Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding 2: On The Beach

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Tuli arvostelu JYTKY! Huonoin arvosana on 0.9/10 LevelUpilta ja sekin on typo, pitäisi olla 9/10.

Ensimmäisestä osasta tykkäsin pirusti, mutta vähän meinasin tämän jatko-osan ainakin heti aluksi skipata. Kun peli on jo kertalleen koettu ja mietin voiko jatko-osa enää tarjota uniikin kokemuksen. Hyvät arvosanat kyllä vähän pistää houkuttamaan, jos pitäisi kuitenkin DS2 ostaa kesäpeliksi.

Hmm arvostelut on kyllä kovat. Siitä en tiedä mitä olen mieltä että ensimmäisen osan rauhallinen pelattavuus on muutettu enemmän tapahtuma rikkaaksi. Ei ole enään pelkkää pakettien kuljettelua vaan myös tukikohtiin hiipimistä ja toimintaa. Toisaalta ensimmäinen osa oli parhaimmillaan kun sulla oli enemmän leluja millä kulkea ja varmasti monipuolistunut tehtävä variaatio ei ole pahasta. Mutta tavoittaako se enää sitä tunnelmaa kuin mestarillinen edeltäjä. Kyllähän tämä varmaan on nyt pakko ostaa. Tullut tässä Zelda pelejä hakattua Switch 2 julkaisusta asti niin olis jotian vaihtelua.

Hmm arvostelut on kyllä kovat. Siitä en tiedä mitä olen mieltä että ensimmäisen osan rauhallinen pelattavuus on muutettu enemmän tapahtuma rikkaaksi. Ei ole enään pelkkää pakettien kuljettelua vaan myös tukikohtiin hiipimistä ja toimintaa. Toisaalta ensimmäinen osa oli parhaimmillaan kun sulla oli enemmän leluja millä kulkea ja varmasti monipuolistunut tehtävä variaatio ei ole pahasta. Mutta tavoittaako se enää sitä tunnelmaa kuin mestarillinen edeltäjä. Kyllähän tämä varmaan on nyt pakko ostaa. Tullut tässä Zelda pelejä hakattua Switch 2 julkaisusta asti niin olis jotian vaihtelua.
Sanoisin, ettei kannata olla huolissaan tästä. Pääpaino on edelleen toimituksissa, ja tehtäviä voi lähestyä lähes aina haluamallaan tavalla, eikä ajoneuvon hommaaminen ole läheskään aina pakollista (joskus toki etäisyyttä tai tavaraa on niin pirusti, että on käytännössä pakko hankkia kulkupeli).

Vaihtelu ei päde siis ainoastaan toiminnallisempiin tehtäviin. Ja mistä itse tykkäsin todella paljon on se, että ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa lähestyä asioita, vaan DS2 tarjoaa pelaajalle todella monipuoliset työkalut selviämiseen.

Millä ne tässä selittää miksi ne ei vaan lennä sillä aluksellaan niihin paikkoihin? Itellä tuo mitälie 20h tms. eka osan parissa metapeliä pelaten ei vaan tuonut millään pelillisellä osa-alueella vastinetta vaikka kuin tykkään scifi meiningistä.. ne "se aukeaa 3 tunnin päästä, se on koukuttavaa alun jälkeen, se on peli vasta 10h jälkeen" höpinät oli ihan huuhaata ja siksipä ei auta vaikka peli saisi nyt 11/10 arvosteluja, kojima sitä, kojima tätä, mikään ei saa minua palaamaan postipojaksi enää..

Saako kysyä mitä pidit ensimmäisestä osasta?
Annoin aikanaan neljä tähteä, joka oli ehkä lähempänä kolmosta. Isoin ongelma itsellä on ollut vuosia Kojiman tyyli rytmittää pelit surkeasti. Liikaa dialogia pelattavuuteen nähden. Nyt ei ole sitä ongelmaa. Stranding 2 on loistava yhdistelmä tarinaa ja peliä, jossa pelattavuus kertoo kaiken oleellisen.

Vaihtelu ei päde siis ainoastaan toiminnallisempiin tehtäviin. Ja mistä itse tykkäsin todella paljon on se, että ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa lähestyä asioita, vaan DS2 tarjoaa pelaajalle todella monipuoliset työkalut selviämiseen.
Tälle vahva allekirjoitus. Oli mahtavaa huomata, että peli jopa kannustaa tutkimaan eri reittejä ja tapoja. Ei ole väliä miten hommaa lähestyy, tärkeintä on saada paketti perille.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Sanoisin, ettei kannata olla huolissaan tästä. Pääpaino on edelleen toimituksissa, ja tehtäviä voi lähestyä lähes aina haluamallaan tavalla, eikä ajoneuvon hommaaminen ole läheskään aina pakollista (joskus toki etäisyyttä tai tavaraa on niin pirusti, että on käytännössä pakko hankkia kulkupeli).

Kuulostaa kyllä hyvältä. Kaipa sitä vois laittaa deluxen ostoon niin pääsee jo huomenna pelaa.

Ai että, hyvältä vaikuttaa. En viitsi arvostelujakaan yhtään lukea, mutta tämän ketjun mukaan peli on saanut hyviä arvosanoja. Pistin jo eilen itse ennakkotilaukseen (normiversion, en halua edelleenkään tukea tuota "early access"-rahastusta), mutta ehdin vasta ensi viikon tiistaina pelin kimppuun. Nyt taidankin ottaa tämän ketjun pois seurannasta ja palaan vasta kun peli on läpi, taidanpa samalla tyhjentää youtuben keksit ettei vain tule yhtään mitään tiedonjyviä pelistä eteen.

Annoin aikanaan neljä tähteä, joka oli ehkä lähempänä kolmosta. Isoin ongelma itsellä on ollut vuosia Kojiman tyyli rytmittää pelit surkeasti. Liikaa dialogia pelattavuuteen nähden. Nyt ei ole sitä ongelmaa. Stranding 2 on loistava yhdistelmä tarinaa ja peliä, jossa pelattavuus kertoo kaiken oleellisen.
Mahtavaa! Pidin ensimmäisestä osasta (ja directors cutista) joten eiköhän tämänkin uskalla nyt laittaa tilaukseen! Kiitos vastauksesta!

Tästä voi olla montaa mieltä, mutta ykkösessä mä tykkäsin enemmän toimittaa niitä paketteja siinä alussa kun ei ollut teitä rakennettu ja käytössä kaikkia ehkä liiankin helppoja reittejä, oli jotenkin hauskaa miettiä että miten pääse jonkun esteen yli. Myöhemmin sit oli tiet ja kulkuvälineet, ei ne liikaa helpottanut mut kuitenkin meni hieman se fiilis. Tästä kakkosesta en sit tiedä yhtään mitään, en oo seurannut tästä mitään enkä kattonut yhtää traileria, lähinnä sen takia kun ei oo kauheesti ollut mielenkiintoa.

Kyllähän tämä silti kiinnostaa, ja toivon että tässä on sitä haastellista maastoa eikä liikaa niihin helpotusta.

Pakkohan se oli arvostelujen siivittämänä laittaa Deluxe lataukseen vaikka eka osa oli yksi raskaimpia ja oudoimpia pelejä mitä vastaan tullut mutta siltikin se oli tosi hieno ja täysin avoimin mielin lähden tätä jatko-osaa kokemaan

Jaahas, arvostelut selvästi lupaavat hyvää. Ainakin tykkääjille :D Niin paljon kuin halusinkin ykkösestä tykätä niin ei se vaan lopulta ollut mulle. Useamman kerran sille annoin mahdollisuuden. Tunnelma ja tarina olivat ihan huippua, mutta se pelattavuus vaan jotenkin ei iskenyt muhun riittävästi. Pikemminkin koin sen ehkä liian raskaaksi tai mikä nyt oikea sana olisikaan.

Kyllähän tämä taas tosiaan näyttää oikein lupaavalta, mutta kun se pelattavuus on kait pohjimmiltaan kuitenkin sitä samaa hiukan lisämausteilla ja monipuolisuudella niin ei ehkä uskalla ihan täydellä hinnalla lähteä ostamaan. Kokeiltua tulee varmasti ennen pitkää.

Onko tässä vielä se yhteisöllisyys online juttu nukana että rakennetaan yhdessä. Jos on niin silloin pelin elämän alkupäässä saa ehdottomasti parhaan kokemuksen kun peli ei ole vielä täynnä muiden rakenteita.
Oli täysin eri kokemus ensimmäisen osan ilmestyessä kuin nyt jos menee pelaamaan koska siellä on niin paljon rakennuksia.

Toisaalta voihan ne muiden rakennukset sulkea kokonaan pois mutta silloin mielestäni menettää yhden pelin tärkeimmistä osa-alueista.

No 6h jäljellä ja sit ajattelin ottaa pienet tyypit puoliltaöin.

Onko tässä vielä se yhteisöllisyys online juttu nukana että rakennetaan yhdessä. Jos on niin silloin pelin elämän alkupäässä saa ehdottomasti parhaan kokemuksen kun peli ei ole vielä täynnä muiden rakenteita.
Oli täysin eri kokemus ensimmäisen osan ilmestyessä kuin nyt jos menee pelaamaan koska siellä on niin paljon rakennuksia.

Toisaalta voihan ne muiden rakennukset sulkea kokonaan pois mutta silloin mielestäni menettää yhden pelin tärkeimmistä osa-alueista.

No 6h jäljellä ja sit ajattelin ottaa pienet tyypit puoliltaöin.
On ja mua kiinnostaisi, että onko tuota jotenkin laajennettu tai jotakin, mutta en uskalla enää Googletella mitään tästä kun torstaina pääsee pelaamaan :)

Jaahas, arvostelut selvästi lupaavat hyvää. Ainakin tykkääjille :D Niin paljon kuin halusinkin ykkösestä tykätä niin ei se vaan lopulta ollut mulle. Useamman kerran sille annoin mahdollisuuden. Tunnelma ja tarina olivat ihan huippua, mutta se pelattavuus vaan jotenkin ei iskenyt muhun riittävästi. Pikemminkin koin sen ehkä liian raskaaksi tai mikä nyt oikea sana olisikaan.

Kyllähän tämä taas tosiaan näyttää oikein lupaavalta, mutta kun se pelattavuus on kait pohjimmiltaan kuitenkin sitä samaa hiukan lisämausteilla ja monipuolisuudella niin ei ehkä uskalla ihan täydellä hinnalla lähteä ostamaan. Kokeiltua tulee varmasti ennen pitkää.
Täysin samat mietteet itselläkin. Arvosteluiden perusteella tässä on kuitenkin edelleen pääpointti pakettien kuljettamisella. Mikä on toki on ideana koko pelissä, mutta ei itselle kuitenkaan se mielenkiintoisin pelimekaniikka.

Alesta sitten ehkä joskus.

Täysin samat mietteet itselläkin. Arvosteluiden perusteella tässä on kuitenkin edelleen pääpointti pakettien kuljettamisella. Mikä on toki on ideana koko pelissä, mutta ei itselle kuitenkaan se mielenkiintoisin pelimekaniikka.

Alesta sitten ehkä joskus.
Itse olen suuri Death Stranding-fani mutta se mikä tässä jatko-osassa on hyvää on se, että nyt valtaosan luulisi ainakin tietävän, mitä on tulossa, eikä tule samanlaista ilmiötä kuin alkuperäisen loputtomien "hekoheko kävelysimulaattori, postinkantaja kjeh kjeh paskaa" -meemeilyn kanssa. Musta tuntuu, että silloin osa porukasta oikeasti luuli, että tulossa on joku MGS6 tai jotain.

(en siis sano, että sinä olisit tehnyt tätä mutta tuli vain viestistäsi mieleen.)

No huh huh, kovat on arvosanat! Itse pelailin ekan platinalle enkä silti suosittelisi peliä kenellekään varauksetta. Oikeastaan koko peli meni siinä että odotteli milloin se kunnolla kolahtaa tai tulee se "wow-hetki". Eipä sitä sitten tullut. Jäi sellaiseksi oudoksi Kojima-kokemukseksi.

Sen vuoksi ei tule tätä jatko-osaakaan kehuista huolimatta ostettu ihan heti. Jostain alesta sitten. Ehkä jos ei olisi niin paljon pelejä (taas/aina) jonossa, niin voisi harkitakin napata heti testiin mutta ykkösen kokemusten jälkeen en nosta pelijonon kärkeen ja/tai maksa täyttä hintaa.

Itse olen suuri Death Stranding-fani mutta se mikä tässä jatko-osassa on hyvää on se, että nyt valtaosan luulisi ainakin tietävän, mitä on tulossa, eikä tule samanlaista ilmiötä kuin alkuperäisen loputtomien "hekoheko kävelysimulaattori, postinkantaja kjeh kjeh paskaa" -meemeilyn kanssa. Musta tuntuu, että silloin osa porukasta oikeasti luuli, että tulossa on joku MGS6 tai jotain.

(en siis sano, että sinä olisit tehnyt tätä mutta tuli vain viestistäsi mieleen.)
Joo monelle varmaan kävi noin. Saattoi itsellekin tulla se jonkinlaisena yllätyksenä, vaikkakin peliä pelatessa nopeasti kävi ilmi mistä oli kyse.

Jaksoin sitä kymmenen tuntia vääntää ja sitten luovutin. Ehkä voisi joskus antaa mahiksen sille ekalle uudestaan, kun kuitenkin tarina ja maailma olivat mielenkiintoisia.

Ylös Bottom