Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Space [X360]

Eilen meni läpi mediumilla. Nuuskin alueet aika tarkasti ja peliaikaa kului hieman päälle 18 tuntia. Paras peli toistaiseksi tällä konsolisukupolvella. Hieno ulkoasu, loistava äänimaailma, kontrollit ja valikot oikeastaan täydellisiä ja vielä päälle mielenkiintoinen tarina niin lopputulos on huikaiseva ja oikestaan pelin jokainen osa-alue hipoo täydellisyyttä! 9.6/10

Heh luulin vielä pelilevyä sisään laittaessani, että kyseessä on ensimmäisen persoonan peli, mutta eipäs ollutkaan :). Pakko varmaan hakata vielä uudestaan läpi ja kokeilla toisia aseita ja ottaa vielä muutama achievement... Toivottavasti saa jatkoa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

PC:llä on tullut paukutettua tätä. Ei ole kyllä liian väkivaltainen. Minä kun ymmärrän sen siten et jos viattomia tapetaan tai ihmisiä ylipäätään räiskitään SOF2 Double helix tarkkuudella, mutta tässä tapetaan vain hirviöitä niin ei mitään pahaa. Sakemannit taas loistaa nerokkuudellaan.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Olipahan kaikin puolin lähes täydellinen seikkailu! Nousee kirkkaasti Xbox 360:n helmien joukkoon.

Odotin pelin olevan painostavaa avaruuskauhua, jossa ölliäiset näyttäytyvät todella harvoin ja tunnelma luodaan vähän muilla konstein. No, ölliäisiä sitten tulikin lähes taukoamatta tehden pelistä vähän toimintaan nojaavan ja täten pelottavuus-aste oli esimerkiksi Condemnedia alhaisempi. Tämä ei suinkaan negatiivinen asia ole, odotin vain ennakkojuttujen perusteella pelin olevan vähän toisenlainen.

Medium oli itselleni aika sopiva vaikeustaso. Muutamaa kohtaa joutui veistämään useamman kerran, joten Hardilla olisi todennäköisesti mennyt niinsanotuksi väkisin vääntämiseksi ja se taasen olisi latistanut tunnelmaa ruhtinaallisesti.

Pelin äänimaailmaa ei voi liikaa kehua. Etenkin pelin loppupuolella musiikit jytisivät siihen malliin, että ei voinut kuin ihmetellä!

Super-spoileri vielä tähän loppuun:

Loppuvastus meni ensimmäisellä yrittämällä läpi, mutta healtti-mittari oli taiston tauottua aivan nollissa. Hieman herpaannutti kävellä alukseen ja odottaa että joku pikkuölliäinen tulisi vielä näin loppumetreillä teurastamaan :).
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Pelitin arvostelukin löi viimeisen naulan ostoarkkuun. Helvetti kun pitää kärsiä vielä köyhyyttä tässä määrittelemättömän ajan.

Poro, näin se on kato, mediumilla niin! Lykkäät vaikeusasteen kaakkoon niin eiköhän sitä mieskuonaa ala valumaan jo punteista. Toivon että vaikeustasoa korkealla pitämällä peli onnistuu kauhupelien molemmissa mahdollisissa tavoitetteissa: a) tunnelma ja hämärä ilmapiiri, ja b) survival-pakokauhu.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Sehän juuri olisi tarkoituksin katsoa ennen pelin pelaamista, koska avartaa Ishimuran tapahtumia ennen Issacin saapumista sinne.

Toisaalta, pelin alussa Isaac ja porukka eivät tiedä, että mitä Ishimurassa saati siirtokunnassa on tapahtunut. Pelin kerronta toimii varmaan paremmin, jos ei ole nähnyt tuota pätkää ensin, vaikka se prologi pelin tapahtumille onkin.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Loppujen lopuks ei kyllä itseen tämä niin iskenyt. Ensimmäiset 5 tuntia meni hienosti ja peli vaikutti mahtavalta. Sitten seuraavat pari tuntia alkoi jo vähän tuntuun tylsemmältä. Sitten siinä 8-9 tunnin jälkeen kyllästyin ihan täysin. Pari viimeistä chapteria oli niin tylsää räiskintää ettei enään vaan jaksanut. Myin pelin enkä jaksanut pelata loppuun kun peliä oli vielä 3-4 chapteria jäljellä. Mielummin unohdan tämän kokonaan ja keskityn fallout 3:een..

Alussa painostava tunnelma toimi. Mutta kun oli ampunut jo 500 samannäköistä "örkkiä" niin väkisin kyllästyi. Lopussa koko ajan sama idea.. Kun asteli huoneeseen paukahti karanteeni päälle ja tuli n.10 örkkiä. Kun tapoit ne, pääset pari huonetta eteenpäin missä sama jatkuu.. Ei vaan jaksa..

Ja se mitä pelkäsin kävikin toteen. Ei vaan jaksa katsella 13-16 tuntia samanlaisia pimeitä käytäviä koko ajan..
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Tulipas peli tänään ostettua ja pelasin hieman rapean tunnin vasta. Ihan hauskan tuntuinen mutta vaikeustaso hieman mietityttää. Mediumilla aloitin koska tuota pelattavaa riittäviin muutenkin, jos tuosta tulee aivan hampaat irvessä vääntämistä niin jää kuitenkin kesken.

Mutta toisaalta taas mediumilla tulee med-kittejä melko tiheään tahtiin ainakin näin alussa, kun taas ammuksia melko nihkeästi. Pari kertaa oli jo siten, että vain pari hassua ammusta jäljellä, eikä niillä kyllä ole mässäilty missään vaiheessa. Meneekö se hardilla jo sitten nyrkein huitomiseksi vai onko siinä joku sopiva suhde löytynyt?

Ei se kauhu muodostu tässä pelkästä vaikeustasosta, se aiheuttaa vaan harmaita hiuksia jos jatkuvasti kaikki loppuu kesken ja joutuu latailemaan restartteja. :rolleyes:

PS: Aloittelin kuitenkin hardilla alusta ja nyt on muutama tunti takana, onneksi päädyin tähän vaihtoehtoon. Hard vaikeustaso on mielestäni varsin sopiva, kuolemia ei vielä ole tullut, mutta tarkkana saa olla. Ammuksiakin ja medpakkeja on nyt mielestäni sopivassa suhteessa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Meni just peli läpi ja ei voi sanoa kuin, että oli yksi pelottavimmista ja ahdistavimmista peleistä mitä olen ikinä pelannut.

Lopusta voi sanoa että:
Hitto hyppäsin ihan ilmaan kun Nicole hyökkäsi yhtäkkiä kimppuun. :o
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Meni just peli läpi ja ei voi sanoa kuin, että oli yksi pelottavimmista ja ahdistavimmista peleistä mitä olen ikinä pelannut.

Lopusta voi sanoa että:
Hitto hyppäsin ihan ilmaan kun Nicole hyökkäsi yhtäkkiä kimppuun. :o
100% samat sanat :p
Mahtavan tunnelmallinen peli, jossa koukutus on tasoa "no tää chapteri enää" ja sitte huomaa että onkii pelannu vielä kolme chapteria lisää yhdellä istumalla! :D

Mahtava tekele... Vielä pitäisi pelata impossiblella ja hommata loput trophyt.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

huomenna saapuisi tämäkin :o sitten olisi enää mirror's edge niin olen syksyn must have-listan vetänyt läpi
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Noniin läpihän tämä viimein meni hardilla. Peliaikaa kului noin 17h. Nopeamminkin olisi varmasti päässyt, mutta tuli pelailtua varsin varovaisesti ja kaikki paikat penkoen.

Vaikeustaso oli ihan kohdallaan, eipä tätä kyllä vaikeaksi voinut silti sanoa kun storeen jäi lähes kaksi tusinaa ylimääräistä large ja medium-medpaccia. Plasma cutterilla ja linegunilla läpäisin koko teoksen.

Pituutta oli riittävästi, omaan mieleeni jo hieman liikaakin tämmöiselle putkijuoksulle. Chapter 9:ssa alkoi jo tuntumaan, että saisi pikkuhiljaa peli jo loppua.

Loppua kohden alkoi ärsyttämään tuo hahmon juoksutus eri hajoavien laitteiden perässä. Olisi sitä hahmoa voinut muutoinkin kuljettaa paikasta toiseen ilman, että aina kun saat yhden asian korjattua niin kas kummaa seuraava laite hajoaa toisessa päässä alusta. Alkoi vaan hieman tuntumaan köykäiseltä ja ärsyttävältä. Onneksi samoja paikkoja ei tarvinnut hirveästi juosta edestakaisin ja vaihtelua oli muutoinkin riittämiin.

Ei tätä toistamiseen kyllä jaksa läpäistä, mutta ilman muuta suosittelen survival-kauhun ystäville.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Ei tuntunut ollenkaan pahalta, menin haukkumaan pelin ennen kuin edes pääsin pelaamaan.
En kovin paljoa ehtinyt pelata kaverilla, taisin päästä 2-3 Chapteriin asti, mutta tuntui hyvältä, tosin pelasin PC:llä mutta...tuskinpa niillä on hirveesti eroa. Joku päivä saattaa olla ehkä hyllyssä.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

hard oli oikeasti hard :o pitää laskea skilliä alaspäin. ei muuten ole menossa eteenpäin
 
Vastaus: Dead Space [X360]

On tämä kyllä huippupeli. Oli tulla äsken kakkahalvaus, kun paljon pelotellun 5 chapterin aikana tömähti lumet katolta :o
 
Vastaus: Dead Space [X360]

hard oli oikeasti hard :o pitää laskea skilliä alaspäin. ei muuten ole menossa eteenpäin

Mikä kohta tässä osoittautui vaikeaksi jos saan udella? Omasta mielestäni tuo hard oli vielä kohtalaisen helppo. Medpackkeja jäi aivan pirusti käyttämättäkin. Ammukset meinasi käydä vähiin, mutta sekin vain sen takia, että kitsastelin rahan suhteen. Rahnaakin taisi jäädä joku 100k käyttämättä kun ei keksinyt edes power-nodeille enää käyttöä. :rolleyes:

Rahalla tuli ostettua vaan uudet puvut aina rank 5 asti sekä power-nodeja. + joitakin plasma ammuksia tottakai.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Ei kyllä peli jaksa pahemmin pelottaa, tunnelma ei ole lähelläkään esim. Condemned pelejä. Joten noihin verrattuna Dead Space tuntuu aikas pliisulta. Räiskintä peliksikin tämä on aikas hidas tempoinen. Mutta muut osa-alueet on sentään kunnossa.
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Mä en kestä enää päivääkään ilman tätä peliä :D

Ei oo varmaan IKINÄ ollu näin paha kiusaus noiden spoilerilaatikoiden kanssa!
Pakko ollu pitää näppejä erossa ettei vaan käy köpelösti..

Vuoden peli- tittelit lähes yhteneväiset kommentit pelistä kertoo mulle ihan tarpeeks, tää
rynni kyllä ostoslistan ykköseks.
Kauan meni ketjun lukemiseen, mutta se kannatti :D
 
Vastaus: Dead Space [X360]

Kun olin läpäissyt pelin, aloitin uuden kierroksen samalta istumalta. Mikään muu peli ei ole aiheuttanut samaa. Kertoo jotain koukuttavuudesta.

Jatko-osa ja leffa tekeillä :)

Electronic Arts has dropped hints about sequels to Battlefield: Bad Company, Army of Two and Dead Space.

EA Games label president Frank Gibeau told Variety, "Bad Company has come out and done very well. Army of Two sold very well. We've got sequel ideas planned for those. I feel pretty good about that mix right now."

Variety had been chatting to Gibeau and his colleague, Dead Space executive producer Glenn Schofield, about the latter's survival-horror-in-space, which comes out in Europe today, when Schofield casually mentioned plans for a sequel.

"We're talking with movie studios right now," he had been saying. "The difference with this is we need to go in and say, 'This is not a USD 10 million movie.' Sure somebody could make it, but that's not what we are looking for. It's an expensive movie. By doing this now, we could have a movie that bridges the gap between the two games."


LÄHDE
http://www.gamesindustry.biz/articles/ea-hints-at-dead-space-2-and-others_2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dead Space [X360]

onko tämä peli alyttömän vaikea? kauhupeli alkoi kovasti kiinnostaa:*)
 
Vastaus: Dead Space [X360]

onko tämä peli alyttömän vaikea? kauhupeli alkoi kovasti kiinnostaa:*)

Ei ole, riippuen millä vaikeusasteella aloitat. Löytyy Easystä Hardiin ja pelin läpi vedettyä Impossible vaikeusaste joten tekemistä riittää. Itse pelaan juuri Impossiblella ja pari osumaa niin kanveesissa ollaan. Ehkä tämän syksyn suurin yllättäjä omalla kohdallani, olisin voinut jättää pari kauppojen hyllyyn ja ottaa tämän vain niiden tilalle mutta tuli saatua onneksi. Nyt tuli himo jatkaa :)
 
Ylös Bottom