Näin hauskaa peeloilua ei vähään aikaan ole tullut vastaan pelirintamalla. Naurussa on pitelemistä, kun kaveri katoaa hetkeksi johonkin ja ilmaantuu yhtäkkiä selän taakse pukeutuneena joko hulavaatteisiin, tai pornokaupasta löydettyyn nahka-asuun värisevä vääpeli kädessä, jolla lähtee armottomaan zombijahtiin :D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Eilisen Piraten kanssa harrastetun co-op session jälkeen täytyy todeta etten ollut lainkaan väärässä, kun ekaa osaa aikanani minuutin pelasin oli eka ajatus, että tämä tarvitsee co-opin! Näin hauskaa peeloilua ei vähään aikaan ole tullut vastaan pelirintamalla. Naurussa on pitelemistä, kun kaveri katoaa hetkeksi johonkin ja ilmaantuu yhtäkkiä selän taakse pukeutuneena joko hulavaatteisiin, tai pornokaupasta löydettyyn nahka-asuun värisevä vääpeli kädessä, jolla lähtee armottomaan zombijahtiin :D

Hyvä kuulla, ettei ykkösosan parasta anti, eli huumoria ole unohdettu laisinkaan! Vielä kun saisin jonkun kaverin suostuteltua ostamaan pelin, niin pääsisi kahdestaan ottamaan ilon irti! Onko kukaan vielä päässyt käsiksi tuliaseisiin? Kiinnostaisi kuulla kommenttia, että ovatko ne vielä riittävän vaikeita käyttää, jolloin pelaaja joutuu edelleen turvautumaan pääosin muihin aseisiin. Kovat odotukset olen pelille asettanut ja onneksi ainakin Foemanin hyvän tekstin perusteella ne tulevat täyttymään. Harmi vain, että joutuu oktoberfesteilla muutaman tuopposen käydä juomassa, ennenkuin pääsee pelin kimppuun:D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tuliaseet toimivat nyt täydellisesti joten sekin vika on selätetty.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Naapuri myi edukkaasti ykkösosan ja sitä eilen pyöritin hetken. Jo nyt tuntuu täällä olevien kommenttien ja lyhyen ykkösosan pelisession perusteella että myös kakkososa löytää kodin pelihyllystä.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tulipa itsekin vihdoin laitettua DR2 tilaukseen, kun ennen tuli hetken aikaa jahkailtua muidenkin vaihtoehtojen kanssa. Jos vielä jonkin verran tuota Case Zeroa mättää kakkososaan "valmistautuessa" niin hyvä tulee. Ei malta odottaa. :D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tuliaseet toimivat nyt täydellisesti joten sekin vika on selätetty.

Vikaahan ei edellisen pelin tuliaseiden toiminnassa nimenomaan ollut, vaan niiden paskuus tasapainotti peliä loistavasti. Uskoisin, että se oli pelintekijöiltä aivan tietoinen päätös!Muotoilenpa kysymyksen siis uudestaan. Eli annetaanko tuliaseita pelaajan käyttöön aivan liikaa ja ovatko ne aivan ylivoimaisia zombien niittokoneita? Hommastahan menee koko pointti, hauskuus ja haaste, jos pystyt räimimään rynkyllä itsesi läpi melkein koko pelin! Eikä sitten tarvitse mainita pelaajan vapaudesta valita.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Eli annetaanko tuliaseita pelaajan käyttöön aivan liikaa ja ovatko ne aivan ylivoimaisia zombien niittokoneita? Hommastahan menee koko pointti, hauskuus ja haaste, jos pystyt räimimään rynkyllä itsesi läpi melkein koko pelin! Eikä sitten tarvitse mainita pelaajan vapaudesta valita.

Samalla linjalla mennään, kuin Dead Rising 1:ssä, eli tuliaseita ei löydä jokaisen nurkan takaa, eikä pelaaja tunne itseään liian ylivoimaiseksi niiden kanssa. Eniten taitaa olla hyötyä noista eri aseiden yhdistelmistä, jotka on hemmetin hauskoja. ;)

Toivottavasti tuo vastasi jotenkin kysymykseesi.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Joo siis SMG, LMG ja haulikkoja ei löydy kyllä pahemmin mistään. Tai ainakin itse en tiedä vielä yhtään paikkaa mistä niitä saisi aina. Pistooleja saa poliiseilta monesti, mutta ne on melko hyödyttömiä. Muutenkin noissa isoimmissa rynkyissä on vain 30 kutia eli melko hetkessä loppuu hupi. Myös niitten teho bosseja vastaan on melko mitätön.

Case 4 muistaakseni olen ja alle 30 tuntia vielä pelin omaa aikaa jäljellä. Mainio peli on ollut tähän asti. Aluksi luulin, että DR1:sen tapaisia mieleenpainuvia bosseja ei ole (kuten Adamn ja kassamies), mutta kyllä niitäkin alkoi pikku hiljaa tulemaan vastaan.
Teknisesti peli on hemmetin hyvä, mutta juuri ylhäällä mainittuja FPS droppeja löytyy. Ne eivät kuitenkaan häiritse pelaamista.
Juoni taas pyörii OK maastossa. 1. osa oli ehkä hieman mielenkiintoisempi aluksi, mutta kyllä tässäkin pyörii muutamia kysymyksiä mihin tahtoisin saada vastauksen.
Myös enemmän aikaa tutkimiselle on hemmetin hyvä juttu. Ei tarvitse koko aika juoksennella tehtävien perässä. Kuitenkin sitä kelloa pitää katsella vähän väliin, ettei tule vahinkoja. Myös 2 eri savea kannattaa pitää ihan varmuuden vuoksi.

Hieno peli silti, varmaan tänään tai huomenna saan vedetyä läpi.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Näyttää kyllä aivan perkuleen hyvältä eivätkä arvosanatkaan ole huonoja olleet. Taidan silti odotella kiltisti muutaman kuukauden ja pulittaa sitten parikymppiä. Kunnon zombie -mättöjä kun ei liikaa ole.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Vikaahan ei edellisen pelin tuliaseiden toiminnassa nimenomaan ollut, vaan niiden paskuus tasapainotti peliä loistavasti. Uskoisin, että se oli pelintekijöiltä aivan tietoinen päätös!Muotoilenpa kysymyksen siis uudestaan. Eli annetaanko tuliaseita pelaajan käyttöön aivan liikaa ja ovatko ne aivan ylivoimaisia zombien niittokoneita? Hommastahan menee koko pointti, hauskuus ja haaste, jos pystyt räimimään rynkyllä itsesi läpi melkein koko pelin! Eikä sitten tarvitse mainita pelaajan vapaudesta valita.

Jos jotain olen Dead Rising-peleistä oppinut zombiemaailmanloppua varten, niin sen että tuliaseet on yhtä tyhjän kanssa. Ennemmin nakkaa moottorisahan tulille. Tuossa kakkososassa on tuliaseiden näppäimet nykypelien tasolla ja räiskintäpelejä ennenkin pelannut osaa homman jo selkäytimestä. Silti sanoisin, että tuliaseet on aika heikoimmasta päästä. Suurin syy siihen on lähinnä se, että niistä lähtee kuti yhteen suuntaan ja isomman zombiepoppoon kanssa kohta olet zombieiden ympäröimä kun nakutat niitä luoteja. Haulikko oli minusta ihan kelpotykki, mutta siinä taisi olla ~20 ammusta täytenä.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tulipa erittäin mielenkiintoinen bugi vastaan kesken pelaamisen. Yhtäkkiä en voinut enää vaihtaa tavaroita saatika käyttää. Hetken kuluttua en enää pystynyt lyömäänkään ollenkaan.
Tallennuksen uudelleenaloittaminen ei auttanut ja täytyy sanoa, että tehtävien tekeminen oli aika haasteellista :D

Maasta napatut ruoka-annokset kuitenkin pystyin käyttämään mutta aseita en. Ongelma poistui kun vaihdoin kerran vaatteita. Että näin :D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Voi sitä fiilistä, kun polkee kolmipyöräisellä hellemekossaan zombielaumaa karkuun johonkin liikkeeseen vain huomatakseen joutuneensa psykopaatin käsittelyyn ja olevansa varustautunut kahdella käsilaukulla, vesipyssyllä ja jalokivillä.

Pienistä miinuksista huolimatta aika lailla täydellinen parannus ykkösosasta, llloistavaa viihdettä. :)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Alkuun voisi sanoa että ahdistava pelimekaniikka eli kiire.. tämän takia pelasin eka osaa vain pienen hetken, koko ajan pulpahti tekemistä ja suurinta osaa ei kerinnyt kuitenkaan tekemään, tuli sellainen suorittamisen maku. Mitään ei kerkeä tutkimaan ja katselemaan jos meinaa tehtäviä tehdä. Samaahan se tässä on mutta jos ottaa ja "päästää irti" niin homma alkaa edes maistumaan. Kerää vaan niitä tasoja ja tutkii rauhassa,.. ehkä sitte kolmannella tai neljännella kerralla sitten rupeaa "suorittamaan".
Co-op:ina tätä on tullut väännetty, tuota ilman ei olisi tullut ostettuakaan. Kiva peli vaikka moni osa-alue kusee pahasti.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Overtime-moodi avattuna. Dead Risingista opitut selviytymiskeinot on sisäistetty ja S-Rankin loppua havitellaan jo nyt ensimmäisellä pelikerralla.

Pelin ehdottomaksi heikkoudeksi on yllättäen osoittautunut sen tarina. Ensimmäisessä osassa tarina oli jopa yllättävän hyvä ja monisävytteinen. Se sisälsi loistavia hahmoja, odottamattomia twistejä ja jännittävää kerrontaa. Jatko-osa ei oikeastaan saavuta mitään näistä meriiteistä. Hahmot ovat niin nähtyjä ja tylsän tarinan juonikäänteet näkee jo vuorokausia ennen kuin ne tapahtuvat. Pahin kämmi on kuitenki se että yhtälöstä on oikeastaan kokonaan unohdettu zombiet ja niiden tuoma uhka. Poissa ovat mm. ajat kun päähenkilötkin pystyivät muuttumaan eläviksi kuolleiksi. Täysi susi tarina ei kuitenkaan ole, kiitos sen loistavan päähenkilön. Perinteisempi zombie-kerronta kliseineenkin olisi nostanut tarinan huomattavasti korkeammalle.

Tarina onkin sitten se ainoa asia minkä suhteessa ensimmäinen on parempi jatko-osaa. Pelinä DR2 on zombie-pelien aatelistoa. Pelattavuus toimii niiiin paljon ensimmäistä paremmin ja muutenkin tätä on vain huomattavasti mukavempi pelata. Parhaimmillaan peli onkin kun sitä vain toilailee, tutkiskelee ja nirhailee. Kuka sitä tarinaa loppupeleissä edes tarvitsee? Päämäärähän on vain selviytyä, hinnalla millä hyvänsä. Dead Rising 2:n tarina syntyykin niistä omista teoista ja kommelluksista jotka parhaimmillaan muistuttavat aikamme zombie-teoksia.

Skeptisyys joka loppumetreillä tätä jatko-osaa varjosti on väistynty; onko tässä sittenkin yksi vuoden hauskimmista ja nautittavimmista peleistä?
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tuosta kuulisi mieluusti vähän tarkemmin?

No mun mielestä pitkän matkan päässä toisistaan olevat vessatalletukset ei ole nykypäivää.

Peli olisi paljon parempi jos tekemistä ei olisi ajoitettu vaan pelissä voisi edetä omaan tahtiinsa ja näin ollen kaikista osa-alueista voisi nauttia samalla pelikerralla. Nythän tuota kierretään sillä että juoni hylätään ja pelataan peliä pari peliä "läpi" ja sitten kun on rahaa, statsit kohillaan niin aloitetaan juonta pelaamaan.

Tavaroiden säilytyksen puutekaan ei ole tätä päivää. Rasittavaa hakea kerta toisensa jälkeen kilometrin päästä joku tavara että saisi jonkun mieliaseen rakennettua. Jonkinlainen varastolaatikko jonka sisältö näkyisi kaikissa varastopaikoissa olisi kiva, sinne voisi roudata kamaa varastoon.. ns. asevarasto/varustautuminen.

Co-op:issa ja nettipelissä suuria vaikeuksia saada yhteys vaikka muilla peleillä ei ongelmia. Esim. co-op:issa ei saa frendiin yhteyttä vaan pitää laittaa privaksi ja heittää kutsu. Yhteydet katkeaa myös useammin kuin muissa peleissä.
Nettipelissä kestää ikuisuuksia peliseuran kerääminen (3 muuta pelaajaa siis).. ihan minuutti tolkulla.

Psyko tehtävät käynnistyy vahingossa ... "Ai jaa tää olikin psyko eikä perus saatto tehtävä.. no kuollaan sitten taas saatana kun ollaan ilman aseita ja heikolla terveydellä.."

Karttaan pitäisi saada laittaa päätepiste,.. meikäläisen suunnistus taidoilla menee hermo saattaa tyyppejä turvapaikkaan.. (missä olen, missä oli turvapaikka) jos kerta tehtävissä on "nuolinavigointi" niin miksei aina ja vapaasti asetettavissa.

Tossa jotain :)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Varsin osuvaa kritiikkiä Jogilta.

Dead Rising on aina ollut mielipiteitä jakava titteli ja tähän on aika yksiselitteisesti syynä japanilaiset ja heidän tapansa tehdä pelejä. Mielestäni DR muistuttaakin rakenteeltaan hyvin paljon 90-luvun retro-pelejä ja niiden anteeksiantamatonta luonnetta. Eikä mikään ihme jos pelin teossa on ollut mukana Keiji Inafune(mm. Mega Man). Yhtälöön kun heittää länskärien synnyttämän ja rakastaman zombie-skenen; ei yhteentörmäyksiltä voi välttyä.

Itse pidän sarjasta ja sen tyylistä lähestyä videopeliä. Erityisesti ensimmäinen haastoi tavalla jolla ei pelejä oltu ennen pelattu. DR myös palkitsi suunnattomasti sitä turhautumista jota sen kanssa tuli koettua. Moniko oikeasti osasi arvata että pelissä oli oikeasti yksi kokonainen vuorokausi jatkamassa pelin tarinaa? Mutta myönnän myös sen että näkisin sarjalle suotavaksi lähestyä rakennettaan myös toisin. Jatko-osa ei ollut enään niin yllättävä vaikka pelinä toimivampi olikin.

Blue Castle olisi hyvinkin voinnut muokata sarjaa huomattavasti länskäri-ystävällisemmäksi ja onkin näin osiltaan tehnyt. Mutta aina on se riski, riski rikkoa jotain toimivaa ja toisen rakastamaa. Koska kyseessä on toistaiseksi melko mitätön lafka oli heidän varmasti turvallisinta pysyä tutussa ja turvallisessa. Ehkä sarjaa uudistetaan isommalla vasaralla sitten Dead Rising 3:ssa?
 
Ylös Bottom