Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Ennakkotilaus tehty alphan perusteella. Viimeinen kerta streamausta ennen betaa. Strike tehtävää Legend vaikeusasteella.

http://www.twitch.tv/t1m4nt

Edit: Kiitos streamiä seuranneille. Illemmalla luvassa lisää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Valittelin aiemmin että putoavaa loottia on joskus vaikea huomata maasta.

Nähtävästi jos missaat jonkun dropin, lähetetään se sinulle postitse ns. "lost items"
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Oon alkanut myös pitämään siitä ettei pelissä ole varsinaista karttaa, sillä äskenkin kun tutkittiin mestoja niin mentiin vain tyyliin "mitä tuolla on?" ja löydettiin aina jotain reittejä mitä kummallisimpiin mestoihin, siinä tuli ihan erilainen fiilis kun itse selvittää mitä minkäkin nurkan takana on eikä kartta ole etukäteen siitä kertomassa. Kaupunkiin voivat lisätä kartan koska se nyt on muutenkin tunnettua aluetta, mutta ei pelialueelle tarvita karttaa mielestäni

Itte kyl kaipailisin karttaa tohon,mutta kyllä sitä ilmankin pärjää.
Tuola cityssä on kartta:
Näytä liitetiedosto 12793

Tuon näkösen tyypin kohdalla sen saa vaan auki:
Näytä liitetiedosto 12794
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Valittelin aiemmin että putoavaa loottia on joskus vaikea huomata maasta.

Nähtävästi jos missaat jonkun dropin, lähetetään se sinulle postitse ns. "lost items"

Mites kun tiimi on pannut loppubossin lihoiksi, saako kaikki loottia vai se joka sen nopeimmin nappaa?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mites kun tiimi on pannut loppubossin lihoiksi, saako kaikki loottia vai se joka sen nopeimmin nappaa?

Pomo ei itsessään pudota loottia vaan jokainen saa tehtävään liittyvän class kohtaisen reward lootin.

Edit: sen verran lupaavalta vaikutti jo pelkkä Alpha, joten laitoin ennakkotilaukseen pelin jotta heinäkuussa pääsee testaamaan Betaa.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Hyvältä vaikuttaa, mutta into lopahti kun en saanut sitä leijuvaa pahista hengiltä millään. Kaikki kudit siihen laitoin mitä oli tarjolla, mutta ei lähelläkään ollut. Tätä tuli reilu tunti yritettyä kunnes lopetin.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Kymmenisen tuntia vierähti eilen Destinyn parissa ja vieläpä varsin rattoisasti. Pelin kehitys näyttää olevan ihan hyvällä mallilla, mutta pari valituksen aihetta löytyi. Pelialueelta löytyvät tehtävät olivat melko ohuita, sillä ne oli lähinnä tapa ja kerää -tyyppistä touhuamista, jotka eivät kauheasti toisistaan eronneet. Ainoa näennäinen ero tuli tehtävistä, joissa piti mennä tiettyyn paikkaan ja skannata joku tietty alue, kunhan sen oli ensin puhdistanut vihollisista. Toivottavasti tehtävät vaihtelevat reilummin lopullisessa versiossa, sillä vaikka maisemat olisivat kuinka kauniita tahansa, alkaa tällainen meno käydä puuduttavaksi varsin nopeaa.

Kartan puute on hieman kaksijakoinen asia. Toki kartattomuus kannustaa tutkimaan alueita, mutta pelkkä maamerkkien avulla suunnistaminen on välillä työlästä. Koluttava alue tosin kävi varsin tutuksi tuon kymmenen tunnin aikana ja kaikenlaisia pieniä loukkoja löytyi, kun nokkansa työnsi joka paikkaan. Meinasi jopa tulla pariin otteeseen turpaan, kun löysin pari paikkaa, missä partioi astetta kovempia vihollisia.

Toiset pelaajat eivät kauheasti yksinäistä kokemustani häirinneet ja pari satunnaistaistelua tulikin suoritettua random-tyyppien kanssa.

Lupaavalta tämä kaikin puolin vaikuttaa, mutta kyllä tähän voisi hieman syvällisyyttä lisätä ennen julkaisua, etenkin tehtävien osalta. No, ei tuomita vielä vaan katsotaan ensin lopullista versiota, kunhan se tänne asti rantautuu.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Pelialueelta löytyvät tehtävät olivat melko ohuita, sillä ne oli lähinnä tapa ja kerää -tyyppistä touhuamista, jotka eivät kauheasti toisistaan eronneet. Ainoa näennäinen ero tuli tehtävistä, joissa piti mennä tiettyyn paikkaan ja skannata joku tietty alue, kunhan sen oli ensin puhdistanut vihollisista. Toivottavasti tehtävät vaihtelevat reilummin lopullisessa versiossa, sillä vaikka maisemat olisivat kuinka kauniita tahansa, alkaa tällainen meno käydä puuduttavaksi varsin nopeaa.

Noita ei kannata listata sellaisiksi tehtäviksi että ne muodostaisivat pelin rungon, vaan ne on lähinnä tarkoitettu kevyeksi filleriksi freeroamille. Niillä ei ole tarkoitus grindata hahmon tasoa ylöspäin, vaan ne saa sut liikkumaan ja tutkimaan paikkoja, ja samalla antaa pientä palkintoa ja nostavat kokopelissä eri ryhmien suhun kohdistuvaa mainetta.

Niitä ei siis kannata grindata :) Näin minä itse ne koin, esim. kun ihan siellä alkuspawnissa otin yhden tehtävän, se vei mut miltein toiselle puolelle karttaa ja siinä välissä tuli tutkittua vaikka kuinka paljon mestoja ja löydetty loottiarkkuja ja ties mitä muuta koska se polku vei mielenkiintoisten paikkojen vierestä.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tämä lähtee ennakkotilaukseen. Aivan loistava peli Alphan perusteella. Olenko ainut kuka ei pelin hauskuutta oikeastaan tuntenut ennen kuin pääsi itse kokeilemaan?

Moninpelin pikku-epätasaisuudet kun saavat kuntoon, niin olen tyytyväinen.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tämä lähtee ennakkotilaukseen. Aivan loistava peli Alphan perusteella. Olenko ainut kuka ei pelin hauskuutta oikeastaan tuntenut ennen kuin pääsi itse kokeilemaan?

Moninpelin pikku-epätasaisuudet kun saavat kuntoon, niin olen tyytyväinen.

Et ole ainut. En itsekään ollut peliin juurikaan ennakkoon tutustunut, mutta alpha veti sen verran hyvin mukanaan, että ennakkotilaukseen meni täälläkin. :)
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Voi ristus sentään, mimmosta settiä. Pakko laittaa ennakkotilaus vetämään, sen verran hyvin maistui. Osasin kyllä odottaakkin laatua Bungielta.

Itse en Alphassa päässyt varsinaista moninpeliä yrittämään, kun en viitsinyt laittaa Plussaa tulille, kun kohta alkaapi loma ja mökille olisi tarkoitus suunnata. Siltikin aina kun joku muu jantteri lyöttäytyi seuraan, oli meno rutkasti vielä hauskempaa. Malta odottaa kun kaverien kanssa pääsee maita ja mantuja tutkailemaan!

Itse lähdin vain Titania kokeilemaan, löytyy varmasti ihmisiä jotka kokeilivat/kokeilevat kaikkia Classeja. Oliko näillä suuretkin erot? Vissiin samoja luikkuja käyttää kaikki, ero vain Skilleissä?
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mielenkiintoista tekstiä pisti silmään NeoGAF:issa. Kuvittelin että Old Russia on Maapallon ainoa kenttä. Ilmeisesti asia ei olekkaan näin.

Maasta löytyy mm. seuraavat mestat:
Mumbai Push
Old Chicago
Twilight Gap
European Deadzone
Oletetaan hetki että jokaisen mestan koko on samanlainen kuin Venäjällä. Lisätään päälle vielä neljä samankokoista planeettaa. Alkaa pelistä löytyä melkoisesti hehtaareita.

---

Alphan iskiessä luukkua tiskiin, on hyvä aika summata fiilikset tästä viikonlopun ekskursiosta.

Tänään Vanhan Venäjän lumisia kenttiä samoillessa mielessä pyöri vain yksi kysymys: milloin viimeksi olisin ollut näin täpinöissäni pelistä? Iän myötä on harrastukseen tullut paljon kyynisyyttä. Eikä kaikesta jaksa enään innostua niinkuin silloin nuorena. Vaikka paljon erinomaisia pelejä tuleekin pelattua. Se jokin on vain puuttunut viime vuosilta. Destinyssä on sitä wanhan koulukunnan Hypemagiaa. Tutkimaton rajaseutu. Mielenkiintoinen mytologia. Tunnelma ja siellä olemisen fiilis. Toimiva pelimekaniikkaa ja huolella mietitty moninpeli. Ja se tärkein: se jokin. Alpha vahvisti fiiliksiä ja nosti ne entistä korkeammalle. Pelko "vain erinomaisesta pelistä" huuhtoutui viikonlopun kuluessa täysin pois.

Perhana soikoon, tästä on lupa innostua ja kovaa!

Täältä kaikki alkoi ja täältä matka myös jatkuu:

BqLDPDzIUAEAR2O.jpg:large


PS: Destiny Alpha on paras demo sitten PS1:n Metal Gear Solidin.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tuleeko beta myös Onelle? Tässähän ihan hypettyy kun lukee Foemanin ja kumppaneiden seikkailuista!
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Tuleeko beta myös Onelle? Tässähän ihan hypettyy kun lukee Foemanin ja kumppaneiden seikkailuista!
Ennakkotilanneet pääsevät pelaamaan betaa kaikilla julkaisualustoilla. Siinä vaiheessa sitten nähdään miltä tämä näyttää vanhoilla konsoleilla.
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mahtava peli kyllä. Varmasti tulee syksyllä vietettyä tämän pelin parissa tunteja. Tässä yksi klippi pvp:stä.

[video=youtube_share;r-I42g6ORaY]http://youtu.be/r-I42g6ORaY[/video]
 
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Mielenkiintoista tekstiä pisti silmään NeoGAF:issa. Kuvittelin että Old Russia on Maapallon ainoa kenttä. Ilmeisesti asia ei olekkaan näin.

Maasta löytyy mm. seuraavat mestat:
Mumbai Push
Old Chicago
Twilight Gap
European Deadzone
Oletetaan hetki että jokaisen mestan koko on samanlainen kuin Venäjällä. Lisätään päälle vielä neljä samankokoista planeettaa. Alkaa pelistä löytyä melkoisesti hehtaareita.

Ja lisätään vielä, että koko Old Russiaa ei Alphassa pääse edes tutkimaan. Ainakin King's Yard ja muistaakseni myös Rocket Yard olivat paikkoja joita ei päässyt tutkimaan, ja silti Old Russiasta lääniä löytyi koko viikonlopulle.
 
Itae olen odotellut Destinyä alusta saakka kunnes jossakin vaiheessa kiinnostus hieman lopahti. Onneksi pääsin kokeilemaan Alphaa sillä tämä peli lähtee samantien ennakkovaraukseen. Pitkästä aikaa innostuin todella pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny [Hype @ 9.9.2014]

Muutama sananen Destinyn Alphasta.

Kylläpä tuli puun takaa. Toki olin tietoinen 9.9. julkaisusta ja ylipäätään Bungien laadusta, mutta jo ajat sitten alkanut hype nosti vanhan kyynikon karvat pystyyn ja ajatuksen pääkoppaan: antaako hypekoneisto väärän kuvan pelistä, kuten kävi esim. Watch_Dogsille? Onneksi nyt ei käynyt niin.

Olen siinä mielessä outo lintu, etten ole pelannut Haloja ja Mass Effectejä käytännössä ollenkaan. Myös Bordelands jäi kesken ja kakkososassa olin kuolla tylsyyteen. Nyt kuitenkin ollaan saatu luotua niin upea ja rikas maailma, että ikävöin sinne jo. Tässä pelissä kaikesta huokuu viimeistely (vaikka kyseessä oli alpha!) ja suuret tuotantoarvot. Peli toimii, se näyttää hyvältä ja siihen ollaan saatu luotua ne elementit, jotka koukuttavat pelaajan. Hyvä peli ei oikeastaan muuta vaadikaan.

Vaikka alpha antoi vasta pintaraapaisun siitä mitä kannen alla sykkii, olin vakuuttunut näkemästäni. Tässähän on ihan sairaasti tekemistä! Ja kaiken voi aina tehdä eri tavalla. Yksin tai kavereiden kanssa. Jonkin verran on kritisoitu, että maailma vaikuttaa tyhjältä ja autiolta. Itse en missään nimessä haluaisi, että tutkimattoman planeetan immersion rikkoisi kasapäin parveilevat kanssapelaajat tai joka lohkareen takana päivystävät vihut. Tämä on juuri hyvä näin tällaiselle joka nurkan koluajalle, joka haluaa välillä pysähtyä ihailemaan ruosteisen kaunista maailmaa.

Pienet asiat tekevät suuren pelin. Tässä yksityiskohtiin oltiin kiinnitetty paljon huomioita ja omaa silmää miellytti suuresti rohkea ja iso tekstin käyttö. Myös fontti oli tarkkaan mietitty ja informatiikka ruudulla toimi visuaalisesti upeasti. Graafisesti peli oli hyvän näköinen, mutta tiedän että nextgen pystyy parempaan ja tarkempaan piirtoon. Toisaalta, tällaisessa avoimen maailman pelissä tämä toimii paremmin, kuin että kaikki olisi kliinisen tarkkaa.

Jotenkin tuntuu siltä, että Bungien halusi laittaa alphan jakeluun kaikille halukkaille juurikin siitä syystä, että hype kasvaa seuraavalle tasolle. Sille tasolle, jossa pelaajat ovat nähneet kaiken omin silmin ja sitä kautta laittaneet sisään ennakkotilauksen. Toki uskon, että alphan jälkeen tehdään vielä tarvittavia korjauksia pelaajia kuunnellen. Nyt jo kuitenkin näyttää todella hyvältä syyskuun julkaisua ajatellen. Taidanpa jättää koko heinäkuun betan väliin ja kasvattaa ruokahalua entisestään :)

Ps. fiilistelyvideo tekeillä...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom