Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Onko taskut täynnä kolikoita? Kannattaa tutkia torni läpikotaisin nyt (/viikonloppuna), siellä on mysteerimies joka ei näy kartassa.

Löyty joku Xûr: Agent of the Nine jolla oli boosteria tarjolla 1 ja 2 aseeseen. Mulla löyty "To Hall of Guardians" huoneeseen mennessä. Oli käytävässä vähän ennen Crucible Quartermaster tiskiä. En tiedä onko se sitten kaikilla samassa paikassa!?
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tehkääpä lv 20+ miehet ohjeet, miten kerättyä maallista mammonaa voi käyttää hyödyksi. Helumit, spinmetallit yms. Missä pisteessä ja miten niistä voi hyötyä.

Tai joku muu, jolle juoni on selvinnyt.

Heliumit, spinmetallit, iron relicit ja spirit bloomit on varusteiden päivitystä varten. Niitä voi myös palauttaa reputationia & glimmeriä vastaan vanguardille ja muille järjestöille. Tuosta saa aika vähän repiä niin en suosittelisi.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tehkääpä lv 20+ miehet ohjeet, miten kerättyä maallista mammonaa voi käyttää hyödyksi. Helumit, spinmetallit yms. Missä pisteessä ja miten niistä voi hyötyä.

Tai joku muu, jolle juoni on selvinnyt.

Itse tein niin että ennen kuin sain eksoottista tai legendaarista, vaihdoin ne kaikki aina kuin mahdollista pois, niistä saa hyvää ekspaa ja ihan ok määrän Vanguard mainetta, toi auttaa pääsemään Vanguard rankissa ylöspäin ja kaikki pienikin etu on plussaa. Sitten kun saa legendaarista ja eksoottista ylle, niin sitten voi alkaa vähän säästämään, mutta silti ne kamat ei vaadi mitään järjettömiä määriä, joten ne mitä tarvii päivitykseen saa kerättyä helposti. Sulla ei kuitenkaan tule olemaan se legendaaristen ja eksoottisen vaihtuvuus niin korkea että niitä pitäisi kasata reppuun mitenkään hirveästi.

Itse hain äsken eksoottisiin käsineisiin relic ironia marsista, 16 tarvitsin ja se määrä tuli jossain vartissa, seuraavaan päivitykseen on vielä matkaa joten siinä välissä ehtii helposti hakemaan toiset 16, joten muuta vaan kaikki maineeksi kunnes saat kamaa johon niitä oikeasti tarvitaan, sitten laitat pari jemmaan jos siltä tuntuu.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tuli ensimmäisen kerran tuttuja nimiä täältä foorumilta vastaan. Kuusta löyty Foeman ja Tussukotka, hetken teidän kanssa siinä pyörinkin, nimimerkillä maaho76. Hitto kun täytys nukkuakin välillä, ei millään malttais lopettaa pelaamista [emoji3]
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Kuten arvata saattoi, tuli tästä pelistä aikamoinen arvostelufloppi, ja tämä onkin Bungien huonoin konsolipeli arvostelujen perusteella, ja pisteet vaan laskee kokoajan joten eiköhän tämä löydä tiensä kaikkien aikojen huonoimmaksi Bungien peliksi pian (jota se jo user scoren perusteella onkin): http://www.metacritic.com/company/b...ons=games&num_items=30&sort_options=metascore

Ei todellakaan tullut yllätyksenä, hype oli kova aluksi, mutta kun näki ensimmäistä kertaa pelikuvaa niin karu totuus paljastui ja hype kuoli. Toki metascoren ja arvostelujen tuijottaminen pelkästään ei ole fiksua missään nimessä, mutta kyllä se kertoo jotain pelistä, varsinkin kaiken ton hypetyksen jälkeen. Verratkaa vaikka Titanfalliin, senkin hype oli vähintään yhtä kova, jos ei kovempi, ja lopulta sen pisteet jäi 86:teen joka jälkikäteen katsottuna on liian kova pisteytys (75-80 max peli mun mielestä), vaikka peli ihan kiva-tasoa onkin.

Mut nyt ainakin tiedetään miksi Bungie ja Activision ei antanut arvostelukappaleita medialle etukäteen, ne tiesivät että tää peli ei tule elämään hypensä tasolla ja että moni olisi arvostelujen perusteella perunut ennakkotilauksensa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Itse vedin tarinan myös eilen läpi ja joutui ihan ihmettelemään kuikka mitään sanomaton se kokemus oli. Tämä peli ei ole massiivista nähnyt millään mittapuulla.
Pakko se on todeta että tämä peli on tehty cod tyylistä adhd heippa pvp:tä silmällä pitäen. Yksinpeli on niin lyhyt ja mitäänsanomaton, että ei tiedä itkeäkkö vai nauraa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Juoni tässä on kyllä lyhyt, siinä olette oikeassa. Eipä tuo itseäni oikeastaan kiinnostanut vaan tärkeämpää oli hyvällä porukalla pelaaminen se läpi. Onhan se jo muutamaan otteeseen tullutkin pelailtua läpi. Kannattaa pelailla strikeja jos pvp ei kiinnosta, siinä tämä peli pääsee oikeuksiinsa, sitäkään en suosittele random porukalla pelailla vaan ihan suomalaisten kanssa niin on huomattavasti viihdyttävämpää ja pystyy taktikoimaan paremmin. Ensi viikolla tulee eka raidi? niin luulen vain, että peli tulee parantumaan tästä vaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Sen porukan pitää pelata miltei samoilla tasoilla että siitäkään tulee nautinnollista. Vastaisuudessa mietin kyllä kaksi tahi kolme kertaa ennen kuin ostan bungien peliä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Mulle tämä on taasen ensimmäinen PS4:n AAA-peli, josta olen innostunut enemmänkin. Tähän asti PS4:llä eniten on maistunut PS+ tarjonnan "pikkupelit" kuten Hotline Miami ja FEZ. Myös esimerkiksi Strider ja uusi Velocity 2X ovat olleet positiivisia yllätyksiä kunhan pääsi alun yksinkertaisten kenttien yli. Jotenkin siis vähän yllättää jengin marina ja negailu PS+ -peleistä ja Destinystä.

Onhan tästä Destinystä maalailtu vähän turhankin täydellistä ja massiivista luomusta ennen julkaisua. Ymmärrän siis monen pettymyksen. No minä sain käteeni kuitenkin komeaa scifiä roolipelimausteilla hyvin pelittävällä co-opilla. Ja kyllä, mielestäni hahmonkehitys ja co-op kuuluvat tähän olennaisena osana. Suuri kiitos tämän foorumin ja foorumilaisten avoimuuden tyhjä kaverilistakin on täyttynyt. Laadukasta peliseuraa on siis löytynyt varsin kivasti omaltakin tasolta, vaikka tuntuisi että me vanhemman sukupolven pelaavat isukit tulemme vähän jälkijunassa hahmon leveleissä.

Jos pitäisi tästä pelistä jotain arvostelua raapia, niin voisin co-oppina pelattuna antaa melkoisen korkeaakin pistemäärää toistaiseksi koetun perusteella. Jos on yksin pelkkää tarinaa tahkonut, mielestäni on olennaisin jäänyt kokematta ja ymmärrän hyvinkin tämän "arvosteluflopin".

Tänään taas loppuillasta titaani Eikka09 änkeää intoa puhkuen satunnaiseen fireteamiin pelastamaan maailmaa... kunhan tuo pienin prinsessa nukahtaa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Peli on tarkoitettu porukalla pelattavaksi, mielummin vielä tutulla sellaisella. Tämä lienee tullut selväksi jo useammassa viestissä. Ihan oikea suunta ja on tältä osin suorassa linjassa Bungien aikaisempiin peleihin. Valittaminen voi laskea pitkälti sen varaan onko tätä porukkaa vai ei. Juoni on kuitenkin jäänyt kehyksiin, muuten ollut erittäin viihdyttävää.

Perjantaina reilun kuuden tunnin setti Cruciblea, varsinaista pvp-verkkopeliä. Neljä trophya ja neljä leveliä noustiin. Tämän jälkeen voikin palata Kuuhun, siihen ainoaan Strike tehtävään josta on tullut peräydyttyä. Anteeksi kaikille teille, jotka liityitte peleihin, meillä keskustelut kulki Skypen kautta. Pelimuodoista Control, alueiden hallinta ollut parasta hupia. Clash puolestaan perus team deathmatchia, joka soveltuu parhaiten kämppivälle snipulle. Oma pelityyli on hyökkäävän Titanin, joten ei noussut suosikiksi tämä muoto. Rumble on kuuden pelaajan kaikki kaikkia vastaan. Tässä erikoista oli se, ettei pelaamaan päässyt ennen kuin party oli pienennetty kolmeen pelaajaan. Ilmeisesti tällä halutaan estää sopupelit. Isoa hupia tuttuja Fireteamiläisiä metsästäessä. Verkkopeli toimii täydellisesti. Ei mitään havaittavia bugeja tai ongelmia. Tutulla porukalla myös tämä puoli Destinyä nousee selkeästi kiitettävän puolelle.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Juoneen olisin toivonut eri aikakausia joissa olisi valaistu miten ja miksi ihmiskunnalle on näin päässyt käymään. Ensimmäinen kohtaaminen hyvien muukalaisten kanssa. Siitä ihmisten hurja kehitys ja sitten kohtaaminen pahojen kanssa. Mikä johti mihinkäkin. Noo ehkä sitten DLC kertoo vähän syvemmin asiaa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Peli on tarkoitettu porukalla pelattavaksi, mielummin vielä tutulla sellaisella. Tämä lienee tullut selväksi jo useammassa viestissä. Ihan oikea suunta ja on tältä osin suorassa linjassa Bungien aikaisempiin peleihin. Valittaminen voi laskea pitkälti sen varaan onko tätä porukkaa vai ei. Juoni on kuitenkin jäänyt kehyksiin, muuten ollut erittäin viihdyttävää.

Perjantaina reilun kuuden tunnin setti Cruciblea, varsinaista pvp-verkkopeliä. Neljä trophya ja neljä leveliä noustiin. Tämän jälkeen voikin palata Kuuhun, siihen ainoaan Strike tehtävään josta on tullut peräydyttyä. Anteeksi kaikille teille, jotka liityitte peleihin, meillä keskustelut kulki Skypen kautta. Pelimuodoista Control, alueiden hallinta ollut parasta hupia. Clash puolestaan perus team deathmatchia, joka soveltuu parhaiten kämppivälle snipulle. Oma pelityyli on hyökkäävän Titanin, joten ei noussut suosikiksi tämä muoto. Rumble on kuuden pelaajan kaikki kaikkia vastaan. Tässä erikoista oli se, ettei pelaamaan päässyt ennen kuin party oli pienennetty kolmeen pelaajaan. Ilmeisesti tällä halutaan estää sopupelit. Isoa hupia tuttuja Fireteamiläisiä metsästäessä. Verkkopeli toimii täydellisesti. Ei mitään havaittavia bugeja tai ongelmia. Tutulla porukalla myös tämä puoli Destinyä nousee selkeästi kiitettävän puolelle.


Ehkä se cooppi olisi toimiva jos se osaisi vain skaalata. Vedin alkupään tehtävää ja tiimiin liittyi miltei 20 tason kaverit, en sitten saanut kahdella raketilla ja lippaalisella rynkyn amuksia edes viholliselta suojaa pois kun toverit räjäytti tämän otuksen pään pelkästään tulemalla lähelle. Ykisn vedin toiseen kertaan sen tehtävän ja kas kummaa, kaveri tippui palasina kahden raketin jälkeen. Tämä peli suosii nimenomaan niitä kuppikuntia jossa mennään vain sillä vakio ryhmällä jolloin kaverit etenee ja nousee tasoja miltei samaan tahtiin.

Se käy vähän sääliksi että joku pitää tuosta kammottavasta ADHD pvp mittelöstä. Paukkuja olisi ollut oikeaan tiimipainotteiseen mättöön, mutta nyt mentiin siitä mistä aita on matalin ja valittiin parit hassut DM muodot pienellä kartalla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tämä peli suosii nimenomaan niitä kuppikuntia jossa mennään vain sillä vakio ryhmällä jolloin kaverit etenee ja nousee tasoja miltei samaan tahtiin.

Tämä suosii KonsoliFIN:n kaltaisia suuria yhteisöjä, joista peliseuran löytäminen on tehty helpoksi. Tiiviis tiimi luo omat tarinansa yhteisten kokemusten kautta. Varsinaisen tarinan jäädessä taustalle, on tämä piirre noussut arvoon arvaamattomaan. Ei mikään uusi asia Bungien kohdalla. Jo ensimmäinen Halo on jäänyt mieleen yhteistyömuodostaan.

Se käy vähän sääliksi että joku pitää tuosta kammottavasta ADHD pvp mittelöstä. Paukkuja olisi ollut oikeaan tiimipainotteiseen mättöön, mutta nyt mentiin siitä mistä aita on matalin ja valittiin parit hassut DM muodot pienellä kartalla.

Kärjistät turhaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Melko raaka meininki tuossa weekly heroic tehtävässä. 20 levelin Titan, panssaria 600 pisteen verran ja yhdestä dregin osumasta lähtee välittömästi henki... Läpipääsy tällä tasolla tuntuu käytännössä mahdottomalta. Minkähänlaiset panssarit oikein pitäis olla, ettei peli olis laaki ja vainaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Se käy vähän sääliksi että joku pitää tuosta kammottavasta ADHD pvp mittelöstä. Paukkuja olisi ollut oikeaan tiimipainotteiseen mättöön, mutta nyt mentiin siitä mistä aita on matalin ja valittiin parit hassut DM muodot pienellä kartalla.

Ei kaikki vaan kaipaa mitään tiimipainotteisempaa menoa.

edit: Suurin osa pelaajakunnasta taitaa yleensä olla casual-pelaajia, joten ihan järkevää laittaa ensimmäisenä casual-ystävällisiä pelimuotoja. Eiköhän Bungiella ole vielä hihassa tavaraa myös pvp:n saralla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Tämä suosii KonsoliFIN:n kaltaisia suuria yhteisöjä, joista peliseuran löytäminen on tehty helpoksi. Tiiviis tiimi luo omat tarinansa yhteisten kokemusten kautta. Varsinaisen tarinan jäädessä taustalle, on tämä piirre noussut arvoon arvaamattomaan. Ei mikään uusi asia Bungien kohdalla. Jo ensimmäinen Halo on jäänyt mieleen yhteistyömuodostaan.

Olen samoilla linjoilla. Itsehän spammasin melkein kaikille tuolla peliseuralistalla oleville kaverikutsua, ja kavereita psn:ään tulikin reilu sata lisää. Tämä on taas johtanut siihen, että tuonne peleihin on puolin ja toisin liitytty eikä noista kukaan ole nokkinsa ottanut. Rohkeasti vaan liittymään fireteameihin, kyllä siellä porukka sanoo, jos ovat menossa pelaamaan jollakin tietyllä porukalla, etsii vaan sitten seuraavan pelissä pörrääjän. Erittäin mukavia sessioita on löytynyt, ja oikeastaan sieltä on alkanut nyt muutama tyyppi muodostumaan enemmän tai vähemmän vakioporukaksi. Ainakin allekirjoittaneen peliin saa aina liittyä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Melko raaka meininki tuossa weekly heroic tehtävässä. 20 levelin Titan, panssaria 600 pisteen verran ja yhdestä dregin osumasta lähtee välittömästi henki... Läpipääsy tällä tasolla tuntuu käytännössä mahdottomalta. Minkähänlaiset panssarit oikein pitäis olla, ettei peli olis laaki ja vainaa?

Weekly heroic oli loppujenlopuksi aika helppo. Tarkkasilmäinen olisi huomannut, että Strikeissä on ilmoitettu Arc Burn, joka taas tarkoittaa sitä, että tuo mukanasi parhaimmat Arc-damage aseesi. Itselläni ei moisia ollut, mutta silti selvittiin urakasta kunnialla.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Destiny sarjassamme: Mitä enemmän muut vihaa, sitä enemmän minä pidän. :)

Ei missään nimessä täydellinen tekele. Ei todellakaan. Paljon on parannettavaa ja suurin osa ihmisten itkuista on täysin valideja. Turha tässä on sen suuremmin lähteä puolustuskannalle kun mieli on jo lyöty lukkoon.

Mutta saatana soikoon! Eilen seikkailtiin Tussukotkan kanssa ensimmäistä kertaa Venuksessa ja siitä jäi tuliaiseksi Titaanin öljyt kasvoille. Kaveriporukassa häpeilemättömän loistavaa viihdettä. Tuntemattoman tutkiminen ja fiilistely. Samoilu ja ihmetelly. Kuolleiden Aaveiden ja arkkujen etsiminen. Salaisten oikoreittien pähkäily. Valokuvaaminen. Vihollisten nallittaminen suurissa ympäristöissä. Taisteluiden tarjoama haaste. Kiireettömyys. Tästä minä saan suolan Destinyn nauttimiseen. Alphan ja Betan perusteella tiesin jo mitä olin tilaamassa. Sain sitä suuremmin, paremmin ja ilman rajoituksia. Hype ei todellakaan ole ollut turhaa. Eikä se ole sitä vieläkään. Matkahan on vasta alkanut.

Tuli ensimmäisen kerran tuttuja nimiä täältä foorumilta vastaan. Kuusta löyty Foeman ja Tussukotka, hetken teidän kanssa siinä pyörinkin, nimimerkillä maaho76.
Joo, eilen kyllä tuli vastaan paikallisia joka rööristä. Fiilikset nousee välittömästi kun huomaa tuttuja samassa pelissä. Vielä kun saisi sen proxyn... Törmäsin mm. tornissa Maagiseen ja Paaviin. Mutta juuri kun olin kavereita tulossa moikkamaan, peli potkaisi tyylikkäästi vittuun... Noh, ensi kerralla sitten! On hyvinkin mahdollista, että tuo klaani-jäsenyys vaikuttaa tuttujen kasvojen ilmestymiseen pelissä. En usko että se on täysin sattumaa, jos klaanilaisia ilmestyy tuon tuosta nokan eteen. Melkoisen loistava ominaisuus. Verkostoituminen tässä pelissä on tasan tarkkaan kiinni omasta aktiivisuudesta. Verkostoitujia palkitaan ja itkijät jätetään nurkkaan häpeämään. Minne ne oikeastaan kuuluvatkin.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Olitko ainut pelaaja kentällä, vai oliko muitakin?

Ai tarkoitit sitä Weekly heroic tarinatehtävää. Itse oli silloin porukassa, koska tehtiin se heti heroic striken perään. Eräs toinen kaveri teki sen tosin itsekseen.
 
Ylös Bottom