Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

On tää Destiny vaan kova peli, kun nyt tätä pitää alkaa vertaamaan jo Witcheriin, seuraavaksi tätä verrataan varmaan uusimpaan NHL-vuosipäivitykseen. Eli kääntäen, kaikki uudet pelit mitä julkaistaan joutuvat ensiksi vertailuun Destinyn kanssa. Kova on peli, kertakaikkiaan.

Destinyn ja CoDin vertailu on kyllä hyvin osuva. Molemmat pelit ovat kaveriporukassa pelattuna täyttä rautaa ja kestävät kulutusta todella hyvin. Kovimmat CoDi veteraanit kuitenkin on aikoinaan vetäneet jopa 50d peliaikoja pelikelloon, yhdessä vuosipäivityksessä. Molemmat pelit ovat taasen yksin pelaavalle sosiaalisesti rajoittuneelle olmille varmasti paskinta ikinä....

Juu ei tänne saa kirjoittaa mitään negatiivista, sillä Jryi ja XShava näin päättivät. Muuten toisella foorumilla tiristetään kyyneliä ja uhkaillaan banni vasaralla.
Ei kukaan ole varmaan missään vaiheessa päättänyt, ettei mitään negatiivista saa kirjoittaa. Jos negatiiviselle purkauksellesi löytyy asialliset perustelut ja vaikka rakentava ratkasu, anna tulla vaan. Se, että lähdetään vetämään Destiny suohon, koska se tuntuu sinusta itsestäsi pelkältä grindaukselta ja samojen tehtävien pelaamiselta uudestaan ja uudestaan, on vähän tyhmää. Se kertoo lähinnä kapeasta näköalasta tai pitkästä tauosta.

Eiköhän se myös ole tullut kaikille selväksi, että markkinoilla on vaikka kuinka monta peliä, jota voisi pelata. Tarkoittaako se kuitenkin sitä, että kaikkien pitäisi repiä Destiny kappaleiksi ja mennä pelaamaan muita pelejä, jos Destiny tarjoaa hyviä pelikokemuksia. Ei. Olkaa iloisia, että on olemassa jokaiselle jotakin.

Sen lisäksi olisi hyvä miettä, mihin lähtee peliä vertailemaan. Witcher 3-vertaus on aika ontuva, koska kyseessä ei ole samanlainen sosiaalinen kokemus vaan lähinnä uppotuminen maailmaan. Totta kai Destinyssä on huonompi tarina, mutta kuka oikeasti pelaa Destinyä tarinan takia. Onko oikein verrata Destinyä esimerkiksi Wowiin, jolla on ollut usea vuosi aikaa hioa pelikokemusta entistä paremmaksi. Ei, mutta siitä olisi hyvä etsiä ratkaisukeinoja Destinyn ongelmiin. Destiny on Bungien ensimmäinen tällainen peli ja entisen sukupolven konsoleiden rajoitteet estävät tietyt parannukset, joten nekin on muistettava.

Mitä tuohon Iron Banneriin tulee niin helpoitenhan se sujuu niin, että säästää superit lipunvaltauksiin/vihollisten heveille/porukoihin/muiden supereiden käyttöön (bladedancer, sunsinger yms). Sitten kun vielä malttaa muistaa sen, ettei yksin puskeminen vihollisen valtaamalle lipulle auta vaan se ruokkii heidän voittoaan. Ensin on syytä puhdistaa lipun ympäristö tyhjäksi ja sitten vasta vallata se, jonka jälkeen siirtyy taas puolustamaan.

Mikäli koko vastapuoli istuu valvomassa b-lippua, on syytä koittaa kiertää näiden selkään. Kolmas hyvä neuvo on katsoa kelloa välillä, jotta ehtii heavylle ajoissa, ettei taas joku supersniperkillz923 vie hevejä yksin. Jos vielä löytää hyvän porukan, jolla mättää Iron Banneria levelit nousee kuin itsekseen. Jos kuitenkin totta puhutaan, unohdan itsekin nuo hyvät neuvot lähes joka pelissä ja pelaan vaan typerästi. :D

Taidan hakea kaupasta popcorneja...
Taidan sitä ennen kehottaa maltillisuuteen. Kyllä kritiikkiä saa antaa aivan vapaasti, mutta jos on tarkoitus vain pilata pelistä pitävien hyviä fiiliksiä, kannattaa suunnata ulos ja ottaa reipas happihyppely.

On tää Destiny vaan kova peli, kun nyt tätä pitää alkaa vertaamaan jo Witcheriin, seuraavaksi tätä verrataan varmaan uusimpaan NHL-vuosipäivitykseen. Eli kääntäen, kaikki uudet pelit mitä julkaistaan joutuvat ensiksi vertailuun Destinyn kanssa. Kova on peli, kertakaikkiaan.

Destinyn ja CoDin vertailu on kyllä hyvin osuva. Molemmat pelit ovat kaveriporukassa pelattuna täyttä rautaa ja kestävät kulutusta todella hyvin. Kovimmat CoDi veteraanit kuitenkin on aikoinaan vetäneet jopa 50d peliaikoja pelikelloon, yhdessä vuosipäivityksessä. Molemmat pelit ovat taasen yksin pelaavalle sosiaalisesti rajoittuneelle olmille varmasti paskinta ikinä....

No mitä väliä jos vertaillaan? Lähes tulkoon kaikkia pelejä vertaillaan joskus toisiinsa, ja Destiny kun lainailee mmorpg ja rpg/fps maailmasta niin paljon, ja kun Destinyä joskus kehuttiin tarinavetoiseksi kokemukseksi niin tottakai sitä silloin verrataan vastaaviin peleihin.

Itsehän pelasin porukassa 95% peliajasta Destinyn parissa, ja silti alkoi vain burnouttia tulemaan, vaikka miten olisi kööriä joiden kanssa pelata niin silti se sisältö kävi tylsäksi (huom sisältö, pelikaverit on mukavia eikä kritiikki tietenkään kohdistu kenenkään). Destiny kun ei ole esim. GTA:O tyylinen hiekkalaatikko jossa tekemistä ei juurikaan rajoita muu kuin mielikuvitus, niin äkkiä ne samat tehtävät, ja arkkujen farmaamiset käy raskaaksi, homma on vain nähty ja taputeltu, ei siinä sen kummempaa. Koska hommahan on niin että sä et voi tehdä mitään muuta kuin mitä Destiny sulle antaa, ja Destiny ei anna kovinkaan paljoa.

Ei kukaan ole varmaan missään vaiheessa päättänyt, ettei mitään negatiivista saa kirjoittaa. Jos negatiiviselle purkauksellesi löytyy asialliset perustelut ja vaikka rakentava ratkasu, anna tulla vaan. Se, että lähdetään vetämään Destiny suohon, koska se tuntuu sinusta itsestäsi pelkältä grindaukselta ja samojen tehtävien pelaamiselta uudestaan ja uudestaan, on vähän tyhmää. Se kertoo lähinnä kapeasta näköalasta tai pitkästä tauosta.

Kyllä minä näin oletin kun itse XShava lähettää yksityis viestin jossa sanoo että jätetään destiny ketju vain pelistä pitäville ja Jryi sanoi samaa chatin puolella itku silmässä banni vasaralla uhmaten.

En minä kovin montaa foorumia ole nähnyt missä toimitaan näin ja destiny palsta erityisesti outo, se perustettiin jättimäisen hypejunan varjolla ja nyt kun siitä kertoo totuuksia, niin porukka ei kestä lukea ja itku silmässä taas mennään valittamaan sinitakeille.

Taidan sitä ennen kehottaa maltillisuuteen. Kyllä kritiikkiä saa antaa aivan vapaasti, mutta jos on tarkoitus vain pilata pelistä pitävien hyviä fiiliksiä, kannattaa suunnata ulos ja ottaa reipas happihyppely.

Onko tarkoitukseni ollut pilata pelistä pitävien hyviä fiiliksiä? Poppari kommentti nyt perustu ihan siihen, että tätä on mukava lueskella.

Itse en kuulu näihin valittajiin ja kitisijöihin. Pelaan noin 6-8 tuntia destinyä päivittäin, joten ehkä siltä pohjalta voisin suunnata pihalle.

Kyllä minä näin oletin kun itse XShava lähettää yksityis viestin jossa sanoo että jätetään destiny ketju vain pelistä pitäville ja Jryi sanoi samaa chatin puolella itku silmässä banni vasaralla uhmaten.

En minä kovin montaa foorumia ole nähnyt missä toimitaan näin ja destiny palsta erityisesti outo, se perustettiin jättimäisen hypejunan varjolla ja nyt kun siitä kertoo totuuksia, niin porukka ei kestä lukea ja itku silmässä taas mennään valittamaan sinitakeille.
Enpä usko, että nyt ihan näin väittivät. Taisit ehkä saada niistä viesteistä vaan tuollaisen kuvan. Miten oikein määrittelet totuuden? Mitään suurta totuutta ei ole, mutta aika lähelle päästään hyvillä argumenteilla. Mitä nyt edellisiä viestejäsi luin, perustelusi ovat aika vaillinnaiset ja lyttäät kaikki vastaväitteet suoraan mitenkään pahemmin perustelematta. Heitä vähän lihaa luiden ympärille niin keskustelun taso saadaan paremmaksi.

No mitä väliä jos vertaillaan? Lähes tulkoon kaikkia pelejä vertaillaan joskus toisiinsa, ja Destiny kun lainailee mmorpg ja rpg/fps maailmasta niin paljon, ja kun Destinyä joskus kehuttiin tarinavetoiseksi kokemukseksi niin tottakai sitä silloin verrataan vastaaviin peleihin.

No samantyyppiset pelit antavat aiheen vertailuun, kuten Coddo vs Bäfä, Skyrim vs Witcher, vuosipäivitys vs vuosipäivitys. Mutta en oikein näe mitä haetaan, kun vertaillaan puhdasta yksinpeliä ja tällaista välimallin kaveriporukan yhdessäolo-kokoontumis-sohva-olohuonetta. Sen lisäksi tällä kyseisen vertailun argumentilla painotetaan miten paska Destinyn tarina on. *****! tässä ketjussa ei taida olla yhtään kirjoittajaa tai lukijaa joka ei olisi samaa mieltä Destinyn "tarinasta". Paskahan se on, piste. Mitä sitten, se on kuultu jo n+1 kertaa. Kun siellä hypejunan ykkösvaunussa on nyt täysin petytty markkinointi osaston paskapuheisiin tarinavetoisesta kokemuksesta, niin eikö olisi kaikille paljon mukavampaa, että jättäisi pelin omaan arvoonsa, kun on saanut mielipiteensä siitä esittää ihan omin sanoin fanipoikien keskustelu ketjussa? Eikö? Ettei niinkuin tarvitse täällä ketjussakin lukea kapea sisältöistä kuukausipäivitystä siitä, että peli on edelleenkin henkilön xxx mielestä paska, vaikka ei ole sitä pelannut minuttiakaan sen jälkeen kun ensimmäisen kerran sen paskaksi totesi.

Miksi seurata keskustelua pelistä mitä inhoaa, ja jonka antiin on täysin pettynyt? Jos ostan kaupasta paskan makuista viiniä (IMO), vaikka viinilehden artikkelissa toimittaja sitä kehuu parhaaksi ikinä, ei tulisi mieleenkään mennä tasaisin väliajoin haukkumaan kyseistä tuotosta viini-foorumille, koska minusta se oli paskaa, vaikka siitä joku tykkääkin. Näetkö samankaltaisuuden, minä ainakin...

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että tällä käydään mielipiteitä kertomassa ja tuotosta haukkumassa. Mutta kun sen tekee sama nimimerkki seitsemättä kertaa, niin kyllähän se ärsyttää. Ja lopulta vähän itkettääkin, ettei aikuinen ihminen pääse eroon yhdestä pienetä pettymyksestä....

Onko tarkoitukseni ollut pilata pelistä pitävien hyviä fiiliksiä? Poppari kommentti nyt perustu ihan siihen, että tätä on mukava lueskella.
Eijei, tuo oli tarkoitettu ihan yleiseksi kommentiksi ja koskemaan kaikkia niitä, jotka tuohon ehkä suorastaan ylenpalttiseen negailuun ovat sortuneet.

Pahoittelen, etten ilmaissut asiaa tarpeeksi selkeästi.

Enpä usko, että nyt ihan näin väittivät. Taisit ehkä saada niistä viesteistä vaan tuollaisen kuvan. Miten oikein määrittelet totuuden? Mitään suurta totuutta ei ole, mutta aika lähelle päästään hyvillä argumenteilla. Mitä nyt edellisiä viestejäsi luin, perustelusi ovat aika vaillinnaiset ja lyttäät kaikki vastaväitteet suoraan mitenkään pahemmin perustelematta. Heitä vähän lihaa luiden ympärille niin keskustelun taso saadaan paremmaksi.

Usko tai älä, hyvin suoraan näin sanottiin. Voit lukea viestejäni enemmänkin kuin vähän, kyllä siellä on perusteluita sen verran kuin tarvitsee.

Usko tai älä, hyvin suoraan näin sanottiin. Voit lukea viestejäni enemmänkin kuin vähän, kyllä siellä on perusteluita sen verran kuin tarvitsee.

Voitko referoida tärkeimmät kohdat, kun en millään muista mitä olet kirjoittanut...

Jos se sinua niin paljon kiinnostaa niin luulisi sinun ne löytävän ihan itse.
Koitin etsiä kissoilla ja koirilla. Löysin viestejä muroihin pissaamisesta, majoneesin syömisestä ja vihaisia vastaviestejä. En kyllä ainakaan itse ole kertaakaan törmännyt viestiisi, jossa olisit oikeasti kertonut mielipiteillesi kunnolliset perustelut. Jospa tutustuisit oikeasti Destinyyn ja kertoisit, mikä siinä pelissä on oikeasti vikana perustellen niin oltaisiin varmaan kaikki iloisia. Jos ei ole antaa perusteluita niin mielestäni suht turha valittaa pelin huonoudesta. En siis tarkoita, ettei pelissä olisi siis vikoja, mutta perustelut olis jees.

Mutta en oikein näe mitä haetaan, kun vertaillaan puhdasta yksinpeliä ja tällaista välimallin kaveriporukan yhdessäolo-kokoontumis-sohva-olohuonetta.

Sosiaaliseen kokemukseen ei tarvita kuin PS4-partychat, ihan sama mitkä pelit alla, läpyskää voi heittää jokatapauksessa :) Ei Destiny nyt muutenkaan mikään sosiaalisen häppeninkin keskittymä ole, oikeastaan aika kaukana siitä, saatiinhan siihen vasta edes pikkaisen sosiaalisuuden rippeitä kun tarpeeksi kauan pyydettiin yleistä chattikanavaa fireteam-chatin lisäksi, tosin en tiedä millaisessa käytössä se on, torni saattaa edelleen olla mykkien vartijoiden koti.

Itse vertailen pelejä yleensäkin nimenomaan juurikin tarinan, ja pelin sisällön suhteen, ja toki monilla on varmasti eri vertailukohdat, ja se on ihan ok. Vaikkakin Destinyssä tuli cooppailtua lähes tulkoon kokoajan niin mietin aina siltä pohjalta että mitä kaikkea pelissä on jotta mun mielenkiinto säilyy.

Toki ne jotka haluaa pelailla Destinyssä porukalla vaikka Prisonia sen pari kertaa viikossa niin eivät näe asiaa siltä samalta kantilta kuin minä, haluanko oikeasti pelata tehtävän X läpi n kertaa porukalla, vai olisiko pelissä Y enemmän sisältöä joka osuisi omaan hermoon, silloin tulee vertailtua, joskus yli genrerajojen.

Koitin etsiä kissoilla ja koirilla. Löysin viestejä muroihin pissaamisesta, majoneesin syömisestä ja vihaisia vastaviestejä. En kyllä ainakaan itse ole kertaakaan törmännyt viestiisi, jossa olisit oikeasti kertonut mielipiteillesi kunnolliset perustelut. Jospa tutustuisit oikeasti Destinyyn ja kertoisit, mikä siinä pelissä on oikeasti vikana perustellen niin oltaisiin varmaan kaikki iloisia. Jos ei ole antaa perusteluita niin mielestäni suht turha valittaa pelin huonoudesta. En siis tarkoita, ettei pelissä olisi siis vikoja, mutta perustelut olis jees.
Joudut etsimään parempien koirien kanssa, kyllä ne siellä on.

Itse vertailen pelejä yleensäkin nimenomaan juurikin tarinan, ja pelin sisällön suhteen, ja toki monilla on varmasti eri vertailukohdat, ja se on ihan ok. Vaikkakin Destinyssä tuli cooppailtua lähes tulkoon kokoajan niin mietin aina siltä pohjalta että mitä kaikkea pelissä on jotta mun mielenkiinto säilyy.

Se on tietysti totta että pelejä vertaillaan eri tavalla ja eri lähtökohdista. Itse olen aina ollut enempi tällainen monarien pelaaja, jolle se porukalla touhuaminen on se juttu. Aika harva ihan puhtaasti yksinpeli on suurta intoa herättänyt. Ensimmäisenä tulee mieleen Deus Ex mitä jaksoin veivata kyllä tosi paljon. Siksi en osaa oikein verrata monaria ja yksäriä pelikokemuksena...

Pelkkä party-chat on tietysti jo jotain, mutta kyllä se yhteinen pelikokemus siihen kylkeen vielä lisää sitä yhteisöllisyyttä. CoD ja Bäfä rintamilla oli perinteiset perjanta/känni -pelit joita on harrastettu jo vuosikausia. Tässä tuotoksessa on todella paljon samaa. Vai voiko joku CoD-veteraani sanoa, että sisällössä on paljon vaihtuvuutta, kun sitä Terminalin karttaa vetää SnD:ssä noin tuhannetta kertaa... :D

Se on tietysti totta että pelejä vertaillaan eri tavalla ja eri lähtökohdista. Itse olen aina ollut enempi tällainen monarien pelaaja, jolle se porukalla touhuaminen on se juttu. Aika harva ihan puhtaasti yksinpeli on suurta intoa herättänyt. Ensimmäisenä tulee mieleen Deus Ex mitä jaksoin veivata kyllä tosi paljon. Siksi en osaa oikein verrata monaria ja yksäriä pelikokemuksena...

Pelkkä party-chat on tietysti jo jotain, mutta kyllä se yhteinen pelikokemus siihen kylkeen vielä lisää sitä yhteisöllisyyttä. CoD ja Bäfä rintamilla oli perinteiset perjanta/känni -pelit joita on harrastettu jo vuosikausia. Tässä tuotoksessa on todella paljon samaa. Vai voiko joku CoD-veteraani sanoa, että sisällössä on paljon vaihtuvuutta, kun sitä Terminalin karttaa vetää SnD:ssä noin tuhannetta kertaa... :D

Osut asioissa aikalailla naulan kantaan. Toisaalta kuitenkin suurin osa noista kritisoijista suuntaa kritisointinsa PVE puolelle siinähän ei suurta vaihtelua ole ja se rupeekin kovalla käytöllä toistamaan itseään. PVP puolella kuitenkin vastustaja on ihminen joka tuo sitä vaihtelevuutta. Kuitenkin kun otetaan esimerkiksi vaikka vault of glass ensimmäisellä kerralla aivan timanttinen kokemus, mutta kerralla vaikkapa 20 aika moista suorittamista. Jokaisesta täällä vertailuun otetuista peleistäkin löytyy omat lapsuutensa kuitenkin. Jokaisella on kuitenkin mieltymyksensä. Itsekin olen kritisoinut pelin epäkohtia lähinnä rakentavassa mielessä ja pidin aikanaan pelistä. Seuraan edelleenkin tätä ketjua ihan sillä, että kiinnostaa mihin suuntaan peli on menossa. Todennäkösesti tämä voi jossain vaiheessa vielä jonkun laisen huomion saada kunhan vain enemmän kiinnostavaa sisältöä tulee.

Ylös Bottom