Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 2 [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaster
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Te, jotka olette jo pelanneet läpi. Niin kuinka monta tuntia suunnilleen meni?

Ekalla läpipeluukerralla meni vajaat yhdeksän tuntia ja toisella läpipeluukerralla zealot vaikeusasteella aika saman verran, ehkä himpun nopeampaa oli eteneminen. Kuolemia tosin tuli reilusti enemmän tuolla zealot vaikeusasteella kuin ekalla kerralla normalilla pelatessa :)
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

P'rkele! :< Vituttaa ankarasti. Pelasin kuudenteen chapteriin Hardcorella, tallentamatta kertaakaan. Sitten ku kenkäsen yhtä laatikkoa koko peli jäätyi. Hienoa. 3-4 tuntia kankkulan kaivoon... >.<
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Te, jotka olette jo pelanneet läpi. Niin kuinka monta tuntia suunnilleen meni?

Kiinnostaisi vain tietää, että minkä pituinen peli tämä on..

Ite pelasin Survivalistilla kaikes rauhas keräillen ja paikkoja tutkien n.12tunnissa. Et en juossut peliä lävitte vaa kiehto muutenki koko juoni jne salaisuudet. Ei tässä ruveta spoilaamaan ketään, mut loistava palkinto o ainaki luvas ku sen hardcorel vetäsee lävitte. Itel ny zealotti vasta menos, tuo survivalist o aika hyvä vaikeustaso mennä ekal kerral läpi jos ykköstä on pelannu aikaisemmin.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Pari päivää, sitten meni läpi normalilla (9 tuntia meni) ja oli kyllä hyvä peli. Eihän tässä kauheasti uudistuksia ollut, mutta kyllä kelpasi. Onkos tietoa, että tuleeko viellä Dead Space 3?
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Hieno peli kyllä, mutta jostain syystä ainakin nyt tuntuu siltä, että pidin ekasta osasta enemmän. Tässä ei ollut yhtään niin eeppistä pomotaistelua mielestäni kuin ne pari ekassa. Viholliset oli hajautettu oudosti, esim. niitä madoista rakentuvia jamppoja ei tainnut tulla kuin 2 koko pelin aikana, eikä ne pitäneet enää sitä ääntä. Myöskin niitä ituperunoita ampuvia "seinäsyöpiäkään" ei tainnut olla kuin 2 ja ne pystyi one hit-tappamaan sillä miina-aseella. Niitä happoa ampuvia janttereita oli mielestäni liikaa muihin verrattuna. Ihan pelin loppupuolella vihollisten ylihyöky suhtautettuna vähäiseen ammusmäärään johti turhauttaviin kuolemiin. Ne cystit aka "seinämiinat" olivat vaan pirun ärsyttävä uusi kuolintapa. Loppu oli sentään eeppinen.

Aloitin heti new game+:lla Zealot-vaikeustasolla ja olen jossain chapter 4:ssä, aika läpijuoksulta on tuntunut. Tässähän on se joku loppumattomien power nodejen glitch, en sellaisia ala käyttämään. Neljäksi täydeksi viritetyksi aseeksi taidan valita Plasma Cutterin, Pulse Riflen, Line Gunin ja ehkäpä Contact Beamin. Jos haluaa saada helposti sen "tapa 30 vihua kinesis-objecteilla" niin kannattaa ampua niitä kirkuvia vauvoja edellisen vauvan kuolleella ruumiilla tai melkein millä vaan, kuolee saman tien. Myös yhdellä ripper-bladella saa tapettua helposti 4 noita kun jäädyttää ensin stasiksella. Myös ne pari muuta asetapposaavutusta sai noilla helposti.

Olipa muuten häijy temppu tiimiltä, kun laittoivat "tapa 40 vihua liekinheittimellä" achin. Uskomattoman huono ase, tuttu jo ekasta. Myin sen heti pois kun sain ton unlokattua. Pitääpä muistella kunnolla vihollisten spawn-paikat, että pärjää hard corella. Vielä ei ole ainakaan mgc.netin mukaan kellään 1000/1000 Suomessa tästä, mutta olen tainnut pelata liian laiskasti ehtiäkseni tuohon.

Onkos tietoa, että tuleeko viellä Dead Space 3?
Toivon mukaan. Onhan tämä nyt nykyään EA:n suunnilleen ainoita kunnollisia räiskintäpelisarjoja ja tuottaa ilmeisesti voittoa. Survival horror -fanille todellista kultaa.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360 Hype]

Yksinpeli tuli paukutettua yhellä istumalla läpi, ku ei vaan malttanu odottaa seuraavaan päivään. Juoneen liittyen sen verran että…
…ykkösosa kannattaa ehdottomasti pelata läpi ennen tätä jatko-osaa. Kymppichapteristä ei nimittäin saa revittyä kaikkea ahdistusta irti ilman alkuperästä peliä.

Noooh, uskoisin että siinä säikähtää vaan enemmän kun se Isaac alkaa näkemään niitä näkyjä! :)
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Jos asennan kummatkin levyt kovolle, vaatiiko peli edelleen vaihtamaan levyä? Mass Effect 2:ssa joutui vaihtamaan mutta olen lukenut, että jossain uudemassa pelissä pystyi pelaamaan pelkästään ykköslevyllä jos toinenkin oli asennettuna.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Jos asennan kummatkin levyt kovolle, vaatiiko peli edelleen vaihtamaan levyä? Mass Effect 2:ssa joutui vaihtamaan mutta olen lukenut, että jossain uudemassa pelissä pystyi pelaamaan pelkästään ykköslevyllä jos toinenkin oli asennettuna.

Pitää vaihtaa levy, vaikka asennat molemmat kovolle. Castlevania: Lords of Shadowissa piti olla niin, että pystyy pelaamaan yhdellä levyllä pelin läpi, mutta joutui kuitenkin vaihtamaan. (perkuleen tekijät valehteli) :D
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Mitenkäs porukat on tehnyt HC:llä pelatessa, noiden tallennusten kanssa? Itse tallensin ekan kerran chapter 5 ja nyt pitäisi siitä jatkaa eteenpäin. Ajattelin tehdä niin, että tallennan seuraavan kerran 10:ssä ja sitten vaikka 13:sta (jos oikein muistan niin chapterit 14 ja 15 oli aika lyhkäsiä)

Eiköhän se tosta läpi mene jossakin vaiheessa :D
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Lueskelin Ps3 DS2 keskusteluista että Hardcore moodi olisikin normal vaikeustasolla? Vai onko se Zealot vaikeustasolla oleva? Pitänee jossain vaiheessa aloittaa kumminkin. Zealotti meni jo lävitte ja enää puuttuu kaks saavutusta.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Mitenkäs porukat on tehnyt HC:llä pelatessa, noiden tallennusten kanssa? Itse tallensin ekan kerran chapter 5 ja nyt pitäisi siitä jatkaa eteenpäin. Ajattelin tehdä niin, että tallennan seuraavan kerran 10:ssä ja sitten vaikka 13:sta (jos oikein muistan niin chapterit 14 ja 15 oli aika lyhkäsiä)

Ite pelasin eilen 7 chapterin loppuun kunnes imeydyin ikkunasta ulos. En tallentanut vielä kertaakaan eli alusta pitäisi taas aloittaa. Jotkut suosittelee tallennusta siihen hissikohtauksen alkuun jossa niitä tripodeja tulee ikkunoista päiväkahveelle, mutta itestäni sekin on melko helppo kohtaus hoitaa joten yritin tallennusta vasta 10 chapteriin ennen Ishimuraa. Mutta eipä onnistunu ei :mad:

Edit 10.2.

Nyt kolmannella kerralla pääsin taas tuonne seiskachapteriin asti HC:lla ja tallensin heti sen hissikohtauksen jälkeen. Eilen yritin toista kertaa, mutta kuolin vitoschapterin loppuun jossa taistellaan sen ison necromorfin kanssa. Jostain syystä ei reagoinut mitenkään siihen vaikka kuinka ampu sitä niihin keltaisiin kohtiin. Peliaikaa tallennus näytti tähän mennessä yhden tunnin ja 57 minuuttia. Toisen tallennuksen ajattelin tehdä 11 chapterin loppuun ja viimeisen yritän tehdä mahdollisimman loppupäähän, tavoitteena se viimeinen tallennuspiste ennen lopputaistelua. Helvetillinen tulee vaan siitä 15 chapterin kujanjuoksusta jossa necroja tulee ovista ja ikkunoista.

Edit 12.2.

Nyt on pelattu DS2 läpi Hard Corella :) Tallennukset tein tosiaan sinne seiskachapteriin, 11 loppuun ja 13 chapterin loppuun juuri ennen kuin silmään tökätään neulalla. Onneksi tallensin tätä ennen, ekalla kerralla meni vituiksi se silmään tökkääminen niin kuolin siihen laitteeseen. Loppuvastus oli todella helppo force gunin ja pulse riflen yhdistelmällä. Aikaa tähän meni kokonaisuudessaan 4 tuntia ja 57 minuuttia. Ensimmäinen peli muuten josta on jaksanut ja viittinyt hankkia kaikki saavutukset. Tai tässä tapauksessa trophyt, tosiaan PS3 pelasin tätä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Näin juuri pelin mainoksen. Menevä rokkibiisi soi, pommit räjähteli ja aseet lauloi... Jännä tapa mainostaa tätä.

Pari tuntia takana ja kyllähän tämä uppoaa ihan täysillä. Toistaiseksi ei tosin olla päästy aivan ensimmäisen osan ahdistavan ja painostavan peliympäristön tasolle. Siis ensimmäistä osaa pelatessahan ei välillä uskaltanut tehdä muuta kun seisoa paikoillaan. Tässä ei ole vielä ihan samanlaisia "paskat housussa" -fiiliksiä tullut, mutta lienevät vielä edessäpäin.

Ehkä hieman toiminnallisempaa rymistelyä siis ollut, mutta silti erittäin nautinnollista. Odotukset jatkoa kohtaan ovat korkealla.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Noniin, DS2 viimein paketissa, aikaa meni pelin oman laskurin mukaan vajaat 12h Normal-vaikeustasolla (kyllä, olen pelkuri).

Vakuuttavan pelin Visceral Games saanut jälleen aikaan. Pelin juoni oli ihan ok tavaraa, loppu oli erityisen hieno. Taisteluun oli saatu uusia kikkoja ja aseita, vaikka päädyinkin käyttämään pitkälti samoja mutkia kuin ensimmäisessäkin osassa. Plasma cutter on edelleen mainio jokapaikan höylä.
Uudet monsterit olivat myös piristäviä, vaikka suurin osa pelistä ammuskellaan kumminkin jalkoja ja käsiä niiltä perus rymistelijöiltä. Oksennusta ja muuta roinaa DS2:ssa lentää kumminkin siihen malliin, että osa taisteluista oli kinkkisiä, kun samaan aikaan piti pysäyttää rymistelijät ja väistellä ampuvien örvelöiden terveiset. Normal-vaikeustasolla en kumminkaan tainnut kuolla taisteluissa kun kerran-pari. Ensikohtaaminen stalker(?) hirviöiden kanssa jäi aika hyvin mieleen, kun kusi sukassa osoittelin aseella laatikoita odotellen hyökkäystä.

Josta päästäänkin pelin pelottavuusfaktoriin. Meikäläisen kohdalla pätee sanonta siitä, että pelottavinta on se mitä ei näe. Vaikka tässä vaiheessa osaa jo "nähdä" triggerit jotka aiheuttavat hirviöiden spawnaamisen, tekee oma mielikuvitus Dead Spacen pelaamisesta silti pahuksen ahdistavaa, pari tuntia / peli-istuma on aika maksimi.

Juttua juonesta:
Ehkäpä vaikuttavin kohta oli paluu Ishimuralle. Tässä kohtaa tuntui että peli suoranaisesti vittuili pelaajalle, varsinkin menomatkalla "puhdistushuoneessa" olin satavarma että necromorphia tulee taas ovista ja ikkunoista. No, tulihan niitä, mutta vasta paluureissulla :) Joku voisi sanoa että Ishimuran kohdalla vaan kierrätettiin vanha kenttä edellisestä pelistä, mutta itse näin sen paitsi hyvänä tunnelmanluojana, niin myös pienenä palveluksena faneille. Paha sanoa miten tuo kenttä olisi toiminut jos DS1 ei olisi läpi.

Toinen jäätävä vaihe taas oli tuttuputtu kuolemattoman necromorphin paluu. Olin hepun olemassaolosta jo ehtinyt spoilaantua kiitos foorumeiden, mutta seurauksena pelkäsin otuksen tulevan vastaan joka kulman takaa. Lopulta monsteri ilmaantuikin vasta pelin viimeisessä kentässä, ja pääsi yllättämään pahasti. Olin pelatessani myös miettinyt, kuinka hanurista olisi hakkeroida ovea auki samalla kun necromorphi höökisi niskaan. Niinpä niin, pääsihän sitä hakkeroimaan kun samalla joutui katsomaan tämän kuolemattoman hirviön regenerointia. Hakkeroinnin jälkeinen episodi oli muutenkin aika haastava, paitsi monsterien määrän takia, niin myös sen ahdistuksen minkä perässä seuraava regeneroiva monsteri sai aikaan. Jokin tuossa necromorphissa saa aikaan melkeinpä oikeaa kauhua (joskin oli vähemmän pelottavan näköinen kuin mitä muistin DS1:stä :D)
EDIT:Aa, DS1:n ja 2:n regeneroivat monsterit ovat erilaiset, ykkösen Hunter on tosiaan pelottavamman näköinen kuin kakkosen Ubermorph.

Lopputaistelun jälkeinen istuskelu oli tunnelmallisesti upea hetki. Jäin vielä miettimään avaruusaluksesen kohtausta, Isac katsoo Ellietä joka kysyy "what?", ja Isacilla on hassu katse. Oliko tässä jotain piilomerkitystä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Juttua juonesta:
Ehkäpä vaikuttavin kohta oli paluu Ishimuralle. Tässä kohtaa tuntui että peli suoranaisesti vittuili pelaajalle, varsinkin menomatkalla "puhdistushuoneessa" olin satavarma että necromorphia tulee taas ovista ja ikkunoista. No, tulihan niitä, mutta vasta paluureissulla :) Joku voisi sanoa että Ishimuran kohdalla vaan kierrätettiin vanha kenttä edellisestä pelistä, mutta itse näin sen paitsi hyvänä tunnelmanluojana, niin myös pienenä palveluksena faneille. Paha sanoa miten tuo kenttä olisi toiminut jos DS1 ei olisi läpi.

Omalla kohdallani DS2:n ainoa ahdistava kohtaus oli juurikin kyseinen chapter. Oikeasti teki tuskaa kävellä askelettakaan pidemmälle alukseen, sillä jossain alitajunnassa kummitteli kaikki ne neitseelliset kauhun hetket ensimmäisen osan parissa, ja juurikin "puhdistushuone" oli yksi sellainen "ei tuonne, ei"-kohtaus. Oikeastaan täytyy nostaa tekijöille hattua, että pidättelivät ylipäätään nekroja tuonne loppuun saakka, sillä piina jatkoi vaan kasvamistaan. Tossa kentässähän pelattiin yllättävän pitkään "rauhassa". Ja ei, ei tosiaankaan toimi ekaa osaa pelaamattomille tuo.

Lopputaistelun jälkeinen istuskelu oli tunnelmallisesti upea hetki. Jäin vielä miettimään avaruusaluksesen kohtausta, Isac katsoo Ellietä joka kysyy "what?", ja Isacilla on hassu katse. Oliko tässä jotain piilomerkitystä?
Kyseinen "easterihan" viittasi ykösen loppuun, jossa oli identtinen kohtaus. Rauhoittunut Isaac on selviytynyt kohti pelastusta ja kameraa lipuu hiljalleen kohti pelkääjänpaikkaa, jossa... Iisakin vaimo hyökkää nekrona kimppuun! Perus kauhuleffalopetus.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Pelin lopusta:
Kyseinen "easterihan" viittasi ykösen loppuun, jossa oli identtinen kohtaus. Rauhoittunut Isaac on selviytynyt kohti pelastusta ja kameraa lipuu hiljalleen kohti pelkääjänpaikkaa, jossa... Iisakin vaimo hyökkää nekrona kimppuun! Perus kauhuleffalopetus.
Ok, tätä mietinkin. Jäin vain pohtimaan selvisikö Isac demoneistaan sitten kuitenkaan, kun musiikki säilytti jännitteensä eikä loppuun tullut sellaista "vapautumisen" fiilistä Isacin osalta.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Itse huomasin että HC tasolla ei kannata tallentaa ainakaan ekaa levyä pelattaessa sillä alku on erittäin helppo kunhan vain opettelee mitä/kuka tulee mistäkin. Tallensinkin ensimmäisen kerran vasta 9 Chapterin ihan alkuun. Mitä pitemmälle tuota venyttää niin sen parempi sillä tallentaminen aina viiden chapterin jälkeen ei yksinkertaisesti kannata koska peli vaikeutuu aika pirusti loppua kohden...

Ainiin, pelasin pelin myös Zealotilla ja kovasti tuo HC tuntuu samalta paitsi rajoitetuilla tallennuksilla.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Pelin lopusta:

Ok, tätä mietinkin. Jäin vain pohtimaan selvisikö Isac demoneistaan sitten kuitenkaan, kun musiikki säilytti jännitteensä eikä loppuun tullut sellaista "vapautumisen" fiilistä Isacin osalta.

Kannattaa kuitenkin vielä "kuunnella" pieni osio lopputekstien jälkeen..
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360]

Huomasinpa tuossa että pelatessa New Game+ kertaa niin puvuista löytyy mukavat Elite versiot.

Elite Engineer Suit on samassa huoneessa kuin ensimmäinen kauppakin.
Elite Vintage Suit löytyy Transport Hub:iin ensimmäistä kertaa mentäessä, eli vähän ennen Solar Arrayhin menoa.
 
Ylös Bottom