Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny [Hype @ 9.9.2014]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aphex
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Koodi tuli tänne myös yön aikana. Viikonloppuna sitten testaillaan!
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Ilmoittakaa nyt kaikki tänne ketkä sai koodin. Hienoa luettavaa...
Voiko tänne ilmoittaa etten saanut vielä itse?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Ilmoittakaa nyt kaikki tänne ketkä sai koodin. Hienoa luettavaa...

Ne on tärkeitä tiedotuksia. Ajattele, jos et tietäisikään, että joku random nimimerkki on saanut koodin.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Ne on tärkeitä tiedotuksia. Ajattele, jos et tietäisikään, että joku random nimimerkki on saanut koodin.

:)

Koodi napsahti myös allekirjoittaneelle ja testaus alkaa illalla. Kertokaahan joku alphaa jo testannut, että miten laaja pelialue tässä alphassa on ja mitä monipelimuotoja on käytettävissä? Ja ilmeisesti singleäkin voi pelata eli tämä ei ole auto-online?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

:)

Koodi napsahti myös allekirjoittaneelle ja testaus alkaa illalla. Kertokaahan joku alphaa jo testannut, että miten laaja pelialue tässä alphassa on ja mitä monipelimuotoja on käytettävissä? Ja ilmeisesti singleäkin voi pelata eli tämä ei ole auto-online?

Tossa on mukana yksi kampanjatehtävä alkupäästä, sitten on freeroamia vanhan Venäjän alueella joka kuuleman mukaan on hemmetin iso alue, sitten löytyy Control-niminen moninpelimuoto karttoina Kuu ja Vanha Venäjä. Sitten on läjä sivutehtäviä ja special eventtejä siellä freeroamissa, ja vielä kirsikkana kakun päällä, 3 hengen striketehtävä joka on vähän niinkuin dungeon MMO-termeissä katseltuna. Eli hyökkäätte tiiminä johonkin tehtaaseen yms. ja tapatte lopussa pomon ja keräätte loottia matkan varrella.

Freeroamia voi tehdä yksin tai porukassa, ihan miten tykkää. Tod.näk kun juokset siellä niin törmäät muihin pelaajiin :) Eli sinä mielessä on auto-online, peli tuo ja vie muita pelaajia sun peliin/pelistä. Esim jos public eventti menee päälle niin siellä voi sun kanssa olla joku 5-6 muuta pelaajaa tappelemassa jättimäistä kävelevää tankkia vastaan yms. Tai jos olet pulassa ylivoimaisen vihollisjoukon edessä, ja miltein varma että kuolo tulee, niin joku pelaaja voikin yhtäkkiä eksyä paikalle ja pelastaa tilanteen

Voi jukoliste, enpä tajunnut kun mulla on gmail, niin se koodi ei tullut tavispostina vaan se meni tarjoukset (promotions) välilehteen :D Eli siellä se on nököttänyt eilisestä klo 22:30 lähtien.. Käykääpä muutkin kattomassa jos teillä on gmail käytössä. Tarjoukset-välilehti.

Kyssäri, voinko aktivoida ton netin kautta ja laittaa automaattisesti latautumaan, mulla on ps4 standby tilassa
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tiedoksi niille jotka eivät ole koneen äärellä mutta lunastavat storen kautta koodin, ihmettelin kun minulla ei ilmestynyt koodin lunastuksen jälkeen peliä Download listille.

-> Kirjaudu ulos webstoresta ja takaisin, Destiny Alpha pitäisi olla download listillä -> Etänä lataukseen, kokoa näemmä 6.2GB.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Pari tuntia kohelsin menemään, ja positiivinen tunnelma jäi. Raakilehan tuo vielä on, mutta eiköhän muutamassa kuukaudessa saada hiottua peli myyntikuntoon, voisin jopa harkita ostoa. Eikä ole turhan helppokaan, heti alussa saa jo pataansa jos ei ole varovainen. Ja vaikka ulkoasu ei pelissä tärkeintä olekaan, toivoisin kyllä grafiikoiden parantuvan tästä alfasta vielä jonkun verran. Jotain isoa event bossiakin yritettiin parin random tyypin kanssa jotka ilmestyi siihen, muttei saatu ajoissa nitistettyä.

Sain vielä yksin kotona-viikonlopunkin passelisti kun emäntä lähtee matkoille :D
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kiitokset vielä eilisen striimin luupittajille! Ihan kelpo touhuahan tuosta saatiin irti.

Striimi on nyt katsottavissa myös tuubista:

[video=youtube_share;siXYR6oIMlo]http://youtu.be/siXYR6oIMlo[/video]

[video=youtube_share;6_GAUTYE4DM]http://youtu.be/6_GAUTYE4DM[/video]

Ensifiilikset?

Tunnelma pelissä on enemmän kuin kohdillaan! Bungie on mestari taivaanrantojen maalaaja. Vaihtuva vuorokauden aika valaisee kenttiä upeasti. Hehtaareita Venäjälle sijoittuvassa kartassa tuntuu olevan melkoisesti. Parin tunnin seikkailulla haukattiin vain pieni pala isosta leivästä. Ampuminen on jämäkkää ja aseissa on munakkaat äänet. Loothulluus iski jo Alphan alkumetreillä. Aseita ja varusteita on pakko saada lisää! Lisää! LISÄÄ! Saumattomasti omassa pelissä vierailevat pelaajat nostivat fiiliksen uudelle tasolle. Public Eventit toimivat pelissä erityisen mallikkaasti.

Muutamia pieniä nihkeyksiä iski jo silmään. Viholliset spawnaavat vähän liian nopeasti. Rauhoittumiselle ei oikeastaan anneta kuin muutama kymmenen sekunttia, kun taivaalta sataa jo uusi satsi vihollisia. Huomasin myös tarvitsevani Lean-ominaisuutta. Monta kertaa olin tilanteessa, jossa olisi pitänyt päästä kurkkimaan nurkan takaa. Näistä on hyvä aloittaa Alpha-palautteen antaminen.

Seikkailu jatkukoon tänään! Jos vaikka kuupittelun makuun pääsisi. Striimiä varmasti tiedossa samaan syssyyn.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Loothulluus iski jo Alphan alkumetreillä. Aseita ja varusteita on pakko saada lisää! Lisää! LISÄÄ! Saumattomasti omassa pelissä vierailevat pelaajat nostivat fiiliksen uudelle tasolle. Public Eventit toimivat pelissä erityisen mallikkaasti.

Tiputtaako tapetut vihulaiset loottia vai miten tuossa saa tavaraa? Nim. Tiedän tästä pelistä pirun vähän koska perinteiset FPS pelit ei hirveemmin napostele mutta sana Loot voi muuttaa kaiken (alpha latauksessa, josko viimeistään huomenna kerkiää testaamaan).

Milloin Alpha päättyy, alkuviikosta?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tiputtaako tapetut vihulaiset loottia vai miten tuossa saa tavaraa?
Tätä en itsekkään tiennyt. Mutta eilisessä Freeroam-matsissa yksi ihan random vihu pudotti aseen ja hansikkaan. Eli perus grunteilta voi saada loottia. Pääsääntöisestihän noita sai palkintoina tehtävistä ja kenttään piilotetuista arkuista. Ilmeisesti pelissä on kovempia vastuksia, joilta saa tietenkin sitten sitä erikoisempaa krääsää. Aikapitkälti sama kaava kuin Diablo-tyylisissä peleissä.

Milloin Alpha päättyy, alkuviikosta?
Sunnuntaina.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Aamulla ennen töihin lähtöä ehdin tämän ladata ja hieman pintaa raapaista. Hienon näköinen maailma tässä ainakin on ja tunnelma vaikutti mainiolta. Täytyy tässä illan ja vkl aikana syventyä oikein kunnolla sitten. Ei muuta kun porukkaa kasaan ja tutkimaan. :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Hieman kritiikkiä, varsinkin noista MMO:lle tyypillisistä lisätehtävistä.

Tehtävien hakeminen noista maahan istutetusta signaalimerkeistä ei sinänsä ole ongelma vaan se että niitä voi suorittaa vain yhden kerrallaan.

Käy tuskaiseksi kun tehtävät voi olla -> tapa/tutki tuolta nimellinen kohde. Käyt listimässä/tutkimassa kys. kohteen ja palaat hakemaan uutta tehtävää joka ohjaa samaan luolaan mutta paria huonetta pitemmälle. Tässä tulee ravattua edes takaisin aivan turhaan. Sama myös tapa x määrä x kohdetta tehtävissä, niitä kun joutuu suorittamaan yksi kerrallaan niin päätyy tappamaan kaikkea muutakin, mutta turhaan kun ei ole vielä aktiivista tehtävää sille.

Tehtävät joskus ohjastavat myös oudosti; kun joskus kohde on melkein toisella puolella karttaa - ravaat sinne ja suoritat. Sen suoritettuasi yrität etsiä paikallista tehtävää mutta guilty spa.. ehm, navigaattori mikä lie osoittaakin takaisin sinne alkuperäiselle alueelle. Sitten ravataan taas...

Tehtävän anto ja niiden kohteiden sijainti tulisi sijoittaa paremmin samoille alueille, sekä niitä tulisi saada ottaa monta kerrallaan -> tehtävissä tulee olla progressio alueelta alueelle (suoritat alueen tehtävät -> sinut ohjataan seuraavalle alueelle). Nyt tämä menee herkästi sellaiseksi päättömäksi juoksenteluksi jossa mieluummin juoksee vihollisten ohi kun sitä samaa kohtaa joutuu kumminkin ravaamaan edestakaisin.

Toivottavasti nykyiset lisätehtävät on vain laiskasti tehty, sillä ne ovat monotonisia ja käyvät nopeasti tylsäksi - ne ovat lähinnä vain tapa grindata tasoja.

Viholliset myös spawnaavat avoimessa maailmassa aivan törkeän nopeasti (en tiedä onko tuossa joku alue jonka sisällä jos seisoo niin viholliset eivät vielä spawnaa), siitä on hyötyä jos grindaa mutta häiritsee jos on juuri tappanut porukan ja kun selkänsä ehtii kääntää niin jo siellä ampuu kintuille se samainen porukka.

Tässä siis kritiikki - nuokun saisi korjattua, ja nehän ovat helposti korjattavissa, niin olisin kolmannessa taivaassa sillä peli muuten on täyttä rautaa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tässä siis kritiikki - nuokun saisi korjattua, ja nehän ovat helposti korjattavissa, niin olisin kolmannessa taivaassa sillä peli muuten on täyttä rautaa.

Voisikohan olla tarkoituksella jätetty Alphaversioon noin. Koska jokaisessa mmo pelissä mitä itse olen pelannut on voinut kahmia tehtäviä kahmalokaupalla. Varmasti tulevat korjaamaan, tietenkin tästä kannattaa laittaa palautetta.


Tätä en itsekkään tiennyt. Mutta eilisessä Freeroam-matsissa yksi ihan random vihu pudotti aseen ja hansikkaan. Eli perus grunteilta voi saada loottia. Pääsääntöisestihän noita sai palkintoina tehtävistä ja kenttään piilotetuista arkuista. Ilmeisesti pelissä on kovempia vastuksia, joilta saa tietenkin sitten sitä erikoisempaa krääsää. Aikapitkälti sama kaava kuin Diablo-tyylisissä peleissä.

Sunnuntaina.

Jumakekka. Lootinkiiltoiset silmät välähtivät tämän viestin nähtyäni. Tuli omalla tapaa Borderlands mieleen (ja kaikki muut häk n släsh loottihuorailupelit). Pakko kyllä tyypittää tämä peli huomenissa ja sitten todnäk alkaa se ihana odottelu syyskuulle o_O.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Jumakekka. Lootinkiiltoiset silmät välähtivät tämän viestin nähtyäni. Tuli omalla tapaa Borderlands mieleen (ja kaikki muut häk n släsh loottihuorailupelit). Pakko kyllä tyypittää tämä peli huomenissa ja sitten todnäk alkaa se ihana odottelu syyskuulle o_O.

Ah tästä pitikin sanomani. Perus viholliset voivat pudottaa loottia, mutta piru sitä on joskus vaikea huomata maasta. Pelottaa paljonkohan sitä on tullut missattua :S

Pidän pelin lootin "identify" variaatiosta.. eli osa lootista on "encrypted" joka pitää kaupungissa tutkia. Siihen on myös oma skillinsä joka paranee käytön myötä. En tiedä mahdollistaako tuo sitten tutkimisen ihan kentällä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Neogafista huomasin tämän postauksen. Pelin yksi pääsuunnittelijoista kertoilee seuraavaa:

LukeSmith 9.6.2014 sanoi:
There's a lot of confusion here, and we haven't done the best job ever of explaining the game or its structure.

I'm Luke, and I'm one of the lead designers on Destiny.

First, Destiny is structured into Activities.

We've attempted to build a suite of activities that can suit a variety of moods (I want something challenging! I want to chill out with my friends! I want to see where the story goes next! I want to shoot other players!, I want the game to be a cruel dominatrix! et cetera)

These activities come in a bunch of flavors:
* Story missions - soloable activities (you can still play them in groups of up to 3!), often with ties to the main story arc of Destiny (the campaign). These activities appear at various Levels (numerical, relative to the player) and choosing a higher level (relative to you) means you're opting in for some additional challenge.
* Strikes - 3 player activities, with bosses and loot at the end. Their goal is a highly replayable activity that will - at higher levels - lead you into the loot game.
* Explore - cruise around the surface of a planet in Fireteams of up to 3, taking odd jobs and tasks for the City. You can find minerals and resources out in the world that you'll have some use for as you find weapons in Destiny that you want to stick with. This is a lower intensity activity
* Raids - 6 player, cooperative required, communication required gameplay. High challenge. We haven't talked much about this yet and I'm not going start that conversation here on NeoGAF
* Multiplayer This is for the "shoot other players" mood.

Now, the second part is how the world has been built.

We've structured Destiny's world to have places where you will probably intersect with other players, and places where you won't. We're not going to have players drop into the climax of a mission, but the common landing zones for a given planet? That seems like a great place to see other players running amok in the world.

EDIT: Regardless of what activity you're playing (PVP aside), you'll see players on their own activities, i.e., players beginning a Strike might see a guy collecting Relic Iron on Mars, and a Public Event begins and suddenly everyone is distracted to take down a key Cabal target for a chance at powerful gear and materials to upgrade your best weapons and armor.

A bunch of folks are playing the Alpha now and we're already seeing all kinds of opportunities for places to improve Destiny. I have no doubt that in the Public Beta, we will learn even more from your feedback and experiences.

I'm not going to get into any of the recurring activities or gearing or class stuff today, but I imagine we'll start to try and explain stuff more soon.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Voisikohan olla tarkoituksella jätetty Alphaversioon noin. Koska jokaisessa mmo pelissä mitä itse olen pelannut on voinut kahmia tehtäviä kahmalokaupalla. Varmasti tulevat korjaamaan, tietenkin tästä kannattaa laittaa palautetta.

Uskon itsekin että tehtäviä voi saada enemmän kerrallaan. Sillä siellä yhdessä menussa, missä on mm. ne consumables-esineet ja bountyt listattuna, on myös kohta Missions, ja siinä on maksimimäärä 10. Joten ehkä tuo monien tehtävien yhtäaikainen kerääminen ei ole vielä aktivoitu Alphassa. Tai ehkäpä varsinaiseen peliin tulee oikeita sivutehtäviä jotka sitten listautuvat tuolleen, maks 10 kerrallaan ja nuo beaconeista saatavat on vain sitä freeroamin täytettä, jotain pientä jotta pelaaja tutkisi aluetta, saadaan pelaaja liikkeelle.

Oon kolmen kieppeillä kotona niin hyppään linjoille, pääsen itsekin vihdoin testaamaan peliä :)

Ah tästä pitikin sanomani. Perus viholliset voivat pudottaa loottia, mutta piru sitä on joskus vaikea huomata maasta. Pelottaa paljonkohan sitä on tullut missattua :S

Pidän pelin lootin "identify" variaatiosta.. eli osa lootista on "encrypted" joka pitää kaupungissa tutkia. Siihen on myös oma skillinsä joka paranee käytön myötä. En tiedä mahdollistaako tuo sitten tutkimisen ihan kentällä.

Tai kun se encryptaus paranee, niin ehkä uusien tietojen ja taitojen valossa pystytään löytämään koodatuista esineistä lisäbonuksia? Se olis ihan cool :) Ai toi bittijono tarkoittaa tota! +10 str yms.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Jos jollain on koodi ylimääräisenä niin minulle voi laittaa sen yksityisviestinä, niin pääsisi tätä testaamaan. Kiitos :).
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Onkos noista ääninäyttelijöistä mitään infoo missään? Imdb ei näytä kuin Peter Dinglagen...olin tunnistavani Lance Reddick(the Wire) ja Peter Stormare (josta meillä emännän kanssa kiistaa että oliko vai ei).
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Eilen yöllä läpijuoksin sen ekan tehtävän, missä lopussa pitää nirhaa se wizardi vai mikä lie olikaan. Sitten futis peli loppuikin ja tuttu peliporukka raahautu peliin. 5 miehen fire team pystyyn ja ei muuta kun moninpeliin pvp, kun se on se mikä itseen ja peliporukkaan eniten iskee. Control pelimuotona oli hauskaa ja voitosta voittoon tutulla porukalla ratsastettiin ;). Kerran käytiin kauppa paikalla hakemassa parempia aseita,suojia yms ja tietenkin ryhmä tanssimassa :D. Sitten jatkettiin voitto kulkua pvp puolella.

Moninpelistä parhaimpia hetkiä: Itse valitsin warlock hahmon ja sillä olikin ihan kiva kentällä painella menemään. Vihu valtaa moonis c lippua sil isoimmalla lentovehkeel (oisko ollu joku interceptor tai joku), niin bursti rynkyllä päähän, pöllin sen ja tuhoon pienemmän vihun lentovehkeen ja tapan pari vihuu siihen lipulle :D Toinen tilanne mis tapan pari vihuu peräkkäin rynkyllä ensin ja sit tulee kimppuun se iso lento härpäke ja pienempi. No just sain sen super kyvyn täysille (l1 ja r1) jolloin warlockki hyppää ilmaan ja ampuu sen "pallon". Tuloksena molemmat vihun lentohärvelit tuusan nuuskana ja double killit pisteiden sadellessa ruutuun. Voin sanoa että näitten hetkien jälkeen sedälle nousi pien ivallinen hymy kasvoille :D

Tupla hypyt ja ilmasta ampuminen oli bäfän suurkuluttajana tervetullutta vaihteluu. Senssiä piti ruuvaa pariinkiin otteeseen ylöspäin yön aikana ja accuracystäkin oli hyötyä, kun headshotista ylläri pylläri rankaistiin vihua rankalla kädellä. Eli tarkempi (parempi) pelaaja hyötyy kivasti myös tässä pelissä.

Ensi fiilikset alphan perusteella todella hyvät ja peli lähtikin ennakkotilaukseen pelkästään alphan perusteella. PvP:tä tulee varmasti hakattu ihan pirukseen kun semmoisia pelejä tulee yleensä vain pelattua ja lisäksihän tässä on allekirjoittaneelle paljon muutakin samaan hintaan. Meinaan jos PvP käy kyrsii, niin varmaan ihan kiva lähtä porukalla ammuskeleen co-op muodos.
Eli ei muuta kuin ME LIKE IT!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Jos jollakin upealla konsolifiniläisellä sattuisi olemaan alphakoodia niin saa lähettää yksityisviestillä :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom