Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Zuor sanoi:Onkohan mahdollista että tämä nappaa, jos ei God of War napannut, ei sitten yhtään. Suurin ongelma GoWissa oli tylsä tapahtumapaikka (Ateena ei iskenyt, ei sitten millään), väsyttävät viholliset (liian samanlaisia) sekä tylsät hahmot. (Olisin halunnut niin vain tappaa sen oraakkelin. Niin ärsyttävä hahmo)
kirjoittele ihmeessä pian lisää toimivuudesta kun pääset eteenpäin pelissäTT-2k sanoi:Aloitin DMC3: Special Editionin pelutuksen tuossa viime viikolla, kun piti testata, kuinka hyvin se toimii PS3:lla. Ihan hyvin on toiminut tähän (Mission 10) asti. Mutta sitten itse asiaan...
Ensimmäinen DMC jäi aikanaan meikulta kesken jossain pelin puolivälin paikkeilla ja kakkosta en koskaan vaivautunut ostamaan. Nyt tuon kolmosen kanssa kävi sama juttu kuin ekassakin pelissä: jo Normal-vaikeustaso on tällaiselle tumpulalle liian vaikea. Easyllakin vähintään välipomomatseja pitää yrittää useamman kerran uusiksi, ja DMC:n "aloita tehtävä alusta ja menetä samalla kaikki käyttämäsi esineetkin" -tapa on turhan sadistista meikun makuun. Ja mitä tappelumekaniikkaan tulee, pidän edelleen God Of Wareista enemmän. Jotenkin DMC:ssä kombot muuttuvat napinhakkaukseksi ja huitomiseksi. Myönnän kuitenkin avoimesti olevani suht. "huono" pelaaja.
Onhan tuo DMC3 ihan kivalta tähän asti vaikuttanut, ja välianimaatiot ovat jo niin täynnä machohuonoilua, että kulmakarvat nousevat vähän väliä. Katsotaan, josko tuon pääsisi läpi ennen kuin kyllästyminen/PS2-emulaattorin bugi iskee.
Zuor sanoi:]Olisi saanut olla ennemminkin niin, että pomohuoneesta saa aina alottaa jos kuolee.
DMC:n "aloita tehtävä alusta ja menetä samalla kaikki käyttämäsi esineetkin" -tapa on turhan sadistista meikun makuun.
TT-2k sanoi:Ja mitä tappelumekaniikkaan tulee, pidän edelleen God Of Wareista enemmän. Jotenkin DMC:ssä kombot muuttuvat napinhakkaukseksi ja huitomiseksi. Myönnän kuitenkin avoimesti olevani suht. "huono" pelaaja.
TT-2k sanoi:Katsotaan, josko tuon pääsisi läpi ennen kuin kyllästyminen/PS2-emulaattorin bugi iskee
Gold Orb -tila on käytössä, mutta kaipaisin vielä sitä, että tavaratkin säilyisivät. Varsinaisia Gold Orbeja en ole löytänyt kuin yhden (ja sen käytin jossakin pomotappelussa). Kaupasta niitä ei raski ostaa, koska maksavat mansikoita. Mieluummin käytän sen kymppitonnin päivittämällä jotain asetta.Kun sinulla kerran on se Special Edition niin valitse pelin alussa "Gold Orb", niin käytössä on ilmaiset continuet (kuolet pomoon, aloitat pomon ovelta) ja löydetyt/hankitut Gold Orbit toimivat Ninja Gaidenin "Talisman of Rebirthien" tapaan ja peli jatkuu välittömästi siitä mihin jäi (eli kuolet pomoon, heräät henkiin ja jatkat hakkaamista).
Vapaa-aikaa on niin vähän, että haluan pelaamisen olevan vaivatonta ja mahdollisimman vähän stressaavaa. Mihinkään treenaamiseen ei ole aikaa eikä oikeastaan haluakaan. (Joo, tämä myös selittää sitä, miksen koskaan kehity hyväksi missään pelissä. Mutta mulle riittää, että pääsen pelin kerran läpi. Sen jälkeen vaihdan suosiolla seuraavaan.)Treeniä vaan. Systeemi on niin monipuolinen, että nappuloita hakkaamalla varmasti irtoaa liike jos toinenkin mutta mikäli sitä opettelee tosissaan niin yhtään mikään ei koske Danteen, ikinä. Teho ja tyyli ovat avainsanoja.
Ainoa löytämäni tieto tuosta Mission 18:n showstopper-bugista on PS3:n firmisversiosta 1.80:n. Sen jälkeen PS2-yhteensopivuutta on kehitetty eteenpäin ja toivon, että ko. ötökkä olisi saatu listittyä. (Ja jos ei, siirrän saven PS2:lle ja pelaan sillä loppuun.)Itse olen kuullut ikävää huhua, että ainakin normiversio (ei siis Special Edition) tökkäisi jumiin Mission 18:sta. Itse en ole asiaa testannut ja Special Edition minulla on vain imagena PS2:ssa.
TT-2k sanoi:Vapaa-aikaa on niin vähän, että haluan pelaamisen olevan vaivatonta ja mahdollisimman vähän stressaavaa. Mihinkään treenaamiseen ei ole aikaa eikä oikeastaan haluakaan. (Joo, tämä myös selittää sitä, miksen koskaan kehity hyväksi missään pelissä. Mutta mulle riittää, että pääsen pelin kerran läpi. Sen jälkeen vaihdan suosiolla seuraavaan.)
*vetää rastin seinään* Whoa! Joku ymmärtää näkemystäni pelaamisesta. Vaikka etenkin nykyään aika moni valittaa pelien lyhyydestä (alle 10 tuntia), niin minua se ei suuremmin haittaa. Todella hyvän pelin kanssa totta kai tahtoo viettää enemmänkin aikaa, mutta 20+ tuntia vaativan pelin täytyy olla sitten jo aivan poikkeuksellinen. (FFX:n kanssa meni vähän vajaa 100 tuntia aikanaan, mutta yksin asuvalla sinkulla ei kesälomalla muuta ollutkaan kuin aikaa. Eri asia se on nyt, kun työpaikka ja vaimo, ja lomatkin vietetään pääasiassa olohuoneen ulkopuolella.)Ymmärrän näkemyksesi. DMC on kuitenkin suunnattu enemmän juuri minunkaltaisilleni HC-pelaajille, jotka jaksavat ja haluavat syventyä peliin ja saada siitä mahdollisimman paljon irti. DMC1:n olen pelannut vaivaiset kolme kertaa läpi mutta DMC3:n pelitunnit ovat RPG-luokassa (70+ tuntia)
Hmm, tuon mahdollisuuden pelata vanhoja tehtäviä uusiksi olen suorastaan unohtanut. Täytyy muistaa, jos jossain vaiheessa jään jumiin. Perinteisesti toimintapelit etenevät kuin juna, eikä aiempiin kenttiin tarvitse palata.Kuten ohimennen mainitsin niin itsekin kehitin Dantea veivaamalla peliä easylla ja vieläpä pelaamalla paria ekaa tasoa lukemattomia kertoja. Kakkoslevelistä saa Boss Bonuksen ja täyteen pumpatulla Royal Guardilla ja Devil Triggerilla siinä menee keskimäärin kaksi minuuttia ja jo kolahtaa muutama tonni tilille(?).
Ja jotta lipsuisi varmasti off-topiciksi, haluan vielä sanoa, että Okami oli kirjoissani koko viime vuoden paras peli. Vaikka siihen upposi melkein 50 tuntia, se ei ihan loppua lukuun ottamatta tuntunut toistavan itseään, ja missään vaiheessa ei tullut turhautumista epäreilun vaikeuden vuoksi.Kyllä maailmassa on sijaa niin vaikeille (DMC, Ninja Gaiden, kaikki shoot'em upit) kuin helpoille (Okami) peleille. Itse pelaan kyllä lähes mitä vaan. Ja minusta DMC3:n on easylla täysin läpäistävissä vaikkei olisikaan mikään toimintapelimaisteri.
Kuvailisin juonelliseksi toimintapeliksi, jossa on mukana ripaus tasoloikkaa ja ongelmanratkontaa. Pääpaino on silti toiminnassa, eli terä- ja tuliaseiden akrobaattisessa yhteiskäytössä.Haluaisinkin kysyä seuraavaa: millainen pelisarja tässä on kyseessä, onko seikkailua ollenkaan vai onko tämä puhdas mätkintä peli?
TT-2k sanoi:Ja jotta lipsuisi varmasti off-topiciksi, haluan vielä sanoa, että Okami oli kirjoissani koko viime vuoden paras peli. Vaikka siihen upposi melkein 50 tuntia, se ei ihan loppua lukuun ottamatta tuntunut toistavan itseään, ja missään vaiheessa ei tullut turhautumista epäreilun vaikeuden vuoksi.
TT-2k sanoi:PS. Vaikka luokittelen itseni melko huonoksi pelaajaksi, pelaan silti vähintään yhdeksän peliä kymmenestä normaalilla vaikeustasolla. Easyyn turvaudun vain jos taidot eivät kertakaikkiaan riitä. Ja kyllä tuo DMC3:kin saa luvan mennä läpi, -rkele!![]()
Joo onko viitoslevel se Agni & Rudra kenttä ? Se taitaakin olla pelin vaikein leveli suhteutettuna Danten kykyihin. Itse olin eka kerralla juuri tuossa levelissä monta game overia jumissa, mutta sen jälkeen helpottui huomattavasti.
Pelin läpäisy onkin melkoisen mukavaa kun on tehnyt vähän "töitä" credit-rollin eteen![]()
kirjoittele ihmeessä pian lisää toimivuudesta kun pääset eteenpäin pelissänimittäin tää on just yks niistä peleistä joita ajattelin ostaa ja pelata PS3sella.
Niin tosiaan, olenkin miettinyt, että voiko tuota vaikeustasoa muuttaa mitenkään? Vähän liikaa tullut pidettyä taukoo ja nopeasti tulee turpaan kun yrittää pelata![]()
Easy-vaikeustaso avautuu, kun Normalilla kuolee riittävän monta kertaa. Vaikeustaso valitaan tehtävänvalintaruudussa. Tosin jos olet pelannut Normalilla esim. tehtävään 4 asti, et voi jatkaa siitä suoraan Easylla, vaan joudut aloittamaan alusta. Pelin läpäisyn jälkeen aukeaa Hard-tila, joka täytyy - arvasit oikein - aloittaa myöskin alusta (kuten sen jälkeen tulevat Dante Must Die ja Heaven or Hell - vaikeustasot).Jep jep, muistan kyllä kun jossain stagessa lämähti ruutuun että "Easy mode is now available" mutta sitäpähän tässä mietin että miten se vaihto toimii?