Eilinen ilta tuli itelläkin pelailtua tätä ja on tämä kyllä loistava peli Ei ole taas hetkeen mikään peli kyllä vetänyt näin mukaansa mitä tämä, kun tuntuu, ettei malttaisi millään lopettaa. Eniten on tullut tehtyä noita arsenal leadejä, jotta on saanut parempia aloitus varusteita kasaan.
Tuo timeloop idea on kyllä loistavasti toteutettu ja tulee kunnon salapoliisi fiilis, kun tutkii noita johtolankoja ja jokin niistä alkaa purkautua. Jotain tapahtuu siihen aikaan siellä, kun tätä tapahtuu tähän aikaan täällä jne.
Tuo toistokin on aika huomaamatonta, kun pelaaja on niin isosti kontrollissa siitä mihin menee ja mihin aikaan. Eli kun pelissä tuo loop koostuu yhdestä päivästä joka on jaettu neljään vuorokaudenaikaan niin aina, kun aloittaa uuden päivän voi valita ajan ja paikan mihin menee ensiksi ja sen alueen voi tutkia niin rauhassa, kun vain haluaa. Sitten, kun poistuu kentästä niin saman valinnan saa tehdä uudestaan ja ainut rajoitus on, että ajassa ei voi mennä taaksepäin, eli jos valitsit päivän alussa ekaksi kohteeksi iltapäivän, et voi mennä seuraavaksi aamuun resetoimatta päivää. Ja jokainen kenttä muuttuu aika isosti sen mukaan mihin aikaan päivästä sinne menee. Esim aamulla joku baari voi olla kentässä kiinni ja kadut hiljaisia mutta illalla kuhisee vihollisia baarin avauduttua. Pidän myös tuosta, että jonkun johtolangan voi löytää toisesta kentästä illalla mikä auttaa myöhemmin etenemiseen toisessa kentässä aamulla.
Ei tätä tosiaan omasta mielestä voi oikeen kutsua roguelikeksi ollenkaan, kun niin paljon tuota toiston ideaa on muutettu ja kevennetty niihin verrattuna. Myös aseita ja varusteita rupeaa saamaan tosi hyvää tahtia pysyväksi, jolloin niitä ei menetä kuollessaan tai päivän alkaessa uudelleen.
Pelattavuus on jälleen kerran kyllä tuttua Arkane laatua, kaikki vaan toimii juuri niin sulavasti, kun pitääkin. Aluksi tuntui, että varusteita, aseita ja kombinaatioita miten noita voi pitää käsissä on niin paljon, ettei meinannut muustaa miten kontrollit menee niiden osalta mutta nopeasti siihenkin pääsi sisälle. Ammuskelu on tunnokasta ja hiiviskely vähintäänkin yhtä hauskaa, kun Dishonoredissa. En tiedä miksi, kun ei nyt ole kauhean samanlainen peli kuitenkaan, niin tästä tulee itselle mieleen Goldeneye peli N64:lta. En kyllä osaa selittää miksi mutta ehkä osittain tuon musiikin, hiippailun ja tuon aloitusaseen takia, kun se näyttää ihan Goldeneyen Klobbilta.
Tuota inveidausta tuli myös kokeiltua ja pataanhan siinä tuli aluksi monta kertaa kunnes sitten viimeisellä yrityksellä pääsin taittamaan kokonaista kaksi kertaa Coltin niskat Steven Seagal tyyliin. Hauskalta vaikutti tuokin ja mukavasti alkoi avautumaan aseita ja varusteita Julianallekin tuossa vaikkei kauhean hyvin pärjännytkään. Tuo Julianan tulo Coltin peliin ei kyllä ole kovinkaan tiheään toistuva homma vaikka minulla on tuo online invade päällä. Eilisen neljän tunnin pelien aikana Juliana ei tullut peliin kertaakaan, ei AI hahmona eikä pelaajan ohjastamana.
Puuuh, miksi pitää mennä töihin…Eikö voisi vain jäädä pelailemaan päiväksi Deathlooppia…
![Big Grin :D :D](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)