Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Itselläkin jäi alkuvihastusta seuranneen alkuihastuksen jälkeen peli sillon aikoinaan kesken varmaan 10-15h jälkeen. Oli siinä oma charminsa kieltämättä, mutta ei ole tultua silti palattua pelin pariin vaikka sitä ajoittain tulee mietittyäkin. Mahtaakohan olla samanlainen homma mitä itsellä oli Deus Ex: Mankind Dividen kanssa että peli jäi kesken syystä X ja tuli aina välillä pohdittua että pitäisikö siihen palata. Sitten 3 vuotta myhöhemmin otin viikonlopun projektiksi ja pelailin läpi. Oppi arvostamaan peleissä sitäkin jos tarinan pystyy kertaamaan jotenkin. Deus Exässä oli jossain latausruuduissa tyyliin 40 diaa missä kerrattiin tarina siihen mennessä.
 
No juu ja minulla ei tosiaan ole kokemusta pelistä. Moni vaan puhunut noista kontrolleista sekä siitä että kovin usein ollaan sateessa ja sitten taistellaan näiden mustien otusten kanssa.

Kiinnostava tietää että jos 2.osa tulee niin olisiko se jollain tavalla erilainen peli? Tuskin "samaa peliä" eri juonella.
No, eipä tulevaa voi tietää. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei sitä kannata liikaa etukäteen arvaillakaan. Otetaan vastaan mitä sitten tulee, tai jos ei vaikuta itseään sittenkään kiinnostavalta, niin ei oteta vastaan ja keskitytään johonkin kiinnostavampaan kohteeseen.
 
No, eipä tulevaa voi tietää. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, ettei sitä kannata liikaa etukäteen arvaillakaan. Otetaan vastaan mitä sitten tulee, tai jos ei vaikuta itseään sittenkään kiinnostavalta, niin ei oteta vastaan ja keskitytään johonkin kiinnostavampaan kohteeseen.
Tämä kertaa sata ja sinänsä tekisi mieli johonkin muuhun topikkiin kirjoittaa aiheesta enemmänkin, koska etukäteiskuohuntaa aiheuttanut Last of Us II itsellä pelattavana just. Kuten Death Strandingkin nerokkaasti opettaa :cool:, on verkon yli jaettava tieto ja kanssakäyminen loputtoman arvokasta, mutta pieniä karhunpalveluksia siihen aina liittyy. Tuntuu, että nykyään videopeleistä pitäisi olla ihan tarkka tieto kasassa ja mielipide melkein muodostettuna ennen kuin peliä ekaa kertaa käynnistetään.
Tämä siis liittymättä mitenkään justiinsa @MariusFin kommentteihin, vaan noin yleistasolla.
 
Death Strandingin PS4-versioon tuli tässä aamupäivällä päivitys. Päivityksen myötä pelin tallennuksen saa lähetettyä pilveen PS5:n Director's Cutiin sopivaksi. Voisin veikata, että Ohjaajan Leikkaus -versiossa tallennuksen lataamalla saa myös avattua kaikki PS4-painoksella ansaitut Trophytkin.
 
Kannatti pihtailla tämän pelin aloittamista. Peli hommattu Gigantista aikanaan 20e hintaan, nyt sitten kympillä päivittyy Ohjaajan viiltoon. Life is kinda cool sometimes.
 
Sillon joskus julkaisussa tuli tämä kävelysimulaattori aloitettua ja nyt jatkoin parisen tuntia ja pääsin Chapter 3:een.. pitää varmaan jostain luntata yhteenveto että mitä silloin alussa oikein olikaan ja mitä mikin juttu tässä on.. mekaniikat ihan haussa nyt, minne näitä metalleja ja chry..jotain kannattaa säilöä, tuskin tarvitsee mukana painolastina kuljettaa? Mitä tässä kannattaa edes mukana pitää? Onko väliä rääkyykö vauva ja mitä merkitystä sillä on jos säiliö menee mustaksi? Aika tylsää on ollut tämä parituntinen taas tässä, kävelyä vaikeissa maastoissa postipoikana.. eteneekö tämä peli mekaniikka mihinkään vai onko koko peli jotain reitti suunnittelua?
 
... eteneekö tämä peli mekaniikka mihinkään vai onko koko peli jotain reitti suunnittelua?
Eipä juuri. Matkanteko toki taittuu jatkossa vähän eri tyyleillä, kun uusia juttuja avautuu. Mutta samaa pakettien kuskausta se silti on.
 
Metallit ja muut löytää kyllä käyttönsä varsinkin, jos rupeaa teitä rakentelemaan. Itse säilytin niitä niiden isojen asemien varastoissa, jos en heti käyttänyt. Toki ne pitää sitten myös hakea sieltä mihin jättikin.

Muistanko oikein, että BB:n eli vauvan mennessä liian huonoon tilaan hänestä tulee toimintakyvytön, eli ei auta sinua tunnistamaan B.T.:tä (niitä mustia olentoja). Pidä vaavista huolta, siis!

Peli on melkolailla pakettien kuskausta loppuun asti, mutta ainakin itsellä reitti- ja pakkaussuunnitteluun ja muuhun oikein kunnolla imeytyminen vei hetken. Mutta jos haluat jotain aivan muuta niin ei, sitä ei ole luvassa kuin pienempinä osioina. Teiden rakentaminen jne. on myös materiaalien kuskausta paikasta toiseen ja kaiken huolellista suunnittelua.
 
Viimeksi muokattu:
Metallit ja muut löytää kyllä käyttönsä varsinkin, jos rupeaa teitä rakentelemaan. Itse säilytin niitä niiden isojen asemien varastoissa, jos en heti käyttänyt. Toki ne pitää sitten myös hakea sieltä mihin jättikin.

Muistanko oikein, että BB:n eli vauvan mennessä liian huonoon tilaan hänestä tulee toimintakyvytön, eli ei auta sinua tunnistamaan B.T.:tä (niitä mustia olentoja). Pidä vaavista huolta, siis!

Peli on melkolailla pakettien kuskausta loppuun asti, mutta ainakin itsellä reitti- ja pakkaussuunnitteluun ja muuhun oikein kunnolla imeytyminen vei hetken. Mutta jos haluat jotain aivan muuta niin ei, sitä ei ole luvassa kuin pienempinä osioina. Teiden rakentaminen jne. on myös materiaalien kuskausta paikasta toiseen ja kaiken huolellista suunnittelua.
Eipä juuri. Matkanteko toki taittuu jatkossa vähän eri tyyleillä, kun uusia juttuja avautuu. Mutta samaa pakettien kuskausta se silti on.
Muutaman tunnin olen "roudannu" aika mitään sanomaton peli minulle.
Saa nähdä jaksaako tätä jatkaa.
 
Siitä yksi aikamme parhaista peleistä PS5 versio Vs. Digital Foundry olkaas hyvä.




Löyty yhteenveto redditistä.

Copying a TLDW from r/PS5


TL;DW:

• Performance Mode is 1800p, literally 100% locked 60fps

• Quality mode is native 4k, it's mosly 60fps in gameplay, dips to 50s in cutscenes, mirrors, and BT encounters

• Ultrawide mode is just simple widescreen mode, but with an increased FOV and black bars, as the PS5 does not support ultrawide resolutions at this time, resolution is 1643p

• Some parts of the map have been slightly altered, with different rock placement, and such

• Visuals mostly on-par with PC max settings, but LoD remains a bit lower compared to PC

• The Dualsense implementation was praised

• Game loads in around 3 seconds

• Exporting saves from PS4 version can be a pain in the ass, depending on where you left off. You can only export your PS4 save if you don't have any active orders, probably not a problem for you, as most orders can be cancelled, BUT some orders(like Road Reconstruction) can't be cancelled, so you'll have to grind for hours on the PS4 version before being able to export your save.


Arvosteluja myös.

 
Viimeksi muokattu:
Ostan vaikken hirveesti pelaiskaan. Alun rypistelyn jälkeen kun peli julkaistiin niin tykästyin siihen miten suunnittelit itse seuraavat toimet ja pidin mielessä suuria projekteja jotka aikanaan on valmiita. Ei sovi kaikille enkä olettanu että minullekkaan mutta jokin tässä vaan imas täysin mukaansa.
 
On kyllä aika huikea suoritus Kojiman porukoilta saada peli pyörimään natiivina niinkin lähellä 60 kuin se tällä hetkellä pyörii. Ei tule hirveän monta peliä mieleen jotka näyttävät yhtä laadukkailta ja pyörivät yhtä sulavasti kuin tämä. Pelin tarinasta ja gameplaysta voi olla montaa mieltä, mutta kyllähän tämä on teknillisesti todella hieno teos niin grafiikkojen kuin äänimaailmansa puolesta. Ja vielä kun DualSensen ominaisuudet näyttäisi olevan kunnossa niin ostoonhan tämä DLC meni.
 
Pitihän tuo kympin päivitys ostaa, kun halvalla sai. Jäi ensimmäisen läpipeluun jälkeen vähän sellainen kutina, että tämä saattaa olla niitä pelejä, jotka maistuvat toisella kierroksella paremmalta. Varsinkin nyt paranneltuna versiona.
 
Reilu pari tuntia takana PS5 versiota ja kuten tiedämme pelin alku on hyvin tarina painotteinen joten ei paljoa gameplaytä saanut alle, mutta sen mitä sai niin ohjaimen tärinät ja värinät tuntuu aika täydellisiltä. Liipaisimet jäykistyy selkeästi kun paino ylittää about 70 kilon rajan, hahmo ottaa kiinni varusteista heti kun liipaisimet saavuttaa kohdan missä alkaa pistää hanttiin joten pohjaan asti ei tarvi painaa.

Tärinät tuntuu alkuun aika heikoilta, mutta kun saat vähän painoa selkään ja painelet vähän epätasaisempaan maastoon niin johan alkaa tapahtua. Ohjain tärisee ja värisee joka askeleella minkä otat epätasaisessa maastossa ja tuntuu oikeastaan helpottavalta kun pääset rinteen ylös ja tärinät lakkaa, loistavasti täydentää pelaajan fiiliksiä siitä että huh nyt on helpompaa taas liikkua. Cutsceneissä tärinät myös vahvistaa ruudun tapahtumia hienosti.

Performance modissa peli näyttää aivan jäätävän hyvältä, ja en oikeen näe tarvetta tuolle 4K modelle, toki se on ihan kiva olla olemssassa sitten kun saadaan PS5 pro jolla tämä 4K modi sitten pyörii lukitulla 60 FPS, widescreen modea en testannut. Kokonaisuutena tämä on upean näköinen versio ja pyörii loistavasti.

Kaikki peliin lisätyt extra toiminnot tietysti kokematta koska niiden avaaminen kestää varmasti tunteja, mutta mielenkiinolla odotan miten ne vaikutta peliin, alkuperäinen versio oli jo lähes täydellinen kokemus joten kaikki lisätekeminen on vain extraa. Pelkät ohjaimen värähtelyt ja 60 FPS olisi tehnyt tästä jo ostamisen arvoisen päivityksen.
 
Tuli katsottua ign video uudistuksista ja ehdottomasti paras muutos oli sen hemmetin monster energiajuoman vaihtaminen keksittyyn merkkiin joka jopa sopii pelin universumiin.
Jotenkin oudosti tuo päivitys kiinnostaisi vaikka peruspeli olikin vain ihan ok. Kuitenkin se kilparata ja ampumis haasteet kiinnostaa kuten myös kaikki kosmeettiset cyberpunk lisät.
Siellä uudella alueella kuulemma on vain vaivaiset kolme tehtävää jotka kesti yhteensä n.tunnin.

Tuossa voi kuitenkin jatkaa vanhasta tallennuksesta joten kaikki uudet lelutkin olisi heti saatavilla.
Olen kyllä aika varma, että kaikki mun ziplinet ja muut on jo tässä vaiheessa varmaan ruostuneet puhki tai viimeistään sitten kun saan ps5:n.
Mä olin kokoajan siinä luulossa, että nuo extrat tulee myös ps4:lle, mutta eipäs tulleetkaan.
 
Ylös Bottom