Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snigge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [PS3]

Alotin eilenä ja oon nyt chapter ysissä ja vatun hyvältä tuntuu. Tai tuntui, koska... Chapter ysissä bug
ensin liekkikäytävällä laitetaan kinesiksellä laitaan ne pulikat, ammutaan fuset ja sen jälkeen pitää mennä tappamaan se brute. Tämän jälkeen tullaan liekkikäytävään, jossa on perällä ovi ja sinne pitää laittaa akku. Akkua ei ole missään. Luin mualiman foorumeilta että ihan oikeasti on bugi, eikä tilanne ole se etten vaan löydä sitä.

Eli hemmetin hieno peli jäi nyt vähän kesken kun peli kusi mua silmään. Hieno bugi, vain sen verran kova että pelaa pelin loppuun asti vain että on pakko aloittaa uudestaan alusta jos haluaa nähdä loppujuonen! Kaiken lisäksi vedin pelkällä pislalla ekaa kertaa koko peliä hardilla, että saan trophyn. No enpä saa sitäkään. Hphp perkkele!

EDIT... No kai se on vaan pakko alottaa alusta ja vetää hardi pislalla uusiks... Vetää sitte kaikilla aseilla sitä impossiblea.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [PS3]

Olen leikitellyt ajatuksella että ostaisin tämän pelin, mutta kaipaisin lisätietoja ja kokemuksia. 1. Onko pelissä pituutta enemäksi kuin 1,5 vuorokaudeksi? Tiedostan kyllä trophyjen ja muiden pelin esineiden keräilyn tuoman lisäpituuden, mutta kuitenkin. 2. Onko jatkoa luvassa? Jos on niin tulee huomattavasti enemmän arvoa pelille kun voi mättää esim. koko trilogian putkeen jos siltä tuntuu. 3. Onko tämä missään määrin resident evil 4 verrattavissa? Kyseinen tekele koukutti ja pahasti vuosia sitten. Olen saanut re4mäisen mielikuvan tästä pelistä, tiedä sitten onko näin. Kertokaa nyt ihmeessä jotakin.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Olen leikitellyt ajatuksella että ostaisin tämän pelin, mutta kaipaisin lisätietoja ja kokemuksia. 1. Onko pelissä pituutta enemäksi kuin 1,5 vuorokaudeksi? Tiedostan kyllä trophyjen ja muiden pelin esineiden keräilyn tuoman lisäpituuden, mutta kuitenkin. 2. Onko jatkoa luvassa? Jos on niin tulee huomattavasti enemmän arvoa pelille kun voi mättää esim. koko trilogian putkeen jos siltä tuntuu. 3. Onko tämä missään määrin resident evil 4 verrattavissa? Kyseinen tekele koukutti ja pahasti vuosia sitten. Olen saanut re4mäisen mielikuvan tästä pelistä, tiedä sitten onko näin. Kertokaa nyt ihmeessä jotakin.

Ite tykkäsin kovastikin jonkun aikaa tästä. Sitten kuitenkin kun peliaika alkoi lähestyyn 10 tuntia ja vielä oli useampi chapter jäljellä, niin kyllästyin aivan täysin. Peli pysyy oikeastaan koko ajan ihan samanlaisena. Peli toimi ekan pari tuntia kauhupelinä, sitten 5-6 tuntia toimintapelinä ja sitten vaan ei enään jaksanut. Kyllästyin niin pahasti että myin pelin pois ilman että pelaan sitä edes loppuun asti. Itse kun pelaan pelejä koska ne on viihdyttäviä, enkä sen takia että olisi pakko.. Ja pakkopullalta se jo pahasti lopussa maistui.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Olen leikitellyt ajatuksella että ostaisin tämän pelin, mutta kaipaisin lisätietoja ja kokemuksia. 1. Onko pelissä pituutta enemäksi kuin 1,5 vuorokaudeksi? Tiedostan kyllä trophyjen ja muiden pelin esineiden keräilyn tuoman lisäpituuden, mutta kuitenkin. 2. Onko jatkoa luvassa? Jos on niin tulee huomattavasti enemmän arvoa pelille kun voi mättää esim. koko trilogian putkeen jos siltä tuntuu. 3. Onko tämä missään määrin resident evil 4 verrattavissa? Kyseinen tekele koukutti ja pahasti vuosia sitten. Olen saanut re4mäisen mielikuvan tästä pelistä, tiedä sitten onko näin. Kertokaa nyt ihmeessä jotakin.

1. Kyllä? En tiedä mikä on maailmanennätys läpäisyajan suhteen enkä välitä tietääkkään, mutta jos pidät pelin maailmasta ja et ota pelaamista suorituksena niin uskaltaisin väittää että kyllä tämä peli ajallisesti täyttää vaatimukset.

2. Pitäisi olla.

3. Kyllä RE4 konkari pääsee melkein kättelyssä peliin sisään ohjattavuuden suhteen, paitsi että tämä on "realistisempi". Esim. jos tulee tarvetta ottaa tavara valikko esille kesken mörköjen lahtaamisen, niin äksöni ei katkea kuin seinään kuten REsissä vaan voit silti tulla tapetuksi.

Jos noin yleisluontoista vertailua kaipaa, niin voit miettiä että pidätkö enemmän zombie genrestä vai Alien elokuvien tyylisestä scifi kauhusta. Dead Space on nimittäin enimmäkseen kirjaimellisesti sellaista putkijuoksua että heikoimmilla voi hirvittää. Välillä on kyllä sitten sitä "avaruuden tuntua". RE4:jässähän mennään kylissä, metsissä ja sun muissa paikoissa kuten tiedät. Sitten jos hakee sitä verisempää vaihtoehtoa, niin Dead Space on selkeä voittaja siinä suhteessa.

Vaikka Dead Space on omistamisen arvoinen tapaus niin itse pidin enemmän RE4:jästä. Tunnelma ja vaihtelevuus on nyt tässä avainasemassa. Vaikka en missään vaiheessa kyllästynyt DS:sän Aliens simulaatioon, niin kyllä RE4:jän vaihtelevuus oli huomattavasti viihdyttävämpää. Jäi vähän sellainen vaikutelma ettei tämän avaruusseikkailun kaikkia mahdollisuuksia hyödynnetty.

Tässä on myös yhden Kfiniläisen ajatuksen virtaa aiheesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [PS3]

Pakkohan se oli siis alottaa alusta ja nyt mennään uudestaan kymppichapterissa... Hermot meinasi mennä kun totuus tuli alastomana eteen ja piti aloittaa peli alusta, mutta onneksi entiseen vaiheeseen pääsemiseen ei mennyt kuin hieman vajaat 6 tuntia. Nyt peli loppuun pislalla ja sen jälkeen vaikeimmalla vaikeusasteella, että saa loputkin trophyt (eri aseilla 30 tappoa, omista kaikki aseet, pelaa impossiblella läpi, jne...)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

1. Kyllä? En tiedä mikä on maailmanennätys läpäisyajan suhteen enkä välitä tietääkkään, mutta jos pidät pelin maailmasta ja et ota pelaamista suorituksena, niin uskaltaisin väittää että kyllä tämä peli ajallisesti täyttää vaatimukset.

2. Pitäisi olla.

3. Kyllä RE4 konkari pääsee melkein kättelyssä peliin sisään ohjattavuuden suhteen, paitsi että tämä on "realistisempi". Esim. jos tulee tarvetta ottaa tavara valikko esille kesken mörköjen lahtaamisen, niin äksöni ei katkea kuin seinään kuten REsissä, vaan voit silti tulla tapetuksi.

Jos noin yleisluontoista vertailua kaipaa, niin voit miettiä että pidätkö enemmän zombie genrestä vai Alien elokuvien tyylisestä scifi kauhusta. Dead Space on nimittäin enimmäkseen kirjaimellisesti sellaista putkijuoksua että heikoimmilla voi hirvittää. Välillä on kyllä sitten sitä "avaruuden tuntua". RE4:jässähän mennään kylissä, metsissä ja sun muissa paikoissa kuten tiedät. Sitten jos hakee sitä verisempää vaihtoehtoa, niin Dead Space on selkeä voittaja siinä suhteessa.

Vaikka Dead Space on omistamisen arvoinen tapaus niin itse pidin enemmän RE4:jästä. Tunnelma ja vaihtelevuus on nyt tässä avainasemassa. Vaikka en missään vaiheessa kyllästynyt DS:sän Aliens simulaatioon, niin kyllä RE4:jän vaihtelevuus oli huomattavasti viihdyttävämpää. Jäi vähän sellainen vaikutelma ettei tämän avaruusseikkailun kaikkia mahdollisuuksia hyödynnetty.

Tässä on myös yhden Kfiniläisen ajatuksen virtaa aiheesta.

Kiitokset tästä :) Pistänpä vakavaan harkintaan. Se on joko tämä tai Fallout 3
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kiitokset tästä :) Pistänpä vakavaan harkintaan. Se on joko tämä tai Fallout 3
Jos jaksat pelata peliä uusiksi läpi ja keräilet trophyjä, Dead Spacesta irtoaa pelattavaa ~25-50 tunniksi. Yksi läpipeluukerta vie ensimmäisellä kerralla hardilla ehkä 12h. Fallout taas on jopa sadan tunnin peli, ellei peräti pidempikin. Jos siis jaksaa tehdä sivutehtäviä paljon.

Jos kuitenkin haluat päästä kokemaan yhden parhaista tunnelmoista ja äänimaailmoista missään pelissä tai elokuvassa ikinä, suosittelen Dead Spacea.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

No nyt se meni läpi... Loppu oli eeppisyyden megasuperhuipentuma kyllä :D
Uskomattoman yllättävä peli, tuli ihan nurkan takaa ja pamautti niin kovaa ettei meinannut jaloillaan pysyä! Olen pelannut tätä jo 22 tuntia vaikka ensimmäisen kerran koskin peliin muistaakseni sunnuntaina, sen verran koukuttava tapaus. No onneksi meni nyt läpi, niin voi keskittyä vähän enemmän kouluhommiin :p
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itellä on ollut peli jo julkaisupäivästä asti ja olen vasta kymppichapterissä menossa. Ollut liikaa muita pelejä pelattavana, niin tämä on jäänyt vähemmälle huomiolle. :o Trofeistakin vasta 37% hommattuna.

Ei peli missään nimessä huono ole, itse olen pitänyt erittäin paljon. Resident Evil 4 vs. Dead Space -kamppailussa itse sanoisin että kyllä DS vie voiton. Melkeinpä joka osa-alueella.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Meikäläinen joka ei jaksa paljon yhtä peliä pelata niin jäin kyllä tähän kaverin kanssa eilen täysin koukkuun kun eka kertaa konsoliin tän lykkäsin. Aivan mahtava peli kertakaikkiaan. Äänet ovat jokseenkin täydelliset ja saa aikaan jo paniikkia vaikka mitään ei edes näykkään ja sitten kun joku yllättää ikkunanläpi niin ohjain on käsiä täynnä kun koettaa saada sen hengiltä.

Tunnelma on kyllä mitä loistavin ja vaikka pelissä tosiaankaan ei muuta ihmeempää tapahdu niin kummasti sitä on vaan jatkettava aina eteenpäin. Viisi tuntia pelattiin eilen putkeen ja keskimmäisellä vaikeustasolla ja se on ainakin meikälle ihan riittävästi, vaikeemmalla kuolisin varmaan kokoajan...

Suosittelen ehdottomasti tätä jos vähänkin kiinnostaa...
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

onko kukaan muuten hankkinut näitä ylihinnoiteltuja lisäpackeja kyseiseen peliin. ajattelin täältä ensiksi kysyä vähän ajatuksia näistä ennen kuin laitan rahaa palamaan. aika turhiltahan noi vaikuttaa...:rolleyes:
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

onko kukaan muuten hankkinut näitä ylihinnoiteltuja lisäpackeja kyseiseen peliin. ajattelin täältä ensiksi kysyä vähän ajatuksia näistä ennen kuin laitan rahaa palamaan. aika turhiltahan noi vaikuttaa...:rolleyes:

Ei oikein jaksa ymmärtää noiden (ylihinnoiteltujen)lisäosien tarkoitusta, koska tuosta valikoimasta 90% on pelkästään tehokkaampia versioita noista vanhoista aseista. Ovathan ne tietenkin sitten varustettu eri skineillä mutta nuo aseet/työkalut ovat jo perusversioina niin tehokkaita että ei ole mitään järkeä tehdä niistä vielä tehokkaampia, jolloin koko peli helpottuu entisestään. Olisivat tehneet mieluummin vaikka jonkun lisäepisodin tai kokonaan uuden aseen ja laittaneet sen maksua vastaan ladattavaksi kuin tällaisia turhanpäiväisyyksiä.

Itsellä tuli tosin epähuomiossa ostettua tuo Steam Punk Force Gun, vaimikäsenytoli. Tosin ei ole vielä tullut testattua sitä.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kertokaas mulle kuinka tän läpäisy on mahdollista? :D

Pibe selitti että hardi läpi pistoolilla. Mitä vattua? Aloitin juuri pelin ensimmäistä kertaa, ja heti hardilla, olen jumissa jo ensimmäisessä sellaisessa kohdassa missä tulee monrta örrimöykkyä yhtäaikaa. Milläs tuosta niinku voi päästä? Panoksia Plasma Cutterissa on mahtavat 6 kappaletta.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kertokaas mulle kuinka tän läpäisy on mahdollista? :D

Pibe selitti että hardi läpi pistoolilla. Mitä vattua? Aloitin juuri pelin ensimmäistä kertaa, ja heti hardilla, olen jumissa jo ensimmäisessä sellaisessa kohdassa missä tulee monrta örrimöykkyä yhtäaikaa. Milläs tuosta niinku voi päästä? Panoksia Plasma Cutterissa on mahtavat 6 kappaletta.
Jos tarkoitat sitä kohtaa kun käyt siinä aluksessa ja sitten se räjähtää niin oli kyllä todella vaikea itsellekin. Pelaan kans hardilla heti ja koitin sitä kohtaa joku 15 kertaa. Siinä pitää vaan olla tosi tarkaa eikä saa yhtään tulla virheitä. Ammuin yhden laukauksen kumpaakin örkkiä kohti ja juoksin sitten niiden ohi niin ne eivät ehtineet tulla päälle. Sitte kolmannesta örkistä juoksin vain ohi nopeaa. Sitten avasin sen oven ja sen jälkeen tulee uus satsi mutta menin vaan juoksemalla seuraavan oven luo ja sitten ne ei enää päässy sen läpi.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Jos tarkoitat sitä kohtaa kun käyt siinä aluksessa ja sitten se räjähtää niin oli kyllä todella vaikea itsellekin. Pelaan kans hardilla heti ja koitin sitä kohtaa joku 15 kertaa. Siinä pitää vaan olla tosi tarkaa eikä saa yhtään tulla virheitä. Ammuin yhden laukauksen kumpaakin örkkiä kohti ja juoksin sitten niiden ohi niin ne eivät ehtineet tulla päälle. Sitte kolmannesta örkistä juoksin vain ohi nopeaa. Sitten avasin sen oven ja sen jälkeen tulee uus satsi mutta menin vaan juoksemalla seuraavan oven luo ja sitten ne ei enää päässy sen läpi.

Öö.. se on se kohta mihnä on ensi korjattu joku tram car, ja sitten menossa hakemaan databoardia tms. siihen trammi systeemiin. :p
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kertokaas mulle kuinka tän läpäisy on mahdollista? :D

Pibe selitti että hardi läpi pistoolilla. Mitä vattua? Aloitin juuri pelin ensimmäistä kertaa, ja heti hardilla, olen jumissa jo ensimmäisessä sellaisessa kohdassa missä tulee monrta örrimöykkyä yhtäaikaa. Milläs tuosta niinku voi päästä? Panoksia Plasma Cutterissa on mahtavat 6 kappaletta.

Ei haluaisi kuulostaa aivan K*päältä mutta se voi olla vaikeaa kun kyseessä olen minä.:D

Oletko harkinnut tähtäämistä? Jengi putoaa kuin tyhjää vain kun jaksaa tähdätä eikä roiski turhaa minne sattuu. Tästä seuraa myös se että ei takuulla tule puutetta ammuksista ja ainahan voi vetää turpaan vastaantulijoita tilaisuuden tullen, jolloin taas säästyy ammuksia. Sitten kun vielä muistaa liikkua tilanteen mukaan, niin eiköhän Necromorph uhka ala väistyä.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ei haluaisi kuulostaa aivan K*päältä mutta se voi olla vaikeaa kun kyseessä olen minä.:D

Oletko harkinnut tähtäämistä? Jengi putoaa kuin tyhjää vain kun jaksaa tähdätä eikä roiski turhaa minne sattuu. Tästä seuraa myös se että ei takuulla tule puutetta ammuksista ja ainahan voi vetää turpaan vastaantulijoita tilaisuuden tullen, jolloin taas säästyy ammuksia. Sitten kun vielä muistaa liikkua tilanteen mukaan, niin eiköhän Necromorph uhka ala väistyä.

Joo kyllähän mä jalkoihin ja teräkäsiin kovaa yrittänyt tähtäillä ja sen sellaista.:p

Ongelma selvisikin jo, en ollut huomannut niitä hajotettavia laatikkoja joista saa yleensä panoksia. :)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kylläpä täällä on hiljaista. Noh, eipä mitään, minäpä pidän tämän kiireisenä. :D

Chapter 3:ssa mennään, ja taitoa on tullut rutkasti lisää. Nyt sentäs osaa jotenkin tähdätä jalkoihin ja käsiin. :)

Aseina Plasma Cutter, Line Gun ja Pulse Rifle. Liekkari oli mutta myin pois--> Oli mun mielestä aivan tehoton vehjes.

Power nodet oon hussannu avattaviin oviin, painellut vaan nopiaa äksää ja havainnut lukea että avaukseen kuluu aina node. :(

Pieni jumitus taas, Chapter kolmosessa siinä kun on laitettu bensaa moottoreihin ja ''centrifuge'' systeemi päälle, pitäisi moottori käynnistää. Toki sinne halliin olen päässyt missä tämän voi tehdä, mutta kun hallin raivaukseen kului aivan himona panoksia, ja nyt kun moottorin käynnistää niin örkkejä tulee samanverran ellei enemmänkin lisää.

Storea ei ole lähimaillakaan..
Pitääpi yrittää kikkailla Line Gunin miinoilla.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

En ymmärrä koko paskan pelin ideaa. Ei sillä oo väliä ampuuko käsiä vai jalkoja :mad: menee ehkä yks panos enemmän tappamiseen. Erittäin pettynyt:mad:
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Santei niin ne ovet kannattaakin aukaista, koska 1 power node maksaa vähemmän kaupassa, kuin mitä niiden kamojen arvo on mitä löytää ovien takaa. Olikohan muistaakseni yhden oven takana vähemmän arvosta tavaraa. Kaiken lisäksi niistä löytää schematiceja ja muuta kivaa.
 
Ylös Bottom