Diabloa tullut väännettyä todella paljon viime viikkojen aikana. Nightmare-tason loppupuolella rupesi tulemaan vaikeuksia, kun en välittänyt juurikaan optimoida varusteitani. Pari pätevää esinettä olin saanut pelikavereilta. Luotin vain täysin tuleen keskittyvään buildiin ja kovaan damageen. Karmeinta oli Act 5:ssä, jossa ennen Baalia juoksin Hell Minioneita karkuun valehtelematta lähes puoli tuntia. Sain niin kovaa vahinkoa niiltä, ettei ollut muuta vaihtoehtoa kuin juosta karkuun ja odottaa maahan piirtyvän tulen polttavan ne hengiltä. Taisi siinä vähintään maratonin verran kertyä askeleita. Baal meni onneksi helposti, ei muuta kuin viereen kököttämään ja spämmäsin firewallia + litkin full rejuvenation -pulloja.
Hell-tasolla pelasin ensi kertaa, kun lasken mukaan alkuperäiset Diablot 1 ja 2 ja Resurrectedin. En tajunnut, että vihuilla oli resistansseja jos jonkinmoista ja kuolema korjasi nopeasti, kun Fallen iski hengiltä kolmella osumalla
. Siitä sitten saman tien Akaran luokse suunnittelemaan uutta buildia ja silti on hankaluuksia piisannut. Vielä en ole antanut periksi ja katsonut parhaita Horadric Cube -reseptejä netistä, mutta ennen pitkää on pakko. Eniten vaikeuksia on ns. tuplaresistanssivihujen kanssa, etenkin jos sattuu olemaan sekä tulelle että jäälle immuuneja. Pelkällä salamalla kun ei irtoa riittävästi vahinkoa kuin ajoittain (haarukka 1-499). Onneksi omat resistanssit ovat kohtuullisen hyvällä tasolla, se on pidentänyt elinkaarta huomattavasti.
Tällä hetkellä menen Act 2:ssa ja tasoja on 76. Vaan saisipa optimoida kyvyt vielä kerran uudestaan, hiomista kaipaisi. Frozen orb ja firewall tärkeimmät kyvyt, säestän chain lightningilla. Firewallia vieläpä nerffattiin aika lailla joulukuussa. Nyt edes kahdella samanaikaisella ei pääse yhtä koviin damageihin, mutta ei se liian tehoton ole. Välillä joutuu juoksemaan ristiin vihollisten kanssa, että saa liikkuvimmat vastustajat tuhottua. Ja tuo skilli on ihan must esim. jousiampujia tai kaukohyökkäyksiä tekeviä, enimmäkseen paikallaan pysyviä vihuja vastaan. Kohdistus kun toimii kyseisessä spellissä erinomaisesti.
Vaan auta armias jos tulee yhtä älytöntä komboa vastaan myöhemmin kuin yksi vihulainen oli Act 1:ssä. Tämä jäädytti pelkällä katseella lähestyessään, ominaisuuksina extra fast, tulen ja jään kestävä sekä regeneroiva. Oli pakko jättää se niille sijoilleen, noutaja tuli monta kertaa. Tavallisesti hoidan tuollaiset teleportin ja salamoiden avulla, nyt ei nopeus riittänyt jäädytyksen vuoksi. Toisaalta silloin resistanssini oli vielä surkealla tasolla.
Älyttömintä Hell-tasossa on lähestulkoon pakko kantaa älytöntä charm-lastia repussa, muuten olisi henki liian tiukassa. Horadric Cube toimii tärkeimpänä reppuna parhaille looteille
.