Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 3

Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Tuli eilen testattua demo ja ihan tutulta Dead Space-menoltahan se maistui. Yksinpelinä aion pelata ja toivottavasti peli toimii hyvin ilman co-oppiakin, eikä ole tehty co-opin ehdoilla.
Tuo aseiden rakentelu vaikutti ihan mielenkiintoiselta lisältä, en sitä tarkemmin testannut mutta vaikutti aika simppeliltä ja toimivalta.
Jossain verkossa luki, että pelillä pitäisi olla reilusti pituutta ja olisi selkeästi pidempi kuin aikaisemmat osat.
Pitää katsoa raaskiiko ostaa heti julkaisuksi, mutta kyllä näissä Dead spaceissa on ihan oma tunnelmansa, mistä pidän.
Lumiset maastot tuovat vähän vaihtelua ahtaisiin käytäviin. Pelissä on myös vihuina jotain paikan turvamiehiä/sotilaita, joilla on aseet. Vähän samoin varauksin suhtaudun niihin kuin zombeihin, jotka osaavat ampua RE6:ssa.
Kiinnostaa kyllä nähdä miten tarina jatkuu.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Vähän noista kampanjan pelimoodeista infoa.

Game+: Aloita uusi läpipeluu täydellä varustuksella.

Classic: Dead Space 1 veteraaneille. Pelkästään yksin pelattava, käyttää classic-tähtäystä ja esineiden tai aseiden rakennusta ei ole. Kaikki aseet on koottava blueprinteistä.

Pure Survival: Selviytymiskauhun ystäville. Vain viholliset tiputtavat tavaraa, ympäristöstä ei saa mitään. On katsottava tarkkaan, mitä rakentaa upgrade-penkistä. Päivityksiä vai ensiapupaketteja? Mieti nopeasti, vihollinen vaanii nurkan takana.

Hardcore: Saat vain yhden elämän, jolla pelata läpi koko kampanja yhdeltä istumalta. Tallennuspisteitä ei ole.

Lähde: Dead Space 3 to Receive "Disturbing" Add-on, New Game Modes Revealed - Xbox 360 News At Xbox360Achievements.org

Huh, tuo HC saattaa olla/on yksi vaikeimpia yksinpelihaasteita tässä konsolisukupolvessa. Tuon moodin läpäisyyn kytkeytyy achievement/trophy. Luin vähän jostain, että kampanja olisi aiempia pidempi ja vielä kun miettii mitä One-hit kill -kohtia aiemmat pelit olivat jo täynnä, saattaa meno olla melko sadistista. :D
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Vähän noista kampanjan pelimoodeista infoa.

Game+: Aloita uusi läpipeluu täydellä varustuksella.

Classic: Dead Space 1 veteraaneille. Pelkästään yksin pelattava, käyttää classic-tähtäystä ja esineiden tai aseiden rakennusta ei ole. Kaikki aseet on koottava blueprinteistä.

Pure Survival: Selviytymiskauhun ystäville. Vain viholliset tiputtavat tavaraa, ympäristöstä ei saa mitään. On katsottava tarkkaan, mitä rakentaa upgrade-penkistä. Päivityksiä vai ensiapupaketteja? Mieti nopeasti, vihollinen vaanii nurkan takana.

Hardcore: Saat vain yhden elämän, jolla pelata läpi koko kampanja yhdeltä istumalta. Tallennuspisteitä ei ole.



Aika kova meininki, esim. toi Classic moodi. Pidetään ykkösenkin fanit niinku minä tyytiksenä jos uutuudet ei miellytä. Far Cry 3:sessakin olis pitänyt olla joku tollanen survival/hardcore-moodi missä kaikki tutoriaalit, avut ja hudit pois.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

...

Hardcore: Saat vain yhden elämän, jolla pelata läpi koko kampanja yhdeltä istumalta. Tallennuspisteitä ei ole.

Lähde: Dead Space 3 to Receive "Disturbing" Add-on, New Game Modes Revealed - Xbox 360 News At Xbox360Achievements.org

Huh, tuo HC saattaa olla/on yksi vaikeimpia yksinpelihaasteita tässä konsolisukupolvessa. Tuon moodin läpäisyyn kytkeytyy achievement/trophy. Luin vähän jostain, että kampanja olisi aiempia pidempi ja vielä kun miettii mitä One-hit kill -kohtia aiemmat pelit olivat jo täynnä, saattaa meno olla melko sadistista. :D

No huhhuh! Luulin jo, että Dead Space 2:n Hard Core oli haastava. No sitä se kyllä olikin! Eih, itkuhan tässä ihan tulee, kun pääsen taas masokistina tuota yrittämään. Ei kyllä paljoa tosin ajatella tavan pelaajaa, jolla ei ole koko päivää aikaa pelata Deed Speissiä. Pitäis yhdeltä istumalta mennä koko peli läpi, että justiinsa joo...

Vähän sama juttu kuin Max Payne 3:n New York Minute Hardcoren kanssa. Sehän on oikeastaan sama kuin tämä Dead Space 3:n Hardcore, mutta mukana on vielä kaikenlisäksi aikaraja, hubaa!
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Ei kyllä paljoa tosin ajatella tavan pelaajaa, jolla ei ole koko päivää aikaa pelata Deed Speissiä. Pitäis yhdeltä istumalta mennä koko peli läpi, että justiinsa joo...

Peli tallentaa checkpointeissa joka vaikeustasolla, joten ei tarvitse yhdeltä istumalta mennä Hardcorea.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Peli tallentaa checkpointeissa joka vaikeustasolla, joten ei tarvitse yhdeltä istumalta mennä Hardcorea.

No tuohan on sitten aivan naurettavan helppo. Tai no ei nyt varmaan ihan niinkään, mutta siis jotain luokkaa BioShockin Survival-vaikeustaso, veikkaisin. Tai no siinä ei kyllä panoksia juurikaan herunut alkutaipaleella, että oli se vaikee. Mut hieno juttu sitten!
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Pelasin demon. Vähän valjun maun kyllä jätti mutta tosin juuri tätä oli odotettavissa. Peli muistuttaa selkeästi enemmän kuin mitä tahansa action-peliä mikä tarkoitaa että kahden ensimmäisen osan tunnelma on menetetty, aiempien osien hieno riipivä äänimaailma korvattu tavanomaisella Hollywood-scorella, vastustajat helpompia jne. Enemmän pompöösiä toimintaa kuin tunnelmallista kauhua. Tossa yhdessä kohdassa missä peli kehotti menemään suojaan ja ampua sieltä niin hassua kun jotenkin sieltä oli vaikeampi ampua noita necroja. Helpompi oli vaan astua esiin, vähän stasista ja pari laukausta ja that´s it. Jos tää tulee jossain välissä pelattua niin suoraan kyl vähintän Zealoit vaikeusaste. Tää normal oli ainakin ihan lasten leikkiä. Mutta todella hienon näköinen peli, noi pilvet tuolla ulkokentässä oli kyllä todella vakuuttavat ja muutenkin näytti taivas todella hienolta.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Eipä siinä edellisessä osassakaan mitään kauhua ollut. Ihan alussa säikähdin jotain ääniä, mutta sen jälkeen opin pelin kaavan. Mene uuteen huoneeseen, katosta, seinistä ja lattiasta tulee vihuja. Niitten jälkeen joko puzzle tai seuraavaan huoneeseen tappamaan seuraavat vihut.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Eipä siinä edellisessä osassakaan mitään kauhua ollut. Ihan alussa säikähdin jotain ääniä, mutta sen jälkeen opin pelin kaavan. Mene uuteen huoneeseen, katosta, seinistä ja lattiasta tulee vihuja. Niitten jälkeen joko puzzle tai seuraavaan huoneeseen tappamaan seuraavat vihut.

No olihan kakkos-osa jo toiminnalisempi verrattuna ykköseen ja vähän puuduttavampi mutta oli siinä vielä säilytetty se vahva tunnelma. Tarkoitin tolla kauhulla enemmänkin just riipivää äänimaailmaa ja yleistä tunnelmaa, eihän se nyt voi olla kauhun mittari että pelottaako tai säikähtääkö vai ei. Harva kauhuleffakaan onnistuu enää nykyään säväyttämään "kauhullaan". Kyllä kakkososassa sai kuitenkin olla koko ajan myös varpaillaan että mistä se seuraava örkki hyökkää.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Tarkoitin tolla kauhulla enemmänkin just riipivää äänimaailmaa ja yleistä tunnelmaa, eihän se nyt voi olla kauhun mittari että pelottaako tai säikähtääkö vai ei. Harva kauhuleffakaan onnistuu enää nykyään säväyttämään "kauhullaan".

Aika pitkälti samoilla linjoilla. "Kauhu" on osalle hieman epämääräinen määritelmä ja usein kuulee tätä että "eihän tässä kauhua ollut", jolla ilmeisesti viitataan siihen ettei säikähdetty, oltu aidosti peloissaan tms. Eihän osa tuolla määritelmällä koe "kauhua" suunnilleen koskaan.

Kyllä minusta DS2:ssa oli vielä mukavaa kauhutunnelmaa, vaikka peli oli jotenkin helpompi kuin eka (juu, ainahan sitä vaikeustasoa voi nostaa) ja ehkä sitä toimintaa oli lisätty hitunen liikaakin. Eka oli sellainen peli jossa tiimin oltiin varmasti annettu tehdä peli juuri kauhun ehdoilla, kun (taas kerran) kakkosessa haluttiin enemmän myyntiä ja niitä massoja pelin taakse. Ja tämähän tarkoittaa että räiskintää lisätään, peliä helpotetaan jne. Kolmosessa tosiaan onkin sitten vihuja jotka ampuvat takaisin ihka oikealla aseella jne.

Eka Dead Space oli kyllä upea peli ja kakkonenkin varsin hyvä. Sarjan viehätys onneksi kantaa jopa kolmoseen asti. Ainakin tässä vaiheessa kun peli pelaamatta. Toivotaan parasta.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Miten voi olla hyvä "kauhu" tunnelma jos missään vaiheessa ei pelota tai säikähdä? Ja ehkä ilmaisin asian vähän huonosti, mutta pointti oli se, että tunnelma katos heti kun tajus että niitä örkkejä tulee aina jokapuolelta. Niitä lahdattiin siinä varmaan päälle 1000, joten eihän se nyt herätä mitään tunteita kun niitä lahdataan vähän lisää. Ehkä jos peliä ois pelannut vaikeemmalla ja kenties vaikka niillä kolmella savella per peli, ois tunnelmakin voinut olla parempi.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Miten voi olla hyvä "kauhu" tunnelma jos missään vaiheessa ei pelota tai säikähdä?

Minusta monet aikuiset eivät nyt leffojen tai pelien suhteen yksinkertaisesti tunne varsinaista "pelkoa" (lapsillahan termi on usein negatiivinen). Mutta tosiaan aika monet silti säikähtelevät tai säpsähtelevat tietyissä kohti ja sellainen perustunnelma on kuitenkin asteen painostava ja varovainen. Minusta DS2:n perustunnelma oli hyvä ja örkit kuitenkin ehtaa kauhuosastoa (vs että ne olisivat jotai sotilaita tai joukkoja). Ja siellä täällä varmaan säpsähtelin tai yllätyin.

Niitä lahdattiin siinä varmaan päälle 1000, joten eihän se nyt herätä mitään tunteita kun niitä lahdataan vähän lisää.

Niin, tämähän on juuri se vaara kun sitä räiskintää tai toimintaa tuodaan joka peliin liiaksi. Fiilis tosiaan kärsii ja joillakin se fiilis voi kadota kokonaan. Useinhan parasta on tosiaan se "kauhun odotus" ja tämä taas vaatii peleissä ja leffoissa sen oikean rytmin ja painotuksen löytymisen. Aina tässä ei onnistuta ja toiminta vie voiton.

Ekassa Dead Spacessä tosiaan tämä edellä mainittu odotus, rytmi ja painotus oli paremmin "kauhun" puolella vaikka räiskintääkin oli. Jotenkin vain se osittainen hektinen räiskintä tuli usein sopivasti siinä kauhun odotuksen loppuvaiheessa eli jännityksestä rymähdettiin ikään kuin suoraan paniikkiin. Ja pelihän ei aina ollut ihan superhelppo (ei kuitenkaan supervaikeakaan). Itsellä meni ekassa pelissä myös lähemmäs 20 tuntia (etenin niin varovasti, kolusin kaiken, jne) ja senkin puolesta tuntui että sai todellakin rahoilleen vastinetta. Mulla oli esim. kaveri joka jätti ekan DS:n kesken koska se ahdistui pimeässä. Eli kyllä aikuisetkin kauhua kokevat jos homma on tehty hyvin. :D
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Miten voi olla hyvä "kauhu" tunnelma jos missään vaiheessa ei pelota tai säikähdä? Ja ehkä ilmaisin asian vähän huonosti, mutta pointti oli se, että tunnelma katos heti kun tajus että niitä örkkejä tulee aina jokapuolelta. Niitä lahdattiin siinä varmaan päälle 1000, joten eihän se nyt herätä mitään tunteita kun niitä lahdataan vähän lisää. Ehkä jos peliä ois pelannut vaikeemmalla ja kenties vaikka niillä kolmella savella per peli, ois tunnelmakin voinut olla parempi.

Kuten jo aiemmin sanoin, mä tarkoitin esim. kakkososassa lähinnä sitä että se kauhufiilis tulee äänimaailmasta ja yleisestä hieman kuumottavasta tunnelmasta. Räiskintäpelihän sekin on omalla tavallaan mutta on siinä mun mielestä vissi ero että kävelet ahtaita pimeitä käytäviä missä valot välkkyy ja ympäriltäsi kuuluu huutoa ja äänimaailma koostuu lähinnä soundeista ja kolahduksista tai että sut suljetaan pieneen huoneeseen, ovet menee lukkoon ja muutama örkki painaa päälle, edestä sivuilta ja takaa sen sijaan että räiskit jollain rynkyllä jossain pusikossa kymmeniä sotilaita sankarimusiikki taustalla. Ei sillä oo mitään tekemistä sen kanssa kuinka monta örkkiä tai ukkelia tapetaan tai kuinka paljon pelissä ammutaan.

Kyllähän Dead Space on selvästi kauhu-toiminta peli. Tottahan se on että pelin kaava alkaa toistaa itseään aika nopeasti mutta vaikka se ei sinua pelota niin joitain muita se saattaa pelottaa. Kauhua kun on monenlaista, oletko kuullut esim. ilmaisusta psykologinen kauhu? Eihän kauhun tarvi aina pelottaa tai säikyttää, se voi olla myös pinnan alla kytevä jatkuva tunnelma ilman että se pelottaa tai säikyttää. Esim. Stephen Kingin kirjat luokitellaan usein kauhuksi mutta jos niitä lukee niin monessakaan ei veri lennä eikä ne säikäytä tai pelota vaan ne on usein henkilövetoisia jännäreitä missä se kauhuelementti on piilotettu sinne rivien väliin. Sellainen pieni epämukava tunne että jotan kuumottavaa ja epämukavaa tässä koko jutussa on.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Jostain syystä sait käsityksen että mielestäni kauhu on vaan jotain säikähdyksiä jne. Yritin sanoa että koko tunnelma katosi koko pelistä kun samaa kaavaa toistettiin koko ajan. Tunnelma olisi ehdottomasti ollut parempi jos niitä örkkejä olisi ollut vähemmän. No, mielipiteensä kullakin, mutta mun mielestä kakkos osassa oli ihan liikaa räiskintää.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Jostain syystä sait käsityksen että mielestäni kauhu on vaan jotain säikähdyksiä jne. Yritin sanoa että koko tunnelma katosi koko pelistä kun samaa kaavaa toistettiin koko ajan. Tunnelma olisi ehdottomasti ollut parempi jos niitä örkkejä olisi ollut vähemmän. No, mielipiteensä kullakin, mutta mun mielestä kakkos osassa oli ihan liikaa räiskintää.

No joo vähän sen käsityksen sun tekstistä kieltämättä sai mutta joo whatever. Oon kyl sun kans samaa mieltä että kakkosessa oli vähän liikaa räiskintää ja se alkoi puuduttamaan loppupuolella. Siks ykkönen onkin parempi koska siinä örkkejä on vähemmän ja se ei oo ihan niin suoraviivainen.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Kyllähän kakkonen pilasi jo sarjan fiilistä todella paljon. Ihan hyvä toimintapeli se oli, mutta ei pääse lähellekään ykkösen mestarillisuutta. Kakkonenhan on käytännössä "corridor shooter". Porukka valitti backtrackaamisesta ykkösessä ja kakkosessa se poistettiin, tunnelman kustannuksella. Kakkonen tuntuu helvetin epärealistiselta. Siinähän mennään koko ajan vain eteenpäin, jolloin tilan tuntu jää puuttumaan kokonaan ja peli tuntuu siltä, että siinä pusketaan pelaajaa tunnelissa eteenpäin. Ykkösessä oli mahtavaa kauhun fiilistä, kun tutkit ympäristöä ja pikku hiljaa jouduit käymään eri paikoissa. Kakkonen tuntuu peliltä tunnelin vuoksi, kun taas ykkösessä pystyi uppoutumaan pelin maailmaan ilman, että se tuntuisi keinotekoiselta ja paljastaisi, että tässähän minä nyt pelaan peliä, jonka kehittäjät ovat suunnitelleet.

Lisäksi se, että Isaacista tehtiin cool ja puhuva, rikkoi paljon tunnelmaa. Ykkösessä oikeastaan pelaaja itse oli Isaac. Kaikki keskustelut tuntuivat sille, että hahmot puhuvat sinulle, kun taas kakkosessa olet sivustaseuraaja ja tapahtumat eivät tule yhtä iholle.

Ykkönen menee omalla kohdalla top viiteen kautta aikain suosikkipeleissä, kakkonen ei mahdu varmaan top tuhanteen. Kolmonen vaikuttaisi jatkavan kakkosen linjalla.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Nyt on demo koluttu ja revikka tästä.

Ennen koko demon aloittamista olin aivan innoissani co-opista. Kaveri tuli kylään ihan vaan sen takia, että saadaan samaan aikaan sohvalta pelata demo läpi. No painoin sitten co-op campaing ja mitä tapahtui...?
Peli sanoi: ''odota''. Olin että mitä hittoa. Hetken päästä sain tekstin: Ethernet kaapelia ei ole kytketty. (Se on siis kiinni tietokoneessa, enkä siirtänyt kun en ajatellut olevan tarpeellinen). Seuraavaksi: You must be singed into PSN in order to play co-op plaa plaa plaa. MIKSI VTSSA?!?!.

Eli toisin sanoin peli onnistui masentamaan heti valikosta lähtien. Jos tämä nyt vaan on totta, niin ilmeisesti samalta sohvalta peluu ei onnistu vaan co-op kaveri haetaan netin yli. EN HALUA PELATA HERRA CHING CHONGIN KANSSA KIINASTA! Jos siis tosiaan tämä tulee olemaan ainoa vaihtoehto niin konsolin saa unohtaa ja PC astuu jälleen esiin. Todella, TODELLA pettynyt. Kaverin kanssa sitten tuli vuoroteltua, eli plege ohjain vaihtoi omistajaa vähän väliä.

Pelokkuustaso oli aivan eri luokkaa kuin kahden ensimmäisen osan jäljiltä. Siinä missä ykkösen aikaan suurin piirtein p*s**in housuun, kakkosen aikana hieman säpsähtelin siellä täällä, niin tämän demo ei onnistunut pelottelussa. Kerran hieman säikähdin lumihangesta hyppäävää necroa. Ja tuossa jo aiemmin on ollut puhetta siitä mitä pelko on (eli ei pelkkiä säpsähdyksiä), niin ei tämä kyllä oikeastaan onnistunut pitämään pelossa. Ihan mielelläni minä siellä auringon paisteessa ja lumen valkoisessa ympäristössä juoksentelin. Toisin kuin kaksi ekaa osaa todella toi sen ''En halua olla täällä'' tunteen.

Ja eihän nuo ampuvat sotilaat ainoita ampuvia tietenkään olleet. Tottakai täytyy olla necro, joka ottaa hallintaansa kuolleita sotilaita ja lähtee ampumaan rynkyllä Isaac Clarkia kohti.

Yksi asia demossa ilostutti. Weapon Crafting. Nopeasti opittava ja monipuolinen tapa mukata asetta ihan toisenlaiseksi. Itse pistin Plasma Cutteria muokaten niin kovalla kädellä, kuin se vain oli mahdollista ja kyllähän se ihan eri aseeksi muuttui.

Eli en ole kauhean vakuuttunut. Kyllähän pelistä huomaa, että Dead Spacea pelataan, mutta hiukan siinä on sitä Gears of War 4:sen tuntua ilmassa. Huomautan tiedostavani, että tämä on vasta pieni pätkä sarjan pisimmästä kampanjasta. Eli kyllä peliin varmasti vielä mahtuu niitä synkkiäkin hetkiä ja sitä kautta pelkoa. En epäile sitä yhtään. Ainoa asia joka siis jäi todella harmittamaan oli tämä ''pelaa co-op kiinalaisen ching chongin kanssa''.
 
Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

The FinGuy: Co-op toimii todellakin vain verkon yli, mutta tuntemattomien kanssa ei tarvitse pelata. Co-opille löytyy vaihtoehdot Public ja Private, ja jälkimmäisessä pelikaveri kutsutaan omalta kaverilistalta.

Samalta ruudulta ei "kuuppailla" edes PC-versiossa. Syy tähän valintaan löytyy ihan pelimekaanisista syistä, lisäksi se mahdollistaa tiettyjä aika jänniä säikyttelykeinoja.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

The FinGuy: Co-op toimii todellakin vain verkon yli, mutta tuntemattomien kanssa ei tarvitse pelata. Co-opille löytyy vaihtoehdot Public ja Private, ja jälkimmäisessä pelikaveri kutsutaan omalta kaverilistalta.

Samalta ruudulta ei "kuuppailla" edes PC-versiossa. Syy tähän valintaan löytyy ihan pelimekaanisista syistä, lisäksi se mahdollistaa tiettyjä aika jänniä säikyttelykeinoja.

Sori. Olin kirjoittanut hieman epäselkeästi.
Eli PC:n version ostan juuri sen takia, kun ei ole mahdollista pelata jaetulla ruudulla. Tietysti jos sen jaettu ruutu olisi ollut mahdollinen, niin konsoli veisi ylivoimaisesti voiton, koska eihän PC ikinä ole tarjonnut (eikä välttämättä tule ikinä tarjoamaankaan) jaettua ruutua.

En siis missään vaiheessa ole käsittänyt, että PC-versiossa olisi mystinen jaettu ruutu :D

Mutta eipä tuo mitään. Nyt kun sen tiedän niin ei tarvitse mietiskellä enää. Mutta ottaahan tuo nyt jumaliste aivoon. Ainoa asia mikä koko pelissä on herättänyt omalla kohdalla minkään sortin hypeä, oli justiinsa tämä jaetun ruudun odotus. Kiitos tekijöille tyhjästä. Netin kautta toimiva co-op ei kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN!
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Jaahas jaahas, jos lähteiseen uskominen on Game Informerin arvio päätynyt nettiin, eikä kovinkaan lupaavalta näytä sarjan (eritoten ensimmäisen osan) faneille.

GameInformer gave DS3 a 7.75/10

Basically it praised the game for it's improvements in the graphical department, especially the snow effects and the enhanced depth of field effects, but felt that parts of the game were not nearly as polished as others. They of course praised the game for it's very satisfying shooting and loved the new weapon crafting system.

They noted that one of the spaceships you explore is just far less interesting than the sprawl in Dead Space 2 and the general atmosphere of the game is not nearly as creepy and terrifying as previous iterations.

They criticized the human fights, saying they were poorly implemented and unnecessary in a game like this. They put a lot of hatred toward the crouch, saying it does not belong in this game at all.

They stated that coop is a lot of fun, but is very different to what was promised by visceral, saying hallucinations were not all that special and occurred rather infrequently. The game seems more geared toward coop, with puzzles having a noticeable quality that renders them perfect for coop.

They also said that while the campaign is longer than previous DS games, it drags on near the end for far too long, in other words , it overstays its welcome. They didn't mention anything about the leaked ending, which everyone hated recently.

Finally (though I probably forgot to mention a few things) they mentioned that coop experienced some rather sharp framerate drops on planet tau volantis.

Overall, they said replay value was moderately low.

- NeoGAF
Aikalailla tuntuu että kolmas osa on menettänyt melko pahasti sarjan identiteetin kosiskellessaan suurempaa yleisöä. Tiedä sitten kehen syyttävä sormi tulisi kohdistaa - kehittäjiä, julkaisijaa vaiko pelaajia kohti.

Vertailun vuoksi Game Informer latasi ensimmäiselle osalle 93/100 & jatko-osalle 90/100 pisteet.
 
Ylös Bottom