Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Odottelu ei muuttunut yhtään helpommaksi - päinvastoin :D 60 tuntia kuulostaa aikamoiselta. Sisältyykö tähän paljon ylimääräisiä (ts. vapaaehtoisia) kuljetuskeikkoja ym. pelimaailmassa häröilyä?

Kyllä, tuon varmasti olisi parikymmentä tuntia nopeamminkin voinut tahkota, tykkäsin vaellella kaikessa rauhassa. Tein kyllä jonkin verran sivujobejakin mutta toisaalta, jäi sinne vielä reilusti tekemättömiä tehtäviä odottelemaan sopivaa hetkeä.
 
Jos haluaa hauskimman arvostelun mitä pelistä varmasti on tulossa, se löytyy alta. Siinä on melkeen 10 minuutin tutoriaali miten se toimii ja miksi jotkut asiat on tehty kuten ne on. Tim Rogers on kyllä legenda jo eläessään.

P.S. arvostelu ei sovellu tosikoille ja niille jotka eivät pidä Tim Rogersista.



EDIT: Monster energiajuoma on kiistattomasti paras energiajuoma markkinoilla joten peli tulee saamaan itseltäni 5 lisäpistettä tästä mainostuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Hups, vahingossa pistinki revikan linjoille jo nyt. Eli tässäpä on: https://www.konsolifin.net/arvostelu/tolkumpi-kuin-luulisi-death-stranding

Sanottakoon vielä, että arvoin pitkään, itseasiassa ihan loppumetreille neljän ja viiden tähden välillä, päädyin vahvaan neloseen :)

Hyvä kuulla kokemuksen olleen kiitettävän puolella. Hideo lunastaa odotukset ja eiköhän siellä ole nopeasti Shuhei Yoshidan johdolla allekirjoitettu jo seuraava yksinoikeussopimus.
 
Onko jollain kokemuksia, mistä saisi pelin jo julkaisupäiväksi kotiin/myymälään? Verkkokauppa, Gigantti ja Power vaihtoehtoina.
 
Kojima on tehnyt pelejä yli 30v ja ikää on jo 56v, kyllähän Kojima on pelimaailman legenda ja ei siinä ole mitään väärä jos häntä pelaajana fanittaa, kyllä Kojima on fanituksensa ansainnut vuosien saatossa huippupeleillä.

Se ei tietenkään tarkoita sitä että jos Kojima tekee paskanpelin niin valehtelis jotenkin itselle että se on hyvä, enkä usko että arvostelijat ovat niin tehneet tämänkään pelin osalta.
 
Kojima on tehnyt pelejä yli 30v ja ikää on jo 56v, kyllähän Kojima on pelimaailman legenda ja ei siinä ole mitään väärä jos häntä pelaajana fanittaa, kyllä Kojima on fanituksensa ansainnut vuosien saatossa huippupeleillä.

Se ei tietenkään tarkoita sitä että jos Kojima tekee paskanpelin niin valehtelis jotenkin itselle että se on hyvä, enkä usko että arvostelijat ovat niin tehneet tämänkään pelin osalta.
Se ei myöskään tarkoita sitä, että pitäisi olla samaa mieltä Kojimaa kovasti fanittavien kanssa hänen aikaisemmista peleistään, jos niistä ei vain yksinkertaisesti ole pitänyt. Tämä on minun kohdallani tosiaan tilanne. Tästä huolimatta olen vielä kerran päättänyt antaa hänen tekemälleen pelille mahdollisuuden, koska Death Strandingin juoni, hahmot, ympäristö ja videoista näkemäni tunnelma ovat kaikki aivan eri tasolla kuin miten ne ovat ainakin itselleni näyttäytyneet Metal Gear-peleissä. Metal Gearit kun eivät vain yksinkertaisesti ole minun juttuni. Death Stranding vaikuttaisi jo videoiden ja arvostelujen perusteella sitä olevan, vaikka pieni huoli on mahdollisen mikromanageeraamisen suhteen, koska en ole yleensä sellaisen ystävä, ellei puhuta puhtaasti Starcraftista tai vastaavista RTS-peleistä. Niistäkin vain harvat ovat minua kiinnostaneet.

Kyllä Death Stranding vaikuttaa nyt sellaiselta peliltä, mikä minullekin varmasti Kojiman peleistä maistuu, mutta se ei silti tee Kojimasta minulle legendaarista pelinkehittäjää, koska hänen aikaisemmat pelinsä eivät ole minulle legendaarisia olleet. Ymmärrän toki, että Metal Gear-pelejä mestariteoksina pitäville Kojima on kuitenkin suuri nero. Hänen kohdallaan on silti hyvä muistaa, että hän jakaa myös mielipiteitä, ja hänet ja hänen pelinsä toisin kokevilla on myös oikeus mielipiteisiinsä, eikä niistä kannattaisi kyllä loukkaantua.
 
Pelkästään se että tyyppi on tehnyt menestyksekkäästi pelejä yli 30v tekee hänestä pelimaailman legendan.
Ihan sama sille että onko pelit uponnut juuri itselle vai ei, niin Kojima on jättänyt jälkensä moneen genreen ja muokannut koko pelialaa.

Ensimmäinen MGS julkaistiin 1987 ja se oli aikaansa edellä monessa asiassa, ei kannata aina miettiä vain niitä Playstationille julkaistuja pelejä.
 
Itse voin sanoa puolueettomasti, etten ole pitänyt Kojiman yhdestäkään aikaisemmasta pelistä juurikaan.. Tälle kuitenkin annan täyden mahdollisuuden ja tulen kertomaan mielipiteeni rehellisesti.. Jos on mielestäni loistava, kerron sen ja jos taas ei tämäkään Herran tuotos iske ja on mielestäni *aska, kerron sen myös.. Tämä on keskustelupalsta ja kenenkään mielipiteen ei pitäisi kuulua kenellekään muulle.. Kunhan on rehellinen ja peliä on oikeasti pelattu.. Pelaamatta paskaa, on sit ihan turhia kommentteja..
 
Pelkästään se että tyyppi on tehnyt menestyksekkäästi pelejä yli 30v tekee hänestä pelimaailman legendan.
Ihan sama sille että onko pelit uponnut juuri itselle vai ei, niin Kojima on jättänyt jälkensä moneen genreen ja muokannut koko pelialaa.

Ensimmäinen MGS julkaistiin 1987 ja se oli aikaansa edellä monessa asiassa, ei kannata aina miettiä vain niitä Playstationille julkaistuja pelejä.
Niin, no itse olen ainakin MSX-kotitietokoneella aloittanut pelaamisharrastukseni, ja nimenomaan kaikki MSX:n Konamin pelit on toki pelattu. Penguin Adventure, F1 Spirit, Castlevania ja Maze of Galious jäivät niistä parhaimpina pelikokemuksina mieleen, ja jo silloin ihmettelin miksi ne Metal Gear-pelit MSX:lle olivat joidenkin toimesta kovin kehuttuja. Metal Gearit eivät vain ole minulle koskaan kolahtaneet - lainkaan.

Joillekin Kojima on legenda, mutta minulle ei. Se kuinka paljon te Kojima-fanit häntä palvotte ei muuta mielipidettäni hänestä pätkääkään. Jos hän tekee tulevaisuudessa mielestäni todella hyviä pelejä ja useampiakin vielä, niin toki sitä kautta varmasti alan häntä arvostaa enemmän kuin tähän mennessä.
 
Viimeksi muokattu:
En itse tuota Kojimaa mitenkään erityisesti palvo, mutta ymmärrän hänen merkityksensä peleille ja täten hänen legenda statuksen.
Jos jotakin voi kutsua pelialalla legendaksi niin kyllä se on kojima ja kyllähän tuo ukkeli tuntuu olevan idoli myös muille pelinkehittäjille.
 
Tulevana sunnuntaina voi katsastaa KFinin striimissä 99% varmuudella Death Strandingin ensitunnelmia, mikäli ei ole vielä siihen mennessä päässyt tutustumaan. Kaavailen lähetystä oletettavasti klo 13.00 alkavaksi, selviää somekanaviltamme parin päivän sisällä. Lähtökohtana olen katsonut vain yhden trailerin ja lukenut kaksi arvostelua. Tuo 1% vain siinä tapauksessa jos levyversiota ei löydy, mutta tuskinpa niin huono tuuri käy.

Itse odotan innovatiivista luomusta, joka tuo jotakin uutta ja erikoista seikkailupelien maailmaan. Pitkästä kestosta pelkästään plussaa. Eniten kauhistuttaa suunnistaminen ja reittien kanssa pähkäily, vahvoja heikkouksia molemmat ennen kuin syöpyvät pitkäaikaisen reittikelauksen jälkeen takaraivoon. Pelimaailma on synkkä tai vähintään synkänpuoleinen, joten ilahtuisin kovasti niin huumorista kuin myös jonkin sortin kauhuelementistä aina silloin tällöin.

Kojima-keskusteluun otan sen verran kantaa, että kenestäkään muusta pelialaan liittyvästä ns. isosta nimestä en muista mitään. En edes nimen puolikasta, kun puhutaan maailmanlaajuisista megajulkaisuista. Kojima on se ainoa, joka on syöpynyt mieleen. Osaltaan sen takia, että Metal Gear Solidit ovat itselleni legendaarisia pelejä. Oli vain pakko aikoinaan ottaa selvää, kuka niiden takana on, kun kolme ensimmäistä osaa olivat tulleet enemmän kuin tutuiksi. Mutta toisaalta katsastan pelit pelkästään niiden sisällön vuoksi/ansiosta, en koskaan studion tai kenenkään taustalla olevan "luojan" mukaan. Aikaisemmille saavutuksille odotan kuitenkin vastinetta Death Strandingin tarjoaman sisällön muodossa, koska vahva maine on mukana.
 
Pelkästään se että tyyppi on tehnyt menestyksekkäästi pelejä yli 30v tekee hänestä pelimaailman legendan.
Ihan sama sille että onko pelit uponnut juuri itselle vai ei, niin Kojima on jättänyt jälkensä moneen genreen ja muokannut koko pelialaa.

Ensimmäinen MGS julkaistiin 1987 ja se oli aikaansa edellä monessa asiassa, ei kannata aina miettiä vain niitä Playstationille julkaistuja pelejä.
Ilmeisesti Kojima laitettiin tekemään peliä joka oli vielä kesken ja se oli Metal Gear
 
Onko jollain kokemuksia, mistä saisi pelin jo julkaisupäiväksi kotiin/myymälään? Verkkokauppa, Gigantti ja Power vaihtoehtoina.
Verkkokaupalle näistä antaisin ääneni, tai sitten jos mahdollista niin marssit julkaisupäivänä lähimpään myymälään hakemaan pelin hyllystä. Ja jos levyversio ei ole pakollinen hyllyä koristamaan niin digitaalinen lataus ennakkoon ja julkkarissa keskiyöllä jo peli käyntiin.
 
Jaakkimo osallistui talkoisiin ja Metacritic on nostanut Death Strandingin arvostelujen keskiarvoksi 85.

Kunhan on rehellinen ja peliä on oikeasti pelattu.. Pelaamatta paskaa, on sit ihan turhia kommentteja..

Tämä.

Torstaina klo 17 alkaen Geoff Keighley yhdessä muiden pelissä esiintyvien kanssa pelaavat suorassa lähetyksessä Hideo Kojiman johdolla.

 
Ylös Bottom