Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snigge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [PS3]

Eeeeih..Oon jumissa siinä, kun pitäisi asentaa se pommi siihen asteroidiin. Pää halkee kohta, kun en saa pysäytettyä niitä metallipalkkeja suoraan edestä, enkä siitä itse laitteesta, josta lähtee ne säteet asteroidiin. ApuVa!
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Eeeeih..Oon jumissa siinä, kun pitäisi asentaa se pommi siihen asteroidiin. Pää halkee kohta, kun en saa pysäytettyä niitä metallipalkkeja suoraan edestä, enkä siitä itse laitteesta, josta lähtee ne säteet asteroidiin. ApuVa!

Peliapuun yleensä tälläiset, mutta alla vastaus:

Hidasta palkit, hyppää asteroidin pinnalle ja juokse toiselle puolelle asteroidia niin olet turvassa. Ne neljä sädetyslaitetta voi ampua rikki vaikkapa Pulse riflellä.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Santei niin ne ovet kannattaakin aukaista, koska 1 power node maksaa vähemmän kaupassa, kuin mitä niiden kamojen arvo on mitä löytää ovien takaa. Olikohan muistaakseni yhden oven takana vähemmän arvosta tavaraa. Kaiken lisäksi niistä löytää schematiceja ja muuta kivaa.

Aivan, ajatellut sitä tuolta kantilta. No sittenhän on hyvä vain et oon nuota availlu. :p
Perkeleen perkele kun ei oo ammuksia.. Täytyypi silti palata vielä Ishimuralle yrittämään edes.

Btw, oli muuten AIVAN erilainen pelata kuulokkeet pääs illalla, kuin kajareilla. Kuulokkeet pääs kuulee 10 kertaa enemmän ääniä kuin kajareilla, ja sekös alkaa selkäpiitäkarmimaan. ;)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Peliapuun yleensä tälläiset, mutta alla vastaus:

Hidasta palkit, hyppää asteroidin pinnalle ja juokse toiselle puolelle asteroidia niin olet turvassa. Ne neljä sädetyslaitetta voi ampua rikki vaikkapa Pulse riflellä.

Kiitoksia!
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itseä kiinnostaa kovasti ko. peli aiheen ja tunnelman takia.

Kysymykseni kuuluu: Minkälainen tähtäys tässä on? Mennäänkö nopealla luoteja tuhlaavalla temmolla (ts. fallout 3 ilman VATS) vai CoD5 tyyliin tykittäen helposti osumia?

Itse olen fiilannut esim. MGS4 tähtäystä paljon. Siltä pohjalta katottuna miten tän pelin yks tärkeimmistä elementeistä toimii? Olisi kiva saada eriäviäkin, mutta perusteltuja mielipiteitä.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itseä kiinnostaa kovasti ko. peli aiheen ja tunnelman takia.

Kysymykseni kuuluu: Minkälainen tähtäys tässä on? Mennäänkö nopealla luoteja tuhlaavalla temmolla (ts. fallout 3 ilman VATS) vai CoD5 tyyliin tykittäen helposti osumia?

Itse olen fiilannut esim. MGS4 tähtäystä paljon. Siltä pohjalta katottuna miten tän pelin yks tärkeimmistä elementeistä toimii? Olisi kiva saada eriäviäkin, mutta perusteltuja mielipiteitä.

Kiva huomata, että tämä loistava peli saa huomiota edelleen. Vastailenpa jotain ulkomuistista, eiköhän jotain ole jäänyt mieleen kolmen läpipeluukerran jälkeen.

Tähtäys tapahtuu olkapään ylitse L1-näppäimellä ja hahmosi hidastuu tähdätessä = helpompi osua. Tilanteet tulevat yleensä lukuisina aaltoina, välillä on monen minuutin taukoja ilman actionia. Luoteja kuluu paljon vain silloin jos tähtäys ei suju. Pelin ensimmäisellä aseella, Plasma Cutterilla tekee jo paljon, se on perushyvä kaikkiin tilanteisiin. Kaikissa aseissa on lisäksi tähtäystä helpottava lasertähtäin, siitä on kovasti hyötyä tähdätessä. Raajoja tässä enimmäkseen pilkotaan, siinä on pakko pärjätä jos ei halua siirtyä lähitaisteluun kutien loppuessa.

Pelissä on VATSia vastaava toiminto, eli Stasis-voima, jolla voi pysäyttää vihollisen hetkeksi ja ampua tai murjoa sitten kaikessa rauhassa. Stasiksen määrä on rajallinen, mutta tankkauspisteitä on suht tiuhassa.

CoD5:een en osaa DS:ää verrata, sitä kun en ole pelannut, mutta MGS4:ään verrattuna pitäisin sitä hieman helpompana. Jotenkin se vain näyttää luonnollisemmalta nähdä oma hahmo koko ajan ruudussa siinä samalla - tämä siis Socom-fanin silmistä katsottuna.

Ja lisään vielä sen verran, että tähtäykseen tottuu mielestäni todella nopeasti, vakionopeus vaikutti alusta lähtien riittävän hyvältä, vaikka henki olikin tiukassa aloitettuani hardilla ja varsinkin Nightmarella. Kokeneille pelaajille se pitää olla hard heti alusta asti, muuten peli on aivan liian helppo. Medium on jo sen verran nössö kun energiapaketteja + muuta hyödykettä on jatkuvasti tarjolla ja vihut kestävät aivan liian vähän. Nightmare-taso kannattaa muuten pelata pelkällä Plasma Cutterilla (One Gun -haastetehtävä) läpi >> tyydytyksen määrä on sanoinkuvaamaton, kun siinä onnistuu.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

MGS4:ään verrattuna pitäisin sitä hieman helpompana. Jotenkin se vain näyttää luonnollisemmalta nähdä oma hahmo koko ajan ruudussa siinä samalla - tämä siis Socom-fanin silmistä katsottuna.

Näkyyhän myös MGS:ssä ukkeli ruudulla ampuessa, jos sitä meinasit.

MGS:ssä ja Dead Spacessa on imo omat vaikeat puolensa.
Dead Spacessa saa olla todella tarkka panosten käytön kanssa ja aina saa ampua todella tarkkaan vihuja jalkoihin kiireellä, ettei itsensä vieressä ole 10 örkin laumaa. Myös stasiksen käyttö, ym. pitää miettiä tarkkaan, että saa itselleen lisää peliaikaa, mutta energiavarannot ei lopu kuitenkaan kesken. Loppupuolella tulee sellasia ökömököjä että ampumisetkin joutuu hoitamaan suhteellisen tarkasti (musta, kädellinen häntäörmy mikä pomppii pitkin seiniä? not cool!)
MGS:ssä taas liikkuminen pitää hoitaa niin ettei vihut havaitse, mutta itse ampuminen on todella helppoa, koska ei tarvitse miettiä minne ampuu. Pistää vaan kaksi nukutuspiikkiä keskivartaloon jos ei osaa ampua hyvin ja vihu kyllä ottaa kohta lepiä.

Kuitenkin, kyllä Dead Spacessa haastetta riittää, jos laittaa itselleen tavoitteita. Imo Hard pelkällä pistoolilla ekalla pelikerralla on juuri sopiva, koska hard olisi muuten varmaan liian helppo, mutta ekalla pelikerralla ei ole kunnolla hajua mitä kannattaa kehittää ja minkälaisia ököjä tulee vastaan, ym. Jos taas pelaa ensin läpi hardin kaikilla aseilla, voi ottaa tuon ultimatehaasteen, eli Nightmare pelkällä pislalla. Veikkaan että Nightmaressa riittää haastetta vähän jopa silloin kun pelaa käyttäen kaikkia aseita.

Jokatapauksessa yksi parhaimmista peleistä meikäläisen mielestä. Nyt oon pelannu tän periaatteessa kaksi kertaa läpi ja vielä pitäisi kaksi kertaa pelata lisää, kunhan koulukiireet loppuu.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Ekaks ajattelin ostaa tän pelin mutta kun just katoin tästä pelistä ihan sairaan leffan niin taitaapa jäädä ostamatta:)
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kiitoksia Pibe ja Eliminaattori!

Varmaan pelin kyllä ostan. Käytettynä tai sitten playsta. Eiköhän sen suht halvalla saa. Nyt kun fallout 3 ja mirrors edge meni niin helpolla pitää saada joululomalle jotain tahkottavaa. Kiitos veronpalautukset ja teosto! :D

Mites toi tunnelma? Muutamia kommentteja lueskelin tossa siitä, että painostavuus ja pelottavuus häviäis suht nopeasti. Tunnelma on tosi tärkeä osa mulle peleissä kuitenki... Iso miinus esim. just cod5 tylsälle mekaaniselle meiningille ja isot plussat tunnelmasta jo mainituille MGS4 ja Fallout 3
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kiitoksia Pibe ja Eliminaattori!

Varmaan pelin kyllä ostan. Käytettynä tai sitten playsta. Eiköhän sen suht halvalla saa. Nyt kun fallout 3 ja mirrors edge meni niin helpolla pitää saada joululomalle jotain tahkottavaa. Kiitos veronpalautukset ja teosto! :D

Mites toi tunnelma? Muutamia kommentteja lueskelin tossa siitä, että painostavuus ja pelottavuus häviäis suht nopeasti. Tunnelma on tosi tärkeä osa mulle peleissä kuitenki... Iso miinus esim. just cod5 tylsälle mekaaniselle meiningille ja isot plussat tunnelmasta jo mainituille MGS4 ja Fallout 3

Tunnelma kajareilla on vähän katkonaista, mutta kuulokkeet päässä mielestäni todella tunnelmallista! :p

Ja tietenkin valot pimeäksi.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Kyllä sitä tunnelmaa piisaa kunhan vaikeusasteeksi valitaan tarpeeksi haasteellinen. Kannattaa ottaa Hard ihan suoraan . Uusintakierroksella ei sitten enää koskaa kaikki hirviöt tulevat samoista paikoista, myös päivitetyt aseet helpottavat likaa.

Nimimerkillä 3,5 kertaa läpi ja Platinum throphy..
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Näkyyhän myös MGS:ssä ukkeli ruudulla ampuessa, jos sitä meinasit.

Olet oikeassa, MGS on jo päässyt unohtumaan pitkän pelaamattomuuden takia:)

Sen verran haluan kuitenkin tarkentaa, että tilanteen mukaan tykkään pelata FPS-näkökulmasta ja välillä TPS-näkökulmasta, tätähän ei Dead Spacessa voi vaihtaa, ukko näkyy koko ajan. Socomissahan vaihto onnistuu helposti.

Tunnelmastakin tuossa ylempänä jotain puhuttiin, joten lisätään vielä. Alussa säikähdysmomentteja on ihan kivasti, mutta periaatteessa peli pitäisi pelata loppuun samalta istumalta, että säikähtämisen aste ei pääse pelaajassa laskemaan. Tällöin voisi kuvitella pelottavuuden säilyvän pitemmälle. Pelin puolivälin jälkeen on pitkään musiikin varassa. Nyt oikeastaan harmittaa, että myin tämän pois - tuo vihje kuulokkeilla pelaamiseen olisi pitänyt kokeilla, jos kerran kuultavissa on enemmän ääniä niiden avulla. Ekstraäänet yhdistettynä pimeyteen ja yöaikaan täytyy vielä joskus kokea.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Viikonloppuna tuli peli hankittua ja ehdottomasti vuoden paras peli (jos ei NHL09 lasketa, joka on pelillisesti täynnä pieniä virheitä). Loistava tunnelma, todella koukuttava ja muutenkin pelaaminen on todella nautinnolista. 10 pelejä on tänä vuonna tullut ostettua, mut nyt se sitten löytyi.

Tähtääminen ja liikkuminen ovat hoidettu hyvin. Vihuihin on mahdollisuus osua täydellisesti kiireessäkin, jos vaan itse handlaa homman, eli ei johdu tökeröstä tähtäämisestä. Normaalilla tasolla vetelen peliä, joka tuntuu turhan helpolta. Perus pyssyllä hoituu homma helposti, paitsi niitä pikku perkeleitä vastaan joita tulee heti useampi tusina kimppuun..

Peliä valoittava elokuva on kiva lisä hommaan, jota suosittelen kaikille jotka ovat ekaa kertaa aloittamassa pelaamista. Leffan jälkeen tuntee kuuluvansa porukkaan oikein kunnolla. Kun leffan lopputekstit koittavat niin itsellä ainakin sormet syysyhysivät päästä pelaamaan.

Pitääpä itsekin viritellä kuulokkeet paikoilleen, sillä tv:stä tulevat äänet menettävät parhaan teränsä ennen kuin kauhu koskettelee korvalehtiä. Aluksessa kuuluvat äänet ovat sellaisia mitä voisi kuvitella oikeastikin kuuluvan. Pelin alussa tuntemattomuudesta kuuluvat äänet saavat jo sykkeen sopivalle tasolle ja vainoharhaisuusasteen huippuunsa.

Ei voi kuin hehkuttaa... Yksinkertaisesti lopettaminen on todella vaikeaa kun koko ajan tekisi mieli käydä kurkkaamassa vielä yhden oven taakse... hups.. taas meni 2h lisää... En ole vielä löytänyt mitään moitittavaa pelistä, vielä kun väännän vaikeustason hardille niin ah sitä elämystä..

PS.. viimeksi tällaisen hypetyksen aiheutti Syphon filter ps2:lla, joten viime kerrasta on todellakin aikaa...
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

en tiedä kuinka moni on huomannut mutta ne animated comics sarjikset löytyy myös marketplacelta.
kaikki kuusi jaksoa löytyy ja vaikka niissä muutamassa lukee että ne muka on trailereita niin kyllä ne kokonaan on.
kokoa taisi olla 200-300megaa/ / jakso.
suosittelen kyllä, tosin vasta pelaamisen jälkeen sillä pari asiaa tuossa saattaa hiukan spoilaantua.

edit: ups tämä olikin ps3 topikki.
tosin kannattaa tarkistaa löytyisikö silläkin nuo.
ainakin boxilla ovat samassa paikassa kuin kaikki muukin pelin ladattava sisältö.
ja ihan ilmaisia.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Jenkkilän storessa on nuo videot. Yhteensä muistaakseni 5 jaksoa.
 
Vastaus: Dead Space [PS3]

Pelottava ei. Mutta aivan sairas ja paska kyllä.

Funkee:
No pelkän "leffan" perusteellahan pelit kannattaakin tuomita. Kokeile vaikka ensteksi storesta ladattavaa demoa ja jos ei sekään nappaa, niin saat oikeuden nimittää peliä niin paskaksi kuin huvittaa.

Itse leffasta en ole valitettavasti nähnyt kuin muutamia pätkiä, joten en osaa sanoa kuinka "sairas" tai "paska" se loppujen lopuksi on. Kuitenkin jos nemesis thegod pitää elokuvaa niin sairaana omasta mielestään että sen näkeminen jo tappaa halut pelata itse peliä, niin vaikuttaisi siltä että kauhupelit sun muut verellä läträämiset eivät ole hänen juttunsa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [PS3]

Itse leffasta en ole valitettavasti nähnyt kuin muutamia pätkiä, joten en osaa sanoa kuinka "sairas" tai "paska" se loppujen lopuksi on. Kuitenkin jos nemesis thegod pitää elokuvaa niin sairaana omasta mielestään että sen näkeminen jo tappaa halut pelata itse peliä, niin vaikuttaisi siltä että kauhupelit sun muut verellä läträämiset eivät ole hänen juttunsa.

Mutta onko pelin mollaaminen paskaksi sitten järkevää, jos oma nuppi ei vaan kestä kaikkea goreilua? Eikö silloin pitäisi sanoa, että omat hermot on paskana, ei peli? :p
 
Ylös Bottom