Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Onko kuulunut mitään mahdollisesta Euroopan julkaisusta?
Toi VPD Affenanmaan versio on näemmä jenkkiversio. Tosin saisi sen tuolta halvemmalla kuin VG+.

Edit: Ty TT-2k
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Hoh, nyt tutoriaali ja pieni pätkä "ensimmäistä kentää" takana. Erittäin hyvät fiilikset jäi.

Kaiken lukemani perusteella oletin, että käytännössä etenemisen tallennus tapahtuu vain löytämällä oikoreitti kentän alkuun (tai muualle) mistä löytyy tuo portaali takaisin Nexukseen? Ovatko kaikki viholliset kentän alusta spawnanneet uusiksi kun matkustan takaisin kenttään Nexuksesta, vai pääsenkö kulkemaan ongelmitta oikoreitin kautta siihen kohtaan mihin jäin aikaisemmin?

Knightin tein ensimmäiseksi hahmokseni. Varmaankin kaikista geneerisin valinta mutta minkäs voi kun urhoollinen ritarius houkuttelee :p
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kaiken lukemani perusteella oletin, että käytännössä etenemisen tallennus tapahtuu vain löytämällä oikoreitti kentän alkuun (tai muualle) mistä löytyy tuo portaali takaisin Nexukseen? Ovatko kaikki viholliset kentän alusta spawnanneet uusiksi kun matkustan takaisin kenttään Nexuksesta, vai pääsenkö kulkemaan ongelmitta oikoreitin kautta siihen kohtaan mihin jäin aikaisemmin?

Demon's Souls Wiki

Suosittelen perehtymään! Auttaa kaikkiin kysymyksiisi :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Hoh, nyt tutoriaali ja pieni pätkä "ensimmäistä kentää" takana. Erittäin hyvät fiilikset jäi...
Viholliset spawnaa aina kuin kuolet tai kun postut takaisin nexukseen. Jos keskellä mappia alkaa hermot kiristyä liikaa, voit lopettaa pelin ja jatkaa siitä paikasta missä lopetit, eikä viholliset oo spawnannu. Tuolta wikistä löytää todella mukavasti vinkkejä hahmon rakennukseen ja kaikkeen muuhun.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Ainoastaan japanilaisesta versiosta puuttuvat nuo englanninkieliset valikot, mutta esim. kiinalaisesta ja korealaisesta versiosta ne löytyvät:

Demon's Souls English Wiki: Demon's Souls Versions

Niinhän minä sanoin?

Thalak puheli että japanissa julkaistaisiin jokin halpisversio joten korjasin että japanilainen (jopa halpisversio) eivät välttämättä sisällä englanninkieltä lainkaan.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Jonkin aikaa sitten tuli tämä helmi hankittua ja mikään peli sitten WoW:n jälkeen ei ole kolahtanut yhtä kovaa.

Aikaa pelikellossa on n. 14h ja olen vasta raapaissut pintaa, tällä menolla kellossa on varmaankin 60h ennenkuin peli on läpäisty. Peli on vaikea, mutta mielestänii juuri oikealla tavalla vaikea, pelaajaa ei pidetä kädestä kiinni ja juosta putkessa. Mikäli muistini toimii oikein DS muistuttaa hieman legendaarista Severance: Blades of Darknessia.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pärjääkö tässä maagilla?

Usein kun maagit tuppaa olemaan epäbalanssissa. Alkuun eivät kestä hittiä ja niin heikot spellit, että rotatkin nauraa. Lopussa taas riittävän stydejä loitsuja, mutta ei mannaa riitä taikomaan riittävän tiheästi.. Kuinkas tämän kohdalla on tilanne?

Maagilla pärjää aluksi vähän maailmasta riippuen, esim. vankilakenttä on aika iisi ja sieltä saa mukavasti yrttejä, joten sitä tutkii mielellään. Kaivoksissa pärjää kunhan pitää duunarit loitolla keihään avulla (ja riskaabeleimmissa tilanteissa käyttää vesikenttäloitsua), täppiä ei velhon kondiksella ja varusteilla kannata mennä ottamaan miltään hirveesti zombia isommalta. En ole kovin pitkälle päässyt mutta pelaan kyllä velhoa mielelläni, koska en tykkää mistään kuperkeikkamiekkailusta. Kivempaa se on kilven suojista zäppäillä ja tökkiä keihäällä. Jos joku pääsee iholle niin saa sillä lyhyellä miekallakin tuhoa kunhan vähän upgradaa. Aloitusloitsut on musta ihan päteviä.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Meikää ihmetyttää aika paljon se että kuinka vähän jengi on messissä noissa bluestone blackstone seteissä, on pelattu kaikkiin mahdollisiin kellonaikoihin kaikkina päivinä viikossa ja silti joutuu aina odottelemaan ihan tuskaisen kauan että pääsee kaverin tai useamman kanssa pelaamaan, se nyt minusta ainakin on tässä hauskinta. Itse lyön melkein aina kun mahdollista sinistä merkkiä kenttään tai otan jonkun muun omaan peliin mukaan ja aina joutuu odottamaan ihan tuskaisen kauan.
Ei muuten liian usein ole noita merkkejä maassa:(
Itse en edes vielä ole ekaa läpipeluuta vienyt läpi kun kikkailen kaikki levelit pureblackiksi että saan kaiken romppeen talteen.
Ärsyttää kyllä suuresti kuinka hemmetin vaikea on saada pure darkmoonstonea:mad:

Heh aloitin juuri NG+ ja tokassa levelissä pitkästä aikaa tuli joku inveidaamaan:) Näin jo kaukaa että kaveri pinkoo sieltä mirdan hammer ojossa valmiina hutkimaan paskaksi meikän kilvet ja armorit. Yksi hyvin ajoitettu firestorm ja kaveri oli entinen:D

On muuten huomattavasti ankarampi vaikeustaso NG+, 2-1 hakkumies veti meikän oneshotkillillä vaikka oli täydet enkut ja hyvä armori päällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Sain kaverilta lainaan taman ja oh my mika peli. Ensimmainen mika tulee mieleen tuon online moden ja pelin vaikeuden kanssa etta tama on erittain hostile MMO. Vaikka peli ei tietenkaan mika MMO ole. Harmi etta joutuu importoimaan mutta on kylla sen arvoinen.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tuo on ainut mappi jossa viholliset ovat niin keskittyneitä omiin puuhiinsa, etteivät huomaa pelaajaa. Muissa mapeissa viholliset hyökää normaalin välimatkan päästä.

E: Jahas, ja mä taas vastailen ensimmäisen sivun kysymyksiin -.-
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Noniin, tämän pitäisi tulla postin välityksellä huomenna. Hommaamisessa oli omat hankaluutensta, kun peli tuntui olevan todella hankalasti tilattava varsinkin Suomesta. Tämä taitaa mennä kyllä mainostuksen puolelle, eli päivän ilouutinen ja kuuma vinkki niille jotka ovat peliä kuolanneet, mutta eivät ole vielä tätä hommanneet: Verkkokauppa.com:n ahvenanmaan kaupasta saa jenkkiversiota 45,40e:llä uutena (verkkokauppa.com => hakuun demon's souls).

Pitänee kirjoitella tunnelmia sen jälkeen kun on päässyt peliä testaamaan. Arvosteluiden ja kommenttien perusteella oletan, että tämän parissa tulee viihdyttyä tunti jos toinenkin. Tai sitten menee hermot välittömästi :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Nooh päälle 80h lasissa ja lisää tulee yhä päivittäin:eek:
Olen harkinnut uuden pelin aloittamista jollain tiukasti magiigasta pidättäytyvällä miekanheiluttajalla mutta en tiiä jaksaako tuota. Oma ukko alkaa olla niin hyvässä tikissä ettei tiiä jaksaako sitä alun tuskaa uudemman kerran?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kuinka paljon NG++ on eroa NG+? Ainakin ekan kerran ja NG+ välillä ero on mielestäni suht iso ja kiinnostaisi tietää onko harppaus joka kerta noin iso (jostain lukenut ettei olisi).

Yksi pitkästä aikaa koukuttavimmista peleistä mitä pelannut, saisi tosin olla aktiivisempaa onlinetoimintaa (blue/red stone). Sitä vähän ekan pelikerran jälkeen ihmettelin kun monessa arvostelussa hehkutettu infernaalisen vaikeaksi ja, että jos pomossa kuolee on puhdistettava koko taso uudestaan päästäkseen pomoon kuolemaan uudestaan. Kenttäratkaisu jossa avataan "oikoreittejä" checkpointtien sijaan on fiksu systeemi mutta se avaa lähes jokaisessa maassa lähes suoran reitin pomolle parin minuutin matkan päähän sen sijaan että koko maa pitäisi vetää läpi. Toinen outo juttu on tämä pomojen vaikeustaso, oma ensimmäinen hamo oli jonkin sortin tankki/warrior henkinen hahmo joka otti iskun pomolta kuin pomolta ja yli puolet pomoista taisikin kuolla ekalla yrittämällä lukuunottamatta maneateria joka onkin tällaisella hahmolla ehkä vaikein pomo. Toinen hahmoni taas on maagi jolla vetää vaan guardit ja firestormit niin lähes kaikki pomot kuolevat yhdestä osumasta ekalla läpivedolla ja NG+.

Taisi tulla vähän turhaa marisemista loistavasta pelistä mutta pelko että tämä peli olisi liian "vaikea" meinasi jättää pelin ostamatta, jos joku miettii kannattaako tämä hankkia ja onko liian vaikea niin voisi sanoa että ihmiselle jonka lempiharrastuksia on pelaaminen ja pelaillee vähän satunnaista enemmän peli ei todellakaan ole mikään ylitsepääsemätön.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kuinka paljon NG++ on eroa NG+? Ainakin ekan kerran ja NG+ välillä ero on mielestäni suht iso ja kiinnostaisi tietää onko harppaus joka kerta noin iso (jostain lukenut ettei olisi).

Vahvistamaton mutu olisi että NG+ olisi noin 4x vaikeampi kuin eka ja siitä seuraavat NG++jne.. vaikenevat aina 8% ja seitsemännen läpipeluun jälkeen ei enää vaikenisi. Nämä taisin lukea Demon's Soulsin wikistä.
Minä ainaki tykkään tuosta että nuo oikopolut monissa ruuduissa aukenee, olisi suhteellisen ärsyttävää vaikkapa 3-2 lopparille juosta joka kerran ruutu uudestaan läpi.
Äkkiä miettimällä niin 1-2, 4-1,4-2 on ne ruudut joissa ei minkäänlaista oikkaria aukea, monessa kuten 1-3, 3-1 ja 5-1 aukeaa jonkinlaiset mestat mutta silti on vielä äijiä aika monta nujerrettava että pääsee pahiksen kimppuun.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Peli saapui eilen ja pääsin aloittamaan pelaamisen tänään. Yllättävää kyllä odotin hieman vaikeampaa peliä, mutta turpaan ei tullut kuin pari kertaa ja nämä johtuivat pääasiassa omista mokista. Hieman mietteitä ensimmäisen kolmen tunnin pelaamisen jälkeen (hahmona knight ja eka boss piesty):

Plussat:
- Peli on vaikea, mutta reilu. Turpaan tulee välittömästi jos mokailee esim. lyöntien ja suojausten ajoituksen kanssa, mutta peli ei kuitenkaan ole epäreilu eikä anna vihollisille esim. tasoitusta. Lähes kaikki omat kuolemat tapahtuivat niin, että tiesin täsmälleen mitä tein väärin.
- Muiden pelaajien jättämät viestit ovat asiallisia ja niistä saa oikeasti hyödyllistä tietoa. Jos maassa lukee, että alueelle ei kannata mennä aloittelijana, niin kokeilemalla selviää että tottahan siinä puhutaan. Peli helpottuu huomattavasti kun jaksaa lukea viestit läpi.
- Muiden pelaajien veriläikistä saa hyviä vinkkejä mihin voi kuolla (pudotukset yms) ja koska on esim. tulossa isompi taistelu.
- Kontrollit ovat helpot ja ne oppii nopeasti tutoriaalin ja ensimmäisen varsinaisen kentän aikana.

Miinukset:
- Koukuttaa, pitänee mennä tän kirjoittamisen jälkeen jatkamaan pelaamista
- Kamera takkuaa ajoittain, varsin mukavaa tapella esim. sinisilmäisten ritarien kanssa kun kamera päättää heilahtaa niin, että kameran ja hahmojen väliin jää esim. kattopalkki jolloin on täysin mahdotonta nähdä mitä vastustaja tekee ja pahimmassa tapauksessa kuolema korjaa välittömästi.

Jospa sitä sit jatkais pelaamista =>
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Tämä tulossa vihdoinkin eurooppaan? Saksassa kuulemma ilmestynyt peli ikärajalistaan!
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Britanniassa julkaisu on kesäkuun 25. päivä, joten Suomen julkaisu lienee paria päivää aiemmin eli 23.6. Luvassa on myös pelkästään Euroopassa ja Aasiassa saatavilla oleva limited edition, jossa pelin soundtrack CD, taidekirja ja strategiaopas.
 
Ylös Bottom