Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [X360]

Millainen hard on? Onko se fiksusti vaikeutettu, vai onko viholliset tyypillisesti kestämisen lisäksi nopeampia ja lyövät ilkeämmin?

Ded Spasen vasta viimeaikoina pelattuani -- kuulin kakkososan julkistamisesta -- voin heittää omat muroni kulhoon vaikeustasosta.

Impossible on se vaikein taso, joka avautuu vasta ekan läpipeluukerran jälkeen. Tällä tokalla runilla joutuu kuitenkin alottamaan nollista, mikäli vaihtaa vaikeustasoa kakkosrunille. Pettymys.

Itse en ainakaan intoutunut uuteen läpipeluuseen, eli suosittelen vetämään kerran ja "kunnolla".

Vaikeustaso nousee juuri pelkäämälläsi tavalla, eli viholliset kestävät enemmän hittiä, lyövät kovempaa. Niitä kuitenkin tulee se sama määrä, samoja lajeja ja samoista paikoista. Ei mitään sen fiksumpaa, vaan juuri tuo perusvaikeutus.

Pateja jaellaan myös samoista paikoista ja saman verran. Toki yhden normislicerin niputtaminen vie Kim Possible -tasolla sen 8 kutia + ohivedot normaalin 3:n sijaan, joten ammuksista tulee pulaa -- luonnollisesti.

Sanoisinpa niin, että mediumilla pelatessasi tulee inventory loppupuolella täyteen ja panoksista ei tule pulaa. Sitä vastoin muutaman kerran saattaa tulla semmoinen paikka, missä jannua tuppaa joka suunnasta, eikä RESSA5 -ohjaus ole se kaikkein näppärin --> kuolo korjaa. Vähän sellaisia ärsyttäviä kuolemia siis, missä pitäisi pyöriä 360° ampujen pääosumia kuin MW2:ssa konsanaan. Tähän ohjaus ei tietenkään taivu.
Lisäksi pari "no mitäs viddua tässä pitää tehdä" -kuolemaa, mutta tämähän on ihan standardikamaa.

***
Hylian sanoi:
Ehtinyt pelata semmoisen tunnin.
Olet tällöin varmaan 2 chapterin lopussa tai kolmosen alussa. Ykköspätkä nyt olikin tutorial, joten kyllä se toiminta kiihtyy pidemmälle mennessä.
Pelissähän on muistaakseni 13 chapteria.

Pelaa Mediumilla, jolloin dismemberaus toimii kivasti ja kovat tykit ovat oikeasti kovia. Äänet päälle, valot pois.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

…Jos liian helpolta tuntuu, niin kokeile pumpata tuo achievement:
"One Gun - Beat the game using only the Plasma Cutter"…

Ahdistuksen multihuipennuksen saa yhistelmällä impossible + one gun.
Tolla tavalla Död Spæce:sta sai imo mehustettua kaikki siistit klaustrofobiset fiilikset ja kauhunsekasen ördäyksen. Mahtava peli.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Onko kyseessä joku bugi vai mikä, kun kulkiessa kuuluu joskus semmoinen elektronin piiip mitä tavallisesti kuuluu lähestyessä jotain esinettä tai painettavaa nappia, mutta kuitenkaan mitään ei löydy mistään?

Viitisen chapteria tässä mehustellut lävitse pimeän koittaessa. Kauhean myöhään ei jaksa pelata kun on unirytmistä pidettävä kiinni, mutta kestääpähän peli pitempään. Semmoisen chapterin puolessatoistaillassa ehtii helposti.

Ei mikään universumin paras peli, mutta aiheensa puolesta erottuu. Eniten kai petyin siihen, kuinka peli "huijaa" upean äänimiljöönsä kanssa. Voisi seisoa vaikka tuhat vuotta paikassa X eikä kimppuun kävisi mitään, vaikka äänimaailma antaakin ymmärtää että jokapuolella örveltää ties mitä lihaolentoja.

Mediumilla pelailen. Hardilla ei tullut kissaa eikä paskaa. Siihen oman aluksen hajoamiseen saakka oli tosi nautinnollista kun sai kulkea hirmu varovasti, mutta siinä sillalla tulikin sitten mitä... neljä+ vihua samaan aikaan? En jaksanut edes yrittää kertakuoleman jälkeen.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Eniten kai petyin siihen, kuinka peli "huijaa" upean äänimiljöönsä kanssa. Voisi seisoa vaikka tuhat vuotta paikassa X eikä kimppuun kävisi mitään, vaikka äänimaailma antaakin ymmärtää että jokapuolella örveltää ties mitä lihaolentoja.

Joku voisi sanoa, että pelin äänimaailma on sitten aika onnistunutta, jos pelaaja koko ajan "vilkuilee" olkansa yli..

Mielestäni Dead Spacen yksi suuri vahvuus on juuri se, että koko ajan TUNTUU siltä että saa olla varpaillaan, eikä tiedä mistä ja milloin örkit iskevät. Aina ne sitten eivät tietenkään iskekään sieltä mistä ehkä odottaa.

Ei missään nimessä täydellinen, mutta hienon hieno kauhupeli. Ai että.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Joku voisi sanoa, että pelin äänimaailma on sitten aika onnistunutta, jos pelaaja koko ajan "vilkuilee" olkansa yli..

Mielestäni Dead Spacen yksi suuri vahvuus on juuri se, että koko ajan TUNTUU siltä että saa olla varpaillaan, eikä tiedä mistä ja milloin örkit iskevät. Aina ne sitten eivät tietenkään iskekään sieltä mistä ehkä odottaa.

Ei missään nimessä täydellinen, mutta hienon hieno kauhupeli. Ai että.

Juu, voisi sanoa, ellei hommaa olisi lyöty överiksi. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että peli on niin pelottava ettei siinä uskalla edes paikallaan seistä. Ongelmana on tuo että sen tietää että 99% ajasta voi vetää vaikka hirsiä käytävällä missä kuuluu ties mitä ääniä jokapuolelta - se on asia erikseen mitä äänten kuuntelu saa aikaan. Kyllä sitä tussari edellä kävelee kulman taakse, seiniä ja nurkkia nuollen. Ei tässä kuitenkaan samanlaiset fiilarit ole kuin jos noilla äänillä olisi jokin korrelaatio sen kanssa mitä tulee vastaan ja mistä suunnasta.

Eipä tässä mitenkään erityisen nokkelia noiden monsujenkaan kanssa ole oltu. Selkeät säännöt tuonkin kanssa että minkälaisissa tilanteissa tulee monstereita. Viidennen chapterin kukkatarhameininki on ollut piristävää ja muutaman tyyppinen uusi monsukin tullut vastaan.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Nojuu voihan sen noinkin ajatella, mutta paikallaan seistään vain kun pulssi pitää tasata. :D Jos lähdet etenemään checkpointtia kohti, et voi olla enää varma mikä ääni on totta ja mikä feikkiä.

Joskus ei kuulu mitään ääntä ja kun käännyt ympäri, siinä se mölli seisoo sapelit teroitettuna. Tai ääntä kuuluu ja edestä tulee necro, mutta samaan aikaan selän takaa hiipii toinen necro "samoilla askeleiden äänillä". Dead Spacen äänimaailmaan on kerrankin panostettu tosissaan, pitää antaa siitä mieluummin kredittiä kuin risuja :cool:

Loppua kohti pelaaja kyllä oppii näkymättömät rajat joiden ylitettyä vyöryy seuraava aalto, mutta aina se ei päde ja se pitää pelaajaa varpaillaan. Myöhemmin viholliset saa vikkelämmät jalat ja silloin pelkkä tieto, että 'nyt niitä taas tulee' ei riitä, vaan pitää pystyä myös tähtäämään paineen alla.

Pelissä on omaa jännitystä taistelukohtauksissa. Koskaan ei voi tietää minkälainen ryhmä on tulossa, onko uusia vihollisia ja mikä on taktiikka niiden tuhoamisessa, sekä miten ahtaassa ympäristössä joutuu toimimaan. Taistelut on pelin suola, säikyttely antaa mukavan ärsyttävän lisukkeen siihen.

Pitäisi aloittaa uusintakierros mmmmmmm
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Mitenkäs se meni? Rakkaudesta se hevonenkin potkii?

Ääniteknikot on olleet osaavia kavereita, mutta ääniohjauksesta vastannut jantteri ei ole kyllä osannut ihmeitä. Sama juttu leffojen kanssa: jos editoija munaa kohtausten rytmitysten kanssa, hiertää se kengässä alkuteksteistä lopputeksteihin.

Niin, itse tulee tosiaan pelleiltyä tuon äänipuolen kanssa. Sen vuoksi syynään. Pelin ohjaajallekin todennäköisesti riittänyt että ääni on teknisesti hienon kuuloista, muusta viis. Kyllähän se toimii. Ääni on kuitenkin yksi ihmisen dominoivista aisteista ja jos hommat olisi suunniteltu kunnolla, olisi pelaajat varmasti reagoineet tilanteisiin alitajuisesti ja intuitiivisesti äänien suggeroimana, ajatellen jälkikäteen, että olipas hienosti rakennettu kohtaus.

Ehkä kakkosessa sitten enempi ajatusta mukaan!

Tavallaan toivoisin että musiikki jätettäisiin kokonaan pois. Ihan rasittavan täynnä äänikenttä kokoajan kun pelaajalle tungetaan korvista alas hahmon toimimisääniä, musiikkia ja sitten taukoamattomat ympäristöäänet. Hyvällä ambienssilla voidaan ihan hyvin korvata kaikenlainen musiikintarve minusta, mutta onhan se tietysti tunnelman mukaista että megaörmelö äksän kanssa taistellessa taustalla raikuu joku fanfaari & basså.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Hmm... minäkin jätin välillä pelin huutelemaan yksikseen kun piti hoitaa nopeasti joku tärkeä asia. Viholliset ei hyökännyt sinä aikana kimppuun, mutta en kokenut tätä ongelmaksi. Voisi olla niinkin, että ääniä ei olisi ollenkaan jos vihollisia ei ole lähettyvillä tai viholliset respawnaisi jatkuvasti kimppuun, jolloin äänimaailma ei feikkaisi. Mutta se olisi jo raivostuttavaa.

Minusta äänimaailma toimi hyvin, koska koko ajan sai olla varpaillaan. Aluksella liikkuu niin monta erilaista vipeltäjää, että kolinoiden kantautuminen pitkälle tuntuu ihan uskottavalta. Kaikkien kolahduksien takia ei tarvinnut kääntyä ympäri, mutta äänet ohjasi vahvasti ainakin minun liikkumista. Örvelömusiikki välillä vähän hölmösti paljasti, että alueella on vielä joku kurmotettava örkki.

Haluaisit musiikin ja feikkikolinat pois?

megaörmelö äksän kanssa taistellessa taustalla raikuu joku fanfaari & basså.

Tyhjiökohtaukset <3
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tyhjiökohtauset on hienoja. En niin puristi kuitenkaan ole, etteikö räjähdykset saisi kuulua avaruudessa :D

Äänimiljöö saisi peilata ympäristöjä interaktiivisemmin. Tätä koko nillitystä ei olisi jos vihollisten tuleminen oltaisiin hoidettu niin, että ne vaeltelisivat aluksella ns. randomilla. Triggerialueet on jotenkin niin ysäriä. Jos vihut vaeltelisivat ympäri alusta ja osaisivat jopa kulkea ovista, ei todennäköisesti olisi ongelmaa tuon jatkuvan ympärillä käyvän melun kanssa.

En musiikkia jättäisi kokonaan pois, mutta ensimmäisessä chapterissa se oli pakko laittaa helvettiin. Rasittavaa loppumatonta viulujen kirkumista joka oli ehkä sen ensimmäisen minuutin tunnelmaa kohottavaa. Tässä kukkatarhan kappaleessa on hyvää musiikkia ollut, rauhallisempaa elektronista maalailua.

Jutustellut kaverien kanssa pelistä kanssa ja kyllähän nuo äänet nykyiseltäänkin tehtävänsä ajaa. Kolme kavereista jätti pelin kesken koska eivät uskaltaneet seistä edes paikallaan käytävillä, puhumattakaan liikkumisesta nurkkien taakse. Itse kaipasin tämmöistä reaktiota, sillä muistan kun Silent Hill 2:ssa oli jokin huone jonka seinässä oli reikä ja sen ympärillä taisi lennellä koiperhosia tms - kun reikää lähestyi, kävi äänet kovemmaksi jne .
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Pari kertaa sutaistu lävitse ja nyt Impossible olisi tarkoitus sutaista - tuskin edes jaksaisin yrittää kun hardikin oli niin persettä, ellei olisi tuota staassiksen täyttävää iddqd tyyppistä jelppiä tarjolla. Saamarin Star Wars achievementti jäi saamatta kun meni hermot totaalisesti. Jos tällä Impossiblella pääsee sinne asti niin ehkä siinä voisi jumittaa kunnes sen saa.

Harvoja pelejä näin paljoa jaksaa myllätä.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Pelaa Mediumilla, jolloin...
Hylian sanoi:
tuskin edes jaksaisin yrittää kun hardikin oli niin persettä...
Mutta kai nautiskelit ekan runin mediumilla? 8 )

Hylian sanoi:
Saamarin Star Wars achievementti jäi saamatta kun meni hermot totaalisesti.
Tarkoittanet sitä Plasmatykki vs. Asteroidit -kohtausta? Ne tulee eri scripteillä joka runissa, joten tallennuspisteestä vauhtia hakeminen kannattaa siinä mielessä, että joskus se helppo scriptikin osuu.

Mulla paloi hihat eräs ilta, kun paahdoin varmaan 7krt sitä kohtaa ja 2x meni jollain 48 tai 49 pisteillä (piti olla 50). Päivän tauon jälkeen meni ykkösellä... Sama päti siihen plasmatykitysbossiin, josta oli samantapainen getti saatavilla. Pieni tauko niin menee kummasti sen jälkeen. Laita siis kova tallennus ennen sitä kohtaa ja seivaa jatkossa eri slottiin, niin voit palata siihen jumitukseen myöhemmällä ajankohdalla.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

^tuossa kohtauksessa taisi olla mahdollista että oli vielä jotain 70 healthia kun se kohtaus loppui. Niitä asteroideja pitää vaan paukuttaa heti mäsäksi kun niistä edes pieni täplä horisontissa näkyy.

Itse tein silleen, että vedin ekalla kertaa hardilla läpi (ja otin turpaan välillä ihan hyvin)
mutta sitten sen jälkeen impossible tuntui ihan läpäistävältä. Tässä pelissähän örvelöiden damage kaksinkertaistuu aina yhtä korkeammalla tasolla. Easy -> 2x Normal -> 4x Hard -> 8x Impossible. Se puku kannattaa päivittää heti kun massi riittää. Niin ja tämä on edelleen suosikkikauhupelini 360:llä, Alan Wake ei tätä ohittanut.

Vedin sen "one gun" juoksun easyllä lopuksi vähän vauhdilla, tais kulua 3h 5min kellon mukaan tms.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Onko kyseessä joku bugi vai mikä, kun kulkiessa kuuluu joskus semmoinen elektronin piiip mitä tavallisesti kuuluu lähestyessä jotain esinettä tai painettavaa nappia, mutta kuitenkaan mitään ei löydy mistään?

Ellen väärin muista, sama ääni kuuluu joistakin elektronisista tauluista tai "Exit" -kylteistä ympäri pelimaailmaa. Todella hämäävä, häiritsi minuakin ensimmäisellä kerralla runsaasti.

Tuohon puvun maksimointiin impossiblella voi sanoa sen verran, että impossiblella kuolee joka tapauksessa yleensä yhdestä kolmeen iskua, joten se puvun päivittäminen nyt ei ole niin tärkeää. Voi vaan olla ottamatta osumaa, ja pistää samat päivitykset vaikka Stasiksen määrän ja ajan plussaan, joka hyödyttää henkiin jäämistä aikalailla enemmän.

Mielenkiintoista on myös se, ettei kukaan täällä tunnu kehuvan ripperiä. Taitaa olla Plasma Cutterin lisäksi pelin paras ase. Kun saa vähän tehoa, niin yhdellä ammuksella saa pihdattua aika runsaasti. Myös ne räjähtävät tonkat on kinetiikan voimin hyvä hyötykäyttää vaikeammilla asteilla. Oikeastaan pidin kaikista aikaisin saatavista aseista; Plasma Cutter, Ripper ja Line Gun ovat ihan selkeästi voimakkaimmat aseet, Riflellä räiskii kätevästi pieniä tarkkoja sarjoja. Force Gun ja Contact Beam olivat todella jätettä. Hitaita ja vaativat kohteen aivan liian lähelle. Flamer nyt oli täysin turha. Ripperillä kuitenkin lakaisee oikeasti useita mölliäisiä jo yhdellä terällä. Itse huorannut kaikki muut achievementit tästä, mutta Impossible pitäisi vetää. Ei ole erityisen vaikealta peli tuntunut. Plasma Cutter challengen vedin normalilla, ja samalla tuli pumpattua oikeastaan kaikki rahat nodeihin, jotta aseet sai päivitettyä.

Yleishyviä vinkkekä todellisille pihtaajille. Tässä toimii sama kuin Resident Evileissä: Osta aseeseen isompi lipas/enemmän stasisvoimaa/päivitä hahmon energia vasta kun kohde on tyhjä tai lähes tyhjä. Saat kuitenkin "ilmaisen" täydennyksen siinä samalla. Osasta kohtia (etenkin tyhjiöistä) pääsee useasti helpommin ohi juoksemalla, eikä panssarissa ole oikeastaan mitään syytä päivittää ilmasäiliön kokoa.

Dead Spacea en itse ole mieltänyt erityisen pelottavaksi peliksi. Vähän sama ongelma oli kuin Bioshockissa - kun kädessä on tussarit ja tykit, jolla mömmiäiset lakoavat todella helposti, ei sitä pelkotilaa oikein saa aikaan. Sama minulle yleensä käy Resident Evilien loppupuolella, että kun haulikkoa on pihdattu se 60 panosta, ei hirveästi jaksa enää pelottaa. Hieman ahdistavaksi sentään koin alkupuolen sairaalaosaston, sekä ne Nightmare Before Christmas -tyyliset hujopit. Koen itseni kuitenkin todella säikyksi persoonaksi ja verrataan siihen, että Project Zero 2 loppui varmaan puolen tunnin jälkeen, kun ei enää hermot kestänyt, vaikka vielä kaverin luona pelasin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Kyllä stasis yhdessä läjään houkuteltujen vihollisten kanssa ja Line Gunin miina lienee se munakkain kombo. Mitähän tuo efekti on kun jos miinoja ampuu useamman on niiden välissä jonkinlainen sähköefekti? Onko tuo joku ansalanka olevinaan?

Impossibleä ajattelin lähtökohtaisesti siltä kantilta, että stasis tappiin ja polkemaan vihuja niin maan perkeleesti. Saa talloa kyllä aivan helvetilliset määrät että liha taipuu. Varmaan ne mämmin väriset viholliset kestää enemmän kannusta kuin pelin läpäiseminen mediumilla. Täytyy varmaan kantaa mukana Contact Beamia ainakin, sillä sen paukuista saa pirusti rahulia ja sillä kun ei kuitenkaan tule ammuttua varmaan kuin parissa kohtauksessa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Huh huh, tulipa sitten nakutettua Impossible- ja One Gun - achit samalla kertaa. Kyllä tää vaan jaksaa edelleen säikytellä, vaikka tais olla nyt kolmas läpimeno, ja on hauskaa huomata aina uusia juttuja jotka viittaa loppuratkaisuun ja/tai yleiseen juonikuvioon.

Tulis nyt se kakkonen jo!
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Kai olet huomannut, minkä lauseen Chapterien nimien ensimmäiset kirjaimet muodostavat? ;)

Joo, tuon taisin huomata jo ekalla pelikerralla kun tallensin jokaisen levelin jälkeen eri slottiin. Ja taitaahan tuo toteamus "
Nicole is dead"
olla vähän elinehto tätä jatko-osaa ajatellen.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360 Hype]

Siirretty Dead Space 2 -ketjusta. T: Ylläpito

... "Don't get cocky, kid" -achievementin ( eli yli 50% shieldeistä jäljellä asteroidien ampumis-kohtauksen jälkeen ), joka on minusta lähes mahdoton? :D

Ilmalukkoa vaan sieltä takaa auki, että ne häiritsevät purppuraiset kaasupilvet katoaa asteroidien seasta ja volyymia nollille (rauhoitti pläjäyttelyä kummasti), niin eiköhän se tuonkin hoitaminen onnistu. ;)

Pari viimeistä leveliä olisi tuota ensimmäistä Dead Spacea vielä pelaamatta ja varsin mukavaa pelattavaa on ollut, joten kyllähän se tuo toinenkin tuleminen otettaneen jossain vaiheessa haltuun. Toivottavasti sitä korjausduunia ei nyt ihan niin vallattomasti olisi kuin tässä ykkösessä. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space 2 [X360 Hype]

Insane ja yhdellä ainoalla aseella? Miten herran nimessä..?

Armottomalla hampaidenkiristyksellä :) Mulla on tollanen iOodin mainitsema läpipeluu kanssa - ja taidettiin sitä aikoja sitten jossain partykeskustelussa sivutakin.

Itseasiassa se plasma cutter on pelin parhaita aseita jos osaa vähänkään tähdätä. Näin ollen, kun kaikki nodet menee yhteen ainoaan pyssyyn tulee siitä pikkuhiljaa varsinainen taskukoon mininuke.
 
Vastaus: Dead Space 2 [X360 Hype]

Kyl se aika helppo oli yhel aseel mennä, ku sen sai sit aika nopiaa päivitettyä maximiin ja sit aina jäi rahaa ylimääräistä just healtpackkeihi/ammuksiin ja haarniskatki sai nopiaa jne. Ite menny tuon ekan osan 1000/1000 ja vaikein niistä oli oikeastaan sen yhen patsaan vai mikä lie olikaa löytäminen. Kakkonen on jo ennakkoon tilattu ja en malta kyl oottaa et sen plasmacutterin saa hyllyä koristamaan :))
 
Ylös Bottom