Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuffgong
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NewsFlashEdit (TaskuFIN)

Siis sen lisäksi, että sarja on tulossa myös PSP:lle:

(DMC-tuottaja) Tanaka mainitsi myös, että Devil May Cry 4 nähdään seuraavan sukupolven PlayStationilla, mutta hän ei itse aio toimia sen tuottajana.

Ja DMC3 löytyy julkkarilta 24.3.

NewsFlash

Devil May Cry 3:n uusin traileri 17.01.2005

Japanin Capcom on päivittänyt Devil May Cry 3 -kotisivujaan ja nyt imuroitavaksi löytyy viime joulukuisessa Jump Festa -tapahtumassa esitelty traileri, jonka voit ladata oheisesta linkistä.

# http://www.capcom.co.jp/devil3/movie/jfes2005.mpg, MPG-tiedosto (9,5 Mt)

Capcom Europe ilmoittaa pelin julkaisupäiväksi 24.3.

Aikaisemmat trailerit:

http://www.capcom.co.jp/devil3/movie/e3_devil3.mpg
http://www.capcom.co.jp/devil3/movie/tgs2004.mpg

Vastaus: Devil May Cry 3

Itselläni on japskiversio tulossa, näillä näkymin maanantain tienoilla. Demoa on tullut tahkottua ja ainakin sen perusteella kokoversio tulee olemaan aivan hulvaton :).

Oli mukavaa herätä taas vaihteeksi postiluukun ja postin ryminään ja mikäs muukan siellä seassa kuin Devil May Cry 3: Dante's Awakening.

Itse peli on hyvin import- ystävällinen, koko pelin saa englanniksi samalla tavalla kuin omistamani Silent Hill 4:n jap- version.

Muutaman tunnin olen peliä kirjaimellisesti hakannut, sen verran intensiivistä meno on. Normaalilla haastetta on enemmän kuin tarpeeksi ja hyppiä ja väistellä saa toden teolla, jottei henki mene. Aluksi Dantella on valittavana neljä "Tyyliä", joita käytetään ympyrästä. Nämä tyylit ovat Trickster, Swordmaster, Gunslinger ja Royal Guard. Pelin edetessä valikoima saattaa karttua. Tyylit tuovat mukavasti syvyyttä ja Dantesta on helppo tehdä mieleisensä ase- ja tyylikombojen avulla. Esimerkkinä Gunslinger mahdollistaa käsiaseilla ampumisen eri suuntiin liikuttamalla esimerkiksi tattia taakse ammuttaessa Dante laittaa toisen aseen olan yli ja ampuu coolisti vihut selän takaa. Itse olen pitäytynyt Swordmasterissa, joka antaa kaikennäköisiä temppuja moran käsittelyihin.

Vihollisia on paljon ja suurin osa niistä todella haastavia. Yksi parhaimmista tulee melkein heti pelin alussa, joka muistuttaa hieman ensimmäisen Devil May Cryn lentäviä viikatemiehiä. Muutama pomotappelukin on tullut eteen, joista jokainen on ollut jollainen tavalla hauskan persoonallinen ja mukavan haastava, vaikkei omasta mielestäni ensimmäisen pelin laavaskorpioni Phantomin tasolle ylläkään. Peli on muutenkin selvää jatkoa ensimmäiselle, ainakin pelillisesti ja tyylillisesti. Itse pelihän sijoittuu siis ennen ensimmäistä DMC:tä. Tuttuja ääniä esim. valikoissa ja muita visuaalisia piirteitä osaa heti yhdistää pelisarjan ensimmäiseen osaan.

Graafisesti peli on hieno. Vaikkei polygonaalisella tasolla Ninja Gaidenin tasolle ylletäkään, korvataan se varsin levottomalla efektitykityksellä. Lightbloomia ei säästellä ja kipinät ja räjähdykset sinkoilevat. Peli pyörii myös moitteettomasti 60 kuvaa sekunnista ja pelisessioni aikana hidastumisia on tullut vastaan muistaakseni kokonaiset yksi.

Äänet pelissä ovat helvetillisen hyviä. Peli tukee Dolpy Pro Logic 2:sta, joka on vähintä, mitä tähän peliin odottaisi. Miekaniskut, aseiden räiske ja räjähdykset jytisevät ja järisevät todella mukavasti. Hevahtava soundtrackikin on kerrassaan loistava ja sopii peliin kuin miekka demonin selkään. Ääninäyttelykin on loistavaa, joka tuli itselleni todellisena yllätyksenä.

Siinä sitä sitten on. Jos joitain kysymyksiä tulee niin kysykää pois ja vastaan parhaani mukaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Oon kyllä samaa mieltä Gamespotin arvostelijan kanssa että alkupään pomotappelu tuntuu vaikeemmalta kun monen pelin loppuvastus :D

Mutta fiilis on hyvä ja välilä puhistelee päätään kun meno oli taas sen verran huikeeta että meinas sydän pysähtyy. Pelissä on joku tietty motivaatiolähde joka pistää yrittämään vielä kerran.

No huh huh. On ollut maantantaista saakka tuo jenkkiversio käsillä ja täytyy sanoa että yks vaikeimmista peleistä vuosiin. Tuo ei ole todellakaan huono asia vaan ilahduttavasti kerrankin on jossain pelissä haastetta. 4 Pomotaistelua takana ja kuoltu varmaa lähes 20 kertaa :D . Mutta kyllä minä tuon vielä läpi menen :mad: . No täytyy sanoa että todella positiivinen fiilis pelistä ja varmaan tämän vuoden parhaita toimintapläjäyksiä.

Eikai tuo nyt sitten liian vaikea ole? En ole ennen DMC pelannut, mutta kiinnostaisi sarjaan tutustua ja tuoreimman osan muodossa tietenkin.

Olipa helppo peli :P
menin kyllä 28 tunnissa läpi.
kesti vähän ku keräsin orbbeja ja tein kaikki aseet lvl3 ja sun muut taidot 3lvl.
alotin normaalilla ja kohta lopus.

Eilen ostin ja olen lvl 7:ssä.
En sanoisi että olisi normalilla LIIAN vaikea, ihmiset ovat vain tottuneet liian helppoon. On IMHO ihan kohtuullista jos pitää pari-kolme kertaa yrittää bossia ennen kuin sen läpäisee.

Tulihan tuo hommattua viimein ja mahtava peli on kyseessä. Ainoa moittimisen aihe on namiskoiden sijoittelu/vaihtelu, sillä sitä ei saa DMC1-yhteensopivaksi. Tai saa mutta pelin into pitää toisarvoiset toiminnot oletusnapeissaan aiheuttaa sen, että jos ympyrässä on "close-range attack" niin siinä on myös "examine", joka aiheuttaa hauskoja tilanteita esim. iskuilla aktivoitavia kytkimiä hakattaessa. Pakko oli siis opetella pelaamaan uudella systeemillä.

Pelin vaikeudesta vielä: ei tämä minun mielestäni liian vaikea ole. Itse olin aikoinaan jumissa DMC1:n ensimmäisessä pomossa (Phantom) monta päivää. Kyseessä tosin oli ensimmäinen PS2-pelini ja ylipäätään ensimmäinen kerta kun DualShockia käsissäni pidin (PS. joululomalla pelailin DMC1:n uudelleen läpi, normaalilla tosin edelleen, eikä mikään tuottanut ongelmia). Ne jotka ovat omansa tilanneet ennakkoon importina voivat olla eri mieltä vaikeudesta, sillä Gamefaqsista löysin tällaisen (kopioitu surutta ja ilman lupaa):

JPN Easy = USA n/a = UK Easy
JPN Normal = USA Easy = UK Normal
JPN Hard = USA Normal = UK n/a
JPN n/a = USA Hard = UK Hard
JPN Dmd = USA Dmd = UK Dmd

n/a on siis "not available" ja Dmd on "Dante must die" vaikeustaso. Mikäli tuo pitää paikkansa niin Euroversio olisi siis vaikeustasoltaan lähempänä alkuperäistä Japaniversiota ja amerikkalaiset olisivat siis saaneet kaikkein vaikeimman version. Muistankin jostain arvostelusta lukeneeni jotain tällaista, koskien USA versiota: "Capcomin määritelmä helposta on tosin hyvin erilainen kuin meillä muilla". Jos joku tietää tarkemmin noista eroista (ja lähinnä niiden "perusteluista") olisi kiva kuulla. Pikaisella, parin-kolmen tunnin, Googletuksella en löytänyt mitään merkittävää mutta en juuri lue pelilehtiä, joten jos niissä on ollut jotain asiasta.

Nyt kun on vähän enemmän peliä takana, hieman tarkempaa analyysia. Peli on todella hyvä. Parhaimpia toimintapelejä mitä olen koskaan pelannut (eihän kukaan pelaisi huonoa peliä yli 50:ntä tuntia...) Ainoa miinuspuoli on oikeastaan perusvihollisten monotonisuus, ensimmäisen osan Shadoweja ja Unknowneja tulee ikävä. Okei, hämähäkit seitteineen ovat poikkeus (tosin hyvin pieni). Ja viimeinen pomo on pettymys verrattuna Mundukseen.

Muutoin peli on toki "kehittyneempi", Dante monipuolisine liikkeineen on uskomattoman hauska ohjastettava. Pelin ääninäyttely ja musiikit ovat lähinnä ne ristiriitaisia tuntemuksia maailmalla aiheuttaneet jutut. Minusta (mielipidevaroitus) ne molemmat sopivat peliin. Danten "ärsyttävyydestä" on taitettu peistä mutta mitä voi odottaa kaksikymppiseltä jätkältä, joka tietää pystyvänsä lähes mihin vain.

Nyt kun olen kunniakkaasti päässyt pelin läpi "Hardilla" voin sanoa, että "Dante Must Die"-vaikeustaso on aivan eri peli. Lukuisia lähteitä, lähinnä foorumeita ja arvosteluja, läpikäyneenä olen melko varma, että edellisen viestini vaikeustasot eivät aivan pidä paikkaansa. Japaniversio ja PAL ovat muutoin samat, paitsi että japanilaisilla on loputtomasti continue-mahdollisuuksia (kun taas meidän pitää ne pelissä ostaa). Eli meiltä puuttuu "US Hard" ja meidän "Hard" on siis "US Normal". Tämä selittää miksi hyppäys "DMD:hin" tuntuu niinkin suurelta (Mission 2:ssa käytin neljä "Vital Staria"...)

Niille, jotka vielä harkitsevat pelin hankkimista: älkää pelätkö vaikeustasopelotteluja. Kuten sanottu, kyseessä on US-versiota helpompi peli (lukuunottamatta DMD:tä, joka on kaikille sama) ja "Easylla" kuka tahansa pääsee kyllä tarinan loppuun asti. Nyt lähden treenaamaan "Royal Guardia", jotta Danten ei pitkään enää tarvitse kuolla...

Loppupuolella tuntuisi olevan minun pelini vihdoinkin kun en ole ehtinyt pelaamaan vähään aikaan.
Gunslingerin kehitin täyteen ja shotgunille löytyy vihdoinkin oivaa käyttöä kun Fireworks rätkii kaikki viholliset pois läheltä ja Gunstingerilla saa rymisteltyä isommankin porukan läpi. Tästä huolimatta käytän kuitenkin yleensä Ebony & Ivoryä ja Spiralia kaukoaseina sekä Agni & Rudraa ja Beowulfia lähitaisteluaseina. Voisi alkaa kehittämään uutta skilliä.

NewsFlash

Devil May Cry 3:sta erikoispainos 04.01.2006

Capcom julkaisee tammikuun lopulla Pohjois-Amerikassa erikoispainoksen Devil May Cry 3: Dante's Awakening -toimintapelistä.

Alkuperäiseen peliin on lisätty mahdollisuus pelata Danten ilkeällä kaksoisveljellä, Vergilillä, jolla on oma taistelutyylinsä. Aikaisemmin vain välianimaatioissa nähty Jester on mukana nyt myös vastustajana. Vaikeustasoja on säädetty ja viidenneksi on lisätty uusi Very Hard -pelimuoto. Jos tämäkään ei riitä, voi Turbo-valinnalla lisätä pelin nopeutta 20 prosenttia. Jatkuvaa toimintaa kaipaaville löytyy vielä Bloody Palace Mode, jossa Danten kimppuun käy vastustajia jatkuvana virtana.

Jenkeissä Devil May Cry 3: Dante's Awakening Special Edition julkaistaan Eurooppalaista Platinum-sarjaa vastaavassa Greatest Hits -sarjassa, joten hintakin on kohtuullinen 20 dollaria. Euroopan julkaisusta ei ole vielä tietoa.

meitsikin omistaa dmc kolmosen AIVAN PIRUN HYVÄ!!!!!!! DANTE1234 SUOSITTELEE!!!!!!!!!!!

JA PELIN TYYLIKKYYS EI OLE HÄVINNYT MINNEKKÄÄN!!!!!!!

VOIT KATSOA TRAILERIN dmc3.co.uk

Paras kyky on Trickster... menin pelin läpi normalilla, kuolin vain 3 kertaa koko aikana. Kiitos Tricksterin kun vihut ei osunu meikään niin kovasti. :)

Nyt tulee tosi tyhmä kysymys. Ostin pelin Special Editionin tänään ja Easy-modea ei tunnu löytyvän mistään? Että mistä tuo vaihdetaan?

EDIT: Eipä enää mitään. Olipa jännä systeemi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ostinpa parisen päivää sitten Special Edition version heräteostoksena.
Ja pakko sanoa, että pitkästä aikaa hyvä, haastava ja tyylikäs peli.
Juuri tälläistä toimintaa olenkin kaivannut hyllyyn(enpä ole God of war:ia vielä kokeillut)

Nyt olen päässyt 10tehtävään asti ja Normilla asteella pelaillut. Aikaa on mennyt sellaiset 7h, joka nyt johtuu siitä, että pari tehtävää on jouduttu aloittaa parisen kertaa alusta:D
Loistavat musiikit taisteluissa ja välivideot ovat maittavia ja palkitsevia(Varsinkin, jos jokin tehtävä on ollut hirveää tuskaa)
Pistänpä enemmän arvostelua, jahka tämän pääsen läpi.

Onkohan mahdollista että tämä nappaa, jos ei God of War napannut, ei sitten yhtään. Suurin ongelma GoWissa oli tylsä tapahtumapaikka (Ateena ei iskenyt, ei sitten millään), väsyttävät viholliset (liian samanlaisia) sekä tylsät hahmot. (Olisin halunnut niin vain tappaa sen oraakkelin. Niin ärsyttävä hahmo)

Ylös Bottom