Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Demon's Souls

Vastaus: Demon's Souls [PS3]

tuo taistelusysteemi on kyllä yksi parhaimpia mitä on tullut peleissä vastaan. Etenkin tuo staminan kanssa tasapainottelu tuo paljon syvyyttä, tähän kun lisätään eri aseiden ominaispiirteet kuten.. keihään kanssa voit pitää kilpeä yllä myös kun hyökkäät, vähän turvallisempi olo mutta hyökkäykset menee vain suoraan eteenpäin joten useampia vihuja vastaan saa harvemmin slaissattua moneen vahinkoa kerralla. Käsiin kun voi vaihtaa melkeinpä minkä aseen tahansa niin saa tehtyä hyviä settejä eri tilanteisiin, kun vihollinen peruuttelee ja tökkii kauasyltävällä aseella niin vaihtaa d-padista miekan tai kilven tilalle jalkajousen/taikakapulan ja tilanne voi kääntyä omaksi eduksi. Lisäksi on vielä riskimpiä keinoja vahvempia vihollisia vastaan, jos esim tuntuu että vastustaja blokkaa kaiken eikä saa kulutettua staminaa tarpeeksi vastustajalta niin voi kokeilla parrya (L2) kilvellä, joka onnistuessaan jättää vihollisen avoimeksi todella vahvalle vastahyökkäykselle (about 3x damage vahvaan meleehyökkäykseen verrattuna) mutta sen verran riskialtis liike toi on että sitä ei aina tohdi käyttää :D PVPssä on tullut paljon hauskoja mähinöitä, eikä vallattavana oleva pelaaja tunne olevansa grieffattavana kun hän voi summonata 2 jäppistä auttamaan sekä hänellä on vähintään 25% enemmän hipareita kuin valtaajalla (50% jos valtaaja ei käytä cling ringiä). Ainut huono puoli tosiaan on tuo joskus havaittavissa oleva lagi jos vastustaja on jostain USAn länsirannikolta, mutta yleensä taisteluissa ei ole tullut tunnetta että on huomattavasti alakynnessä lagin takia.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Siis onhan kauan tiedetty että Royalty on easy-mode...

..eli siis "Royalty" on tässä = easy? Itse en jaksaisi tahkota osioita kovin montaa kertaa uusiksi, joten voisin tehdä super-poikkeuksen ja aloittaa ihan helpoimmalla tasolla.. Yleensä kyllä pelaan "normaalilla". Deluxe Edition kolahti myös postiluukusta.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

..eli siis "Royalty" on tässä = easy? Itse en jaksaisi tahkota osioita kovin montaa kertaa uusiksi, joten voisin tehdä super-poikkeuksen ja aloittaa ihan helpoimmalla tasolla.. Yleensä kyllä pelaan "normaalilla". Deluxe Edition kolahti myös postiluukusta.

Loin itselleni royalty-luokan hahmon, sillä maagin pelaaminen kiinnostaa enemmän kuin taistelijan. Alku on kohtuullisen helppoa MP:tä regeneroivan sormuksen ja kohtalaisen voimakkaan aloitusloitsun (tiputtaa suuren osan vihollisista kerralla) ansiosta, mutta tuskin tuo etu kovin pitkäaikainen kuitenkaan on. Vaikea tosin sanoa, kun vasta ensimmäisen pomon voitin, eikä peliaikaa kovin paljoa ole takana.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Loin itselleni royalty-luokan hahmon, sillä maagin pelaaminen kiinnostaa enemmän kuin taistelijan. Alku on kohtuullisen helppoa MP:tä regeneroivan sormuksen ja kohtalaisen voimakkaan aloitusloitsun (tiputtaa suuren osan vihollisista kerralla) ansiosta, mutta tuskin tuo etu kovin pitkäaikainen kuitenkaan on. Vaikea tosin sanoa, kun vasta ensimmäisen pomon voitin, eikä peliaikaa kovin paljoa ole takana.

juurikin näin se menee, ekassa kentässä ei ole magic resistanssisia vihollisia paljoa niin kuin myöhemmissä kentissä voi olla. Tuo MP regen ring tavallaan menettää vaikutustaan ajan myötä kun manan tarve kasvaa jne jne... ei voi sanoa että royalty on easy-mode kuin ekojen kenttien ajan (1-1, 1-2, 2-1)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

juurikin näin se menee, ekassa kentässä ei ole magic resistanssisia vihollisia paljoa niin kuin myöhemmissä kentissä voi olla. Tuo MP regen ring tavallaan menettää vaikutustaan ajan myötä kun manan tarve kasvaa jne jne... ei voi sanoa että royalty on easy-mode kuin ekojen kenttien ajan (1-1, 1-2, 2-1)

No tuon parin aloitustason jälkeen ei enää ole juuri väliä millä aloitti, loppupuolella parhaat haarniskat ovat ne yleensä ne jotka painavat vähemmän ja aseita löytyy vähän joka lähtöön.
Royalista saa varmaan aika hienosti muokattua melee huitojan kunhan nappaa vaikka jonkun crescent tai moon aseen ja nostelee atribuutteja joilla saa staminan ja hp:n kasvamaan.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eilen vihdoin tuo 1-1 läpi. \o/

Ei vielä paljoa ole tullut pelattua, mutta tosi hubaa koko peli, vaikka on kyllä tullut tehtyä niin huonoja ratkasuja jo heti alkumetreillä. Ei muuta, kun etiäpäin. o/
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Välillä itkettää kuinka heikko itsehillintä ihmisellä voi olla. Tuossa etusivulla uutisia selatessa vilahti "Demon's Souls -peliapu" ja päätin vilkaista millainen peli oli kyseessä, olin missannut pelin täysin. Paria videota ja Eurogamerin arvostelua myöhemmin olinkin jo Play.comin sivuilla ihmettelemässä miksei peliä löydy. Viitisen minuuttia myöhemmin peli olikin jo lähtenyt tilaukseen VG+:sta.

Suurta kiinnostusta herätti se, että kuolemasta voisi olla pelin kannalta ihan oikeaa haittaa. Sen lisäksi että joutuu ampumaan pari börsöä uudelleen. Angbandit ja Nethackit on tullut pelattua, samoin Dungeon Masterit, joten tällainen kuulostaa taas viehättävältä ominaisuudelta, jota olen kaipaillut. Myös nuo online-puolen tuomat erot pelimaailmaan vaikuttavat ihan piristävältä. Josko tästä tulisi taas peli, jolle jaksaisi omistautua vähän aikaa. Sitten pitää pärjätä vielä jokunen päivä kädet täristen pelattavaa odotellessa.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Hei onkos täällä kellään tullut kokeitua "cooppia"? Kaveria ollaan koitettu kutsua mun peliin jo muutamaan otteeseen ja ihan piilossa ollaan oltu ja odoteltu useita minuutteja mutta sinikivi ei vaan ilmesty minun maailmaan. Muita kyllä pystyy summonittamaan mutta kaveria ei. Pitääkö sitä vaan yrittää ja yrittää vai onko jotain rajotuksia joiden takia ei voi kaveria summonittaa? Se on varmaan 2x korkeampitasoinen kuin minä.. ;/
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Pitääkö sitä vaan yrittää ja yrittää vai onko jotain rajotuksia joiden takia ei voi kaveria summonittaa? Se on varmaan 2x korkeampitasoinen kuin minä.. ;/

Kymmenen levelin sisällä pitää olla, että pääsee cooppaamaan.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Kymmenen levelin sisällä pitää olla, että pääsee cooppaamaan.

Mitenkä black phantomit? Alkuun tuntui tulevan sellaisia tankkeja vastaan, että ei mitään järkeä. Nyt kun oma hahmo on siellä 150 paremmalla puolella kaikki kaatuu yhteen uchigatana komboon. Toki välillä tulee kovempiakin, mutta kauheasta lagista huolimatta nykyään tuntuu tulevan vain helpohkoja voittoja.

Onko muilla ollut ongelmia pelin serverin kanssa? Vähän väliä joutuu ladata pelin uudelleen, koska peli jostain syystä kadottaa lennossa yhteyden.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

En tiedä, mutta olen turvallanni koko ajan tässä pelissä.. Siis 6 tuntia takana ja Tower Knightia olen kerran päässyt yrittämään. :D
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

En tiedä, mutta olen turvallanni koko ajan tässä pelissä.. Siis 6 tuntia takana ja Tower Knightia olen kerran päässyt yrittämään. :D
Tuo 1-2 osaa olla ensikertaa hankala. Eilen meni tunti jos toinenkin ennenkuin sain kaverin kukistettua. Tämän jälkeen menin 4-1 josta sain Kilij:n, jonka päivitin saman tein +5:seen. Nyt on elämä hieman helpompaa. :)
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Urgh! Peli kerran jo läpi ja oli kyllä mahtava kokemus. Pakko melkein alottaa uudella hahmolla että saa kokea samat kommellukset jollain vaikeammalla hahmolla. Ja kokeilisi tällä kertaa dark tendencyä.

Semmoista vinkkiä voisin antaa että kannattaa tehdä ukostaan mahd monipuolisen. Pitää tietysti painottaa omaan alaansa mutta oikeasti jokaisen on pakko omata joku loitsu ja jouskari. Itse tajusin tuon vasta 2-2:ssa kun bossin kanssa ei tultu yhtään toimeen. Kokeilin ekaa kertaa jotain muuta kuin lähitaistelua ja kaatu kerrasta. Meinasin jo luovuttaa mutta siitä eteenpäin pelin laatu kasvoi ihan potensseissa. Jos joku menee pelin läpi pelkällä meleellä (tiedän että on mahdollista) niin minulta saa kunniamitalin. q:p
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eilen tupsahti deluxe edition postissa ja tuli tässä vähän testailtua... Koko ajan saan turpiini kyllä :D Pitänee tuota opasta vähän tiirailla ja tutkia netistä vinkkejä kun useamman kerran on matka tyssännyt siihen ekan lohikäärme/linna-kentän panssaroituihin sotilaihin :p

Kannattaako tuossa muuten grindata niin että kipittää aina takaisin nexukseen ja sitten menee leveliin uudestaan jne?
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Eilen tupsahti deluxe edition postissa ja tuli tässä vähän testailtua... Koko ajan saan turpiini kyllä :D Pitänee tuota opasta vähän tiirailla ja tutkia netistä vinkkejä kun useamman kerran on matka tyssännyt siihen ekan lohikäärme/linna-kentän panssaroituihin sotilaihin :p

Kannattaako tuossa muuten grindata niin että kipittää aina takaisin nexukseen ja sitten menee leveliin uudestaan jne?

kyllä ite on tullut etenkin alussa käytettyä tuota että putsii ensin kentän ja sitten (menee pupu pöksyyn) ennen pomoa kipaisee nexukseen. Loppuvaiheessa tosin löytyy noita kenttiä jotka on vähän anteliaampia sielujen suhteen niin ei tarvi noin tehdä
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

Itse tajusin tuon vasta 2-2:ssa kun bossin kanssa ei tultu yhtään toimeen. Kokeilin ekaa kertaa jotain muuta kuin lähitaistelua ja kaatu kerrasta. Meinasin jo luovuttaa mutta siitä eteenpäin pelin laatu kasvoi ihan potensseissa. Jos joku menee pelin läpi pelkällä meleellä (tiedän että on mahdollista) niin minulta saa kunniamitalin. q:p

2-2:n bossi kaatuu ensimmäisen kierroksen jälkeen paljon helpommin meleellä. Taioilla on itse asiassa todella vaikea. Ensimmäisellä kierroksella tosin juuri päinvastoin. Hienoa, että kaikki taktiikat toimii.
 
Vastaus: Demon's Souls [PS3]

1-1:ssä lohikäärmeiden lepopaikassa sain hätyytettyä toisen jousella ja menin keräämään aarteet. wikistä luin että kyseisestä paikasta löytyy
Purple Flame Shield.
Kantovara ei riittänyt kilvelle, joten se jäi maahan. Kuolin sitten toisen lohharin pyrstöläpsäisyyn ja tullessani takaisin samaan paikkaan oli kilpi hävinnyt. Vaikka latasin quit/saven kautta kohdan uudelleen ei kilpeä näkynyt.
Häviääkö pudotetut tavarat pysyvästi?
 
Ylös Bottom