Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Onko kellään muulla ongelmia yhteyksien kanssa? Mulla peliä on lähes mahdoton pelata, sillä se heittää aina ulos. Error code beaver iskee lähes joka kerta.
NAT-tyyppi 2 ja olen tehnyt tarvittavat porttien avaamiset reitittimestä, mutta ei tunnu auttavan ollenkaan. Etenkin Toweriin pääseminen on lähes mahdotonta (oon päässyt sinne kerran).
Oon saanut pelattua sen intron ja lisäksi yhden tehtävän, jonka aikana yhteys katkesi kerran. Muuten oon vaan leijunut Orbitissa ja saanut beaver erroria.
Todella ärsyttävää.

Täällä tulee samaa ongelmaa Elisa Viihteen kanssa satunaisesti. Tänään tapahtui kahdesti itselle ja kerran kaverille jolla on Soneran kaapeli. Pelitunteihin nähden tippuu turhan usein pois linjoilta.

Soneran kaapeli mullakin. Toivottavasti saavat Bungien päästä asialle tehtyä jotain.

Ensimmäinen sessio itselläkin nyt takana :) Jäi tosin vain parin tehtävän mittaiseksi, kun tarttee mennä maate :( Hyvä maku jäi suuhun ja aika lailla odotuksia vastasi. Tiedän mikä muhun uppoo eli tulevat viikot meneekin tän parissa, saa sit nähdä miten se end game sit lopulta pitää kiinnotusta yllä.

Lvl 10 asti tänään pelailin ja aika kaksijakoiset fiilikset. On kyllä hämmentävää miten vähän Bungie on panostanut vaihteluun noissa tarinatehtävissä, nimenomaan aikaisemmissa peleissä ollut vahvuutena tuo pelin rytmitys ja vaihtelu. On jopa vähän ylimielistä Bungielta luottaa tuohon yhteistyön vetovoimaan noin rankasti variaation kustannuksella. En näe mitään syytä miksei pelissä voisi olla paljon vahvempia tarinatehtäviä, Bungie kun niitä varmasti halutessaan kykenisi tuottamaan. Pari muuta ärsytystä on oikeastaan se että tähtäimille ja ilman ei ole erillistä herkkyyden säätöä, FOV on taas konsolimaisen ahdistava, Minä ottaisin koska tahansa 60fps ulkoasun kustannuksella.. ja Halomaista hernepyssyfiilistä tässä kyllä on aika tavalla. Itse olen pelannut handcannonilla tuon takia kokoajan, tuntuu pelin munakkaimmalta aseelta. Kaikesta narinasta huolimatta, ihan hauskaahan se ollut. Epäilen vaan, että oma mielenkiinto tuskin pysyy yllä hirmuisen pitkään, ellei jatkuvaa omaan makuun osuvaa kehitystä pelille ilmene.

Muutama kaikkien kahakoiden äitiä saatiin kolmen tiimissä tänään Kuussa kokea. Ollaan kaikki lvl 9 ja vaikeustaso on Hard, joka tarkoittaa yleensä kolme leveliä korkeampia monsuja.

Ahtaassa tilassa puollustaa asemia, kun ulkopuolelta pyrkii sisään perusjanttereiden lisäksi niitä isoja miekanheiluttajia. Ulkona kerrostalon kokoinen jättiläinen ja pari wizardia. Kaikenaikaa pelko luotien loppumisesta. Huutoa mikrofoniin, joka varmasti kantautui naapuriin asti. Perseet puuduksissa yhtä soittoa lukemattomia kertoja uusiksi. Lopulta löytyy taktiikka joka tuo ratkaisun. Tosin hiuksenhienosti läheltäpititilanteiden vieraillessa yhtenään tiimissä. Omien nostoja vuoronperään ja vihun huomion kiinnittämistä toisaalle. Tälläiset yhteiset kokemukset ovat arvokkaita.

Sardok, Eye of Oryx - jäit muistoihin hetkenä, jolloin epätoivo kalvasi jo mieliämme.

Pelin musiikit ovat kolahtaneet hyvin. Tänään kiitosta sai kovan toiminnan keskelle heitetty konemusiikki. Kun tuotantoarvot ovat korkealla, voidaan remmiin palkata myös ex Beatles, Paul McCartney.

Tässä hänen esityksensä. Laitan varmuuden vuoksi spoilereihin. Upea työ tämä, vaikka ei ihan sitä mitä Bungielta odottaisi kuulevan.

[video=youtube_share;dZ5jLSHwNIM]http://youtu.be/dZ5jLSHwNIM[/video]

Hei kaikki Destiny-pelaajat! Aloitin tänään pelaamisen ja huomasin että kaikki vieraat pelaajat ympärilläni ovat suomalaisia. Johtuukohan tämä siitä että omissa tiedoissa on Suomi asuinpaikkana? Mielestäni tuo on vähän ärsyttävää - haluaisin pelata myös muiden kanssa. Tiedättekö onko tähän olemassa mitään ratkaisua? Oletteko huomanneet saman teidän peleissä?

Toinen pelipäivä takana, nyt tuli Crucibleakin testattua. En tiedä mitä se matchmaking oli olevinaan, mutta itse silloin level 13 kohtaan level 17-20 jamppoja. Eihän siinä saa edes oman levun tasokkaalla hand cannonilla raapaistua kaverin armoria veks.

Tuli tehtyä myös päivän bounty, eli Patrol-tehtävät Earth:ssa. Tuossa jo aloin miettimään onko siellä näistä tehtävistä vastaavalla hemmolla ihan kaikki muumit laaksossa. Klikkaa beaconia, juokse kartan toiselle puolelle. Etsi toinen beacon, juokse taas toiselle puolelle karttaa. Kaikki 6 beaconia tähän tyyliin. Itse beaconin tehtävä taas kestää sen alle 20 sekuntia.

Ylivoimaisesti eniten tässä pelissä ärsyttää nuo latausajat. En voi ymmärtää miten muka-MMO:n latausajat voivat olla tätä luokkaa? Itse tykkään joka story missionin jälkeen käydä Towerissa lunastamassa engramit, mutta Orbittiin pääsy vie sen noin 10 sekuntia (hieno toteutus Bungie, 4-5 sekuntia ei varmasti olisi riittänyt?), valitse kohde, odota 30-40 sekuntia (ellei enemmän, en ole kellottanut) jotta pääset Toweriin. Hoida geari kuntoon, sama ~10 sekuntia jotta pääset Orbittiin, sieltä uusi story mission tulille ja odota taas se 30-40 sekuntia, jotta pääset planeetalle. Yksinkertaisesti naurettavaa ja totaalisen paskaa koodaamista. Tässä pelissä ei ole mitään niin raskasta ja uutta verrattuna jo aitoihin MMO-peleihin, joissa voisi kuvitella olevan ongelmia latausaikojen kanssa.

P.S. Kaverilla oli eilen RNG-jumalat puolellaan, sai parissa minuutissa Venuksen tehtävässä 6 engramia perusmobeilta. Itselle tippui 1, koita gear-ahneena siinä olla toisen puolesta iloinen. ;)

Mites kannattaisi toimia noiden vanhojen varusteiden kanssa ? Itse olen vain dismantlannut kylmästi melkein kaiken. Tuolla nyt kuitenkin on olemassa tuo vault johon niitä voi säilöä, joten kannattaako se ? Vai vasta kun alkaa olla oikeasti kunnon tavaraa ?

Mitkäs tehtävät on näitä co-op - tehtäviä?
Toimiiko nuo tehtävät niin, että jos kentässä saavutaan sellaiselle alueelle missä tarvitaan muita pelaajia niin pystyt näitä pelaajia odottamaan ns. "paikallisessa lobbyssä" vai valitaanko nämä tehtävät kartasta erikseen ja sitten joinataan siihen tehtävään ja matkalla joinaa muutkin jotka on ko. tehtävää menossa tekemään?

^Eilen pelasin Devils Lairin ja siihen joinas aloitettaessa pari heeboa mukaan, joista toinen katos ja sille tuli korvaaja sitten myöhemmin (tosi tarpeeseen)

^Eilen pelasin Devils Lairin ja siihen joinas aloitettaessa pari heeboa mukaan, joista toinen katos ja sille tuli korvaaja sitten myöhemmin (tosi tarpeeseen)

Eli käytännössä näitä tehtäviä ei pysty missaamaan vaikka pääsääntöisesti itsekseen tuota tarinaa pelailee.

Onko kuinka moni saanut nuo Vanguard Armory bonukset? Lunastin tuon koodin mikä tuli pelin mukana, mutta en kyllä nää missään noita lisukkeita. Ainoastaan tuon Emblemin löysin ja ostim erikseen tuon Vanguard hand cannonin. Ei ollu Post Masterilla eikä Special Ordersilla mitään noita tavaroita ja kolusin muutkin Towerin paikat.

Vanguard Quartermaster Towerin itäosassa myy Vanguard Armoryn aseita. Tuon olit vissiin jo löytänytkin, kuten myös Emblemin. Vanguard Quartermasterin tarjonta päivittyy hahmosi levelin mukaan, ainakin 5 ja 10 levelin vehkeisiin. Eli eiku 10 levelin saavutettuasi kattelemaan uutta tarjontaa!

Ylivoimaisesti eniten tässä pelissä ärsyttää nuo latausajat. En voi ymmärtää miten muka-MMO:n latausajat voivat olla tätä luokkaa?

Se johtuu ihan täysin siitä että peli on tehty edellisen sukupolven konsoleille ja portattu uusille. Vanhojen koneiden muistit on vaan niin pieniä että koko homma on sitten paloteltu tuollaisiin latauksiin. Kun homma portattiin uusille konsoleille niin vaikeapa sitä on kesken muuttaa koko pelin ydin toimintaa. Latausajat ei tietenkään pienene itsestään kun tämä porttaus uusille on pääasiassa pelkkien tekstuurien koon kasvattaminen 4x,.. (plus jossain kohtaa 3d objektit tarkempia) nopeemmat kiintolevyt ei kuitenkaan saa sitä 4x paisunutta dataa luettu ilmeisesti kovinkaan nopeasti. Pelikuvan resoluution nosto itsessään on toki yksi porttauksen lopputulos mutta se nyt ei latausaikoihin vaikuta.

Itse mietiskelin noita parannuksia niin mulle olis käynyt ihan hyvin koko tornin poistaminen, kaikki kaupanteot olisi voinut hoitaa yhdessä "kauppa/hub" näytössä jossa olisi valittu kauppias tai tehtävän palautus/haku.

Pelin musiikit ovat kolahtaneet hyvin. Tänään kiitosta sai kovan toiminnan keskelle heitetty konemusiikki. Kun tuotantoarvot ovat korkealla, voidaan remmiin palkata myös ex Beatles, Paul McCartney.
Juuri samat mietteet tulivat eilisen pelisession aikana. Loistava soundtrack ollut ainakin vielä toistaiseksi. Hyvin on onnistuttu mätsäämään ääniraita pelin tapahtumiin/tunnelmiin.

Se johtuu ihan täysin siitä että peli on tehty edellisen sukupolven konsoleille ja portattu uusille. Vanhojen koneiden muistit on vaan niin pieniä että koko homma on sitten paloteltu tuollaisiin latauksiin. Kun homma portattiin uusille konsoleille niin vaikeapa sitä on kesken muuttaa koko pelin ydin toimintaa. Latausajat ei tietenkään pienene itsestään kun tämä porttaus uusille on pääasiassa pelkkien tekstuurien koon kasvattaminen 4x,.. (plus jossain kohtaa 3d objektit tarkempia) nopeemmat kiintolevyt ei kuitenkaan saa sitä 4x paisunutta dataa luettu ilmeisesti kovinkaan nopeasti. Pelikuvan resoluution nosto itsessään on toki yksi porttauksen lopputulos mutta se nyt ei latausaikoihin vaikuta.

Itse mietiskelin noita parannuksia niin mulle olis käynyt ihan hyvin koko tornin poistaminen, kaikki kaupanteot olisi voinut hoitaa yhdessä "kauppa/hub" näytössä jossa olisi valittu kauppias tai tehtävän palautus/haku.

Varmasti hyvin todennäköinen syy, mutta tuo kertoo suoraan huonosta teknisestä toteutuksesta. En tiedä sitten onko ollut resurssipulaa tai sitten koodaamisen taidottomuutta, mutta ei toiselle konsolille optimoiminen voi olla niin vaikeaa. Tai sitten Bungie on laittanut kaikki resurssit pelin juonen kerrontaan. ;)

No, ainakin ehtii käydä vessassa noilla pakollisilla tauoilla..

[video=youtube;WuPA5ax6MEY]http://www.youtube.com/watch?v=WuPA5ax6MEY[/video]

Nyt on pari päivää itselläkin pelitystä takana ja leveli taitaa olla 15. Mitään ihan tajutonta gearia ei ole vielä tippunut, ja välillä iskeekin pieni kateus pelikavereita kohtaan. Tässä on edetty pääosin coopin hengessä. Kahden tai kolmen pelaajan voimin. Pari kertaa olen haahuillut yksin, kun ei ole sillä hetkellä sattunut olemaan seuraa.

Hyvinhän tässä on aika kulunut. Ei kovin montaa peliä tule mieleen, jota jaksaa näin innolla vääntää. Ehkä tämä on sitten meikäläiselle enemmän kuin osiensa summa, koska ihan järjellä ajateltuna tässä ei ole mitään erityisen mullistavaa. Lisäksi nuo mainitut lataustauot ovat tietty yksi murheenkryyni. Onneksi niiden aikana voi kuitenkin tarkistella omaa gearia ja katsella vaikka rosterista pelaavia kavereita. Plus tietenkin jauhaa paskaa peliporukan kanssa.

Itse pelaaminen kuitenkin on hauskaa, vaikka tehtävät nyt eivät välttämättä niin monipuolisia olekaan. Musiikit tuovat meikinkiin myös ripauksen eeppisyyttä.

Betaan osallistuneet kanssa Guardianit. Oletteko päässeet valmiissa pelissä ottamaan osaa Public Eventteihin?

Itse olen samoilin eilen maapallon kenttiä n. 4 h tehden sivutehtäviä ja pääsin osallistumaan vain yhteen tälläiseen eventtiin.
Betassahan eventtejä oli huomattavasti useammin, minkä vuoksi nyt sitten tuntuu että nämä mätöt ovat todella harvassa.
Eilinen Public-event oli ehdottamasti päivän kohokohta, kun se oli vain niin hauskaa ja aikarajoitus toi hyvin lisää painetta mättöön.

Onko Bungie kertonut jotain miten usein public eventtejä on, tai miten niitä aktivoituu?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom