Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Digital Foundryn analyysissa Destiny 2:n ruudunpäivitys on tiukasti lukittu 30:een eikä se siitä mihinkään hievahda edes tavallisella PS4:llä. Sen sijaan perusnelkulla on enemmän frame pacing -ongelmia, ja sen ihmiset kokevat nykimisenä. Silti ruutuja tulee joka hetki 30 kappaletta sekunnissa. Ne eivät kuitenkaan tule tasaiseen tahtiin, vaan jokin frame on ruudulla ikään kuin liian pitkään ja seuraava sit vaihtuu tavallista nopeammin.

[video=youtube_share;rDvCEIHxC60]https://youtu.be/rDvCEIHxC60[/video]

PS4 Prolla ei saavuteta aitoa 4K-tarkkuutta, vaan käytössä on sekä checkerboard rendering että dynaaminen resoluutio, eli tarkkuutta pudotetaan hetkellisesti sulavan ruudunpäivityksen takaamiseksi.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Ei millään pahalla, mutta jos tuo fps tuntuu pahalta niin vika ei ehkä oo pelissä. Tuo on erittäin sulavaa. Varsinkin PC jonnelle saa aina nauraa kun itkevät ettei pysty pelaan kun fps menee alle 100 [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Konsoli jonneille sa naura kun tyytyvät 30 FPS kun rauta ei muuhun taivu. Tasainen 30 FPS on pelikelpoinen mutta jos sitä sulavaks kutsuu niin sit on tottunut liiaksi paskaan.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Äh ei nyt viittetä tehä tästä alueesta mitään PC vs Konsoli -härdelliä jooko? Kaikki kuitenkin pelaa samaa Destinyä, alustasta riippumatta. Ja ois ihan siistiä jos ei sitten tartteis (varsinkin julkaisun jälkeen) lueskeskella jatkuvia kirjoituksia siitä miten ei onneksi tarvitse kärsiä konsoliversion parissa kun on PC. Peliä saa kritisoida tietenkin, mutta semmoinen turha spekseillä keuliminen ei tuo mitään arvokasta mihinkään debaakkeliin.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Ei millään pahalla, mutta jos tuo fps tuntuu pahalta niin vika ei ehkä oo pelissä. Tuo on erittäin sulavaa. Varsinkin PC jonnelle saa aina nauraa kun itkevät ettei pysty pelaan kun fps menee alle 100 [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Onko paha päivä tai jotain? Vai eikö lempipelillesi saa antaa mitään kritiikkiä? Jos ei huomaa eroa 30fps ja 60fps välillä fps-pelissä, niin otan osaa. Kuten edellä mainitsin, niin yli vuoden verran pelannut 60fps pelejä (konsolilla), niin niihin verrattuna paluu 30fps:ään oli semihirveä, ja kyllä ero on valtava. Ajan kanssa tuohon tietenkiin tottuu ja tuli tuota ykköstäkin pelattua jonkin verran, vaikka 60fps:ää silloinkin oli tarjolla.

Onko bungien pelimoottori jotenkin antiikkinen, vai minkä takia tämän pitää olla 30fps? Isot PvE mähinät varmaan on liikaa ainakin normi onelle, mutta PvP:tä pelatessa ei voi kyllä kuin ihmetellä, että miksi tällänen peli on edelleen 30 fps.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Äh ei nyt viittetä tehä tästä alueesta mitään PC vs Konsoli -härdelliä jooko? Kaikki kuitenkin pelaa samaa Destinyä, alustasta riippumatta. Ja ois ihan siistiä jos ei sitten tartteis (varsinkin julkaisun jälkeen) lueskeskella jatkuvia kirjoituksia siitä miten ei onneksi tarvitse kärsiä konsoliversion parissa kun on PC. Peliä saa kritisoida tietenkin, mutta semmoinen turha spekseillä keuliminen ei tuo mitään arvokasta mihinkään debaakkeliin.

Pahoittelen purkaustani, nämä keskustelut osaltani loppuun käsitelty.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Tuli eilen kokeiltua peliä noin puolen tunnin verran, pelasin Ghoulin mahtailuun asti. Onhan tämä sitä vanhaa tuttua räimimistä, monipuolista aseiden käyttöä, Ghostilla kikkailua ja superboostien käyttöä, mutta nämä jutut on jo nähty. Toki uusi tarina voi pelastaa paljon, tehtävien haasteellisuus kiehtoo aina ja Raidit voivat olla jo yksin se syy, jotka saavat ostamaan pelin. Ykkösosassa mielenkiinto loppui lisäosien tullessa, kun Vault of Glassia oli pelattu jo kymmeniä kertoja. Alkoi tuntumaan liiaksi toistolta, vaikka palkintona olisikin ollut uusi Raid haasteineen. 20€ kuulosti silloin liian suolaiselta hinnalta, kun sen lisäksi olisi joutunut liiaksi grindaamaan hahmoa paremmaksi.

Loppujen lopuksi pelikokemus jäi ehkä liian laimeaksi, kun paukutin vain Titaanin tasolle 30 ja muita tuli vain ohimennen kokeiltua. On tässä toki se loottien löytäminen, joka on aina kiinnostanut eri peligenreissä. Kuolleet Ghostit keräsin muistaakseni kaikki, mutta enää en muista muita kerättäviä juttuja. Tästä tulikin mieleen, että olisi erittäin mielenkiintoista toimia itse "Ghostina", eräänlaisen minipelin muodossa? Tiedä sitten, olisiko se mahdollista, koska maailmassa tapahtuu koko ajan.

Loppuun muistelo ykkösosasta - muistatteko vielä sen "loottigrindausluolan"? Siinä tuli vietettyä paljon aikaa, kun hitaampi grindaaminen alkoi maistua puulta :D. Siinä oli muutenkin mukavaa pitää pientä kilpailuhenkeä yllä, kun legendaarisia esineitä ei tipahtanut aina niin avokätisesti tai tasaisesti porukan kesken.

Ai niin ja lisätään vielä - musiikkeja arvostin paljon tietyissä tehtävissä, mielenkiinnolla odotan myös äänimaailmaa.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Onko bungien pelimoottori jotenkin antiikkinen, vai minkä takia tämän pitää olla 30fps? Isot PvE mähinät varmaan on liikaa ainakin normi onelle, mutta PvP:tä pelatessa ei voi kyllä kuin ihmetellä, että miksi tällänen peli on edelleen 30 fps.
Itse vastasit juuri kysymykseesi. Haluttiin kasvattaa maailmojen kokoa, lisätä enemmän vihollisia ruudulle ja tehdä pelistä näyttävämpi, jolloin loppui normipleikkarista ja boxista tehot kesken PvE-puolella ja koska pelistä halutaan yhtenäinen kokemus, ei PvPstä tehdä 60 fps, vaikka se normipleikkarilla varmaa onnistuis vähän karsimalla ja prolla nykyisessä muodossaan.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Onko paha päivä tai jotain? Vai eikö lempipelillesi saa antaa mitään kritiikkiä? Jos ei huomaa eroa 30fps ja 60fps välillä fps-pelissä, niin otan osaa. Kuten edellä mainitsin, niin yli vuoden verran pelannut 60fps pelejä (konsolilla), niin niihin verrattuna paluu 30fps:ään oli semihirveä, ja kyllä ero on valtava. Ajan kanssa tuohon tietenkiin tottuu ja tuli tuota ykköstäkin pelattua jonkin verran, vaikka 60fps:ää silloinkin oli tarjolla.

Onko bungien pelimoottori jotenkin antiikkinen, vai minkä takia tämän pitää olla 30fps? Isot PvE mähinät varmaan on liikaa ainakin normi onelle, mutta PvP:tä pelatessa ei voi kyllä kuin ihmetellä, että miksi tällänen peli on edelleen 30 fps.

Ettei nyt mennyt vaan sulla tunteisiin vähän liikaa [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Ja ei, ei ole lempipeli....
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Ensimmäinen Destiny tarjosi kenties parhaimmat cooppi-kokemukset koskaan. Sitä pelattiin intensiivisesti ensimmäiset puolivuotta, jopa niin ettei muille peleille jäänyt juuri aikaa. Itselle se koukku tulee juuri näistä tiukoista strikeistä ja raideista, varsinkin ensimmäisillä kierroksilla kun vielä yritetään keksiä miten tästä eteenpäin. Tässä yhteydessä myös mainittava juustot, pelikokemuksen humoristisempi puoli, jota viljeltiin kyllä kaikin mahdollisin keinoin sitten alun ihmettelyjen jälkeen kun kierroksia alkoi tulla enemmän kuin sormia kourassa.

Näitä samoja tunnelmia olisi kiva taas lähteä kokemaan. Katsotaan mitä tänään käynnistyvä avoin betatesti antaa tältä osin. Muuten vielä harkinnassa, haluanko sitoa käsiä tämän ympärille loppuvuodeksi. Muutakin pelattavaa löytyy.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Ensimmäinen Destiny tarjosi kenties parhaimmat cooppi-kokemukset koskaan. Sitä pelattiin intensiivisesti ensimmäiset puolivuotta, jopa niin ettei muille peleille jäänyt juuri aikaa. Itselle se koukku tulee juuri näistä tiukoista strikeistä ja raideista, varsinkin ensimmäisillä kierroksilla kun vielä yritetään keksiä miten tästä eteenpäin. Tässä yhteydessä myös mainittava juustot, pelikokemuksen humoristisempi puoli, jota viljeltiin kyllä kaikin mahdollisin keinoin sitten alun ihmettelyjen jälkeen kun kierroksia alkoi tulla enemmän kuin sormia kourassa.

Näitä samoja tunnelmia olisi kiva taas lähteä kokemaan. Katsotaan mitä tänään käynnistyvä avoin betatesti antaa tältä osin. Muuten vielä harkinnassa, haluanko sitoa käsiä tämän ympärille loppuvuodeksi. Muutakin pelattavaa löytyy.

Tuolla aikasemmin jo hieman avasinkin, että kannattaa ehdottomasti betassa kiinnittää huomiota siihen strikeen, joka tarjolla. Kun hieman sitä pelaa eteenpäin, niin juuri tuon kokemuksen herättämisessä peli onnistui hyvin. Intensiivinen Strike, joka kasaa tuttuja vihuja kentälle ja lopussa, jopa osittain nostalgiaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Koskas tuo avoin Beta tulee ladattavaksi? Ainakaan vielä ei ollut storessa mahdollisuutta.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Koskas tuo avoin Beta tulee ladattavaksi?

Avoin beta, eli tää oli se ennakkotilaajien "avoin beta"?
mitään tieotoa koska tulee se kahen vaiheella olevien oikeasti avoin beta?

Loppuun heitän vielä, et jos jollain satuu olemaan PS:lle ylimäärästä koodia, niin otan avosylin vastaan :)
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Ihan kiva peli, mutta en pääse enää yli tuosta 30fps ruudunpäivityksestä. Mitäs menin pelaamaan muita pelejä.

Eikä hirveästi ole luottoa sandbox-tiimiin, eiköhän sieltä jossain vaiheessa ala tulemaan toinen toistaan tyhmempiä nerffejä samalla tapaa kuin ekassakin osassa.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Koittanut nyt tuota ensimmäistä tehtävää läpäistä n. 10 kertaa. Joka kerta viimeistään siinä vaiheessa kun nuo 3 wavea on selvitty ja lähdetään etsimään jotain tyyppiä, (en muista nimeä) tulee error code 'moose', ja taas alusta... Pääseekö tuossa jotenkin strikeen tai pvp:hen menemättä tuota tehtävää?
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Koittanut nyt tuota ensimmäistä tehtävää läpäistä n. 10 kertaa. Joka kerta viimeistään siinä vaiheessa kun nuo 3 wavea on selvitty ja lähdetään etsimään jotain tyyppiä, (en muista nimeä) tulee error code 'moose', ja taas alusta... Pääseekö tuossa jotenkin strikeen tai pvp:hen menemättä tuota tehtävää?

Ei pääse, se on tehtävä ensin.
 
Vastaus: Destiny 2 (julkaisu 8. syyskuuta)

Hienoa. Olisivat nyt voineet laittaa jonkun valikon siihen, että haluatko lentää pihalle kesken story missionin, striken, vaiko pvp -matsin.

Kyllä sieltä voi kesken kaiken lähtee mutta storyt pitää vetää kuitenkin ekana niin ei hirveästi jeesaa.

Koititko muilla hahmoilla?
 
Ylös Bottom