Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [X360]

Vielä kysymys näin noviisina eli mitä varusteita kannattaa parannella? Itse meinasin Plasma Cutteriin ja armoriin panostaa. Onko kannattava ratkaisu?

Panosta ehdottomasti Plasma Cutteriin. Se on perusase joka on aina kourassa liipaisuvalmiina ja vasta tiukemmassa tilanteessa tulee vaihdettua tuhdimpaan tykkiin. Kannattaa miettiä hetki mitä nodeja pitkin lähtee päivittämään mitäkin asetta, säästää ison kasan kallisarvoisia seteleitä.

Jos joku on vinkkien suhteen herkkänä, pistin spoilereihin vinkkejä päivityksistä.
Oma valinta oli (joka aseen) kohdalla päivittää mahdollisimman vähän nodeaja käyttäen ensin damaget ja siinä sivussa mahdolliset capacity nodet. Reloadilla ja speedilla ei väliä. Liian nopeasti räiskiessä osa panoksista menee joka tapauksessa hukkaan ja 0,2 sekunnin reload päivitykset on yhtä tyhjän kanssa.

Panostin energiaan vasta aika myöhäisessä vaiheessa, koska yksi päivitys vei 2-3 nodea. Medikittejä ja save-pisteitä oli kuitenkin sopivasti tarjolla, että käytin rahaa mieluummin aseisiin.

Omat asevalinnat on Plasma Cutter, Line Gun, Force Gun ja mielialasta riippuen Ripper tai Pulse Rifle. Flamethrower ei pysäytä vihollisen etenemistä ja tulen pitäisi mielellään antaa vaikuttaa hetki ennen uutta latinkia.

Contact Beam on 1 shot, 1 kill. Kallis ja hidas. Jokainen ohi mennyt kuti ärsyttää tavallista enemmän ;)

Lisähappeen ei kannata tuhlata Power Nodea. Jos lisähappea välttämättä tarvitsee niin ottaa mukaan tavaroihin pienen happipullon. Ja ainahan voi kesken taistelun palata takaisin lähtöovelle resetoimaan aikalaskurin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Suosittelisitteko Dead Spacea henkilölle, joka hädin tuskin voi katsoa simpsoneiden treehouse of horroria pelkäämättä? En perusta lainkaan kauhusta, mutta jostain syystä tämä peli kiinnostaa. Kerran oli jo peli tilattu, mutta saapuessaa lähetin sen takaisin. En vain kyennyt aukaisemaan muoveja, pelko valtasi minut jo kannen perusteella :).
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Suosittelisitteko Dead Spacea henkilölle, joka hädin tuskin voi katsoa simpsoneiden treehouse of horroria pelkäämättä? En perusta lainkaan kauhusta, mutta jostain syystä tämä peli kiinnostaa. Kerran oli jo peli tilattu, mutta saapuessaa lähetin sen takaisin. En vain kyennyt aukaisemaan muoveja, pelko valtasi minut jo kannen perusteella :).

No ei voi kyllä millään asteella suositella. Vaikka omaan mieleen "kauhutuntemukset" tämän pelin suhteen oli aika laimeita, niin kuitenkin todella tunnelmallinen ja painostava peli.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Suosittelisitteko Dead Spacea henkilölle, joka hädin tuskin voi katsoa simpsoneiden treehouse of horroria pelkäämättä? En perusta lainkaan kauhusta, mutta jostain syystä tämä peli kiinnostaa. Kerran oli jo peli tilattu, mutta saapuessaa lähetin sen takaisin. En vain kyennyt aukaisemaan muoveja, pelko valtasi minut jo kannen perusteella :).

En minäkään suosittele. Oli aika ahdistava peli. Toisaalta kun pääsin läpi niin oli voittajafiilis kun voitin pelkoni ja jatkoin peliä. Pienissä annoksissa menee. Jos kerran Simpsoneiden joitakin jaksoja pelkään niin tämä peli kannattaa skipata, on niitä paljon muitakin pelejä mitä voi mielellään pelata.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Suosittelisitteko Dead Spacea henkilölle, joka hädin tuskin voi katsoa simpsoneiden treehouse of horroria pelkäämättä? En perusta lainkaan kauhusta, mutta jostain syystä tämä peli kiinnostaa. Kerran oli jo peli tilattu, mutta saapuessaa lähetin sen takaisin. En vain kyennyt aukaisemaan muoveja, pelko valtasi minut jo kannen perusteella :).

Toisin kuin nämä edelliset herrasmiehet, suosittelen. Tiedätkö miksi? Voita pelkosi! Pelaa tämä läpi ja ei varmasti Simpsons Treehouse enään pelota! Itseäni hirvitti Resident Evil 1 kun se tuli ja Silent Hill... Mutta, kun läpäisin pelit alkoivat videopelit pelottamaan vähemmän ja huomasin kauhun kynnyksen nousevan aina ylemmäksi.

Joten, minun mielestäni, sinun kannattaisi ostaa peli.

..tai edes kokeilla demoa. ;)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Se on fiksua, plasma cutteriin saa aina vaikeustasosta riippuen hyvin panoksia sekä panssari on elinehto mitä enemmän loppua kohti mennään. Siinä on myös se achievement että pelaa pelin läpi cutterilla mutta ei siitä sen enempää. Itse käytin henk.koht. Plasma Cutteria sekä Assault Rifleä jos se nyt tuolla nimellä oli. PS: Kun päivittää niin kaikkia tyhjiä kohtia ei tarvitse täyttää edetäkseen siinä aina eteenpäin. Itse tein vahingossa niin että täytin kaikki aina niin vei huomattavan summan rahaa ja turhaa aikaa kerätä lisää niitä Power Nodeja.

Joo itseasiassa, kannattaakin pitää vain kahta asetta mukana. Muuten ammuksia putoo yleensä juuri niihin aseisiin joita et oikein käytä. Ainakin mediumilla huomasin että sain ammuksia aseisiin joita pidin mukana varalla, mutta en halunnut käyttää. :)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Suosittelisitteko Dead Spacea henkilölle, joka hädin tuskin voi katsoa simpsoneiden treehouse of horroria pelkäämättä? En perusta lainkaan kauhusta, mutta jostain syystä tämä peli kiinnostaa. Kerran oli jo peli tilattu, mutta saapuessaa lähetin sen takaisin. En vain kyennyt aukaisemaan muoveja, pelko valtasi minut jo kannen perusteella :).

Jos Treehouse of Horroria pelkäät niin en suosittelisi sinulle, olisi varmaan liian pelottava jos pelaisit yksin pimeässä ja äänet kovalla. Itse tein niin ja peli ei pelottanut minua kertaakaan, itseasiassa en tajua miten ihmiset voivat pelätä tätä.

Harmittaa vielä että peli on liian helppo, Impossiblenkin vedin ihan helposti läpi ilman mitään suurempia vaikeuksia. En varmaan kertaakaan edes kuollut, mutta olinkin sitä ennen vetänyt pelin läpi noin 5 kertaa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

No tuo treehouse homma oli hieman vertauskuvallinen, mutta esim. Event Horizon teki jo tiukkaa katsoa vaikka hyvä elokuva onkin. Enkä perus kauhua millään muotoa tykkää katsoa.

Demoa pariin otteeseen olen kokeillut kirkkaassa päivänvalossa ja hirveä paniikki iski kun alkaa iholle työntymään niitä möllejä. Voi olla, että jos Dead Spacea alan pelaamaan niin se menisi lähinnä itsekidutuksen puolelle ja ennestäänkin turhan vilkkaan mielikuvituksen ruokkimiseksi. Voi sanoa, että yöunet jäisivät melko vähiin pariksi kuukaudeksi :).

En tiedä mikä masokisti olen kun silti tuo kiinnostaisi, huokeaan hintaan kun vielä saisi.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tuli viime yönä viimein pelattua läpi. 3 päivän sisällä pelitunteja kertyi n. 15 mikä on varsin sopiva määrä. Haaste oli myös sopivaa tosin vaikka pelasin easyllä pääsin silti muutaman kerran tutustumaan ruumishuoneelle. Tiedän että useat palaavat haasteen vuoksi mutta itse kuulun siihen ryhmään joka pelaa fiiliksen vuoksi eikä haasteen. Omistan niin huonot hermot että parempi näin :p

Pelin äänimaailma on yhä ehdottomasti parasta mitä löytyy ja säikäytyselementtejä löytyy kyllä tarpeeksi tosin ne kyllä kärsii todella paljon jos toisen kierroksen meinaa vetää. Itse pelasin pelin pelkästään Plasma Cutteria käyttäen joka toimi hyvin. Ammuksiakin piisasi mikä tosin varmasti johtuu myös vaikeustasosta. Todellakin vuoden kovin yllättäjä ja ehdottomasti ostan heti jatko-osan kun vaan markkinoille se saadaan. Pari asiaa kävi hieman tosin ärsyttämään: Huom! Älä lue jos et ole pelannut läpi!!

Pelin loppua kohden ököjä alkoi tulla aivan liikaa. Se rupesi jo syömään ahdistavuutta. Eli huomattavasti vähemmän ököjä seuraavaan peliin jooko? Toinen on pelin loppuvastus. Kuinka yllättävää että sieltä kompiikään joku kerrostalonkorkuinen möllykkä. Annan anteeksi mutta melko ennalta-arvattavaa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Jos Treehouse of Horroria pelkäät niin en suosittelisi sinulle, olisi varmaan liian pelottava jos pelaisit yksin pimeässä ja äänet kovalla. Itse tein niin ja peli ei pelottanut minua kertaakaan, itseasiassa en tajua miten ihmiset voivat pelätä tätä.

Harmittaa vielä että peli on liian helppo, Impossiblenkin vedin ihan helposti läpi ilman mitään suurempia vaikeuksia. En varmaan kertaakaan edes kuollut, mutta olinkin sitä ennen vetänyt pelin läpi noin 5 kertaa.

Köyhä mielikuvitus? ;D
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Saattaa olla, pistää miettimään että onko tuon pelin pelkääjät sitten nuorempia kuin meikäläinen (17 ensi sunnuntaina).

En nyt tiedä johtuuko se nuoresta iästä, tietysti siitäkin, mutta jotkut ihmiset vain pelkäävät enemmän ja ovat enempi säikkyjä kuin toiset. Kuten minä, ja seitsemäntoistakin tullut jo täytettyä.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Saattaa olla, pistää miettimään että onko tuon pelin pelkääjät sitten nuorempia kuin meikäläinen (17 ensi sunnuntaina).

Ei ole iästä kiinni. Minulla sitä on 27. Yksinkertaistettuna syy on se, että ihmiset ovat erilaisia. Eikä pelkääminen ole oikeasti mikään huono asia. Pelko on tunne muiden tunteiden joukossa jonka kokeminen on normaalia.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Yleensäkin peliin eläytyminen antaa huomattavan paljon lisäarvoa pelikokemukselle.

Jos läpsyttelee pelejä läpi keskittymättä ja hällä väliä asenteella, ainakin omalla kohdallani pelit tuntuisi silloin tappavan tylsiltä.

Peleistä saadut elämykset voi kokea niin monella eri tavalla, omasta eläytymisen ja suhtautumisen tasosta riippuen. Erityisesti jännitys/kauhugenressä, joka on hyvin henkilökohtaista ikään katsomatta.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Saattaa olla, pistää miettimään että onko tuon pelin pelkääjät sitten nuorempia kuin meikäläinen (17 ensi sunnuntaina).

Pitää heittää varmuudeks että vitsailin vaan tossa. :)

Vaikka varmaan ymmärsit sen jo. Ja voi olla että porukka on nuorempaa, mutta mielikuvitus tekee peleistä pelottavia aika useasti. Jos se laukkaa villinä ja jokainen ääni ja varjo luo mielikuvia mitä sielä edessä saattaa olla. Smirre sanoikin aika hyvin tuon myös, peleihin tulee kivasti lisää arvoa kun osaa hieman eläytyä tunnelmaan.

Siksi sanoisin että jos peli pelottaa, kannattaa se ostaa. ;)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Köyhä mielikuvitus? ;D

Nimenomaan. ;) Peleihin pitää tosiaan asteen "eläytyä", sillä ne ovat kokemuksia. Ei Dead Space tietenkään oikeasti "pelota", mutta kyllä tiivistunnelmaisempaa peliä saa hakea. Toki jos pelin vetää vasemmalla kädellä + kauheassa kiireessä + päivällä + valot päällä + hälläväliä-asenne päällä läpi, niin sitten kokemus voi olla toisenlainen..

Mutta mielikuvitus on kauhufanin paras ystävä. ;)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Nimenomaan. ;) Peleihin pitää tosiaan asteen "eläytyä", sillä ne ovat kokemuksia. Ei Dead Space tietenkään oikeasti "pelota", mutta kyllä tiivistunnelmaisempaa peliä saa hakea. Toki jos pelin vetää vasemmalla kädellä + kauheassa kiireessä + päivällä + valot päällä + hälläväliä-asenne päällä läpi, niin sitten kokemus voi olla toisenlainen..

Mutta mielikuvitus on kauhufanin paras ystävä. ;)

Komppaan kympillä. Peli ei pelota mutta onhan se painostava. Jos juoksee läpi verhot auki ja on valoisaa äänet telkusta ja muutenkin hiljaisella ja taustalla kova ääni niin ei varmasti toimi oikein tässä pelissä :).Onko pelin Game add onit muuten millaisia. Kannattaako mitään ostaa (ei varmaankaan)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Minusta peli ainakin oli jännittävä kun ensimmäistä kertaa pelasin. Ei oikein aina tiennyt minne mennä, paniikki iski joissain kohdissa. Adrenaliini virtasi, vaikka peli ei suoranaisesti pelottanut. Kyllä tämä hiljaisessa kesäyössä tarpeeksi viihdyttävä peli oli.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Ehtinyt pelata semmoisen tunnin. Juuri niin herkullinen kuin toivoin, mutta medium on liian helppo vaikeusaste. Viholliset saa kaadettua parilla laakilla ja sitten rynnätään polkemaan paskaksi.

Millainen hard on? Onko se fiksusti vaikeutettu, vai onko viholliset tyypillisesti kestämisen lisäksi nopeampia ja lyövät ilkeämmin? Mitään ylivaikeaa pään seinäänhakkausta en jaksa. Kaipaisin varmaan semmoista, että vihujen kanssa saisi askarrella enempi = panoksia olisi vähemmän ja olisi oikeasti semmoinen hädän tynkä koko ajan kytemässä. Residenteissä ja muissa tämmöisissä on semmonen ongelma, että inventory on jatkuvasti täysi eikä varsinaisesti mitään hätää pääse syntymään kun vihut tulee askarreltua liian tehokkaasti matalaksi.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Ehtinyt pelata semmoisen tunnin. Juuri niin herkullinen kuin toivoin, mutta medium on liian helppo vaikeusaste. Viholliset saa kaadettua parilla laakilla ja sitten rynnätään polkemaan paskaksi.

Millainen hard on? Onko se fiksusti vaikeutettu, vai onko viholliset tyypillisesti kestämisen lisäksi nopeampia ja lyövät ilkeämmin? Mitään ylivaikeaa pään seinäänhakkausta en jaksa. Kaipaisin varmaan semmoista, että vihujen kanssa saisi askarrella enempi = panoksia olisi vähemmän ja olisi oikeasti semmoinen hädän tynkä koko ajan kytemässä. Residenteissä ja muissa tämmöisissä on semmonen ongelma, että inventory on jatkuvasti täysi eikä varsinaisesti mitään hätää pääse syntymään kun vihut tulee askarreltua liian tehokkaasti matalaksi.

Itse en hardilla peliä läpi pelannut, mutta muistelen että kyllä siellä normaali vaikeustasollakin alkoa tilanteet ahdistamaan. Muistelen että yhtenä ongelmana tuli ainakin panosten loppuminen. Loppupäässä siellä ei enää kannata aivan surutta räiskiä menemään, vaan pitää hyvinkin harkitusti niitä käyttää. Tietysti jos jättää rahat pelkästään panosten ostamiseen, niin tuskin ne kudit sitten loppuvat.

Jos liian helpolta tuntuu, niin kokeile pumpata tuo achievement:

"One Gun - Beat the game using only the Plasma Cutter"

Ja käytä muita aseita vasta hardilla. ;) Itse en kyllä tuota jaksanut yrittää, kun tuntui jotenkin tylsältä vaihtoehdolta tuo...

Ja vielä tuosta pelin tunnelmasta, niin kyllä itseäni ainakin ahdisti kun luurit päässä pelasi pimeällä. Kyllä siinä kerran jos toisenkin säpsähti. :) Kyllä tuollaisten pelien tunnelman tietysti saa latistettua jos pelaa vaikkapa keskellä päivää kun ympärillä on muutakin hälinää...
 
Ylös Bottom