Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuffgong
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Devil May Cry 3

On mahdollista, että kolahtaa vaikkei GoW kolahtanut. Taistelusysteemi on huomattavasti syvempi, haastetta löytyy enemmän ja toiminta on coolimpaa.

Zuor sanoi:
Onkohan mahdollista että tämä nappaa, jos ei God of War napannut, ei sitten yhtään. Suurin ongelma GoWissa oli tylsä tapahtumapaikka (Ateena ei iskenyt, ei sitten millään), väsyttävät viholliset (liian samanlaisia) sekä tylsät hahmot. (Olisin halunnut niin vain tappaa sen oraakkelin. Niin ärsyttävä hahmo)

Kannattaa ehdottomasti koittaa, huomattavasti tyylikkäämpää anime maisempaa, sekä persoonallista mättöä Devil may cry:ssä. Sen ympärille on kasautunut vielä kaiken lisäksi Ninja Gaiden sarja mainen faniyhteisö jotka pelailevat peliä läpi kerta toisensa jälkeen.
Peli on tyyliltään hieman goottimainen ja hahmokaartia tähdittää valkohiuksiset bishet.
GoW iskee yleensä brutaalilla menollaan ja eeppisillä jaksoilla ja ainakin itseä kiehtovalla tarinalla. DMC taas sitten tyylikkäillä liikkeillä ja comboilla sun muilla joka saa pelaamisesta myös todella hienoa katseltavaa jos hahmoa ohjaa vähänkin näitä pelejä pelannut. MIkäs sen hienompaa kun huitasta vihollinen ilmaan ja tehdä siihen monin iskun lyöntisarja ja lopuksi heittää miekka niskaan ja repäistä tupla pistoolit kouriin viimeistelläkseen tippuvan vihollisen.

Eikä DMC3:sen koittaminen kyllä maltaita maksa 20 maksimissaan tuota saa ainakin Ps2:lle.
ja viellä special editionina jossa vääsee koittamaan myös danten veljeä vergiliä.

Jees, tulipahan tämä ostettua, toiminta on kyllä kieltämättä mahtavaa ja asevalikoiman ansiosta peliä on niin paljon hauskempaa pelata mitä nyt vaikka God of Waria. Myös hahmotkin ovat mielenkiintoisia ja pomot upeita. Mutta kaikessa mahtavuudessaan on myös pakko antaa vähän miinusta.

Aluksikin, se kaikkien ylistämä vaikeustaso. Pidän kyllä vaikeista peleistä, mutta se, että kuoleman jälkeen mission pitää alottaa alusta ellei osta jotain tavaraa on niin rasittavaa. Olen nyt mission 5, joka on kyllä melko pitkä taso ja kyllä pistää ärsyttämään kun sitä saa yrittää vetää läpi monta kertaa. Olisi saanut olla ennemminkin niin, että pomohuoneesta saa aina alottaa jos kuolee. Myös tavaroiden kallistuminen kyllä rasittaa, mutta ei sitä voi haukkua, eihän siinä muuten olisi mitään järkeä. Tosin itse joudun ainakin vähän liikaa ostelemaan tavaroita vaikeammille bosseille. Yleensä ne tappelut loppuvat siihen, että pomolla on vielä sentti healthiansa jäljellä kun minä menen kuolemaan. Tätä turhautumisen määrää. Kylläpä tätä silti jaksaa yrittää.

Joo onko viitoslevel se Agni & Rudra kenttä ? Se taitaakin olla pelin vaikein leveli suhteutettuna Danten kykyihin. Itse olin eka kerralla juuri tuossa levelissä monta game overia jumissa, mutta sen jälkeen helpottui huomattavasti.

Pelin läpäisy onkin melkoisen mukavaa kun on tehnyt vähän "töitä" credit-rollin eteen :cool:

Aloitin DMC3: Special Editionin pelutuksen tuossa viime viikolla, kun piti testata, kuinka hyvin se toimii PS3:lla. Ihan hyvin on toiminut tähän (Mission 10) asti. Mutta sitten itse asiaan...

Ensimmäinen DMC jäi aikanaan meikulta kesken jossain pelin puolivälin paikkeilla ja kakkosta en koskaan vaivautunut ostamaan. Nyt tuon kolmosen kanssa kävi sama juttu kuin ekassakin pelissä: jo Normal-vaikeustaso on tällaiselle tumpulalle liian vaikea. Easyllakin vähintään välipomomatseja pitää yrittää useamman kerran uusiksi, ja DMC:n "aloita tehtävä alusta ja menetä samalla kaikki käyttämäsi esineetkin" -tapa on turhan sadistista meikun makuun. Ja mitä tappelumekaniikkaan tulee, pidän edelleen God Of Wareista enemmän. Jotenkin DMC:ssä kombot muuttuvat napinhakkaukseksi ja huitomiseksi. Myönnän kuitenkin avoimesti olevani suht. "huono" pelaaja.

Onhan tuo DMC3 ihan kivalta tähän asti vaikuttanut, ja välianimaatiot ovat jo niin täynnä machohuonoilua, että kulmakarvat nousevat vähän väliä. Katsotaan, josko tuon pääsisi läpi ennen kuin kyllästyminen/PS2-emulaattorin bugi iskee.

TT-2k sanoi:
Aloitin DMC3: Special Editionin pelutuksen tuossa viime viikolla, kun piti testata, kuinka hyvin se toimii PS3:lla. Ihan hyvin on toiminut tähän (Mission 10) asti. Mutta sitten itse asiaan...

Ensimmäinen DMC jäi aikanaan meikulta kesken jossain pelin puolivälin paikkeilla ja kakkosta en koskaan vaivautunut ostamaan. Nyt tuon kolmosen kanssa kävi sama juttu kuin ekassakin pelissä: jo Normal-vaikeustaso on tällaiselle tumpulalle liian vaikea. Easyllakin vähintään välipomomatseja pitää yrittää useamman kerran uusiksi, ja DMC:n "aloita tehtävä alusta ja menetä samalla kaikki käyttämäsi esineetkin" -tapa on turhan sadistista meikun makuun. Ja mitä tappelumekaniikkaan tulee, pidän edelleen God Of Wareista enemmän. Jotenkin DMC:ssä kombot muuttuvat napinhakkaukseksi ja huitomiseksi. Myönnän kuitenkin avoimesti olevani suht. "huono" pelaaja.

Onhan tuo DMC3 ihan kivalta tähän asti vaikuttanut, ja välianimaatiot ovat jo niin täynnä machohuonoilua, että kulmakarvat nousevat vähän väliä. Katsotaan, josko tuon pääsisi läpi ennen kuin kyllästyminen/PS2-emulaattorin bugi iskee.
kirjoittele ihmeessä pian lisää toimivuudesta kun pääset eteenpäin pelissä:) nimittäin tää on just yks niistä peleistä joita ajattelin ostaa ja pelata PS3sella.

Zuor sanoi:
]Olisi saanut olla ennemminkin niin, että pomohuoneesta saa aina alottaa jos kuolee.

Special Editionissahan tuo on mahdollista. Eikä siitä vaikeustasosta pidä hätääntyä. Itsekin kehitin Dantea suosiolla Easylla ennen kuin peli alkoi sujumaan. Hard on nyt vedetty monta kertaa ja Special Editionin Very Hard on jäänyt puoleen väliin ja DMD:ta olen kokeillut pari ekaa tasoa mutta kyllä mä vielä joskus...

DMC:n "aloita tehtävä alusta ja menetä samalla kaikki käyttämäsi esineetkin" -tapa on turhan sadistista meikun makuun.

Kun sinulla kerran on se Special Edition niin valitse pelin alussa "Gold Orb", niin käytössä on ilmaiset continuet (kuolet pomoon, aloitat pomon ovelta) ja löydetyt/hankitut Gold Orbit toimivat Ninja Gaidenin "Talisman of Rebirthien" tapaan ja peli jatkuu välittömästi siitä mihin jäi (eli kuolet pomoon, heräät henkiin ja jatkat hakkaamista).

TT-2k sanoi:
Ja mitä tappelumekaniikkaan tulee, pidän edelleen God Of Wareista enemmän. Jotenkin DMC:ssä kombot muuttuvat napinhakkaukseksi ja huitomiseksi. Myönnän kuitenkin avoimesti olevani suht. "huono" pelaaja.

Treeniä vaan. Systeemi on niin monipuolinen, että nappuloita hakkaamalla varmasti irtoaa liike jos toinenkin mutta mikäli sitä opettelee tosissaan niin yhtään mikään ei koske Danteen, ikinä. Teho ja tyyli ovat avainsanoja. Pelissä on vaikka mitä "pro-tekniikoita" DTE ja Just Release nyt yksinkertaisina esimerkkeinä (sitten kun lähdetään miettimään mitkä liikkeet ja temput antavat kuolemattomuusframeja niin tarvitsee jo vähän penkoa ja tutkia...)

TT-2k sanoi:
Katsotaan, josko tuon pääsisi läpi ennen kuin kyllästyminen/PS2-emulaattorin bugi iskee

Itse olen kuullut ikävää huhua, että ainakin normiversio (ei siis Special Edition) tökkäisi jumiin Mission 18:sta. Itse en ole asiaa testannut ja Special Edition minulla on vain imagena PS2:ssa.

Kun sinulla kerran on se Special Edition niin valitse pelin alussa "Gold Orb", niin käytössä on ilmaiset continuet (kuolet pomoon, aloitat pomon ovelta) ja löydetyt/hankitut Gold Orbit toimivat Ninja Gaidenin "Talisman of Rebirthien" tapaan ja peli jatkuu välittömästi siitä mihin jäi (eli kuolet pomoon, heräät henkiin ja jatkat hakkaamista).
Gold Orb -tila on käytössä, mutta kaipaisin vielä sitä, että tavaratkin säilyisivät. Varsinaisia Gold Orbeja en ole löytänyt kuin yhden (ja sen käytin jossakin pomotappelussa). Kaupasta niitä ei raski ostaa, koska maksavat mansikoita. Mieluummin käytän sen kymppitonnin päivittämällä jotain asetta.

Treeniä vaan. Systeemi on niin monipuolinen, että nappuloita hakkaamalla varmasti irtoaa liike jos toinenkin mutta mikäli sitä opettelee tosissaan niin yhtään mikään ei koske Danteen, ikinä. Teho ja tyyli ovat avainsanoja.
Vapaa-aikaa on niin vähän, että haluan pelaamisen olevan vaivatonta ja mahdollisimman vähän stressaavaa. Mihinkään treenaamiseen ei ole aikaa eikä oikeastaan haluakaan. (Joo, tämä myös selittää sitä, miksen koskaan kehity hyväksi missään pelissä. Mutta mulle riittää, että pääsen pelin kerran läpi. Sen jälkeen vaihdan suosiolla seuraavaan.)

Itse olen kuullut ikävää huhua, että ainakin normiversio (ei siis Special Edition) tökkäisi jumiin Mission 18:sta. Itse en ole asiaa testannut ja Special Edition minulla on vain imagena PS2:ssa.
Ainoa löytämäni tieto tuosta Mission 18:n showstopper-bugista on PS3:n firmisversiosta 1.80:n. Sen jälkeen PS2-yhteensopivuutta on kehitetty eteenpäin ja toivon, että ko. ötökkä olisi saatu listittyä. (Ja jos ei, siirrän saven PS2:lle ja pelaan sillä loppuun.)

TT-2k sanoi:
Vapaa-aikaa on niin vähän, että haluan pelaamisen olevan vaivatonta ja mahdollisimman vähän stressaavaa. Mihinkään treenaamiseen ei ole aikaa eikä oikeastaan haluakaan. (Joo, tämä myös selittää sitä, miksen koskaan kehity hyväksi missään pelissä. Mutta mulle riittää, että pääsen pelin kerran läpi. Sen jälkeen vaihdan suosiolla seuraavaan.)

Ymmärrän näkemyksesi. DMC on kuitenkin suunnattu enemmän juuri minunkaltaisilleni HC-pelaajille, jotka jaksavat ja haluavat syventyä peliin ja saada siitä mahdollisimman paljon irti. DMC1:n olen pelannut vaivaiset kolme kertaa läpi mutta DMC3:n pelitunnit ovat RPG-luokassa (70+ tuntia) Tämä näkemysero aiheuttaa juuri ja varsinkin DMC:n kohdalla melkoista mielipidejakaumaa. Keskivertopelaaja turhautuu pelin vaikeustasosta kun taas haastetta haluava "hoocee-mies" iloitsee syvällisestä, harjoittelun ja taidon palkitsevasta pelisysteemistä.

Kyllä se seinä minullekin tuli vastaan kun lähdin muina puolidemoneina juoksemaan nopeasti pelissä eteenpäin. Kuten ohimennen mainitsin niin itsekin kehitin Dantea veivaamalla peliä easylla ja vieläpä pelaamalla paria ekaa tasoa lukemattomia kertoja. Kakkoslevelistä saa Boss Bonuksen ja täyteen pumpatulla Royal Guardilla ja Devil Triggerilla siinä menee keskimäärin kaksi minuuttia ja jo kolahtaa muutama tonni tilille(?).

Kyllä maailmassa on sijaa niin vaikeille (DMC, Ninja Gaiden, kaikki shoot'em upit) kuin helpoille (Okami) peleille. Itse pelaan kyllä lähes mitä vaan. Ja minusta DMC3:n on easylla täysin läpäistävissä vaikkei olisikaan mikään toimintapelimaisteri.

Ymmärrän näkemyksesi. DMC on kuitenkin suunnattu enemmän juuri minunkaltaisilleni HC-pelaajille, jotka jaksavat ja haluavat syventyä peliin ja saada siitä mahdollisimman paljon irti. DMC1:n olen pelannut vaivaiset kolme kertaa läpi mutta DMC3:n pelitunnit ovat RPG-luokassa (70+ tuntia)
*vetää rastin seinään* Whoa! Joku ymmärtää näkemystäni pelaamisesta. Vaikka etenkin nykyään aika moni valittaa pelien lyhyydestä (alle 10 tuntia), niin minua se ei suuremmin haittaa. Todella hyvän pelin kanssa totta kai tahtoo viettää enemmänkin aikaa, mutta 20+ tuntia vaativan pelin täytyy olla sitten jo aivan poikkeuksellinen. (FFX:n kanssa meni vähän vajaa 100 tuntia aikanaan, mutta yksin asuvalla sinkulla ei kesälomalla muuta ollutkaan kuin aikaa. Eri asia se on nyt, kun työpaikka ja vaimo, ja lomatkin vietetään pääasiassa olohuoneen ulkopuolella.)

Kuten ohimennen mainitsin niin itsekin kehitin Dantea veivaamalla peliä easylla ja vieläpä pelaamalla paria ekaa tasoa lukemattomia kertoja. Kakkoslevelistä saa Boss Bonuksen ja täyteen pumpatulla Royal Guardilla ja Devil Triggerilla siinä menee keskimäärin kaksi minuuttia ja jo kolahtaa muutama tonni tilille(?).
Hmm, tuon mahdollisuuden pelata vanhoja tehtäviä uusiksi olen suorastaan unohtanut. Täytyy muistaa, jos jossain vaiheessa jään jumiin. Perinteisesti toimintapelit etenevät kuin juna, eikä aiempiin kenttiin tarvitse palata.

Kyllä maailmassa on sijaa niin vaikeille (DMC, Ninja Gaiden, kaikki shoot'em upit) kuin helpoille (Okami) peleille. Itse pelaan kyllä lähes mitä vaan. Ja minusta DMC3:n on easylla täysin läpäistävissä vaikkei olisikaan mikään toimintapelimaisteri.
Ja jotta lipsuisi varmasti off-topiciksi, haluan vielä sanoa, että Okami oli kirjoissani koko viime vuoden paras peli. Vaikka siihen upposi melkein 50 tuntia, se ei ihan loppua lukuun ottamatta tuntunut toistavan itseään, ja missään vaiheessa ei tullut turhautumista epäreilun vaikeuden vuoksi.

PS. Vaikka luokittelen itseni melko huonoksi pelaajaksi, pelaan silti vähintään yhdeksän peliä kymmenestä normaalilla vaikeustasolla. Easyyn turvaudun vain jos taidot eivät kertakaikkiaan riitä. Ja kyllä tuo DMC3:kin saa luvan mennä läpi, -rkele! :)

Devil May Cry-sarja on minulle täysin tuntematon käsite ja mielenkiintoni sarjaa kohtaan heräsi katsottuani muutaman DMC4 videoclipin. Haluaisinkin kysyä seuraavaa: millainen pelisarja tässä on kyseessä, onko seikkailua ollenkaan vai onko tämä puhdas mätkintä peli?

Haluaisinkin kysyä seuraavaa: millainen pelisarja tässä on kyseessä, onko seikkailua ollenkaan vai onko tämä puhdas mätkintä peli?
Kuvailisin juonelliseksi toimintapeliksi, jossa on mukana ripaus tasoloikkaa ja ongelmanratkontaa. Pääpaino on silti toiminnassa, eli terä- ja tuliaseiden akrobaattisessa yhteiskäytössä.

TT-2k sanoi:
Ja jotta lipsuisi varmasti off-topiciksi, haluan vielä sanoa, että Okami oli kirjoissani koko viime vuoden paras peli. Vaikka siihen upposi melkein 50 tuntia, se ei ihan loppua lukuun ottamatta tuntunut toistavan itseään, ja missään vaiheessa ei tullut turhautumista epäreilun vaikeuden vuoksi.

Okamia pidetään yleisesti varsin helppona pelinä. Kaikkien salaisuuksien löytämisessä on sitten jo hieman enemmän haastetta mutta itse juoniosuus on kyllä varsin kiltti. Okami on minunkin listallani varsin korkealla kun parhaita PS2-pelejä haetaan. Loistava tapa tuhlata tuo noin 50 tuntia.

TT-2k sanoi:
PS. Vaikka luokittelen itseni melko huonoksi pelaajaksi, pelaan silti vähintään yhdeksän peliä kymmenestä normaalilla vaikeustasolla. Easyyn turvaudun vain jos taidot eivät kertakaikkiaan riitä. Ja kyllä tuo DMC3:kin saa luvan mennä läpi, -rkele! :)

Ne kahdeksan muuta ovat tosin yleensä helpompia kuin DMC3, heh (hmm... mikähän se kymmenes, jossa sorrutaisiin easyyn, mahtaisi olla... joku Gradius...)

Joo onko viitoslevel se Agni & Rudra kenttä ? Se taitaakin olla pelin vaikein leveli suhteutettuna Danten kykyihin. Itse olin eka kerralla juuri tuossa levelissä monta game overia jumissa, mutta sen jälkeen helpottui huomattavasti.

Pelin läpäisy onkin melkoisen mukavaa kun on tehnyt vähän "töitä" credit-rollin eteen :cool:

Sepä juuri. Pakko myöntää, tuon kentän läpäiseminen 3. kerralla oli niin mahtava tunne. Vielä kun sai niin tyylikkäät miekatkin, niillä tässä ollaankin sitten hakattu muutama missioni eteenpäin. Haastava peli, kyllä tätä jaksaa pelata vaikka monta kertaa kuoleekin, ainut vaan ettei pitkissä erissä, muuten menee hermot ja pahasti :)

PS: Olenko kuinka tyhmä kun olen käyttänyt melkein joka tappelussa ainakin 1 healing orbin? Aina kattoo kuinka hyvin nyt meneekään eikä jaksa millään aloittaa alusta, niin on pakko vetää orbia naamaan. Nyt molemmat, sekä S että L orbit on 5000. :(

Viimeksi muokannut moderaattori:

kirjoittele ihmeessä pian lisää toimivuudesta kun pääset eteenpäin pelissä:) nimittäin tää on just yks niistä peleistä joita ajattelin ostaa ja pelata PS3sella.

Otin DMC 3: SE kaverilta lainaan ja menin sen läpi ilman mitään ongelmia.
Että kyllä tämä toimii moitteettomasti PS3:lla (ainakin minulla)

Suurin saavutukseni tähän mennessä viidestä ekasta kentästä S-arvo Normal-tasolla :D

Niin tosiaan, olenkin miettinyt, että voiko tuota vaikeustasoa muuttaa mitenkään? Vähän liikaa tullut pidettyä taukoo ja nopeasti tulee turpaan kun yrittää pelata :D

Niin tosiaan, olenkin miettinyt, että voiko tuota vaikeustasoa muuttaa mitenkään? Vähän liikaa tullut pidettyä taukoo ja nopeasti tulee turpaan kun yrittää pelata :D

Ellen nyt ihan väärin muista, niin peli aktivoi liiallisen kämmäilyn jälkeen Easy-vaikeustason. Eli jos pelisi tökkii Cerberuksen jäätävään kuritukseen, niin kuolehan vielä muutama kerta ja Easy-taso aukeaa. Eikö oletuksena tosiaan voi valita helppoa vaikeustasoa, vai onko alussa vain Normal ja Hard?

Jonkinlainen hämärä mielikuva olisi, että Special Editionissa voi valita suoraan Easyn, mutta normiversiossa pitää tosiaan kuolla muutaman kerran ennen kuin peli kysyy haluaako pelaaja vaihtaa Easy-vaikeustasolle. En mene varmaksi vannomaan, sillä Special Editionia ei löydy hyllystä.

Jep jep, muistan kyllä kun jossain stagessa lämähti ruutuun että "Easy mode is now available" mutta sitäpähän tässä mietin että miten se vaihto toimii?

Jep jep, muistan kyllä kun jossain stagessa lämähti ruutuun että "Easy mode is now available" mutta sitäpähän tässä mietin että miten se vaihto toimii?
Easy-vaikeustaso avautuu, kun Normalilla kuolee riittävän monta kertaa. Vaikeustaso valitaan tehtävänvalintaruudussa. Tosin jos olet pelannut Normalilla esim. tehtävään 4 asti, et voi jatkaa siitä suoraan Easylla, vaan joudut aloittamaan alusta. Pelin läpäisyn jälkeen aukeaa Hard-tila, joka täytyy - arvasit oikein - aloittaa myöskin alusta (kuten sen jälkeen tulevat Dante Must Die ja Heaven or Hell - vaikeustasot). :)

Ylös Bottom