Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Onko tää peli iskeny niihin, jotka kovasti tykkäsi Days Gone pelistä? Miettinyt ostaisiko tämän vai eikö ostaisi. Sopisi kyllä tähän korona aikaan.
 
Onko tää peli iskeny niihin, jotka kovasti tykkäsi Days Gone pelistä? Miettinyt ostaisiko tämän vai eikö ostaisi. Sopisi kyllä tähän korona aikaan.
Itselle Days gone oli viime vuoden paras peli, eli kolahti tosi kovaa, mutta tämän lopetin noin 4-5 tunnin jälkeen.. Ei vain maistunut omaan makuun.. Kannattaa jossain joko testata tätä tai katsoa vaikka tubesta peli pätkiä, että voisiko kolahtaa.. Tämä kuitenkin on niin ainutlaatuinen peli, että voi ollakin omaan makuun..
 
Mulla meni aika jännästi tän kanssa. Odotin peliä kuin kuuta nousevaa ja alun ihastelun jälkeen seuraavat 30h pelattiin naama irvessä väkisin eteenpäin. Sitten alkoi peli maistumaan ja ai että kolahtikin kovaa. Noin 55h meni läpäisyyn ja pidän yhtenä parhaana pelinä tässä sukupolvessa
 
Itselle Days gone oli viime vuoden paras peli, eli kolahti tosi kovaa, mutta tämän lopetin noin 4-5 tunnin jälkeen.. Ei vain maistunut omaan makuun.. Kannattaa jossain joko testata tätä tai katsoa vaikka tubesta peli pätkiä, että voisiko kolahtaa.. Tämä kuitenkin on niin ainutlaatuinen peli, että voi ollakin omaan makuun..
Vähän samaa fiilistä, Days gone oli mahti viihdettä, tämä jäi odottamaan toisia aikoja muutaman eka tunnin jälkeen, jotenkin ei vaan koukutusta tullut alun kävely simun aikana..
 
Itselle Days gone oli viime vuoden paras peli, eli kolahti tosi kovaa, mutta tämän lopetin noin 4-5 tunnin jälkeen.. Ei vain maistunut omaan makuun.. Kannattaa jossain joko testata tätä tai katsoa vaikka tubesta peli pätkiä, että voisiko kolahtaa.. Tämä kuitenkin on niin ainutlaatuinen peli, että voi ollakin omaan makuun..
Vähän samaa fiilistä, Days gone oli mahti viihdettä, tämä jäi odottamaan toisia aikoja muutaman eka tunnin jälkeen, jotenkin ei vaan koukutusta tullut alun kävely simun aikana..
Täysin samat kuviot itsellänikin näiden mainittujen pelien suhteen. Days Gone oli itselleni yksi parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut. Death Strandingin tunnelma taas tuntui toki alkuun lupaavalta, mutta homma polki niin paljon paikallaan 5-6 tunnin pelaamisen jälkeen, ettei itsellenikään mitään koukkua sitten muodostunut lupaavan alun tunnelman jälkeen. Tekeminen tuntui tylsältä ja pelimaailma liian autiolta ja elottomalta (niin sen kai kuuluukin tuntua, mutta alkaa vaan tuntumaan väistämättä myös helposti tylsältä tuollainen maailma), ja myös juonen outous ja sekavuus alkoi pikkuhiljaa ainakin vähän häiritsemään, kuten myös liiallinen mikromanageeraus, mitä en siedä suuressa määrin oikein missään muualla kuin Starcrafteissa. Sitten tuli vaan selvästi kiinnostavampaa pelattavaa, joten Death Strandingin pelaaminen loppui kuin seinään.

Mielessä on toki käynyt, että pelille pitäisi antaa vielä kunnolla mahdollisuus, koska puutteistaan huolimatta pidin kyllä tosiaan tuosta tunnelmasta tietyiltä osin. Lisäksi hahmoina on kyllä kovan luokan näyttelijöitä, ja se kyllä sinänsä näkyy ja kuuluu, vaikka juoni onkin tuntunut hieman häiritsevän sekavalta. Ehkä siis kuitenkin antaisin mahdollisuuden, jos Days Gone on maistunut, mutta varmaan joutuu yrittämään hyvinkin pelaamista hammasta purren paljon pidempään kuin mitä itse toistaiseksi jaksoin.

Jossain vaiheessa peli kuitenkin ilmeisesti muuttuu selkeästi mielenkiintoisemmaksi ja koukuttavammaksi - näin on varsin moni pidemmälle sitä pelannut todennut. Siksi todennäköisesti itsekin peliä jatkan kuitenkin jossakin vaiheessa ihan kunnon effortilla. Todennäköisesti jo tulevan kesäloman aikana.
 
Onko tää peli iskeny niihin, jotka kovasti tykkäsi Days Gone pelistä? Miettinyt ostaisiko tämän vai eikö ostaisi. Sopisi kyllä tähän korona aikaan.
Itse pidin molemmista peleistä todella paljon, vaikka siis ei näissä juurikaan samanlaisuutta ole. Days Gone selvästi toiminnallisempi ja "selkeämpi" olisi varmaan sopivin sana kuvaamaan peliä (tarina sopivan yksinkertainen, abilityilla selkeät käyttötarkoitukset, hahmojen motivaatiot ymmärtää yms...).

Kun taas Death Strandingissä tuntui että Kojima yritti yksinkertaisemmatkin asiat kertoa mahdollisimman monimutkaisesti (niin tarinan kuin gameplayn osalta). Ehkä se pelin siistein ominaisuus oli se tavallaan muiden pelaajien kanssa pelaaminen, eli pystyy käyttämään muiden pelaajien jättämiä rakennuksia/tavaroita ja puolestaan muut pystyi käyttämään sinun kamppeita hyväkseen, mikä toki tuntui välillä että helpotti liikaa pelaamista. Heikoin osa-alue pelissä oli räiskintä, sitä ei niin paljoa ollut mutta omasta mielestä sen olisi voinut jättää jopa kokonaan pois. Paras anti tulikin kun kävelet erämaassa mäkien yli ns. reppu täynnä kamaa ja samalla Low Roarin biisit soi taustalla.
Todella vaikea suositella peliä, jakaa porukkaa todella helposti kahtia.
 
Itselle tämä peli oli liian erikoinen. Tuli pelattua väkisin noin 20t, mutta ei vaan lähtenyt. Yksinkertaisesti liian tylsää ja helppoa pelattavaa, vaikka alkuun erilaisuus olikin Ihan kiintoisaa.
 
Aloitin pelaamaan tätä nyt Days Gonen jälkeen. Ensituntumalta näitä ei ainakaan voi mitenkään verrata keskenään, toki molemmissa avoin maailma ja hommia voi tehdä suhkot vapaasti.

Episodi 2 hyvässä vauhdissa ja maistunut ittelle hyvin tälläinen Kojiman härö-scifi. Ihan hauskaa suunnitella mitä tehtäviä ottaa ja yrittää sitten kulkea maastossa älytön lasti selässä. Ilmeisesti pystyy itse vaikuttamaan pelin haastavuuteen, juurikin tehtävä valinnoillaan ja miten ne toteuttaa. Kerrankin pelimekaniikat oikein yllyttää laittamaan pelimoottorin koetukselle, toivottavasti kestää.

Huono oon vielä välttelemään BT-örmöjä ja ovat jo kolmesti imaisseet mukaan, onneks pääsin luikkimaan pakoon, sain tavarat takaisin ja tehtävät suoritettua puhtaasti :D ihmis-vihujen kanssa on onneksi mennyt paremmin.

Toivottavasti oma into riittää loppuun asti. Taitaa tämäkin peli mennä parhaiten sopivan lyhyissä sessioissa, niin ei ala puuduttamaan toisto.

Sain jo ekan prätkän käyttöön ja onpa äkkiseltään todella surkea ohjaus, ei uskoisi nykypäivän AAA-julkaisusta löytyvän näin onnetonta toteutusta. Days Gonessa ajettavuus oli 100 kertaa parempi, ainakin tähän ekaan kulkupeliin verrattuna. Toivottavasti paranee myöhemmin, tai sitten on vain totuttava.
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin pelaamaan tätä nyt Days Gonen jälkeen. Ensituntumalta näitä ei ainakaan voi mitenkään verrata keskenään, toki molemmissa avoin maailma ja hommia voi tehdä suhkot vapaasti.

Episodi 2 hyvässä vauhdissa ja maistunut ittelle hyvin tälläinen Kojiman härö-skifi. Ihan hauskaa suunnitella mitä tehtäviä ottaa ja yrittää sitten kulkea maastossa älytön lasti selässä. Ilmeisesti pystyy itse vaikuttamaan pelin haastavuuteen, juurikin tehtävä valinnoillaan ja miten ne toteuttaa. Kerrankin pelimekaniikat oikein yllyttää laittamaan pelimoottorin koetukselle, toivottavasti kestää.

Huono oon vielä välttelemään BT-örmöjä ja ovat jo kolmesti imaisseet mukaan, onneks pääsin luikkimaan pakoon, sain tavarat takaisin ja tehtävät suoritettua puhtaasti :D ihmis-vihujen kanssa on onneksi mennyt paremmin.

Toivottavasti oma into riittää loppuun asti. Taitaa tämäkin peli mennä parhaiten sopivan lyhyissä sessioissa, niin ei ala puuduttamaan toisto.

Sain jo ekan prätkän käyttöön ja onpa äkkiseltään todella surkea ohjaus, ei uskoisi nykypäivän AAA julkaisusta löytyvän näin onnetonta toteutusta. Days Gonessa ajettavuus oli 100 kertaa parempi, ainakin tähän ekaan kulkupeliin verrattuna. Toivottavasti paranee myöhemmin, tai sitten on vain totuttava.
Joo se prätkä oli kyllä suurin pettymys itsellenikin koko pelissä, kun näin jälkeenpäin asiaa ajattelee. Olisi ollut huippua päästä yhtä hyvillä kontrolleilla ajelemaan mitä DG:ssä nuo oli prätkällä, mutta DS:ssä prätkä on taidettu suunnitella vain tasaisella liikkumiseen.

Pelin edetessä kyllä avautuu pelaajalle sulavempiakin tapoja liikutella tavaraa. ;)
 
Jotain rajoituksia tos reitin valitsemisessa tuntuu olevan kun tulee vastaan paikkoja mihin et voi rakentaa esim tikapuita, ilmoittaa vaan "outside permitted construction are". Kumminkin selkeästi näkyy, että tuonne voisi päästä ja tuolla voisi kävellä.

Juu huomasin saman, kun menin metodilla aina ylöspäin kunnes pääsee taas haluttuun suuntaan. Tuli raja vastaan, ukko meni puoliks kallion sisään, mutta ei suostu kiipeämään, eikä hypyllään onnistu enää nousu. Nyt tarttee sitten edetä sallittua reittiä pitkin.

On tää silti hauskaa touhua tälläiselle Elite Dangerousista ja mudrunnerista pitävälle. Päätin jättää turhat sivu jobit tekemättä ja hoitaa vain tarinaa edistävät ja muuten mielenkiintoiset keikat.
 
Satamaan ekaa kertaa mennessä tosiaan löytyi näkymätöntä seinää, kun koitin mennä liian ison mäen ylitte. Ajattelin ensin, etten vain onnistunut kiipeämään, joten jätin lastin selästä maahan ja koitin ketterempänä loikkia ylös, mutta lopulta meno tyssäsi aina ihan loivassa kohti näkymättömään seinään ja jouduin palaamaan vähän pettyneenä lastin kanssa pelin tekijän suunnittelemalle reitille, no opinpahan väistelemään BT:tä, BB:een avulla ja heittämään kranaatteja. Jatkossa ei tarvitse kiertää BT-alueita niin älyttömän kaukaa :D
 
Katos, pääsin Episode 3:seen. Ihmettelen suuresti, miten porukka on ehtinyt kyllästymään kahden ekan episodin aikana, kun ei ollut pakko tehdä saman reitin toimituksia, aikaa meni muutama hassu tunti ja joka reissulla tuli uutta juttua vastaan. Itse ehdin sopivasti oppimaan riittävät mekaniikat ja nyt sitten puheiden perusteella peli vasta muuttuu mielenkiintoiseksi :D
 
Pääsin Episode 5 alkuun. Edelleen on peli maistunut hyvin. Pyrin tekemään aina tarinaa edistäviä keikkoja ja napsin mukaan siihen sopivia sivutehtäviä, niin ei turhaa toistoa. Välillä suunnitelmat muuttuu ja joutunut tekemään parikertaa kunnon lisälenkkiä :D

Onneksi uutta tavaraa tulee jatkuvasti käyttöön ja erilaisia pelimekaanikoita on sekoiteltu sopivasti keskenään. Kaiken lisäksi maailma ja tarina on varsin mielenkiintoinen, niin eipä ole ollut tylsää.

Ajoneuvojen fysiikoihin on jo tottunut, mutta jos ne olisi vielä paremmat, niin tämä olisi todella hauskaa.
 
Nyt on tulla kahdesti vastaan sama ärsyttävä bugi. Molemmalla kerralla oli antamassa sivutehtävän lastia, vastaanottajalle ja se oli kadonnut mystisesti. Ekalla kerralla toimitus oli insinöörille ja luulin itse sekoilleeni lastauksessa. Koitin hakea ne uudelleen lähtöpaikasta, mutta peli ei suostunut antamaan niitä enää. Ajattelin, että niiden lukitus varmaan aukeaa myöhemmin ja jatkoin pelaamista.

Nyt tuli toinen kerta keräilijän kanssa. 100m ennen päätepaikkaa otin tavarat autosta ja lastasin selkään. Kävelin tyypin luo ja koitin tehdä tavarantoimituksen, niitä ei ollutkaan enää minulla ja etsimistoiminnolla näitti niiten olevan lähtöpaikassa. Latasin tallennuksen lähtöpaikaan ja toimitin lastin uudestaan. Toivottavasti ei tule enää uudestaan tuota.

Onko muille tullut vastaavaa bugia ja voiko jotenkin korjata? En nopeesti googlettamalla löytänyt.
 
Ennakkolataus on alkanut, GMG:stä tipahtu juuri avain mukavaan 47€ hintaan. Tämä menee peluuseen vasta Tsushiman jälkeen mutta ai että mitä herkkua odottaa silloin. 64 gigaa kokoa.
 
Pelin PC port on kuulemma malliesimerkki siitä kuinka se kuuluisi hoitaa. Ilmeisesti hyvin kääntyy Decima konsolilta PC:lle.
 
Digital Foundryn alustavia mietteitä, lisää on tulossa. Pitäisi siis pyöriä hyvin jopa vanhalla koneella, mutta windows 10 pakollinen koska DX12. Kiva päästä näkemään löytyykö vielä markkinoilta konetta millä pääsee tuohon maksimi 240 FPS.


Peli aukeaa klo 16-17, vois käydä ottaa pienet tyypit miten pyörii omalla kokoonpanolla. Eikös siinä pääse heti kun saa hahmon ohjattavakseen sinne open worldiin.
 
Ylös Bottom