Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space 3

Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Aikalailla tuntuu että kolmas osa on menettänyt melko pahasti sarjan identiteetin kosiskellessaan suurempaa yleisöä.

No eiköhän tuo ole jo ihan selvää että näin siinä on käynyt, ainakin demon ja kaiken ennakkolukemisen jälkeen.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Tuliko peli nyt huomenna myös euroopassa? Ainakin gigantti ja konsolinet väittää 7.2 julkaisuksi.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Useiden nettikirjoitusten mukaan näyttäisi vahvasti siltä että HC-mode on juurikin toteutettu tosi typerästi, koska se käyttää tallennusta jokatapauksessa. Olisin todellakin halunnut joko pois auto-tallennukset tai DS2 malliin se 3kpl tallennuksia, jolloin sitä oli oikeasti mukava yrittää haasteena. Nyt rajattomilla välitallennuksilla ja yrityksillä HC idea jää aika kaukaiseksi. Noh, kuka käski käyttää back uppeja? :rolleyes:

Tässä ei taida olla kakkosen tapaan kilpailullista moninpeliä? (ehkä parempi näin...)
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Huh huh, eilen tuli gamestopista haettua oma kipale ja iltasella sitä sitten tulikin parisen tuntia kampanjaa pelailtua. Ihan mukavaltahan tuo vaikuttaa, äänimaailma on taas kohdillaan ja perhanan hienoja "uncharted" kohtauksia on jo tullut vastaan muutamaankin otteeseen :)

Ainut miinus tällä hetkellä noista ihmisvastuksista, jotenkin tuo ammuskelu normi ihmisiä kohtaan tuntuu tylsältä verrattuna joka koloista putkahtavista mörreistä. Mutta ainakin eilisen perusteella uskallan suositella, kyllä tuossa edelleen sitä samaa fiilistä on mitä kahdessa edellisessäkin ja ainakin allekirjoittaneella nousi niskavillat parissa kohtaa kunnolla pystyyn. Jospa tämän viikonlopun aikana pelailee läpi ja sitten päästää takaisin kiertoon :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Dead Space kolmonen... pakkohan se oli ostaa, kun olen tykännyt sarjan kahdesta ensimmäisestäkin osasta. Ykkönen näistä toki edelleen paras, kakkonen ei yltänyt samalle tasolle, mutta hyvä se oli silti. Kolmosessa olen nyt menossa kuudennen chapterin kohdalla ja aloitin jälleen kerran hard-tasolla, normal on tuntunut liian lällyltä aikaisemmissa julkaisuissa. Impossiblekin kävi mielessä (se on heti auki), mutta jo hardin kanssa on ollut niin paljon ongelmia, että hermot siinä olisivat todennäköisesti palaneet. Laitetaan huomiot ranskalaisilla, muuten innostun kirjoittamaan liikaa juonipaljastuksia:

- Alku on kuolettavan tylsä, kun joudut taistelemaan suurimmaksi osaksi ihmisiä vastaan. Tämä on kaiketi se välttämätön "paha", jota uudistukseksi kutsutaan. Necroja alkaa kaipaamaan saman tien.

- Keräilyn tuottama ilo on säilynyt, mutta välillä on puuduttavan tylsää koluta lähes pilkkopimeitä huoneita, joissa ei tapahdu mitään. Tässä odottaisi nimenomaan sitä säikähdyselementtiä. Onnistuttiin siinä sentään kerran, kun astelin yhteen huoneeseen ja siellä oli vanhanaikainen flipperi, joka rupesi itsekseen pauhaamaan pimeässä kulmassa.

- Olen kenties pelannut tätä pelisarjaa niin paljon (ykkösen noin kuusi kertaa läpi ja kakkosen kahdesti), että kaiken maailman lockdownit, regeneroituvat necrot ja kovaa vauhtia päälle juoksevat otukset eivät enää säikäytä - kaikki on niin helposti ennakoitavissa. Parhaat hetket ovat juuri niitä, kun vaellat yksinäsi ja tulee jotain yllättävää eteen.

- Tunnelmamusiikki toimintakohdissa on edelleen hyvää tasoa, etenkin jos et tiedä minne mennä, varoitusvalot vilkkuvat ympärillä, healthit ovat paskana ja kuolemattomia örvelöitä juoksee kintereillä. Tästä saa edes pientä pakokauhufiilistä esiin, mutta sekin lässähtää, jos satut kuolemaan. Selviytyminen kiperästä tilanteesta taas tuo tavallista enemmän onnistumisen tunnetta (Tätä kirjoittaessa olen kuollut jo ainakin 20 kertaa, joten ikävän usein on mennyt toistoksi ja samaa fiilistä ei ole enää saanut, kun selviää vaikeasta kohdasta).

- Haastetta on ollut mukavan paljon, sitä ei käy kieltäminen - ja vaikka tähtääminen onkin tavallisesti helppoa, niin sitä se ei todellakaan ole, kun kuulet rääkäisyn takaasi ja samaan aikaan joukko necroja juoksee kovaa vauhtia kohti. Erityismaininta tälle otukselle, jolla on se "mutanttijalka" mukanaan ja tulee "räjäyttämään" sen viereesi. Kyseisen otuksen ääntely saa aina todella varovaiseksi ja "missä se on??" -fiiliksen aikaan.

- Tähän mennessä tunnelman osalta parasta on ollut iso huone, jossa on lukuisia ilmastointikanavia, paljon korkeuseroja, sopivan pimeää ja joka puolelta kuuluu juuri näiden "mutanttijalkaisten" otusten huutoja ja muuta örinää, mutta mitään ei näy - huudot vain kuuluvat välillä todella läheltä ja sitten on usein jo myöhäistä, kun viimein huomaat vihollisen. Tällaista lisää!

- Viholliset ovat toistaneet tähän mennessä itseään ja yhtään uutta ei ole tullut vastaan (ihmisiä en laske tähän), mutta todennäköisesti en ole vielä puolivälissäkään, joten odotellaan. Ns. pomotaisteluita ei ole niitäkään vielä ollut.


Jatkoa seuraa... nyt on liian aikaista sanoa tämän enempää pelin kokonaistarjonnasta.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Toi vähän kyllä hämää mitä oon kattonut noita arvosteluvideoita missä on gameplayta ni viholliset tuntuu olevan aika pitkälle samankaltaisia kuin aiemmissa osissa. Tietty tässä varmaan kalastellaan uusiakin pelaajia mutta niille jotka ovat 1:sen ja 2:sen pelanneet niin vähän tylsää kun noi samat mutanttijalat ja mitä lie raketteja ampuvat kääpiöt. Muutenkin varsinkin kakkosessa viljeltiin ihan liikaa noita samoja vihollisia.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Tuntuis olevan sarjan helpoin peli. Impossiblel pelannu nyt 32% eikä ole viel kertaakaan ammuksista/energiasta ollu pulaa. Kaikis arvosteluissa väitetty ettei ole niin pelottava kuin edelliset mut mun mielestä kyl pelottavampi. Johtuukohan sitte siit kun en aikasempia oo kuulokkeil pelannu.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Sarjan heikoin osa.
Olen hieman yli puolen välin impossiblella pelannut ja pakko sanoa, että tämä on niitä pelejä, mistä haluaisi pitää, mutta ei.
Kaikki on periaatteessa komeaa ja kivasti tehty. Peliä on kuitenkin viety raskaalla kädellä toiminnallisempaan suuntaan, mikä on omiaan syömään tunnelmaa kauhuelementeiltä. Pari kelpo säikähdyskohttausta on tullut eteen. Harmi vain että säikäyttely on halvinta "kauhua", mitä kuvitella saattaa. Ei se vielä kauhupeliä tee, että kerran säpsähtää, jos tunnelma muuten on kuin aamuruuhkassa.
Okei, voisin olla tyytyväinen pelatessa Äxön Space 3:ea. Eikä siinä mitään, että toimintaan on tosiaan haettu se kyykkypaskalla hippaaminen suojan takaa. Voisin vielä jotenkin kestää sen. Sitä en enää kestä, että pelin ohjausta ei ole ruukattu samalla tasalle toiminnan kanssa. Pärjään kyllä erinäisissä kohtauksissa, älkää käsittäkö väärin. Ohjaaminen vain on niin kankeaa, hidasta ja epätarkkaa verrattuna siihen mitä ruudulla tapahtuu. Sitä ei ole kehitetty tarpeeksi vastaamaan toiminnan määrää ja mallia.
Pelaan nyt siis ekaa läpipeluuta ja mietin kokoajan, että millä hitolla sitä jaksaisi vääntää HC-moodin läpi. En ehkä jaksakaan. Toivon totisesti, että coop tuo koko touhuun lisää intoa.
Kaikesta nillityksestäni huolimatta peli on mielestäni kuitenkin yli keskitason. Peli ei vain ole hyvä Dead Space-sarjan osa.
 
Vastaus: Dead Space 3 [PS3/X360 @ 5.2.2013]

Eilen illalla tuli aloitettua ja mielipiteitä on joka suuntaan. Niin ja yksinpelinä olen edennyt.
Lumikyrskyjen keskellä juoksentelu ei jaksa innostaa yhtään. Ei tule vaan yhtään Dead Space - fiilis, eli ei pelota! Lumimyrskyjen keskellä oli myös hieman Uncharted - suuntaan meneviä toimintakohtauksia, ja ne eivät kuuluisi tällaiseen peliin.
Lumimyrskyistä selviämisen jälkeen päästiin taistelemaan ihmisiä vastaan ja tämäkin tuotti niitä ''hohhoijjaa! koska tää oikeen loppuu?!?'' - fiiliksiä. Siinä kohtaa vaihdettiin Uncharted - maailmasta köyhän miehen Gears of War - maailmaan.

Mutta tämän kaiken jälkeen päästiin vihdoin pelaamaan Dead Space 3:sta. Siirryttäessä Eudora - alukselle, peli alkoi maistumaan sille mille piti. Pimeitä käytäviä, rumia olioita, ahdistava tunnelma. Minä tykkään :)
Pistin merkille erään tärkeän asian. Olioita ei enää tuppaa kerralla 20 kpl niskaan. En tiedä miten tämä muuttuu pelin edetessä. Mutta ainakin vielä on peli on toiminut niin, että jo 2-5 olion käydessä kimppuun, tilanne muuttuu ongelmalliseksi.

Paras hetki oli varmastikin, kun astuin TODELLA ahtaaseen huoneeseen ja kun lähdin avaamaan seuraavaa ovea niin selän taakse tuli katon läpi necromorph ja minä hädissäni painoin varmaan joka ikistä saamarin nappia mitä sormet allaan tunsivat! Ja tämä tilanne siis vain yhdellä necrolla. Näitä tilanteita kakkonen ei tarjonnut kertaakaan, mutta juuri näistä tilanteista ykkönen muistetaan!

Eli tämä vain alun perusteella, mutta peli vaikuttaisi todellakin tarjoavan tilannetta vähän joka lähtöön. Eli jos tämän hankkii, niin kannattaa varautua vähän kaikkeen. Ja tietysti, niin kuin minä, kirkkaus nolliin :D
 
Vastaus: Dead Space 3

Tänään tuli pelattua tämä läpi ja laitetaan nyt sitten lopullista revikaa.

Eli ensin pelillisesti. Näyttävä, toimiva. Eli grafiikka tasaista ja yhtäkään bugia ei vastaan kävellyt.

Dead Space pelinä teoksesta muutama huomio. Peli tarjosi mediumilla pelatessa koko ajan healthia, eikä ikinä ammuksia. Kaikki scrap metal kului siihen kun benchissä väsäsi itselleen ammuksia. Välillä tuli vastaan tilanne, jossa kyseistä resurssia uskalsi luovuttaa myös puvun kehitykseen. Alussa oli saamaristi tikkaita. Koko ajan piti kiivetä tikkaita ja loppupäässä ne loppu ku seinään. Tämä on hassu huomio, mutta jäi kuitenkin pelin saralta mieleen.
Ihmisviholliset olivat tylsiä. Necromorphit taas toivat jälleen tukalia tilanteita. Uusia necromorpheja pelistä jälleen löytyi, kaikkien vanhojen vihollistyyppien ohella. Peli sisälsi muutaman erittäin hyvän jump scare tilanteen, joissa ei ollut mukana necroja. Mutta kyllä necrotkin minua onnistuivat säikyttelemään ja esimerkiksi taisteleminen KOLMEA regeneroituvaa necroa vastaan toi melkein porun kurkkuun. Eli ei tunnelma pelistä ollut toiminnan saatossa kadonnut minnekkään. Yhtä epätoivoiselta se selviytyminen tässäkin tuntui.
Aseiden luominen oli mahtava lisä peliin. Itse kasasin uuden aseen vähän väliä ja voin sanoa että kaikista paras ase on sellainen jossa päätoimintona on viholliset kaatava paineaalto ja sivutoimintona sarjatuli.
Co-OP jäi testaamatta. Yksinpelissä carver jännästi hävisi aina takavasemmalle. Ja tarvittaessa käveli sieltä taas esiin.
Viiminen bossi oli ihan jäätävän tyylikäs. Harmi ettei ainakaan mediumilla asettanut minkään sortin vastusta.

Tarina oli synkkä ja surullinen. En tee sen suurempia paljastuksia, mutta tämän sanon: KATSOKAA NE LOPPUTEKSTIT. LOPUSSA ON YLLÄRI. :)
 
Vastaus: Dead Space 3

Hei vaan! Olisiko kukaan halukas auttamaan minua Awakenedin Heaven Can Wait trophyn kanssa?

Jos kyllä, lisätkää Kertsu1991 :)
 
Ylös Bottom