Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Kysy & Vastaa

Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Mikäs on bungien destiny suunnitelma vuodelle 2017?

Niistä ei taida olla juuri muuta tietoa kuin se, että jatko-osan pitäisi alkuperäisten suunnitelmien mukaan tulla loppuvuodesta. Tosin Bungien suunnitelmat nyt näyttävät muuttuvan: itse odottelen edelleen niitä ilmaisia lisäsisältöjä, jotka mikromaksujen piti rahoittaa. Ilmeisesti emotet ja muut turhanpäiväisyydet eivät ole käyneet tarpeeksi kaupaksi, kun niitä ei ole tullut ja edellinenkin lisäri oli maksullinen.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Niistä ei taida olla juuri muuta tietoa kuin se, että jatko-osan pitäisi alkuperäisten suunnitelmien mukaan tulla loppuvuodesta. Tosin Bungien suunnitelmat nyt näyttävät muuttuvan: itse odottelen edelleen niitä ilmaisia lisäsisältöjä, jotka mikromaksujen piti rahoittaa. Ilmeisesti emotet ja muut turhanpäiväisyydet eivät ole käyneet tarpeeksi kaupaksi, kun niitä ei ole tullut ja edellinenkin lisäri oli maksullinen.
Zanis Dust ei ilmeisesti oo Destinyn parissa kauheesti aikaansa viimeisen vuoden aikana viettänyt tai seurannut uutisointia. Mielestäni missään vaiheessa ei ole luvattu mitään ilmaisia lisäreitä vaan todettu mikromaksujen rahoittavan yrityksen livetiimiä. Noilla mikromaksuilla on rahoitettu live-eventtejä ja updateja peliin viimeisen vuoden aikana. Silverpaketithan on pyörinyt Storen myydyimpien listoillakin. Esimerkiksi viime vuonna saatiin ystävänpäivän aikaan Crimson Doubles event, huhtikuussa April Update, joka päivitti koko Destiny ekosysteemin palkitsevammaksi ja loppuvuodesta saatiin Rise of Ironin jälkeen Festival of the Lost-halloween event ja joulun ajan kestänyt Dawning event. Nuo eventit ovat tuoneet mukanaan uusia tehtäviä, päivitettyjä versioita vanhoista tehtävistä, uutta gearia ja päivityksiä sandboxiin. Harmillisesti nuo nykyiset kehitystyökalut ovat olleet suhteellisen kankeat, jolloin sisältöä on tullut suhteellisen harvoin ja suurin osa siitä on ollut päivitettyä.

Suurin osa Bungiesta työskentelee tällä hetkellä Destinyn jatko-osan parissa mukaan lukien pari avustavaa studiota. Huhujen mukaan Destinyn jatko-osaan oltaisi luotu tehokkaammat kehitystyökalut, jolloin sisältöä tulisi useammin ja enemmän. Mitään tarkkaa päivämäärää ei ole vielä annettu Destinyn jatko-osalle muuta kuin vuosi 2017. Alun perinhän pelin piti ilmestyä jo nyt syksyllä, mutta ilmeisesti tuli pari muuttujaa vastaan. Saa nähdä, kauan tässä vielä menee, ennen kun aletaan availla tietoja jatko-osasta. Ensimmäinen Bungie päivityshän julkaistaan huomenna joskus myöhään illalla Suomen aikaa.

Itse toivon tällä hetkellä eniten sitä, että nykyistä peliä päivitettäisiin sandboxin osalta. Destinystä löytyy satoja eri aseita ja pelityylejä, mutta kun pistää matsin hakemaan niin vastaan tulee vain muutamaa settiä, jotka ylittävät kaikki muut. Peli tuntuu pidemmän pelisession jälkeen erittäin puuduttavalta, vaikka siitä löytyy vielä se tietynlainen koukku.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Mikäs on bungien destiny suunnitelma vuodelle 2017?

Selviää tässä keväällä, joku isompi update varmaan tulee taas keväällä kuten viime vuonna, ja spekuloitu on että Destiny 2 tulisi loppuvuodesta, voi tosin venyä ensi vuodenkin puolelle. Mutta mistään ei ole vielä varmuutta.

Itse toivon tällä hetkellä eniten sitä, että nykyistä peliä päivitettäisiin sandboxin osalta. Destinystä löytyy satoja eri aseita ja pelityylejä, mutta kun pistää matsin hakemaan niin vastaan tulee vain muutamaa settiä, jotka ylittävät kaikki muut. Peli tuntuu pidemmän pelisession jälkeen erittäin puuduttavalta, vaikka siitä löytyy vielä se tietynlainen koukku.

Samaa itsekin toivon, mutta pelkään pahinta, näin monta vuotta mennyt ja vieläkin ollaan tässä tilanteessa. Balanssipäivityksiä tulee TODELLA harvoin ja ne eivät aina edes muuta juuri mitään, tai ainakaan oikeaan suunntaan. PvPssä ne muutamat aseet satojen joukosta millä tekee jotain, ei voi olla noin vaikeaa vähän buffata muitakin aselajeja.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Zanis Dust ei ilmeisesti oo Destinyn parissa kauheesti aikaansa viimeisen vuoden aikana viettänyt tai seurannut uutisointia. Mielestäni missään vaiheessa ei ole luvattu mitään ilmaisia lisäreitä vaan todettu mikromaksujen rahoittavan yrityksen livetiimiä.

Viimeisen vuoden aikana ei kyllä ole pahemmin Destinyä tullut pelattua. Rise of Ironin ilmestyessä pelasin sitä sen verran, että pelasin lisärin tehtävät ja striket pariin kertaan läpi. Sen jälkeen olen vissiin kerran tai kaksi käynyt pelissä auttamassa kaveria. En ole uutisointiakaan seurannut. Oli vain sellainen mielikuva, että mikromaksujen tullessa totesivat rahoittavansa peliin tulevaa pienempää sisältöä, jonka olisi ollut tarkoitus pitää mielenkiintoa yllä jatko-osaa odotellessa. Voi toki olla, että muistan väärin.

Destinyä tuli jauhettua julkaisusta lähtien kaiken kaikkiaan kolmella eri konsolilla niin paljon, että jo pelin käynnistäminen aiheuttaa tylsistymisen. :D Kakkosta kyllä odottelen varovaisen kiinnostuneena, sillä pidin ensimmäisestä osasta aikanaan todella paljon - ei sitä vain loputtomiin jaksanut, vaikka pelattavuus on edelleenkin lajissaan parasta. Uutisointeja en seuraa nykyään muutenkaan oikein mihinkään peliin liittyen, ellei konsolifinin ja erään muun sivuston etusivua lasketa, joten siinä mielessä oli ehkä turha tulla vastaamaan ylipäänsä mitään. :eek:

Edit: Löytyi ainakin pari uutisointi ennen mikromaksujen tuloa, jossa puhuttiin siihen tyyliin, että väärinkäsitykseni on hyvinkin ymmärrettävää:

Kotakun uutisointia

Tweaktownin uutisointia

The Guardianin uutisointia

Myöhemmin sitten tuli erilaista lausuntoa Activisionilta:

Gamerantin uutisointia
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Kuten aikaisemmin sanoin ongelmana tosiaan on nuo erittäin kömpelöt kehitystyökalut, jolloin päivitysten tai uuden sisällön tekeminen on vaikeaa. Toivottavasti jatko-osan myötä sisältöä ja päivityksiä tulee tiuhempaan tahtiin, jottei koettaisi tällaisia hetkiä, jolloin peli tuntuu olevan sisällöltään laiha ja epätasapainossa, jos peliin on todella uppoutunut. Ongelmana nyt tuntuu olevan, ettei Bungie uskalla kertoa liian aikaisin, koska uutta sisältöä tulee. Ensimmäisen vuoden lupaukset kahdesta DLC-paketista ajoivat Bungien kuulemma melkoiseen kuormitukseen ja sitä ei haluta kokea uudestaan. Nyt tosin pitäisi olla uudet kehitystyökalut ja mukana auttamassa pari studiota, joten ainakin itsellä on suuret odotukset jatko-osan suhteen.

Mitä noihin päivityksiin tulee niin mielestäni kaiken kaikkiaan Bungie on onnistunut tekemään pelistä entistä palkitsevamman, ja reittejä maksimitasolle on lukuisia. Ongelmana mielestäni on enemmänkin sandbox-korjaukset. Jos käy avaamassa Bungie foorumit, sieltä löytää lukuisia valitusketjuja. Tämä ja tämä on liian vahva. Tuntuu, että tähän mennessä Bungien ratkaisu kyseisiin ongelmiin on ollut heikentää niitä asioita, joista on valitettu tai jotka tilastojen perusteella toimivat liian hyvin. Valitettavasti usein on käynyt niin, että tässä on menty liian pitkälle, jolloin ennen erittäinkin toimiva ratkaisu onkin ajanhukkaa. Mielestäni parempi tie olisi heikentää suosittuja pelityylejä vähemmän ja tuoda uusia vaihtoehtoisia pelityylejä esille kasvattamalla muiden tehokkuutta.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Sattumalta osui tällainen uutisartikkeli silmään: Destiny update: Bungie Crimson Days new event

Eli Crimson Days -tapahtumaa ei tule tänä vuonna, mutta kevään aikana olisi jonkinlaista sisältöpakettia ilmestymässä. Päivämäärästä ei vielä ole tietoa, mutta eiköhän tässä parin kuukauden sisällä kuulu jotain uutista.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Nyt on sitten tiedossa että vanhat hahmot siiryvät uuteen peliin.....mutta aseet, varusteet ja hahmojen voimat eivät.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2017/03/03/destiny-2-characters-carry-over-gear-and-power-stay-behind.aspx

Ihan hyvä lähtökohta. Päästään porukalla aloittamaan samalta viivalta. Tässä on taukoa pidetty siihen malliin, jotta uutta nälkää Destiny 2:n kohdalla alkaa jo syntyä. Kesän Gamescomissa arvatenkin näkyvästi esillä.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Nyt on sitten tiedossa että vanhat hahmot siiryvät uuteen peliin.....mutta aseet, varusteet ja hahmojen voimat eivät.

http://www.gameinformer.com/b/news/...rs-carry-over-gear-and-power-stay-behind.aspx


Tuon nyt on taas aivan ajan hukkaa devaajilta. Ketä kiinnostaa onko sun hahmo mies/nainen, exo/human/awoken vai onko sillä tatuointi/arpi poskessa.Olisivat voineet aloittaa puhtaalta pöydältä, ihan yhtälaillasiinäkin kaikki olisivat aloittaneet "samalta viivalta."
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Tuon nyt on taas aivan ajan hukkaa devaajilta. Ketä kiinnostaa onko sun hahmo mies/nainen, exo/human/awoken vai onko sillä tatuointi/arpi poskessa.Olisivat voineet aloittaa puhtaalta pöydältä, ihan yhtälaillasiinäkin kaikki olisivat aloittaneet "samalta viivalta."

Kyllä se minusta ainakin tuo jatkuvuutta tarinaan, kun ei tarvitse alusta asti alkaa vääntää hahmoa uudelleen. Ei Shepardkaan olisi tuntunut Shepardilta Mass Effectissä, jos joka pelin alussa olisi pitänyt tehdä hahmo alusta asti uudelleen ja yrittää nysvätä se samannäköiseksi kuin aiemmissa osissa. Destiny 2:ssa kuitenkin tarina jatkuu samalla hahmolla (ellei varta vasten aloita täysin uudella), vaikka ne kyvyt ja varusteet nollautuukin. Ei siis ole kaikkien mielestä ajan hukkaa, vaikka se voi itsestä siltä tuntuakin, eli jotakuta hyvinkin kiinnostaa onko sun hahmo mies/nainen, exo/human/awoken. Minulla ainakin tuli Destinya pelattua sen verran, että kyllä siinä eräänlainen suhde omaan hahmoon ehti kehittyä ja mielelläni jatkan tuolla samalla hahmolla tarinan seuraavan osan parissa.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Kyllä se minusta ainakin tuo jatkuvuutta tarinaan, kun ei tarvitse alusta asti alkaa vääntää hahmoa uudelleen. Ei Shepardkaan olisi tuntunut Shepardilta Mass Effectissä, jos joka pelin alussa olisi pitänyt tehdä hahmo alusta asti uudelleen ja yrittää nysvätä se samannäköiseksi kuin aiemmissa osissa. Destiny 2:ssa kuitenkin tarina jatkuu samalla hahmolla (ellei varta vasten aloita täysin uudella), vaikka ne kyvyt ja varusteet nollautuukin. Ei siis ole kaikkien mielestä ajan hukkaa, vaikka se voi itsestä siltä tuntuakin, eli jotakuta hyvinkin kiinnostaa onko sun hahmo mies/nainen, exo/human/awoken. Minulla ainakin tuli Destinya pelattua sen verran, että kyllä siinä eräänlainen suhde omaan hahmoon ehti kehittyä ja mielelläni jatkan tuolla samalla hahmolla tarinan seuraavan osan parissa.

Mass Effectissä nyt siirty muutakin kuin pelkkä hahmon ulkonäkö ja peli myös sen melkeinpä vaati. Pelissä kun pelaajan tekemillä valinnoilla oli merkitystä juoneen ja jo itsessään mass effect oli/on aivan toista maata jos Destinyyn vertaa. Destinyssä kuitenkin kaikilla pelaajilla oli juonen kanssa sama alku, keskivaihe ja loppu, eikä sillä miten Destinyä pelasit ollut mitään merkitystä juonen kanssa.

Yhtä hyvin voin Destiny 2:ssa tehdä exo naisen, jolla on se yksi arpi poskessa.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Yhtä hyvin voin Destiny 2:ssa tehdä exo naisen, jolla on se yksi arpi poskessa.

Varsinkaan kun ei noita arpia paljoakaan näkynyt varusteiden alta pelissä. Itse kanssa samoilla linjoilla, ettei tuohon olisi kannattanut aikaa tuhlata. Nimenomaan sen takia, kun muuta eivät siirrä.

Todennäköisesti tulee tehtyä uudet hahmot, varsinkin jos on lisätty vaihtoehtoja.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Varsinkaan kun ei noita arpia paljoakaan näkynyt varusteiden alta pelissä. Itse kanssa samoilla linjoilla, ettei tuohon olisi kannattanut aikaa tuhlata. Nimenomaan sen takia, kun muuta eivät siirrä.

Veikkaan, että tuon koodaaminen on vienyt sen verran vähän aikaa verrattuna pelin muuhun kehitykseen, että tuskin on pelin julkaisua lykännyt sekuntiakaan.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Sitten odotellaan sitä kysymystulvaa, että miten siirrän PS3:sta PS4:lle, PS3:sta PC:lle, PS4:sta PC:lle, Xboxilta PC:lle jne. ja tämä aiheuttaa sen ongelman joka vie sitä aikaa jatkossa.

No tekevät niinkuin tekevät, itse kuitenkin aloitan oikeasti puhtaalta pöydältä, jos Destiny 2 on kaikissa osa-alueissa parempi kuin Destiny 1.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Sitten odotellaan sitä kysymystulvaa, että miten siirrän PS3:sta PS4:lle, PS3:sta PC:lle, PS4:sta PC:lle, Xboxilta PC:lle jne. ja tämä aiheuttaa sen ongelman joka vie sitä aikaa jatkossa.

No tekevät niinkuin tekevät, itse kuitenkin aloitan oikeasti puhtaalta pöydältä, jos Destiny 2 on kaikissa osa-alueissa parempi kuin Destiny 1.

Öö.. Siis meinaatko, että nuo kysymykset tulevat viemään aikaa pelin kehitykseltä ja näin ollen mahdollisesti viivästyttävät tulevaa julkaisua? Vai sinun aikaasi, kun yrität selvittää vastausta tuohon kysymykseen tai luet noita kysymyksiä tai uutisia, jotka koskevat noita kysymyksiä tai antavat vastauksia? Vai kenties peliaikaa, kun teet tuota mahdollista siirtoa (veikkaan, että Destiny 2 osaa hakea tuon hahmosi ulkonäön ihan siitä edellisen osan tallennustiedostosta ja asiasta varmasti ilmoitetaan selkeästi ennen pelin julkaisua)? En nyt oikein ymmärrä mitä haet tuolla takaa. En oikein myöskään jaksa uskoa, että nimenomaan peliä koodaavat henkilöt käyttävät pelinkehitykseen tarkoitettua aikaansa vastaamalla (mahdolliseen) kysymystulvaan, vaan noista asioista tiedottaa ihan muut henkilöt, mikäli tuo oli se pointti, jota tarkoitat. Bungie ei kuitenkaan ole mikään indie-paja.

Minä ainakin jatkan samalla hahmolla, oli peli sitten parempi tai huonompi kuin ensimmäinen osa.
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

En oikein myöskään jaksa uskoa, että nimenomaan peliä koodaavat henkilöt käyttävät pelinkehitykseen tarkoitettua aikaansa vastaamalla (mahdolliseen) kysymystulvaan, vaan noista asioista tiedottaa ihan muut henkilöt, mikäli tuo oli se pointti, jota tarkoitat.

Noista asioista tiedottavat henkilöt varmasti kyselevät koodaajilta miten mikäkin asia on tarkoitettu toimivaksi.

Mutta pointti oli se, että kaikki olisivat päässeet vähemällä kun oltaisiin vaan ilmoitettu ettei mitään tietoja siirry Destiny 2:een. No siitäkin olisi saattanut nousta pieni haloo, mutta näillä mennään mitä on annettu :)
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Noista asioista tiedottavat henkilöt varmasti kyselevät koodaajilta miten mikäkin asia on tarkoitettu toimivaksi.

Mutta pointti oli se, että kaikki olisivat päässeet vähemällä kun oltaisiin vaan ilmoitettu ettei mitään tietoja siirry Destiny 2:een. No siitäkin olisi saattanut nousta pieni haloo, mutta näillä mennään mitä on annettu :)

Veikkaan, että tuo ominaisuus on ollut Bungien suunnitelmissa ihan alusta asti, että pelaajille saataisiin edes pieni jatkuvuuden tunne Destiny-saagan tarinan osalta, kun pelattavan hahmon luokan, ulkonäön jne. saa päättää itse sen sijaan, että pelaisi valmiiksi kirjoitettua hahmoa, kuten vaikkapa Halojen Master Chief, joka pysyy pelistä toiseen samana. Luulen myös, että ominaisuus on toteutettu niinkin yksinkertaisesti, että Destiny 2 kysyy ensimmäisen kerran käynnistettäessä, että haluatko siirtää vanhan hahmosi (mikäli konsolilta löytyy aiemman Destinyn tallennus) ja tuo siirto onnistuu vain valitsemalla sen 'kyllä'-vaihtoehdon. Tämä varmasti tuodaan esille jo valmiiksi ennakkoon suunnitellussa pressitiedotteessa ja/tai jonkun bungielaisen haastattelussa, joten ei tuo varmasti vie mistään sen enempää aikaa kuin mitkään muutkaan pelinkehittäjille fanien/pelaajien toimesta esitetyt kysymykset/ehdotukset. :)

Sen sijaan jos tuota ominaisuutta ei olisi ja siitä syntyisi sen luokan haloo, että kehittäjät katsoisivat paremmaksi taipua vaatimusten edessä, niin se puolestaan veisi jonkin verran aikaa esim. pelin viimeistelyltä tai tulevien lisärien teolta, kun ominaisuus pitäisi tuoda mukaan viime hetkellä tai jälkikäteen. :) Eli kyllä se vain tämä nykyinen ratkaisu voi hyvinkin olla se, jonka avulla päästään vähemmällä. :)
 
Vastaus: Destiny: Kysy & Vastaa

Itselle se on kyllä ihan sama siirtyykö se hahmo 2 osaan vai ei, vaikka destinyä nyt tuli pelailtua suht paljon niin ei siihen hahmoon mitään tunnesidettä tullut joten en jää kaipaamaan. Toivon vaan että 2 on paljon parempi hahmo editori että siitä saa tehtyä oman makuun sopivan.
 
Ylös Bottom