Vastaus: Devil May Cry 3
Oli mukavaa herätä taas vaihteeksi postiluukun ja postin ryminään ja mikäs muukan siellä seassa kuin Devil May Cry 3: Dante's Awakening.
Itse peli on hyvin import- ystävällinen, koko pelin saa englanniksi samalla tavalla kuin omistamani Silent Hill 4:n jap- version.
Muutaman tunnin olen peliä kirjaimellisesti hakannut, sen verran intensiivistä meno on. Normaalilla haastetta on enemmän kuin tarpeeksi ja hyppiä ja väistellä saa toden teolla, jottei henki mene. Aluksi Dantella on valittavana neljä "Tyyliä", joita käytetään ympyrästä. Nämä tyylit ovat Trickster, Swordmaster, Gunslinger ja Royal Guard. Pelin edetessä valikoima saattaa karttua. Tyylit tuovat mukavasti syvyyttä ja Dantesta on helppo tehdä mieleisensä ase- ja tyylikombojen avulla. Esimerkkinä Gunslinger mahdollistaa käsiaseilla ampumisen eri suuntiin liikuttamalla esimerkiksi tattia taakse ammuttaessa Dante laittaa toisen aseen olan yli ja ampuu coolisti vihut selän takaa. Itse olen pitäytynyt Swordmasterissa, joka antaa kaikennäköisiä temppuja moran käsittelyihin.
Vihollisia on paljon ja suurin osa niistä todella haastavia. Yksi parhaimmista tulee melkein heti pelin alussa, joka muistuttaa hieman ensimmäisen Devil May Cryn lentäviä viikatemiehiä. Muutama pomotappelukin on tullut eteen, joista jokainen on ollut jollainen tavalla hauskan persoonallinen ja mukavan haastava, vaikkei omasta mielestäni ensimmäisen pelin laavaskorpioni Phantomin tasolle ylläkään. Peli on muutenkin selvää jatkoa ensimmäiselle, ainakin pelillisesti ja tyylillisesti. Itse pelihän sijoittuu siis ennen ensimmäistä DMC:tä. Tuttuja ääniä esim. valikoissa ja muita visuaalisia piirteitä osaa heti yhdistää pelisarjan ensimmäiseen osaan.
Graafisesti peli on hieno. Vaikkei polygonaalisella tasolla Ninja Gaidenin tasolle ylletäkään, korvataan se varsin levottomalla efektitykityksellä. Lightbloomia ei säästellä ja kipinät ja räjähdykset sinkoilevat. Peli pyörii myös moitteettomasti 60 kuvaa sekunnista ja pelisessioni aikana hidastumisia on tullut vastaan muistaakseni kokonaiset yksi.
Äänet pelissä ovat helvetillisen hyviä. Peli tukee Dolpy Pro Logic 2:sta, joka on vähintä, mitä tähän peliin odottaisi. Miekaniskut, aseiden räiske ja räjähdykset jytisevät ja järisevät todella mukavasti. Hevahtava soundtrackikin on kerrassaan loistava ja sopii peliin kuin miekka demonin selkään. Ääninäyttelykin on loistavaa, joka tuli itselleni todellisena yllätyksenä.
Siinä sitä sitten on. Jos joitain kysymyksiä tulee niin kysykää pois ja vastaan parhaani mukaan.