Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Rising 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Healtti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Varsin osuvaa kritiikkiä Jogilta.

Nojuu, pelistä pystyn nauttimaan kun en lähde perinteisellä tavalla etenemään vaan tosiaan taisi manuaalissakin olla mainintaa että eka kerralla vois ottaa vähän iisimmin :)

Nyt taitaa olla äijä tasolla 17 ja ei ole tullut varmaan nähty lähelläkään kaikkia paikkoja ja kauppoja.. taitaa viedä paikkojen koluaminen jo muutaman pelikerran :)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Hyviä pointteja tosiaan.

Toisaaltaan nuo ovat juuri niitä asioita jotka tekevät siitä loistavan (kakkonen vielä testaamatta, odotellaan saapuvaksi). Tallennussysteemin ja inventaarion kökköys on oikeastaan realismia. Resident Evil tyyppinen taikalaatikko olisi taasen ihan muuta toista. Tallennuksissa on toki vähän kummallista miksi zombit eivät tunge vessaan. Haiseeko siellä niin pahalle (eihän tonne voi zombikaan mennä!)?

Aikarajat taasen ovat raakaa realismia: sinulla on tietty deadline ja sinä aikana tapahtuu paljon asioita eri puolilla kompleksia. Jos haluaa pelastaa kaikki selviytyjät™ joutuu todella suunnittelemaan jokaisen liikkeensä eikä voi lähteä hakemaan toiselta puolelta kenttää jotain asetta ihan hupailutarkoitukseen.

Tuo kyllä takaa sen, että DR ei voi tulla älyttömäksi kassamagneetiksi. Liian harvalla on tarpeeksi viitseliäisyyttä, jotta pelin voisi päästä edes läpi ja se syö asiakaskuntaa.

Onneksi riehuminen ja rellestäminen on loistavaa viihdettä sekin. :D
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Varsin osuvaa kritiikkiä Jogilta.

Dead Rising on aina ollut mielipiteitä jakava titteli ja tähän on aika yksiselitteisesti syynä japanilaiset ja heidän tapansa tehdä pelejä. Mielestäni DR muistuttaakin rakenteeltaan hyvin paljon 90-luvun retro-pelejä ja niiden anteeksiantamatonta luonnetta. Eikä mikään ihme jos pelin teossa on ollut mukana Keiji Inafune(mm. Mega Man). Yhtälöön kun heittää länskärien synnyttämän ja rakastaman zombie-skenen; ei yhteentörmäyksiltä voi välttyä.

Itse pidän sarjasta ja sen tyylistä lähestyä videopeliä. Erityisesti ensimmäinen haastoi tavalla jolla ei pelejä oltu ennen pelattu. DR myös palkitsi suunnattomasti sitä turhautumista jota sen kanssa tuli koettua. Moniko oikeasti osasi arvata että pelissä oli oikeasti yksi kokonainen vuorokausi jatkamassa pelin tarinaa? Mutta myönnän myös sen että näkisin sarjalle suotavaksi lähestyä rakennettaan myös toisin. Jatko-osa ei ollut enään niin yllättävä vaikka pelinä toimivampi olikin.

Blue Castle olisi hyvinkin voinnut muokata sarjaa huomattavasti länskäri-ystävällisemmäksi ja onkin näin osiltaan tehnyt. Mutta aina on se riski, riski rikkoa jotain toimivaa ja toisen rakastamaa. Koska kyseessä on toistaiseksi melko mitätön lafka oli heidän varmasti turvallisinta pysyä tutussa ja turvallisessa. Ehkä sarjaa uudistetaan isommalla vasaralla sitten Dead Rising 3:ssa?

Erittäin hyvin puettu sanoiksi DR:n viehätys. Tuossa DR1:ssä aluks muserruin aivan täysin siihen tallennussysteemiin, jonka vuoksi minulla menikin tunnin pelaaminen "hukkaan" kerääntynyttä PP:tä lukuunottamatta. Kun sitten pelin otin uudelleen käsittelyyn, niin osasinkin samaistua pelintekijöiden ajatukseen, että rajoitettu tallennussysteemi lisää selviytymisen meininkiä. Meinaan jos esimerkiksi selviytyjä vahingossa kuolee ja olet jo pitemmän tovin pelannut ilman tallennusta, joudut vain sen päätöksesi kanssa elämään. Samassa tilanteessa normaalipelissä heittäisit vain load gamea tulille ja se siitä. Asioille täytyi antaa painoarvo, ja sen mukaan päättää, että mikä on tärkeintä jatkon kannalta.

Tuossa Jogi kritisoi tuota uudelleenpelaamiseen "pakottamista", mutta minusta tuo oli ainakin ensimmäisessä osassa pelkkää plussaa. Kun hahmo oli heikompi, niin ostoskeskuksessa tuli sellainen fiilis, että juokset isojen zombielaumojen seassa erittäin haavoittuvaisena. Kun sitten tasoja tuli, niin zombiet oli aika nähty juttu kun oli oppinut matkan varrella kaikenlaisia Smackdown-liikkeitä. Sitten olikin vain aika heittää isompaa pykälää silmään ja seurata juonen haasteita.

Länkkärimäistyminen ei minua millään tavalla haittaa, pikemminkin päinvastoin, uusien kontrollien ja muiden uudistusten myötä ei ole ihan niin isoa kuilua hypätä Xboxin toisista julkaisuista puikkoihin. DR2 on minulle vasta matkalla saarivaltiosta, mutta Case Zero on pariin otteeseen läpäisty. Jos meno jatkuu samanlaisena kokopelissä, niin ehdottomasti minulle yksi vuoden julkaisuista.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Tuo kyllä takaa sen, että DR ei voi tulla älyttömäksi kassamagneetiksi. Liian harvalla on tarpeeksi viitseliäisyyttä, jotta pelin voisi päästä edes läpi ja se syö asiakaskuntaa.

Onneksi riehuminen ja rellestäminen on loistavaa viihdettä sekin. :D

Taitaa tosin suurimmalla osalla jäädä Grand Theft Autotkin pelaamatta läpi, mutta silti pelit myyvät kuin häkä. Niissäkin riehuminen ja rietasteleminen helposti varastaa huomion pääjuonelta. Dead Risngilla ei ole ainakaan vielä vain tarpeeksi suurta nimeä, katu-uskottavuutta, voimakasta markkinointikampanjaa tai saman mittakaavan näennäistä vapautta, jotta GTA:n kaltainen menestys onnistuisi Dead Risingilta. Tosin kovat suunnitelmathan Capcomilla on Dead Risingille, jos pelistä halutaan Resident Evilin korvaaja yhtiön suurimpana pelisarjana.

Joku saattoi muuten missata tämän TGS:n aikoihin, mutta Capcom päätyi ostamaan Dead Rising 2:ta kehittäneen Blue Castle Gamesin. Lienevätköhän valjastamassa studiota Dead Rising -tehtaaksi.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Jännää, että jotkut näkevät tuon onnettoman tallennussysteemin hyväksyttävänä ominaisuutena. Nyt näyttää jo siltä, etten jaksa edes pelata peliä läpi tuon tallennustavan takia.

Co-op menettää kiinnostavuutensa, kun kuollessa hosti menettää kaiken saavuttamansa ja toinen saa pitää kaiken. Toveria ei juuri selviytyminen kiinnosta, vaan hän ottaa tyhmiä riskejä ja tapattaa minutkin. Pari kertaa tätä ja jää tunne, että olet pelannut täysin turhaan sen pari tuntia. Varovaisuus vaatisi jatkuvaa vessassa ravaamista. Jo pelkkä ajatus Chuckin verkkaisesta hölkkävauhdista etoo.

Potentiaalia olisi paljon, mutta näillä vioilla peli ei jaksa kiinnostaa. Ehkä vika on sitten pelaajassa. Jos armotonta itsensä kidutusta etsin, niin pelailen vaikka Mega Mania tai Touhou-sarjan pelejä. Tältä odotin kuitenkin rentoa zombimättöä.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Muutama hetki yksinpelin kanssa vietetty ja aivan hulvatonta menoa. Niinkuin aikaisemmin on kommentoitu; tuttua ja turvallista, mutta paremmin ja hauskemmin. Omalta osaltani ei niin tuttua, ykkösosaan meni hermo siihen malliin, että ko. peli meni vaihtoon nopeammin kuin kalsarit. ;)

Jatko-osa iskee kuitenkin kuin miljoona zombia ja jokin tässä pervessillä tavalla koukuttaa. Nyt mennään lvl 16 ja keskittyminen lähinnä aseiden rakenteluun, zombien kurittamiseen sekä satunnaisiin selviytyjien pelasteluun. Co-op ja TIR ovat jääneet vielä korkkaamatta, TIR lähinnä siksi ettei pelejä tunnu löytyvän.

Psykopaatteihin törmääminen ei hirveästi haittaa, aina niitä pääsee pakoon juoksemalla. Varsinkin kun häröillessä ei yleensä ole mukana kuin pari nakkisämpylää, kolmipyörä sekä "hassuja aseita".
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Potentiaalia olisi paljon, mutta näillä vioilla peli ei jaksa kiinnostaa. Ehkä vika on sitten pelaajassa. Jos armotonta itsensä kidutusta etsin, niin pelailen vaikka Mega Mania tai Touhou-sarjan pelejä. Tältä odotin kuitenkin rentoa zombimättöä.

Kyllä se on pelaajassa se vika :D

Eilinen ilta (~21:00-01:00) Co-oppia takana ja kyllähän tuo on loistavaa viihdettä.
Ekan tallennuksen yhteydessä kävi niin, että toiselle tuli yhteys virhettä ruutuun joten loppuilta pelattiin ilman tallentamista ja ilman minkäänlaista hampaiden kiristelyä.
Jos piti ykkösestä niin tulee pitämään tästäkin. Jos taasen eka osa ei maistunut niin tuskin tämäkään.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Eipä ole vieläkään näkynyt VPD:n toimitusta laatikossa, vaikka lähetetyksi ovat sen muka merkanneet. Jos ei huomennakaan ilmesty DR2, niin rupeaa jo kieltämättä kismittämään.

No, mitäs muutakaan teet kuin odotat. Olisi vaan ollut kivaa jo viikonlopuksi korkata zombiekekkerit. Ilmeisesti patience ain't my virtue.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Mitäs noita RANK arvosanoja on pelin läpi pelaamiselle ? Itse sain S-rankin. Ihan mielenkiinnosta kyselen mitä niitä on mahkuja saada ?
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Kerkesihän se jo onneksi perjantaina putkahtaa postilaatikosta, vaikka muuta pelkäsinkin. VPD pelastui absoluuttiselta tuomiolta, Verkkokauppaa pitempään silti kesti Ahvenanmaalta toimitus.

Peliä takana ehkä n. 5h (?) ja melko tutun oloista stuffia tullut tähän mennessä vastaan. Tosiaan ei mitenkään radikaalilla tavalla uudistunutta zombiemättöä, aika samantyylistä kuin ykkösessä, mutta toisaalta viimeisestä ykkösen peluustani on kulunut se parisen vuotta joten muisti ei ole ehkä terävimmillään. Joka tapauksessa tähän mennessä olen aika lailla tykännyt kaikesta mitä eteen on ilmestynyt, pelin ”rasittavuus” ei ehkä ole niin järkyttävää kuin ykkösosasssa ja pieniä, tarpeellisia uudistuksia pelattavuudessa siellä täällä. Psykopaattejakaan ei ole tullut tähän mennessä liiemmin tapailtua, ne kun ykkösessä kyrsivät suurimmaksi osin. Comboaseiden etsintä tosin on taattua hupia ja muutenkin pieni lisätty näpertely uppoaa.

Kokonaisuudessaan DR2:n zombiemättö on maittanut aika mukavasti tähän mennessä. Lisää peluuta päivemmällä. :cool:
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Itse sain S-rankin. Ihan mielenkiinnosta kyselen mitä niitä on mahkuja saada?
S-Rank on pelin paras ja virallinen loppu mistä mahdolliset jatko-oast sitten jatkavat, aivan kuten ensimmäisessäkin.

Erilaisia loppuja saa mm. epäonnistumalla Case-tehtävissä. Tietyissä kohdissa epäonnistuminen muuttaa aina loppuratkaisua suuntaan tai toiseen. Jos esim. jätät Katien ilman Zombrexia, on loppu täysin erinlainen. Tai jos epäonnistut Case File 3-2:ssa on loppu taas erinlainen. Dead Risingin juttuhan on aina ollut se että peliä voi aina jatkaa näistä epäonnistumisista huolimatta. Tällöin tehtävä numero yksi on vain selviytyä loppuun saakka.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Loistava peli. Co-op toimii, paljon ennakolta pelkäämääni screen tearingia ei ole, muutenkin viilatumpi versio ensimmäisestä osasta.

Tosin TIR-saavutukset ovat nettipelin toteutuksen takia raivostuttavia. Ainoastaan yksi matsi on mennyt peliin asti, kolmannessa erässä (pelissä) tuli sitten connection lost. Suoraan sanottuna täyttä paskaa. Itse pelit ovat kyllä ihan hauskoja, niitä pääsee kohtuudella pelaamaan player matchissa, mutta sieltä ei tietenkään voi saada saavutuksia tai rahaa.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Kiva nähdä että ovat parantaneet peliä (ykkösen huonoa ohjattavuutta ja idioottimaista tekoälyä on parannettu).

Harmi vaan ettei Co-op toimi kaverin kanssa jostain syystä. Saman kaverin kanssa on kuitenkin pelattu Halo Reachiä pari päivää sitten. Ei vain pysty joinaamaan sessioon. Aika outoa, co-op mielessä pelin ostinkin. :confused:
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Harmi vaan ettei Co-op toimi kaverin kanssa jostain syystä. Saman kaverin kanssa on kuitenkin pelattu Halo Reachiä pari päivää sitten. Ei vain pysty joinaamaan sessioon. Aika outoa, co-op mielessä pelin ostinkin. :confused:

Onhan otettu huomioon, että ainakin hostin täytyy pelata Safe Houseen asti ennen kuin voi lähettää inviteä?
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Kiva nähdä että ovat parantaneet peliä (ykkösen huonoa ohjattavuutta ja idioottimaista tekoälyä on parannettu).

Harmi vaan ettei Co-op toimi kaverin kanssa jostain syystä. Saman kaverin kanssa on kuitenkin pelattu Halo Reachiä pari päivää sitten. Ei vain pysty joinaamaan sessioon. Aika outoa, co-op mielessä pelin ostinkin. :confused:

Katskokaa kaverisi kanssa Options >> Gameplay ja sieltä co-op asetuksista että on friends asetus päällä. Se jostain syystä auttoi tääläpäin :)

Ja noose01 ehtikin ensin tuon kertomaan. :)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Katskokaa kaverisi kanssa Options >> Gameplay ja sieltä co-op asetuksista että on friends asetus päällä. Se jostain syystä auttoi tääläpäin :)

Ja noose01 ehtikin ensin tuon kertomaan. :)

Ah, kiitos ystävällisestä ja nopeasta vastauksesta, Kain. :)

Onhan otettu huomioon, että ainakin hostin täytyy pelata Safe Houseen asti ennen kuin voi lähettää inviteä?

Juup, eihän sitä Co-op kutsuakaan voi ilman lähettää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Aika epävakaa toi moninpeli. Tai siis coop. Kaatui 2 kertaa jostain ihme syystä.

Muuten oli kiva rellestää kaupungissa, harmitti myös se ettei omia aseita saanu mukaan vaan piti aina kerätä uudet, varsinkin kun tuli ne psykopaatit tuli, niin ei ollu health-esineitä pahemmin mukana. Ja tietenkin psykot ovat iskun kestäviä eivätkä heivahda iskuista. Miinus muuten hyvässä pelissä. :)
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Katskokaa kaverisi kanssa Options >> Gameplay ja sieltä co-op asetuksista että on friends asetus päällä. Se jostain syystä auttoi tääläpäin :)

Ja noose01 ehtikin ensin tuon kertomaan. :)

On tullut huomattua että tuota asetusta saattaa joutua "rämppäämään edestakaisin" Friends <-> Private, sitten sa vaan alkaa taas ottamaan yhteyttä,.. ihme systeemi.
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Co-Op tässä kiinnostaa todella paljon ja luultavasti sitä jossain vaiheessa pitäisi veljen kanssa sitten aikanaan pelailla. Co-Opissa taidetaan pelata sitten hostin tarinaa ja omat kamat ei siis tule mukana, kokemusta/rahoja lukuun ottamatta?

Luin eräästä co-op arvostelusta, että pelatessa guestina kerätyt rahat + PP:t tallentuvat co-opin jälkeen ja ne ovat käytössä sitten omassa pelissä, mutta miten on, tallentuuko esim. tavatut hahmot omaan notebookiin vai tarviiko ne tavata uudelleen jotta ne lisätään tietoihin?
 
Vastaus: Dead Rising 2 [X360]

Co-Op tässä kiinnostaa todella paljon ja luultavasti sitä jossain vaiheessa pitäisi veljen kanssa sitten aikanaan pelailla. Co-Opissa taidetaan pelata sitten hostin tarinaa ja omat kamat ei siis tule mukana, kokemusta/rahoja lukuun ottamatta?

Luin eräästä co-op arvostelusta, että pelatessa guestina kerätyt rahat + PP:t tallentuvat co-opin jälkeen ja ne ovat käytössä sitten omassa pelissä, mutta miten on, tallentuuko esim. tavatut hahmot omaan notebookiin vai tarviiko ne tavata uudelleen jotta ne lisätään tietoihin?

Pelkkä raha ja PP tallentuu.... ja jonkinlaisena varoituksena, jos hosti pelaa pelin loppuun ja sitten vasta clienttina talletat niin silloin peli tallentaa ns. lopputilanteen kyseiselle tallennuspaikalle!!!! meikäläisellä meni siis yksi talletus kiville tämän tapauksen takia :/
 
Ylös Bottom