Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Deadlight [XBLA]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
attachment.php


Julkaisija: Microsoft Game Studios
Kehittäjä: Tequila Works
Lajityyppi: toiminta/selviytymiskauhu
Pelaajia: 1
Julkaisu: kesä 2012

IGN:n ennakko pelistä herätti kiinnostuksen. Jotain Limbon ja Shadow Complexin välimaastosta. 1980-luvun Seattleen sijoittuva peli tiputtaa pelaajan keskellä hylättyjä katuja ja ränsistyneitä taloja. Mitään nykypäivän tietoteknisiä vempaimia ei tietenkään ole ja sähköstäkin on pulaa. Yksin pimeässä ei ole kivaa, kun zombiet tulevat. Tunnelma vaikuttaisi olevan kohdallaan. Ei pelkkää kauhua, mutta ei hirveää toimintatykitystäkään. Pelaajaa myös kannustetaan välttelemään taistelua, sillä ammuksia ja muita tarvikkeita jaetaan niukasti.

Teaseria:
[video=youtube;1rqJx70Syy0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1rqJx70Syy0[/video]
 
Vastaus: Deadlight [XBLA]

Ihan hyvä, hieman kallis (1200P) pituuteen nähden, itsellä vierähti läpipeluuseen hitusen päälle kaksi tuntia.
 
Vastaus: Deadlight [XBLA]

On kyllä audiovisuaalisesti todella nannaa, äänet, musiikki ja pelikuva todella kaunista katsottavaa. Myös välivideoiden paikkaa pitävät motion comicsit on tyylikkäitä. Pelattavuus on sinänsä ihan hyvä, mutta pelin suurimmat ongelmat löytyvät kyllä siltä osastolta. Hyppääminen on välillä erittäin kankeaa, varsinkin jos pitää hypätä toisen seinän kautta takaisinpäin. Tuntuu kuin peli ei aina rekisteröisi tai rekisteröi pienellä viiveellä pelaajan napinpainallukset, tämä korostuu tilanteissa joissa iso lauma Shadoweja ympäröi pelaajan ja tönäisyn jälkeen saattaa hahmo jäädä paikoilleen vaikka tatti muuta käskyttääkin. Lisäksi itselle on välillä hieman epäselvää että milloin toisista vihuista voi juosta ohi ja välillä taas ei. Ja lisäksi välillä on todella epäselvää sivusta päin kuvatussa pelissä että mihin voi hypätä, tai missä menee reuna ja missä tikkaat. Mutta noista virheistä tai marinoista huolimatta maukas peli ja mukavaa vaihtelua.
 
Vastaus: Deadlight [XBLA]

On kyllä audiovisuaalisesti todella nannaa, äänet, musiikki ja pelikuva todella kaunista katsottavaa. Myös välivideoiden paikkaa pitävät motion comicsit on tyylikkäitä.
Itekin diggailen tuosta tyylistä tosi paljon. Välillä on kyllä pikkasen liian pimeää, mutta yleisesti ottaen tosti tyylikkään näköistä. Taustat on hienot ja täynnä pikkusia yksityiskohtia, joita on mukava jäädä kattelemaan, mikäli aikaa on.

Lisäksi itselle on välillä hieman epäselvää että milloin toisista vihuista voi juosta ohi ja välillä taas ei.
Veikkaisin, että riippuu siitä milloin painat juoksunapin pohjaan. Ehkä paremmin pääsee juoksemalla läpi, kun painaa siinä varjohemmon edessä vasta sen juoksunappulan pohjaan. En tosin ole varma, mutta tällainen kutina minulla on. Pikkasen epäselvä tuo kyllä on, kun välillä tuntuu, että juoksee monestakin ukosta läpi, kun välillä taas jumahtaa heti siihen ensimmäiseen. Ja mikäli ensimmäiseen jumahtaa niin siinä on nopeasti kimpussa toinen ja kolmaskin ja sitten onkin jo henki pois. Positiivista kuitenkin, että checkpointit ovat suhteellisen tiheässä.
 
Vastaus: Deadlight [XBLA]

Tämä on siis myös nykyisin, tai jo kauan? ollut saatavilla myös PS4:lle, directors cut versio jossa kai ei ole muuta uutta kun survival mode jossa pitää selvityä mahdollisimman pitkään ja murhata mahdollisimman paljon zombeja. Ite hommasin tän pari päivää sitten ja on kyllä ihan tyylikäs ja hieman erilainen zombie peli, limbo feat dying light 2D tasoloikka. Ehkä hieman paremmalla ääninäyttelijällä ja hieman paremmilla kontroleilla tästä olisi tullut varmasti ehkä yks parhaimpia tasohyppelyjä. Peli on joo ehkä lyhyt, mutta eiköhän kaikki tämmöset limbo, little nightmare ym indiepelit ole just jotain max 5h luokkaa.

Tämmöset kun on kivoja välipaloja kaikkien mega 200h tunnin pelien välissä. Jokatapauksessa, suosittelen kokeilemaan!
 
Ylös Bottom